tHemT Son Forum Mesajları

    Belirttiğin gibi hata o

    tHemTMuratthemt

    Belirttiğin gibi hata o menüye tıklayınca oluyorsa, bir eklenti sebep oluyor olabilir. Son zamanlarda bir eklenti kurdun mu? O da olmadı tekrar kurmayı dene MAX`i

    2013-09-04 23:34:31

    Vray kullanıyorsan, tül`ün hemen

    tHemTMuratthemt

    Vray kullanıyorsan, tül`ün hemen arkasına bir VRayLight yerleştir, türü plane olan, onda "Sky light portal" ve "simple" seçeneğini aktif et olacaktır.

    2013-02-17 13:12:00

    göremedim dosyayı?

    tHemTMuratthemt

    göremedim dosyayı?

    2013-02-10 23:48:34

    acaba diyorum o kadranı

    tHemTMuratthemt

    acaba diyorum o kadranı dokusuna sahip nesneyi unrenderable mı yaptın? mümkünse bu çalışmanın max dosyasını paylaş, bir inceleyeyim...

    2013-02-10 15:48:18

    Merge edeceğin MAX dosyasını

    tHemTMuratthemt

    Merge edeceğin MAX dosyasını ayrı bir 3DS Max programında aç ve işine yaramayan herşeyi sil ve sadeleştir dosyayı. Bu işlemden sonra merge etmeyi dene...

    2013-02-10 10:22:20

    nesneye, uvmap modifier`i ekleyip

    tHemTMuratthemt

    nesneye, uvmap modifier`i ekleyip tekrar render etmeyi dene

    2013-02-10 10:21:07

    link ile yapılabilecek gibi

    tHemTMuratthemt

    link ile yapılabilecek gibi birşeye benzemiyor, sanırım script gerekebilir

    2013-02-08 10:19:50

    dışarıda "3d artist" deniyor,

    tHemTMuratthemt

    dışarıda "3d artist" deniyor, buralarda bilemiyorum

    2013-02-08 10:18:04

    Render Textures - Ücretsiz Dokunun Yeni Adresi

    tHemTMuratthemt

    Şöyle bir adrese denk geldim paylaşayım istedim, dokular ücretsizdir

    http://www.rendertextures.com/

    2013-02-03 11:50:16

    Sanırım aynı poligon nesnesi

    tHemTMuratthemt

    Sanırım aynı poligon nesnesi içindeki elementler kapak ve dolap. Ya elementi seçip materyal atayacaksın. bunun için modify sekmesinde element sub objectini seç. ya da o elementi detach edip kendi başına bir poligon nesnesi yapacaksın

    2012-12-15 18:43:46

    Preferences çindeki gizmos kısımı

    tHemTMuratthemt

    Preferences çindeki gizmos kısımı dışında bir yerden ayarlanabileceğini sanmıyorum

    2012-12-02 00:42:35

    Şöyle bir ışık oluşturmak

    tHemTMuratthemt

    Şöyle bir ışık oluşturmak istiyorum desen cevap gelir de, senin istediğine cevap zor bulursun.

    2012-12-02 00:31:49

    line bir splinedır. plane

    tHemTMuratthemt

    line bir splinedır. plane ise poligon veya mesh yani iki ayrı kavramlar ve birbirlerine attach olmazlar

    2012-12-02 00:29:26

    Doku Tekrarı (Texture Tiling)

    tHemTMuratthemt

    Sahneye gerçekçilik katmak için doku kullanmak güzel bir seçenek. Fakat doku tekrar edip de bu görülmeye başlandığında gerçeklik katmak yerine kötü bir sonuç çıkartıyor ortaya. Bununla ilgili ne yapılabilir?

