xantier Son Forum Mesajları

    Evet, turn to poly

    xantiergürkan yılmaz

    Evet, turn to poly sorunu çözdü ve model düzeldi. Teşekkür ederim, yeni bir şey öğrendim.

    2021-11-24 22:54:32

    Bolean Obj exportta delik kapanıyor

    xantiergürkan yılmaz

    Selam arkadaşlar. Bolean ile açtığım delikler Fbx exportta sorun çıkarmazken Obj exportta garip bir hal alıyor. Topoloji ile ilgili olduğunu biliyorum ancak topolojiyi bozmadan bolean ile nasıl delik açabilirim? Teşekkür ederim.

    FBX- https://www.hizliresim.com/4exd5zo

    OBJ- https://www.hizliresim.com/ah2mw9f

    2021-11-23 21:38:27

    Evet denedim.Sorunu çözdüm ancak

    xantiergürkan yılmaz

    Evet denedim.Sorunu çözdüm ancak sebebini tam anlamadım.Obje parçaları birbirine atach'lı.Hepsini çözüp tekrar farklı sırayla atachladım.Sanırım parçalardan biri sorunlu.Ataclamaya ondan başladığımda diğerlerini de kendine çeviriyor.Sahneye temiz ,sorunsuz bir box açıp hepsini ona atachladığımda düzeliyor.İlginç.Teşekkür ederim değerli yorumlarınız için.

    2021-04-25 12:20:55

    Modeldeki kararma ve parlama

    xantiergürkan yılmaz

    Selam arkadaşlar.Hızlıca soruma geçeyim.İmport ettiğim modelde garip bir kararma var.Sahnede ışık gölge yok.Üzerinde texture yok.Modelde de benim atadığım standart materyal var.Bazen böyle durumlarda editpoly ekleyerek yada sahneye bir box ekleyip ona atachlayarak düzeltiyordum,Ancak bunda fayda etmedi.Görüşünüz nedir?Teşekkür ederim.

    https://hizliresim.com/hq7h9a

    2021-04-23 17:10:07

    İç mekanda collision

    xantiergürkan yılmaz

    Selamlar.İçine girilebilecek bir mekan için 3dsmax'da collision ile ilgili bir ayar yapmak gerekiyor mu? Yoksa yazılımla mı halledilecek bu durum? Teşekkür ederim.

    2021-02-24 10:39:47

    Ne kadar basitmiş.Sayın "KEMAL

    xantiergürkan yılmaz

    Ne kadar basitmiş.Sayın "KEMAL BUDAK" teşekkür ederim yardımınız için.

    2021-02-06 12:32:11

    Çift yüzlü plane nasıl yapılır?

    xantiergürkan yılmaz

    Selam arkadaşlar.Projemde poligon sayılarını azaltmak için yüzeyi plane yapmak ve öndeki kaplamanın aynısının arka yüzeyde de kaplanmasını istiyorum.İmkan varsa Shell atmak istemiyorum.Plane'i poly'e de çevirsem render de arka yüz görünmüyor, kaplama programında da.Backface cull ile tamamen opacity oluyor.Objeler tek yüzlüdür biliyorum ama bir yolu varsa da bilmek isterim.Görseldeki oyunda bunu nasıl yapmış olabilirler.Teşekkür ederim.

    https://hizliresim.com/JWo4fQ

    2021-02-06 11:37:31

    Çözüldü.Desteğiniz için teşekkür ederim.

    xantiergürkan yılmaz

    Çözüldü.htuncay desteğiniz için teşekkür ederim.

    2020-10-30 19:53:05

    Ancak bu yolla sorunsuz

    xantiergürkan yılmaz

    Ancak bu yolla sorunsuz export alıyor.Ancak sonradan sorun olur mu bilemiyorum.

    2020-10-30 14:26:37

    Üstad strip dedikten sonra

    xantiergürkan yılmaz

    Üstad strip dedikten sonra obj export aldığımda bu oluyor.

    2020-10-30 14:20:03

    relatif path sonrası export hakkında

    xantiergürkan yılmaz

    Selam arkadaşlar .Modelimi bitirdikten sonra export etmeden önce strip path uygulayarak yolu temizliyorum.Ancak bu export formatı textureler ile aynı klasör içindeyse buluyor.Ben Textures klasörü içinde değil aynı dizinde olmalarını istiyorum.O zaman tekrar yol soruyor,kaplamaları görmüyor.Fbx' açtığımdaysa 'fbm' klasörü oluşuyor. Bunun çözümü nedir?

    ....................................

    Sanırım çözdüm.Strip Path sonrasında Set Path' yol olarak sadece "Textures" yazdığımda kaplamaları klasörde buluyor.

