rocksound Son Forum Mesajları

    Mod driver paketleri bar

    Mod driver paketleri var amd için, google`dan aratabilirsin. Radeon ekran kartı, aynı model chipset bir firepro olarak tanıtıyor. Bir çok harici radeonda çalıştığı söyleniyor ama nootbook ekran karları için geçerli değil.

    2014-12-30 14:40:10

    1-Edge ile üst ve

    1-Edge ile üst ve alt tabanları ayrı ayrı seçip ayırın.

    2-poligon seçimi ile yan yüzeyleri seçip unfold mapping deyin.

    3-hepsini seçip pack uv`s deyin.

    Çok iyi olmadı aslında ama mantık olarak istediğinize yakın birşey, eğer çözüm üreten kimse çıkmazsa sonra tekrar uğraşabilirim. Şimdilik kolay gelsin.

    2014-05-16 14:36:05

    İşlemi yaptıktan sonra şunu

    İşlemi yaptıktan sonra şunu bir deneyin.

    2014-05-16 14:20:15

    Bir şeyi yapmanın birden

    Bir şeyi yapmanın birden çok yolu var. Box için bütün yüzeyleri seçip unfold mapping deyince harita çıkıyor düzgünce. Pelt kullanımınıda daha segmentli nesnelerde istersen kullanırsın.

    2014-05-16 13:58:26

    Bir box için denedim,

    Bir box için denedim, bir de silindir yüzeyde denedim. Silindirde problem göremedim ama pelt box gibi düz nesneler için uygun değil gibi. Genelde organik ve eğimli yüzeylerin kaplamalarını yaymak için daha uygun sanırım.

    2014-05-16 12:28:28

    Pelt kullanarak ne yapmaya

    Pelt kullanarak ne yapmaya çalıştığınızı pek anlamadım. Unwrap başlangıcı için şu kısa ders ingilizce ama güzel. http://www.youtube.com/watch?v=9j47MS5arg0

    2014-05-16 11:25:51

    Sahneye animasyonda olmayan bir

    Sahneye animasyonda olmayan bir sabit obje eklendiğinde, titreme devam ediyor mu ? Birde kamerasız render deneyin, karşılaştırın sarsıntı var mı ? Sarsıntının kaynağı bulunursa(sahnedenmi ya da kameradanmı) ayarları yapması sorun olmaz.

    2014-05-14 00:19:18

    Öncelikle Save as deyip

    Öncelikle çalışmanıza save as deyip yedeğini alın. Render alan kamerayı seçtiğinizde, altta motion keyleri çıkıyormu ? Çıkıyorsa hepsini silin.

    2014-05-13 23:40:24

    Animasyonla uğraşıyorsan birazcık after

    Animasyonla uğraşıyorsan birazcık after effect iyi olabilir, varsa vaktin indir trial 30 günlük, youtubeda beginner videoları ile programa biraz aşina ol, bayağı eğlenceli ve kolay. Yinede istediğin şekilde açıklayan çıkarsa, nasıl yapmak istediğinize siz karar verirsiniz, after effect şart değil öneri.

    2014-05-05 11:21:10

    Herşeyi 3d ile yapmak

    Herşeyi 3d ile yapmak animasyonlarda bazen kaliteyi arttırmak yerine düşürebilir ve çokta vaktini alır. Bazen After Effects kullanarak daha hızlı sonuçlar alabilirsin. Bir küp çizdin diyelim, birde yazı var, maxten background olmadan png şeklinde kaydet, youtube`a girebiliyorsan gerisi şöyle:
    http://www.youtube.com/watch?v=LugmTCThENQ

    2014-05-05 09:17:49

    sadece tek karakter içinse

    sadece tek karakter içinse eğer unwrella trial indirip bir dene istersen, 30 kullanımlık.
    http://www.unwrella.com/download/
    eğer oyun tarzı birşey için modelleme yapıyorsan şu derste işine yarar:
    http://www.youtube.com/watch?v=BY-nKxyHKRc