    2012-11-18 19:41:28

    Bir eklenti sebep oluyor

    tHemTMuratthemt

    Bir eklenti sebep oluyor olabilir. tamamen sil 3ds max`i ve tekrar kurmayı dene

    2012-11-09 21:45:06

    Tuhaf bir durum, AI

    tHemTMuratthemt

    Tuhaf bir durum, AI olarak export etmeyi dene ama en düşük sürümde mesela 8

    2012-11-09 21:39:51

    instance olduğu için yok

    tHemTMuratthemt

    instance olduğu için yok oluyor zaten. bir birlerine bağlılar ve bir değişiklik diğerini etkiliyor. etkilememesi için "copy" usulü ile kopyalama yapman gerekiyor

    2012-11-05 21:33:30

    Birşeyleri aktif etmiş olabilirsin.

    tHemTMuratthemt

    Birşeyleri aktif etmiş olabilirsin. Yeni ve basit bir sahnede de yapıyor mu aynı şeyi?

    2012-11-05 21:31:28

    Indirect Illumination Süresi

    tHemTMuratthemt

    Elde edilen görüntüyü gerçekçileştirmek için Indirect Illumination`unun (GI) nin etkisi yatsınamaz. Ama aktif olduğu zaman render süresi uzamakta. Forumda araştırma yaptım ama aradığımı bulamadım. GI açıkken render süresini nasıl kısabiliriz?

    2012-11-05 21:29:52

    Photoshop`da birleştirmek en iyi

    tHemTMuratthemt

    Photoshop`da birleştirmek en iyi olacaktır.

    2012-09-23 21:37:20

    CAD`in eski sürümleri için

    tHemTMuratthemt

    CAD`in eski sürümleri için konuşayım. CAD 2D çizim aracıdır, 3DS Max ise 3D çizim aracı. 2D`den 3D`ye geçiş mümkündür ama emek ister. Aradaki 1D kaybı tasarımcı getirir. 3D`den 2D`ye de geçiş mümkündür. Fakat CAD`de ölçülü ve metrik bir sistem varken, Max`de bu pek de yok.

    2012-09-22 20:41:06

    @metalhuck666 doğru diyor, ayrıca

    tHemTMuratthemt

    @metalhuck666 doğru diyor, ayrıca sürücülerde stabil mi ki?

    2012-09-20 00:34:59

    byMsC ctrl+s kaydet komutunun

    tHemTMuratthemt

    @byMsC ctrl+s kaydet komutunun kısa yolu değil mi? :]

    2012-09-16 10:44:00

    İnsan gibi bir modelin

    tHemTMuratthemt

    İnsan gibi bir modelin tüm parçaları, kollar, bacaklar gibi attach ile tek nesne yapılıyor. sonra buna unwrap uvw modifier`i eklenip uv haritası oluşturuluyor. iyi bir uv haritası oluşturulduktan sonra Photoshop gibi bir programla boyanıyor o harita. bu kadar!

    2012-09-16 10:42:04

    Rendering > Environment >

    tHemTMuratthemt

    Rendering > Environment > Global Lighting kısmındaki değerleri düşürmeyi dene

    2012-09-14 21:28:28

    İndirdiğin çalışma yani max

    tHemTMuratthemt

    İndirdiğin çalışma yani max dosyası mental ray dışında renderer öğeleri barındırıyorsa siyah görünebilir

    2012-09-14 21:22:29

    Sahnedeki ışık yüzünden olabilir.

    tHemTMuratthemt

    Sahnedeki ışık yüzünden olabilir. beyaz bir ışık ile dene

    2012-09-14 21:20:37

    Aydınlatmaz! içeride tek ışık

    tHemTMuratthemt

    Aydınlatmaz! içeride tek ışık kaynağı var ve boyutu küçük ayrıca konuya uzak. yetmez o! büyüt ve güçlendir.

    2012-09-10 21:17:12

    Acaba diyorum, poligonların normalleri

    tHemTMuratthemt

    Acaba diyorum, poligonların normalleri aynı yöne bakmıyor mu?

    2012-09-10 21:14:08

    nesne seçili iken modify

    tHemTMuratthemt

    nesne seçili iken modify sekmesinde, poligon moduna geç, silmek istediğin poligonu seç ve klavyede del. tuşuna bas. bu işini görmüyorsa. sorunun tekrar anlatmayı dene

    2012-09-10 21:01:31