snclk Son Forum Mesajları

    Furkan Bey çok teşekkürler.

    snclkS.Ç.snclk

    Furkan Bey çok teşekkürler. Dediklerinizi yaptıktan sonra daha iyi sonuç aldım.

    2013-03-28 17:16:15

    Teşekkürler, bu da sorulmaz

    snclkS.Ç.snclk

    Teşekkürler, bu da sorulmaz belki ama color mapping kısmı nerede :)

    2013-03-28 15:25:50

    Sanırım render ayarları, vraysun,

    snclkS.Ç.snclk

    Sanırım render ayarları, vraysun, vraysky, kamera ayarları ile olan acemiliğimden olsa gerek beceremiyorum :(

    Dosya burada :

    http://www.mediafire.com/?6m07wrmg5ydesx9

    Vakti olup da inceleyebilecek arkadaşlar olursa ve yardımlarını esirgemezlerse çok sevinirim.

    Not: linkte sorun vardı düzelttim.

    2013-03-28 14:37:11

    Az önce yanlış yazmışım.

    snclkS.Ç.snclk

    Az önce yanlış yazmışım. environment mapte vraysky mevcut.
    vray sky`ı environment mapten clear ile kaldırıp soldan beyaz rengi seçtim ama renderda yine renk geçişleri oluyor.Bu sefer de beyazın tonları şeklinde oldu.

    Fon kısmına beyaz renk bir jpeg attım.Öyle denedim ama bu sefer de arka plan siyah oldu :S bir anlam veremedim.

    2013-03-28 14:12:39

    Render arkaplan rengi ?

    snclkS.Ç.snclk

    Sahnemde vray sun var, Vray physical camera ile render alıyorum. Ancak renderda arkaplan, maviden griye geçiş yapan bir fon şeklinde oluşuyor.
    Environment and effects bölümünde environment map kısmına vray sun atanmış durumda.
    Benim istediğim vray sun ve vray physical camera kullanarak arkaplanı tek renk olan(renk geçişleri olmayan) bir render almak. bunun için ne yapmam gerekiyor. Bir türlü çözemedim.
    Yardımcı olabilirseniz sevinirim.

    2013-03-28 12:59:58

    Teşekkürler.

    snclkS.Ç.snclk

    Teşekkürler.

    2013-03-25 19:53:01

    Sahnedeki poligon ve vertex sayısı?

    snclkS.Ç.snclk

    Sahnedeki poligon ve vertex sayısını nerden görebilirim ?

    2013-03-24 20:29:50

    Tamam, mantıklı. Ama xref

    snclkS.Ç.snclk

    Tamam, mantıklı. Ama xref scene ile çağırdığım obje tam orjine geliyor. Benim istediğim koordinatlara gelmiyor. Bunu çözmek için ne yapmama gerekiyor ?
    Tam da xrefi çözüyorum sanmıştım :) Pek başarılı olamamışım anlaşılan. :)

    2012-06-23 19:38:40

    Anladım. az önce

    snclkS.Ç.snclk

    Anladım.

    az önce deneme olarak bir projemi açıp exref scene kullanarak hazır model(archmodels) çağırdım. Tam orjine geldi. Ama müdahale edemiyorum. Seçemiyorum bile. Bu neden kaynaklanıyor olabilir ? Benim çizdiğim şeyleri çağırdığımda sorun olmamıştı ama hazır model çağırınca böyle oldu .

    2012-06-23 17:24:15

    Çok teşekkürler. Evet dediğiniz

    snclkS.Ç.snclk

    Çok teşekkürler. Evet dediğiniz gibi denedim kaplamalarda sorun olmadı.

    Bir şey daha sorayım. Sahneme insan da yerleştirmek istiyorum. Bunun için rpc mi yoksa hazır model mi kullanmak daha mantıklı olur ?
    Ağaç,bitki,araç için hazır model (evermotion-archmodels) kullanmayı düşünüyorum.

    2012-06-23 13:37:14

    Hande hanım, Xref

    snclkS.Ç.snclk

    Hande hanım,

    Xref i denemek için eskiden yapmış olduğum iki blok olan bir projeyi açtım. Projede A blok, B blok ve Peyzaj diye 3 grup yapmışım. Daha sonra references/xref scene itıklayarak xres scenesi açıyorum. Oradan A blok-B blok ve peyzajı tek tek seçerek convert selected diyerek üçünü de kaydediyorum. Buraya kadar yapmış olduğum şey prjemi üçe ayırmak oldu, değil mi ?
    Ancak yeni bir max dosyası açıp xref scene penceresinden add butonuyla bunları çağırdığım zaman kaplamların bazıları kayboluyor.

    Bir şey daha sorayım; Ben xref scene bölümünü kullandım. ama xref object diye birşey daha var.. Yoksa projenin xref parçalarını oluştururken onu mu kullanmak gerekiyor ?

    Çok soru soruyorum, sizleri de meşgul ediyorum kusuruma bakmayın :)

    2012-06-22 10:24:42

    Taşkın Bey siz olsaydınız

    snclkS.Ç.snclk

    Taşkın Bey siz olsaydınız böyle bir projede nasıl bir yol izlerdiniz ?Sizin gibi deneyimli birinden fikir almak güzel olurdu.