    2014-05-02 16:42:40

    Amerika fiyatları aylık gibi

    Amerika fiyatları aylık gibi düşünülmesin, senelik söylüyorlar onlar hep. Modellemede 1 yıl tecrübesi olan acemiler 25-35 bin dolar senelik ile başlıyorlar. 3-4 yıllık olunca 70 bin dolar maaşa çıkıyorlar senelik. İyi işler çıkaran bir uzman haline geldiklerinde ise 6 sıfırlı rakamlarda alıyorlar, senelik 500.000 dolar gibi. İnternette geçmişte konuştuğum yurt dışı oyun firmalarında çalışan arkadaşlar vardı, onlar söylemişlerdi. 2d çizim yapanlar 20-30 bin dolar, c++ acemileri ise 35-45 bin dolar civarında başlıyorlar. Senelik 50 milyar dolarlık cirosu olan oyun sektörü için çok büyük rakamlarda değil bunlar ama şöyle bir bakınca türkiye`de kaç tane dünya çapında oyun firması var ki ?

    2014-04-28 13:23:11

    Elimde yokta kolay hazırlanır

    Elimde yokta kolay hazırlanabilir.

    Demirler için plane + ferforje demir texture + normal map + opacity mask ile bir deneyin iyi bir texture bulursanız fazla vaktinizi almaz. Difuse kısmına düz renkte atabilirsiniz texture`u normal map ve opacity mask için kullanın, eps formatında free vector imagelar var, ferforje demire benziyor, onlar kullanışlı olabilir.

    2014-04-26 12:24:48

    Yaptınızmı bilmiyorum. Plane`den daha

    Yaptınızmı bilmiyorum.
    Plane`den daha kolay yapılır gibi geliyor yüzeydeki poligonlar açık olsa nasıl olur diye kafada canlandırın.
    Vertexlerden yüzeylerin yüksekliği ayarlayın.
    sonra vertexlerden yüzeyleri birleştirin.
    ilk denemede olmasa bile 3-4 deneme büyük ihtimalle olur. Gönderdiğim kabataslak birşey denenmiş birşey değil. Autocad varsa ölçülü çizerseniz kesin olur.

    2014-04-25 22:13:09

    Şimdi düşündümde, elinizdeki angarya

    Şimdi düşündümde, elinizdeki angarya projeleri çizdirin. 10 tl hiç birşey, 1 ayda bitecek proje verin, sonra satarsınız.

    2014-04-24 22:00:34

    Kullanıcı ayarları resetlenerek çözülebilir

    Kullanıcı ayarları resetlenerek çözülebilir belki. 3d studio maxi özelleştirmediyseniz çok fazla maxi kapatıp

    C:\Kullanıcılar\<kullanıcı adı>\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\ buradaki dosyaları silip (siz silmeyin yinede keserek başka yere kopyalayın) tekrar maxi çalıştırıp deneyin. Oradaki dosyaları silince maxin bütün ayarlarını resetlemesi lazım

    Eğer değişiklik olmazsa ayar dosyalarını kesip kopyasını aldığınız başka klasörden eski yerine kopyalarsınız. Yinede önerdiğim uygulamayı bir kaç kişi daha önerirse kullanın, yani çok emin değilim :)

    Ben genelde deneme yanılma yoluyla çözdüğüm için sonucu nasıl olur kestiremiyorum her zaman, ekran kartı yakmış adamım :D

    2014-04-24 16:33:32

    Karakterin olduğu dosyayı farklı

    Karakterin olduğu dosyayı farklı kaydet
    sadece karakter kalsın, vray kamera yerine normal kamera kullan, sahnede karakter dışında birşey olmasın, defaul ışıkları kullan, enviroment kullanma, vrayin indrenct illimunation gibi ayarları açık dursun ama, birde böyle dene. Bir kaç yıldır kullanmadım bu yöntemi doğru anlatamamış olabilirim.

