Sweeper Son Forum Mesajları

    Line çizip extrude modifiyeli

    SweeperErkan Turgut

    Line çizip extrude modifiyesi ekle. Neden bu kadar kastın ki

    2015-06-13 18:23:25

    Ram sıkıntısı yaşayabilirsin dikkat

    SweeperErkan Turgut

    Ram sıkıntısı yaşayabilirsin dikkat et

    2015-06-02 18:04:31

    Vray 3.0 2015

    SweeperErkan Turgut

    Vray 3.0 2015 3ds Max te çalışıyor...
    2015 çizimini en eski max 2010 da açabilirsin

    2014-08-27 17:00:23

    İki şekilde açıklayayım;

    SweeperErkan Turgut

    İki şekilde açıklayayım;

    Öncelikle model üzerinde bump yada diffuse kaplamalar sadece görsel algıda yanılma yaratır ve prüz varmış gibi gösterir. Yüzey topologysi içerisinde değişim yaratmayan bu kaplama türleri 3d Printerlarda çıkmıyor.

    Not: çıkmıyordu en azından. Yeni jenerasyon makinalar bump kanallarını tanımaya başladılarmı bilmiyorum.

    Polygon açılımına gelirsek. dediğiniz gibi triangle (Üç açılı yada üçgen) olmayan her yüzeye her ne kadar polygon denilse de; Programlar 4 ten fazla yüzeye sahip objeleri Örn: 5 gen için bir adet Polygon ve bir adet triangle kullanarak oluştururlar.6 gen için 2 adet 4 gen kullanırlar. 7 gen içinse 2 dörtgen ve bir üçgen kullanarak oluştururlar

    Bazı programlar bu ara çizgileri göstermezler. Max programı da bu programlardandır. Her ne kadar ara çizgiler gözükmesede o çizgilerin var olmadığı anlamına gelmez.

    Sonuç olarak 3D Printer ların bazı modelleri kesinlikle Triangle yüzeyler istemiyor. Bu tarz modeller gönderildiğinde size hatalı alanları işaretleyip düzeltmenizi isteyecektir.
    Ancak bazı modeller ise bu üçgen yüzeyleri de tanıyorlar. Her iki model içinde gerekli olan tek şey, tüm detayların modellenmiş olması gerektiğidir.

    2013-12-10 16:54:42

    Gama ayarlarında problem var...

    SweeperErkan Turgut

    Gama ayarlarında problem var...

    2013-09-20 10:56:09

    Yıllar once max den

    SweeperErkan Turgut

    Yıllar once max den kaldrılmış bir seçebek diye biliyorum.
    Bir dönem çalışıyordu ancak hotmail ve gmail Autodesk firmasını spamcı mail atan firma olarak görmeye başlayınca artık atıl durumda diye biliyorum

    2013-06-25 17:04:07

    Işığınızın konumu ile ilgili

    SweeperErkan Turgut

    Işığınızın konumu ile ilgili problemleriniz var...

    V ray Işığı yakınındaki objeleri daha çok aydınlatır. Bu özelliğe dikkat ederek ışığınızı kolonlardan, duvarlardan, yüksekliği fazla olan objelerden belirli bir mesafe uzağa yerleştirmeniz gerekir.

    Işığınızın ayarlarında bir problem var...

    Işığınızın ayarlarında invisible yapmanız ışığın kendisinin render da gözükmesini engeller. Ancak çevrede yansıtan objeler var ise ışık bu objelerde yansımaya devam edecektir. Eğer bu ışık yansımalarını istemiyorsanız ışığınızın ayarlarındaki affect reflection ve affect glossines seçeneklerini kaldırın.

    2013-05-30 17:59:34

    Materyalleri default materyal olarak

    SweeperErkan Turgut

    Materyalleri default materyal olarak yada kullandığın render motorunun tanımadığı bir formatta kalmış olabilir.