    Ömer Bey xrefi halen araştırıyorum, açıkçası tam olarak çözemedim. Projenin etüdü bir iki gün içinde bitecek. Sonra 3D modellemeye başlayacağım. Bu arada da araştırmalarıma devam ediyorum.

    2012-06-21 20:28:48

    Teşekkür ederim, Soner Bey.

    snclkS.Ç.snclk

    Teşekkür ederim, Soner Bey.
    Geçmişte çalıştığım ve bilgisayarın zorlandığı birkaç projeyi inceledim. Hepsinin boyutu oldukça büyük. Xrefi biraz araştırdım mantık olarak ram yetersizliği için çok iyi bir yöntem gibi duruyor. Sanırım Sn. vinonna`nın da dediği gibi en mantıklı çözüm xref ile çalışmak.

    Tekrar çok teşekkürler.

    2012-06-21 14:14:01

    Sn. vinonna xref konusuna

    snclkS.Ç.snclk

    Sn. vinonna xref konusuna oldukça yabancıyım. Araştırmaya başladım. Renderda arkaplandaki görünmeyenleri de gizlemek de iyi bir ipucu,teşekkürler.
    Sn. soneday7 ilginiz için teşekkür ederim. Şu anda pek masraf yapmadan halletmek istiyorum açıkçası. Ofisimi yeni açtım, gelirden çok giderim var şu anda :D O yüzden masrafları minimumda tutmaya çalışıyorum.

    Notebookun özellikleri daha iyi sanırım,ama onda da ram sorunu var, bir inceleyebilirseniz sevinirim.
    işlemci : Intel® Core™ i7 3610QM 2.3GHz-3.3GHz
    ram : 6gb ddr3
    ekran k. : Nvidia GT630M 2gb

    2012-06-21 13:18:24

    Evet sistem oldukça eski

    snclkS.Ç.snclk

    Evet sistem oldukça eski zaten. Yaklaşık 6 sene oluyor. DD3 16gb ram alıp taksam, şimdilik ekran kartı ve işlemciyle idare etme şansı var mı ?

    Bina modelleme kısmında takıldım. Acadden atıyorum dediğim zaten yine acadde planın dış konturundan tek bir çizgi (polyline) çiziyorum, sonra onu 20lik duvar olarak offset yapıyorum. Daha sonra maxe atıyorum.
    Senin dediğin o dış çizgiyi maxte mi çizmek, tam anlayamadım ?

    Ayrıca yazdıkların tabi ki işime yarıyor, çok teşekkürler :)

    2012-06-21 12:15:48

    Daha önce xref veya

    snclkS.Ç.snclk

    Daha önce xref veya layer ile çalışmamıştım. Bitkileri,arabaları proxy e çeviriyordum. Ama proxye çevirdikten sonra üzerinde değişiklik yapamıyorduk sanırım, yanlış mı hatırlıyorum ?
    Layer yerine de isolate,hide/unhide vs. kullanıyordum. Ama artık layer kullanacağım.

    Sistemimi yazmayı unutmuşum :

    işlemci : intel core quad Q6600 2.40
    Ekran kartı : Ati radeon hd 4850 512mb
    ram : 4 gb

    2012-06-21 11:49:47

    10 Blok Mimari-(Model+Render)

    snclkS.Ç.snclk

    Arkadaşlar merhaba,
    Uzun zamandır piyasaya cephe tasarımı ve 3D mimari görsel yapıyorum. Ama yaptıklarım çok profesyonel işler değil açıkçası.
    Şimdiye kadar aldığım işlerin en büyüğü 4 blok olan bir mimari modelleme ve render idi. Ve o projede çalışırken ve render alırken bilgisayarın çok zorlandığını hatırlıyorum.
    3dmax 2010 ve vray 1.5SP5 kullanıyorum. Bunlar win 7 64 bit üzerinde kurulu.
    Şimdiki iş de 10 blok olunca deneyimli arkadaşlardan fikir almanın yararlı olacağını düşündüm. Bloklardan 6 tanesi birbirinin aynısı olacak. kalan 4 tanesi birbirinden farklı. Yani toplamda 5 tip apartman bloğu var. Tabi bir de peyzajı var.
    Kısaca genel çalışma şeklimi de anlatayım. İlk olarak Autocadde planları hazırlayarak, 3dmaxe aktarıyorum ve extrude ederek devam ediyorum.Mesela 10 katlı ve katlar birbirinin aynı olan bir bina yapıyorsam bir normal katı çizip onu 10 kere üstüste kopyalıyorum. Kaba hali bittikten sonra cephe süslemeleni de yapıp binayı tamamlıyorum.
    En son da yine autocad ortamında hazırladığım vaziyet planı verilerini (sert zemin, çimen vs.) yine 3dmaxe aktarak extrude ile oluşturuyorum. Ve render alıyorum.
    Sizden ricam bu projeyi rahat bir şekilde çalışmam ve render alabilmem için önerilerinizi, ipuçlarınızı paylaşmanız.
    Hepinize şimdiden teşekkürler.

    2012-06-21 08:33:41