    2014-04-24 15:14:15

    şuna benziyor http://www.youtube.com/watch?v=p9oBRzQ3eIo

    şunlara benziyor
    http://www.youtube.com/watch?v=p9oBRzQ3eIo
    http://www.youtube.com/watch?v=cXYJz95phpc

    2014-04-24 14:00:46

    Gerçi ben 2d benzeri

    Gerçi ben 2d benzeri bir animasyon denedim, o yüzden gölge ayarları nasıl olur bilmiyorum, belki montoaj programında da yapılabilir, bildiğim kadarını anlattım.

    2014-04-24 11:12:04

    Bu ne ya piyasaya

    Bu ne ya piyasaya ölüm vuruşu yapmaya çalışıyorlar :) Yoksulluk sınırı olmuş 3000 TL, bu fiyatlara ne yapmaya çalışıyorlar? Hobi içinmi ? Gıcıklık olsun diyemi ? Yoksa çok zenginlerde vakitlerimi bol dalga geçiyorlar. Ordaki hizmetlerin çoğunu herhangi bir forumdan rica etsen, para almadan yapıyorlar. Parasız yapsalar neyse ama bir yere gidildiğinde, 10 TL`ye yapan var diyen çıkınca insanın morali bozulur. Kurumsal kimlik 50 TL (komik), 100.000 $`lara logo yapan var dünyada.

    www.kickstarter.com`a bakalım birde dünyada bu işler nasıl yürüyor. Satış değil sadece destek sistemi, milyon dolar destek toplayan bile var. Projen sağlamsa, projeni sunuyorsun, insanlarda 1$ bile olsa destekliyorlar ama bambaşka bir bakış açısı, piyasayı öldürmüyor aksine geliştiriyorlar.

    2014-04-24 09:56:20

    Şimdi şöyle biryeş yapabilirsin.

    Şimdi şöyle birşey yapabilirsin; Sahneyi ayrı karakteri ayrı kaydetme yapılabilir.

    Sahne sabit diyelim, sahnenin 1 kare yüksek çözünürlüklü renderini al.

    Sahneden bağımsız karakterin renderini al ve her framede clear png şeklinde kaydet (arkaplansız), photoshop gibi bir programa atınca backgroud çıkmaz.

    Karakterin ilk framesini 1.png olarak kaydet, diğer frameleri 2.png-3.png-4.png şeklinde kaydeder.

    Elde ettiğin renderları after effects gibi bir programda birleştir. Karakter animasyonun kayıtlı olduğu yerden 1.png`yi import edince 3500 framenin tamamını video gibi çağırır, maske yapmakla uğraşmazsın. Sadece karakterin renderini alma işlemide çok hızlı olur.

    Yani sahnedeki objelerin renderini hareketli ve hareketsiz olarak ayrı ayrı render yapmak en hızlısı.

    Tek eksi yanı sahnede karakterin gölgesi çıkmaz.

    2014-04-24 09:34:12

    Minari animasyonmu , karakter

    Mimari animasyonmu , karakter animasyonmu ?

    2014-04-23 23:05:49

    Geçiş olsun hocam. Eskiden

    Geçiş olsun hocam.
    Eskiden çocukların bilgisayar kullanımı hakkında yazılmış bir makale okumuştum. Çocuğunuz 1-2 saatten fazla bilgisayara bakıyorsa eğer, ara sıra uzak mesafedeki yerlere (dağlar, cadde de gezen insanlar, yolda giden arabalar) bir kaç dakika baktırın deniyordu. Buradaki amaç göz kaslarının tembelliğini gidermekti. Ben bu yöntemin her yaşta faydalı olacağını düşünüyorum. En azından bende işe yarıyor.