    2020-10-29 19:33:02

    Tamam.Aradığım buydu.Teşekkür ederim yardımınız

    xantiergürkan yılmaz

    Tamam.Aradığım buydu.Teşekkür ederim yardımınız için.

    2020-10-27 15:13:13

    Ancak Videoda kaplamaları formatla

    xantiergürkan yılmaz

    Ancak Videoda kaplamaları formatla aynı dizine atıyor,ayrı bir textures klasörüne değil.Bu ilginç geldi bana.

    2020-10-27 00:33:24

    Bu da kafamı karıştırdı.Normalde

    xantiergürkan yılmaz

    Bu da kafamı karıştırdı.Normalde format ve yanında textures klasörü olur,format kaplamayı textures den çeker.

    2020-10-27 00:32:14

    Kaplama formatı ve klasörleme hakkında

    xantiergürkan yılmaz

    Selam arkadaşlar.Hazırladığım modelin dosyalama konusunda görüşe ihtiyacım var.

    İlk sorum;Hazırladığımız modelin texture formatı standartı nedir?Tga tiff png ?
    3D Modeling Standart for Game Developers yazısını okudum.Orada tga diyor.Tga standart mıdır?Modeli turboya atmayı düşünüyorum.Hangi formatta export alayım?Birden fazla format dosya yükleme açısından zor olur diye düşünüyorum.

    2.sorum;Dosyalama standartı kaplamaların ve formatın bir dizinde olması.Peki farklı boyutlarımız varsa.Örneğin ben 4096x4096-2048x2048-1024x1024 versiyonlarını ekliyorum.Örneğin klasörleme akışım;(her format için ayrı ayrı)
    Klasör adı-4096x4096-format ve textureler
    Klasör adı-2048x2048-format ve textureler gibi.
    Ancak png,tga gibi farklı texture biçimleri de olunca işler karışıyor.
    O zaman örneğin;
    TGA-Klasör adı-4096x4096-format ve textureler
    PNG-Klasör adı-4096x4096-format ve textureler şeklinde olacak.

    Tabi birde farklı formatlar var.FBX-OBJ-3DS diye.
    FBX-TGA-Klasör adı-4096x4096-format ve textureler
    OBJ-TGA-Klasör adı-4096x4096-format ve textureler diye gidiyor.

    Aşağıdaki videoda ise ;
    FBX-format ve textureler diye basit bir dizilim var.
    https://youtu.be/IymFmydK2mQ?list=PL41B16751380DFD94

    Ancak yine 3D Modeling Standart for Game Developers yazısında 'alt klasörler olmamalı' diyor.
    Bir yerde bir yanlış yapıyorum.Görüşünüz nedir?Teşekkür ederim.

    2020-10-26 11:56:23

    Tamam o halde.Desteğiniz için

    xantiergürkan yılmaz

    Tamam o halde.Desteğiniz için teşekkür ederim.İyi çalışmalar.

    2020-10-15 19:02:35

    Fbx viewerde cam görünüyor.Marmosette

    xantiergürkan yılmaz

    Fbx viewerde cam görünüyor.Marmosette de görünüyor.Ancak windows 3d görüntüleyici cam malzemesini tamamen yok gösteriyor.Hangisi doğru anlayamadım.Ya işlem doğru windows 3d görüntüleyici yanlış gösteriyor,yada o doğru diğerleri yanlış gösteriyor.Fikriniz nedir?

    2020-10-15 15:29:11

    Textureleri kanallarına atıyorum .Diffuse

    xantiergürkan yılmaz

    Textureleri kanallarına atıyorum .Diffuse de alpha olduğundan opacity kanalına ekliyorum ve alpha ayarlarını yapıyorum.Max de herşey yolunda.Cam geldi.

    2020-10-15 15:27:08

    Painter exportta diffuse texture

    xantiergürkan yılmaz

    Painter exportta diffuse texture de alpha mevcut.

    2020-10-15 15:24:59

    Hocam kendimce biraz daha

    xantiergürkan yılmaz

    Hocam kendimce biraz daha ayrıntılı anlatmaya çalışayım.Olmasını istediğim bu.Birden fazla resim ekleyemediğimden tek tek atıyorum.

