tarik67 Son Forum Mesajları

    Ya evet aslında çok

    Ya evet aslında çok da gerekli bir şey gibi görünmüyor. Ama bir anda yetiştirmem gereken çizimleri hızlı ve başka çıkış yolu düşünmeye vaktim olmadığından o an çok ihtiyacım oldu ama şuan çok da yok ihtiyacım.

    Vakit ayırdığınız için teşekkür ederim.

    (Ama yine de aklıma takılmış bir konudur :))

    Saygı ve sevgiler..

    2012-10-18 09:43:38

    Mark Steven, sanırım dediğiniz

    Mark Steven, sanırım dediğiniz gibi bu istediğim durum pek mümkün olacağa benzemiyor. Neyse bir gün buluruz da buraya yazarız belki.

    Ergin TEZER, aynı sahneye aynı şartlar altında bir ışık daha koyduğunuzu düşünün ve bu ışık iki nesneyi de aydınlatsın ve "kare nesne"de gölge oluştursun. Bunu yapabilir misiniz?

    (Nesneyi seçip "Objecj properties" den "cast shadow" tikini kaldırınca da bu sefer sahnedeki hiçbir ışığın gölgesi çıkmıyor.) demiştim önceki yazımda.

    2012-10-16 10:13:19

    Aynı sorunu ben de

    Aynı sorunu ben de çok yaşadım. Şimdi tüm sahnelerimde HDRI kullanıyorum. Sizi bir tık daha ileri seviyeye getirecektir. Daha sonra başka yöntemler deneyebilirsiniz. HDRI ile yine karanlık olursa PS`de komple resmi açtığınızda gayet iş görüyor. En azından baktığınızda oh be içimi açtı diyeniliyorsunuz :)
    İyi çalışmalar.

    2012-10-14 20:03:55

    Yok dediklerinizi dikkatli bir

    Yok dediklerinizi dikkatli bir şekilde inceledim. Ama ben derdimi anlatamadım sanırım.

    Şu şekilde bir daha anlatayım. Sizi yormuyorumdur umarım.

    soldan sağa 2 tane objeyi aktardım diyelim ve illumination`u işaretledim. ama bu sefer ikisinde de o işaretlenmiş oluyor. yani birinde "illumination" diğer nesnede iste "shadow casting" etkisi istiyorum ama bu mümkün olmuyor.

    Başka biyerden ayarlamak gerekiyor sanırım. Nesneyi seçip "Objecj properties" den "cast shadow" tikini kaldırınca da bu sefer sahnedeki hiçbir ışığın gölgesi çıkmıyor.

    Umarım anlatabilmişimdir :)

    2012-10-14 19:55:47

    Teşekkür ederim yanıtlar için

    Teşekkür ederim yanıtlar için , elbette açıklamalarınız da işe yaradı.

    Fakat;

    Diyelim ki zemine normal şartlarda 2 tane nesnenin gölgesi vuruyor.

    1.nesneye ışık etkiyecek ama gölge oluşturmayacak.
    2.nesneye de ışık etkimeyecek ama gölge oluşturacak.

    Tek bir ışık kaynağı için bu mümkün müdür?

    2012-10-14 13:45:38

    Işık nesneye etkimesin ama zeminde gölge oluştursun ?

    http://tinypic.com/r/1zc0ifq/6

    Arkadaşlar resimde görünen koltuka photometric ışık etki etmektedir.

    İstediğim, bu ışık zeminde koltuğun gölgesini oluştursun fakat bu ışık koltuğa etkimesin yani koltuğu ışıklandırmasın.

    Bunu nasıl yapabilirim.

    2012-10-13 14:59:25

    HP K7100 kullanıyorum ,

    HP K7100 kullanıyorum , parlak kağıtlarda inanılmaz başarılı.

    2012-01-06 15:30:43

    Ortada bir yıldız resmi

    Ortada bir yıldız resmi çizildiğini çok sonra farkettim ve ortaya bir yıldız konulmalıydı diyordum , en sonunda gelen tepkilerle ortaya bir yıldız koymayı uygun gördüler sanırım, daha iyi olmuş. Ama kesinlikle eminim bu logo kanalın ağırlığını yarıya indirir ve izlenme oranları düşer. Kumanda sırasına göre 2`inci 3`üncü sıralardan 6-7`ye geriler bence.