    2017-02-03 09:36:56

    Yapılan işin sanat olup

    Yapılan işin sanat olup olmaması, kişinin sanatçı ya da işçi olduğunu belirlemez. Bir çalışma sanat içinde yapılabilir, para içinde. Bir sanatçı para içinde işçilik yapabilir, bir işçi sevdiği için sanatta. İşçimiyiz sanatçımıyız ? Yeri geldiğinde herkes işçi, yeri geldiğinde herkes sanatçıdır. Ben işimi tamamen sanat için yapmak istiyorum diyen varsada, önce o işin işçiliğini öğrenir, sonra ustası olur, artık maddi manevi belli bir doygunluğa ulaştığında "ben bunu artık sadece sanat için yapmak istiyorum" diyebilir. Her sanatçı işçidir, bir çok işçi de geleceğin sanatçısıdır.

    2015-02-06 16:16:01

    Sanatmıdır, zanaatmıdır ? Üzerinde

    Sanatmıdır, zanaatmıdır ? Üzerinde uğraştığınız çalışma sadece kendinizi ifade etmek için yapılmış bir çalışma ise en kötü hali bile sanat kabul edilebilir. İnsanlara beğendirme ve ticari odaklı düşünüldüyse zanaattır.

    Ben bunu hem ticaret için yaparım, hemde hissettiklerimi yansıtmaktan çekinmem, ister alırlar ister almazlar mantığı sanata yakındır.

    Siz ne kadar ifade etsenizde, prensipli olsanızda, kullanılan malzemelerin tümü hazırsa yine zanaat sayılır.

    Bütün bunların dışında, dijital ortamda sanat olurmu tartışması sanat çevrelerinde hala bir ortak fikre oturmuş değil.

    2015-02-03 11:33:18

    Çalışmaz demedim bende zaten,

    Evet Nvidia tegra k1 androidlerde sorunsuz çalışıyor ve yine ios8 yüklü bazı apple ürünlerinde de gayet güzel çalışıyor.

    2014-11-16 11:00:35

    Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek

    Bilmemek ayıp değil, öğrenmemek ayıptır yaklaşımı entellektüelliktir. Yani bilmek değil, öğrenmesini bilmektir. Ezber yaşamamaktır. Sokrates bunu güzel dile getirmiştir; "Bildiğim tek şey, hiçbirşey bilmediğimdir".

    Herşeyi aynı anda öğrenebilmemiz mümkün değildir. Herşeyi öğrenmeye çalışırsak, hiçbirşey öğrenemeyiz. Bu sebeple ihtiyaç duyduğumuz ve kendimizde eksik gördüğümüz şeyler önceliklidir.

    Hava atmak için bir ülkeyi gezmek ya da bir dil öğrenmek, entellektüel gözükeyim diye birşeyler yapmak, entellektüellik değildir. Ama bunu sevdiğimiz için yapıyorsak ya da ihtiyaç duyduğumuz için yapıyorsak bu entellektüelliktir.

    Özetlersek, entellektüel olmaya çalışmak, entellektüellik değildir. İçten gelen ya da ihtiyaç duyduğumuz bir şeydir entellektüellik.

    2014-10-28 10:34:21

    " çalışma esnasında UE4

    " çalışma esnasında UE4 de dikkat etmeniz gereken şey çizerken lazım olur diye gereksiz texture ve material oluşturmayın zira editöre import ettiğiniz her şley kullansanız da kullanmasanızda oyunu export ettiğinizde dosyaya ekleniyor ve dosya boyutunun gereksiz yere şişmesine sebep oluyor, Unity de böyle bir sorun yok. "

    -------------------------------------------------------

    Biraz ayar yapılırsa o sorun ortadan kalkıyor. Paket etmeden önce şu işlemi yaparsanız, kullanılmayan textureler, meshler ve materialler paketlemeye dahil edilmez.

    Oyun proje klasöründe config klasörünü açıyoruz.

    Defaulteditor.ini dosyasını açıyoruz.

    Paketlenecek level içeriklerini giriyoruz.