    2020-10-15 15:24:13

    opacity map'i fbx e aktaramıyorum.

    xantiergürkan yılmaz

    Selam arkadaşlar.İlk defa cam malzemeyi fbx exportluyorum.Sahnemde bir cam kutu içinde kürem var.Pbr materyal olarak max a aktarıyorum.Materyaller diffuse,gloss,height,spec,normal ve opacity.Opacity materyali rgb-grey olarak export ettim.Slotlara atıp exportladığımda cam transparan gelmiyor.Aynı malzemeleri marmosete aktardığımda her şey normal çalışıyor.Marmosetten de fbx export ettiğimde yine saydam değil.Alpha kanalı ile denedim.Targa formatıyla alpha kanalını aktif ettim,dosya bozuldu ,açılmadı.Yardımcı olursanız sevinirim.Teşekkür ederim.

    2020-10-14 22:24:25

    Üstad zaten editpoly tüm

    xantiergürkan yılmaz

    Üstad zaten editpoly tüm yüzeyler.O şekilde de kaydettim.Başlıkta eksik geliyor dedim,düzelteyim 'ters' geliyor.Yeniden modelleyeceğiz öyle görünüyor.Teşekkür ederim.

    2020-03-09 14:44:17

    Eksik yüzeyler hakkında.

    xantiergürkan yılmaz

    Arkadaşlar selam.Max de modellediğim basit kapıyı fbx kaydedip paintere attığımda yüzeylerin bazıları eksik geliyor.Bu yüzeyler basit boxların yüzeyleri.Yüzeyi seçip flip normal yapıp export edince model düzeliyor.Fakat ben modellerken ters çevirmedim,görünümde zaten flip değil.Her zaman yaptığım gibi basit box'lar kullandım.Neden böyle oluyor?Bu modeli nasıl düzeltebilirim?


    https://hizliresim.com/MZvoM9


    https://hizliresim.com/mgTCHO

    2020-03-09 01:20:06

    Anlaşılmıştır.Teşekkür eder iyi çalışmalar

    xantiergürkan yılmaz

    Anlaşılmıştır.

    Ben aşağıdaki görseldeki bu parametrelerin -maplerin standart içinde olduğunu sanıyordum ancak anladığım kadarıyla renderer ile gelen özellikler sanırım.
    https://answers.arnoldrenderer.com/storage/attachments/30-pbr-materials.jpg


    Teşekkür eder iyi çalışmalar dilerim.

    2020-02-03 20:42:10

    Roughtness - metalness slotu.

    xantiergürkan yılmaz

    Selam arkadaşlar.Sorum ; roughtness texture slotunu nasıl aktif edeceğiz veya hangi slota ekleyeceğiz.Materyal slotlarına -metalness,roughtness-nasıl ekleme yapılıyor.Teşekkür ederim.

    2020-02-03 18:51:07

    Teşekkür ederim ilginiz için.3dsmax

    xantiergürkan yılmaz

    Teşekkür ederim ilginiz için.3dsmax kullanarak multisub object olarak kapladığım bir bıçak modelinde (sapın tahta ucun metal olacak şekilde tek materyalde-uvmap- de çıkacak şekilde) export ederken ayrıca bir ayar yapılıyor mu?İyi çalışmalar.

    2020-01-16 16:05:42

    Oyun modelinde multi-material hakkında

    xantiergürkan yılmaz

    Selam arkadaşlar.Sorum şudur;oyun modellerinde multimateryal kullanımı hakkında bilgiye ihtiyacım var.Multimateryalin nasıl kullanıldığında sorun yok, ancak oyun modelini convert ederken, fbx e çevirirken mesela bir ayar veya birşey yapılıyor mu? Oyun motoru işlerken problemle karşılaşırmı?Teşekkür ederim.

    2019-12-29 12:23:43

    Materyalin bir kısmını parlatmak.

    xantiergürkan yılmaz

    Selam arkadaşlar.Sorum ;bir bisiklet modelim var,bu modelin bir adet materyali mevcut.Ben bu modele specular map uyguladığımda tüm yüzey parlıyor.Oysa ben sadece bisiklet direksiyonu parlasın ve yansıma yapsın istiyorum.Gövdesi daha az parlasın,lastikleri hiç parlamasın.Specular map hazırlarken sadece direksiyonun olduğu bölgeyi ayarlayıp diğer yerleri boş mu geçmeli? Bunu nasıl ayarlamalıyım?V-ray felan kullanmıyorum.Teşekkür ederim.

    2019-11-18 14:19:23

    Anladım hocam,gayet açıklayıcı oldu.Öğreniyorum.Teşekkür

    xantiergürkan yılmaz

    Anladım hocam,gayet açıklayıcı oldu.Öğreniyorum.Teşekkür ederim.

    2019-11-05 21:59:48

    Hocam nesneler aynı UV

    xantiergürkan yılmaz

    Hocam nesneler aynı UV içindeki nesneler.Tam anlayamadım yada anlatamadım.

    2019-11-04 18:16:03