    Vray default materyalde pek çok kez ışık patlaması yaratabiliyor

    2013-03-24 12:11:26

    Her liseliyi almazlar ne

    SweeperErkan Turgut

    Her liseliyi almazlar ne demek yav..
    Barajı geç yeter. Sonrası yetenek sınavlarını geçmene kalıyor..
    Seçlmiş 20 kişinin arasına girmek kolay değildir söyliyeyim. Animasyon bölümü yüksek yetenek sınavı puanı ister

    2015-04-22 22:44:21

    Direct X in doğru

    SweeperErkan Turgut

    Direct X in doğru yüklenmemiş... Tekrar yükle.
    Windows güncelleştirmelerinin de yapılmış olması lazım. Microsoft(R) Visual C++ güncellemesini de yaptığın zaman, bu hatanın düzeldiğini göreceksin

    2013-02-19 10:01:55

    2013 de düzeltildi o

    SweeperErkan Turgut

    2013 de düzeltildi o olay. Default ayarlarla 2012 de line çizerken pan hareketi yapamazsın.
    Yapabilmen için scriptler yada pluginler var. scriptspot.com u incele istersen

    2013-02-15 15:17:49

    Işık sıçramalarını açmamış olabilirsin

    SweeperErkan Turgut

    Işık sıçramalarını açmamış olabilirsin

    2013-02-12 11:15:20

    İmport penceresi içerisindeki Layer

    SweeperErkan Turgut

    İmport penceresi içerisindeki Layer bölümünde One Object seçeneği seçili kalmıştır... Entity seçeneğini seçersen her çizgiyi parçalarsın. Ancak Fps hızında inanılmaz düşüş yaşayacaksın uyarayım

    2013-02-05 22:54:41

    Yazan bayan olunca "X"

    SweeperErkan Turgut

    Yazan bayan olunca "X" e bas diyen çok oluyor nedense...

    Başkası sorsa ilk forumda bi ara tembel herif diye çemkirirsiniz

    2013-01-26 22:17:05

    Necmi hoca filmi doğmadan

    SweeperErkan Turgut

    Necmi hoca filmi doğmadan gömmüş...

    Belkide haklıdır daha izlemedim. Ama sırf başka animasyon filmleri de yapılsın, gişe rakamları yükselsin diye gidicem o filme

    2014-11-17 17:06:56

    E ata bir kısa

    SweeperErkan Turgut

    E ata bir kısa yol çok mu zor...

    Default olarak kısa yolu yok. Ben "D" ye atadım. Disable Viewport un kısa yolu normal ayarda. Ben Distance a atadım

    2013-01-22 01:22:09

    Render Açılır Menüsü içinde

    SweeperErkan Turgut

    Render Açılır Menüsü içinde Video post var en eski yöntemdir oradan yapabilirsin.

    Yada Effect menüsü içinde V-ray in Lens Flare efekti var oradan da yapabilirsin...

    Elinde Map in varsa Render aldıktan sonra Photoshopta da yapabilirsin.

    Map neyin yok diyorsan After effects de Lens flare efekti ekleyebilirsin..

    Bir çok yolu var yani

    2013-01-22 01:20:21

    Seçtiğiniz resmin ismindeki Türkçe

    SweeperErkan Turgut

    Seçtiğiniz resmin ismindeki Türkçe karakterleri değiştirin. Max okuyamamış...

    2013-01-21 18:47:34

    vertex moduna geçip bir

    SweeperErkan Turgut

    vertex moduna geçip bir bak bakalım seçmeye çalıştığın çizgi üzeride noktalar var mı..
    Var ise çizgiyi daha önce bölmüşsün demektir. Böldüğün için de çizgiyi parçalar halinde seçiyordur

    2013-01-18 11:29:12

    Eğer objen yekpare bir

    SweeperErkan Turgut

    Eğer objen yekpare bir yapıya sahipse bütün modellemen gerekir...
    Örneğin bir insanın kolunu ayrı gövdesini ayrı alıp birleştirmezsen. CNC de sana o şekilde verecektir... Kolu gövdesinden ayrılır gidir.
    Yok kolu gövdesine bağlı olsun ama hareketli olsun diyorsan o zaman kolun ayrı gövdeyi ayrı modellemen gerekir ancak kolun gövdeyle birleştiği noktada nasıl bağlanılması gerektiğini de çözümleyip modellemen gerekli...