    [AllMaps]
    +Map=/Game/Maps/level1
    +Map=/Game/Maps/level2
    +Map=/Game/Maps/level3
    +Map=/Game/Maps/level4

    [AlwaysCookMaps]

    +Map=/Game/Maps/level1
    +Map=/Game/Maps/level2
    +Map=/Game/Maps/level3
    +Map=/Game/Maps/level4

    Save deyip, editörüde yeniden başlatıyoruz. Levellerin kaydedilme yolu farklı olabilir. Yanlış map verilirse, oyun hiç çalışmaz.

    Bu işlemi yaparsanız, temiz bir paketleme işlemi yaparsınız UE4`de.

    *********************
    " Mobil tarafta UE4 de shadersleriniz çalışmaz yani yansıma normal maps gibi yapılar çalışmıyor, unity de ise çalışmakta...
    **********************

    Destekleyen mobil sistemlerde çalışır:
    Şu tablet gibi:

    http://shield.nvidia.com/gaming-tablet/

    http://www.youtube.com/watch?v=a214SV0ecI0

    2014-10-27 20:21:37

    Bu şekilde bir genelleme

    Bu şekilde bir genelleme yapmak pek doğru olmaz. Bu alanların herhangi birinde bir yerlere gelebilmek kolay değil. Sizi bu yolda yıldırabilecek bir sürü engelle karşılaşabiliyorsunuz. İşinizden anlamayan insanlar, bilgisayar sisteminizin yeterli gelmemesi, uğraştığınız projelerin sorunları, program hataları vs.. uzayıp gidebilir.

    Bu alanda bu sorunları aşmanında ilk kuralı işinizi sevmektir. Sizin yaptığınız işi yapan bir çok kişi olacaktır. Bunların arasında sizi değerli yapacak şey de budur. Piyasanın istekleri bitmez. Bu işleri yapmak isteyen insan samimi olarak ne yapmak istiyorsa o alanı seçmeli ve gerçek hedefine odaklanmalıdır.

    2014-05-12 12:40:23

      "Güzel kardeşim

     

    "Güzel kardeşim bunu yazarak yaş seviyeni de ortaya koyduğunu belirteyim. Bu projenin o dediğin Marvel kahramanlarından farklı bir öyküsü var. Sadece arkadaşın gözünde canlanması için yazmıştım. Elementin neye dönüşeceğini sen düşünme bırak onu yönetmen düşünsün. Uslubun gayet samimi. Devam et kolonya adam.."

    Cevabı beğenmeseniz, bile size yazılmış bir yazıya bu şekilde karşılık verince, insanlar size cevap yazarken savunmak zorunda kalmamak için, saldırı modunda yazarlar.  Yaş seviyem küçük olmasada yaşı küçük insanların daha yaratıcı olduğunu düşünüyorum. Toplumda yaş ayırımı yapıldımı da şaşırıyorum. Çocukların kalıplarla ve önyargılarla kafaları dolmamıştır. Bugüne kadar belki 5000'e yakın animasyon film ve dizi bölümü izlemişimdir ve şunu söyleyebilirim, senaryo yazmak araştırma işi. Bir senaryo sadece kahramanın özelleklerinden ibaret değildir, bazen 5000 yıllık tarih incelemesi gerektirir. İnternette bulamadığınız dökümanlar için kütüphane, kütüphane, bir o müze bir şu müze gezmenizi gerektirir. Gidip üniversitelerde, araştırmacılardan yardım almanız gerekir. Aldığınız bilgi karşınızdakini eleştirmek için değil, sizin bir malzemedir. Kullanırsınız ya da kullanmazsınız, sizin bileceğiniz iştir. İşinizde iyi olup olmadığınızı bilmiyorum, ama sadece element ve ışık derseniz insanlar sizin aklınızı okuyamaz. Bakın bundan bile senaryo çıkar, internette konuştuğu insanların aklını okuyan bir tipleme çizin, daha orjinal olur.

    2014-05-10 13:33:38