    2012-01-05 11:08:50

    Bence aldığın render`ı ya

    Bence aldığın render`ı ya da vray ayarlarını ekle bi bakalım daha hızlı sonuca ulaşırsın.

    2011-12-31 10:32:40

    Basitçe modeli oluşturup ,

    Basitçe modeli oluşturup , aşağıdaki linkteki gibi bir texture ile işini görebilirsin diye düşünüyorum.
    Sarkan yaprak uçlarını da bu texture ile yapabilirsin.
    Kolay gelsin.

    http://www.magnet-textures.com/en/library/set/tropical-palm-leafs-roof-006/679#home

    2011-12-29 14:47:09

    Kat planlarında ekstradan ışık

    Kat planlarında ekstradan ışık kullanmana gerek yok. GI açık olsun yeterlidir. Biraz karanlık gibi çıkarsa PS`de düzelt , bitti gitti.

    2011-12-29 09:46:23

    Ama tek kare render`lar

    Ama tek kare render`lar için fazlasıyla tatminkar olacaktır değil mi :)

    2011-12-29 09:29:55

    VrayLight`ın irradiance map bağlantısını

    VrayLight`ın irradiance map bağlantısını kurar ve tik`li halde iç mekan renderlarında gren`liği kaybeder. Tik`siz halde render alındığında , ilk başlarda beyaz duvarlar olmak üzere tüm resminizde grenlik hakim olur.

    Ben gernlik etkisini severim ve bazen kullanırım ama net bir render için tik koymayı unutmayınız.

    kolay gelsin.

    2011-12-28 14:10:44

    Vraylight`ın resimde gösterdiğim yere

    Vraylight`ın resimde gösterdiğim yere tik koymadığını düşünüyorum.
    Tik`li halde render ettiğinde grenlik yok olacaktır.

    2011-12-28 14:03:05

    Eğer led ışık hüzmesi

    Eğer led ışık hüzmesi gibi bir etki istiyorsan , atıyorum 20 metrelik bir cepheye tek VrayLight koymak yerine mesela 20 tane 1 metrelik VrayLight kullanmak etki açısından daha iyi sonuç verir , ışık patlama yapmaz.

    2011-12-28 13:48:46

    Bu arada konuyla ilgili;

    Bu arada konuyla ilgili;

    www.realworldimagery.com/

    www.doschdesign.com/ (Viz-image)

    bu işler için kullanılan siteler ve aranan konulardan 2 si.

    Ben biraz hallediyorum gibi bu işi , denedikçe buldukça paylaşımda bulunacağım.

    Herkese kolay gelsin.

    2011-12-28 12:05:44

    Ulaş bey , sizin

    Ulaş bey , sizin bilgi paylaşımını gözardı ederek konuşmak istemedim. Ama elle tutulur bilgiler istemekti niyetim. Tabi ki bazen bir çağrışım ile büyük bir deryaya ulaşmak olabiliyor. Ama aradım taradım bir türlü somut bilgiye ulaşamayınca öyle yazma gereği duydum , bilgiye çok aç bir anıma denk geldi yazım , kırıcı olmuşum ve özür diliyorum.

    2011-12-28 11:57:38

    Teşekkür ederiz Derya hanım

    Teşekkür ederiz Derya hanım verdiğiniz bilgiler için. Sanırım sizden başka kimse bilgisini paylaşmak istemiyor.

    2011-12-23 14:14:55

    Gerçekçi İnsan ve Araba Koyma

    Üstatlar dış mekan konut projelerimi insan ve araba objeleri ile süslemekte baya zorlanıyorum, acaba sizin kullandığınız yöntemler nelerdir.

    Önceden rpc kullanıyordum ama artık kullanamıyorum iyi sonuç da vermiyordu zaten.

    Arabaları model kullanıyorum bu seferde kasıyor , biraz düşük polygonlu kullanıyorum bu sefer de tatmin etmiyor. Malum bolca araba kullanmamız gereken sahneler oluyor.

    Acaba photoshop vb. tarzda programlarla mı bu iş hallediliyor. Mesela ağaoğlunun mytowerland`de kullandığı insan ve arabalar nedir?

    Değerli bilgilerinizi paylaşırsanız benim gibi çok sevinen kişi olacaktır eminim.

    2011-12-19 21:12:41

    tiff olarak kaydedip sonra

    tiff olarak kaydedip sonra ps`de jpg`e çavirmek bi yöntem olabilir.

    2011-12-19 20:56:46