    Oyuncak bir bebeğin kol ve bacaklarını ayırarak incele ne demek istediğimi daha rahat anlayacaksın...

    Eğer 3d Printer lardan çıktı alacaksa max formatını dahi tanıyor.
    Obj olarak da kaydedebilirsin. Dikkat etmen gerek şey yüzeylerin polygon olması gerekiyor...

    Bump kaplama yada diğer yöntemlerle verdiğini detaylandırmalar cnc de çıkmaz. Tamamen polygon düzlemi içerisinde modellenmiş olması gerekir

    2013-01-17 00:11:54

    Ben Koltuğunun arkasındaki tablonun

    SweeperErkan Turgut

    Ben Koltuğunun arkasındaki tablonun üstüne kamera yerleştirenine bile denk geldim... Masasına Odaklanmış...

    2012-12-15 15:38:16

    Kesin Bucalıdır o fiyatı

    SweeperErkan Turgut

    Kesin Bucalıdır o fiyatı veren... Bi aralar 150 tl ye çiziyordu iç dış... Kendini geliştirmiş heralde 350 ye çıkmış. :)

    2012-12-15 10:58:55

    Ram in yetmiyor render

    SweeperErkan Turgut

    Ram in yetmiyor render almak istediğin sahne için...

    2012-12-05 07:51:49

    Program crackli kullanıldığında bu

    SweeperErkan Turgut

    Program crackli kullanıldığında bu sorun doğuyor.

    2012-10-24 19:52:49

    Viewport un gama ayarında

    SweeperErkan Turgut

    Viewport un gama ayarında da sorun olabilir...
    Solidrock plug-in ini kullanıyorsan bir bug vardı bu şekilde ekranı karartan...

    Gama ayarlarını kontrol et derim.
    Yunus arkadaşın da dediği gibi ctrl+A yapıp sahnendeki her şeyi seçip boş bir materyal at yine sorunun kalmaz

    2012-10-01 15:42:28

    "Bi çöküp gelicem" iyimiş....

    SweeperErkan Turgut

    "Bi çöküp gelicem" iyimiş....

    O hataya hiç o gözle bakmamıştım

    2013-11-23 20:21:59

    Shifte basılı tutarak devamındaki

    SweeperErkan Turgut

    Shifte basılı tutarak devamındaki polygonlardan birine tıkla

    2013-11-15 17:20:01

    Eskiden bu kadar zorlamıyorlardı

    SweeperErkan Turgut

    Eskiden bu kadar zorlamıyorlardı ancak zamanında kosgebden para alarak aldıkları paralar ike borçlarnı ödeyen ve sonunda taahhüt ettikleri projeleri yerine getirmeyen çok insan olduğu için sistemi değiştirdiler...

    Önce yap sonra ödeyelim diyorlar...

    2013-11-12 17:07:08

    BSA aktif olarak programları

    SweeperErkan Turgut

    BSA aktif olarak programları denetlese hiç böyle sorunlar çıkmaz 4000 euro bi programa verip 15 tl ye iş yapsın da göreyim. Türkiye de nice büyük miamarlar bana trilyonluk projelerini öğrenci versiyonunda çizip gönderiyorlar.

    2013-11-07 19:31:14

    İzmir de LEM Ajans

    SweeperErkan Turgut

    İzmir de LEM Ajans var bildiğim. İleri seviye max eğitimi veriyorlar, aynı zamanda stajer falan da alıyorlardı..

    2012-09-18 09:32:37