qekke Son Forum Mesajları

    Senin için önemli olan

    qekkeMehmet Aydınqekke

    Senin için önemli olan bence önce hangi alan sana daha cazip geliyor bunun kararını vermen benim düşüncem 3D işine yöneldin andan itibaren genel olarak grafik programlarıda bi sekilde ilgi alanına giriyor. Nerden biliyorsun dersen kendimden biliyorum. Once bi alanda kendini iyi seviyeye getirdikden sonra diğerindede belli bir aşamaya geliyorsun. ikisini aynı anda geliştirmen imkansız değil ama çok zor yani emek ister ben bunu yapabilirim dersen orası başka tabi.Neler yapman kısmına gelince benim sana önerim bence bir kursa yazıl. Bu çoğu insan için gereksiz gelebilir internette var kursta anlatılanlar diyebilir ama bence çok önemli bir durum bu. Eğer hiç bilgin yoksa ve yeni başlıcaksan kursta senin gibi insanları görmek beraber bişeyler yapmak seni ateşlicektir. İnternetten video izleyerekde yapabilirsin tabi ama benim düşüncem kursun daha etkili olacağıdır. Kurs bittikten sonrada birçok video izlemek zorunda kalıcaksın orası ayrı konu tabi.Herşeyide kurstan bekleme kurs sana temel düzeyde bilgi verir ve geliştirmek sana düşer.

    2016-03-10 09:09:05

    Gercekten çok açıklayıcı bir

    qekkeMehmet Aydınqekke

    Gercekten çok açıklayıcı bir anlatim olmuş değerli yorumunuz icin teşekkür ederim değerlendirip bir karar vericem açıkcası karakter animasyonu alanında ilerlemek istiyorum ama motion graphicsde ilgimi çekmiyor desem yalan olur bu kararsızlıktan isallah doğru bir kararla çıkarım :)

    2016-02-29 11:20:01

    Öncelikle teşekkür ederim evet

    qekkeMehmet Aydınqekke

    Öncelikle teşekkür ederim evet karakter animasyonu kastediyorum. Hangi iş kolayki calışmaya başlamadan? ilk max ögrendim günü hatırlarım gözümde ne büyürdü :) peki program açısından benim için iyi olabilecek program hangisi? maxde mayada kullanan çok dediniz sizce hangisini tercih etmeliyim?

    2016-02-29 10:56:30

    Danışma

    qekkeMehmet Aydınqekke

    Öncelikle herkeze merhaba. Yaklaşık 5 yıldır 3D işlerle uğraşan biri olarak kendime yeni bir yol haritası çizme kararı aldım ve fikir alışverişinde bulunmak istiyorum.Animasyon alanında ilerleme kararı aldım ve burda program karşılaştırmasından çok Türkiye de animasyon firmalarının hangi programları kullandığını bilmek istiyorum az çok bu konuyla alakalı fikirler var aklımda yaptığım araştırmalarda var ama forumda daha çok bu işin içinde olanlarla fikir alışverişi yapıp yola koyulmaya karar verdim.En azından işin içinde olan kişilerin daha doğru analiz yapıcağı kanısındayım.Aktif olarak max kullanıyorum ve diğer 3d uygulamalarıda öyle böyle kullanıyorum kıyısından köşeşinden diyelim çünkü çok fazla program kullanmak yerine bir programda profesyonelleşmek istememden kaynaklanan bir durum bu.Uzun zaman mimari alanda çalıştım ve suan profil üretimi yapan bir firmanın arge biriminde çalışıyorum.Bu kararı neden aldıma gelince insanın sürekli kendini geliştirmesi gerektiğine inanan birisiyim ve animasyon işlerini izledim zaman modelleme aşamasında vs bu tarz projelerde bende olmalıyım isteğimden kaynaklanıyor. Gerçekten program karşılaştırmak yerine Türkiyedeki iş sektörünü göz onüne alarak değerlendirme yapmanızı rica ediyorum. Çünkü hayallerden önce gerçeklerle hareket etmesini çok iyi öğretti bana bu piyasa.Şimdiden teşekkür ederim yardımcı olabilcek herkeze.

    2016-02-29 10:01:03

    düzetme

    qekkeMehmet Aydınqekke

    http://hizliresim.com/V6LWRR resim linki

    2015-10-15 12:59:37

    [url=http://hizliresim.com/V6LWRR][img]http://i.hizliresim.com/V6LWRR.jpg[/img][/url] bu resimden daha

    qekkeMehmet Aydınqekke

    [url=http://hizliresim.com/V6LWRR][img]http://i.hizliresim.com/V6LWRR.jpg[/img][/url]
    bu resimden daha iyi anlatabilirim üstteki profilde aynı texture kullanıldı alttaki net cıkarken uzaklastıkca o netlik kayboluyor renderlarda genellikle catmull-rom filtresini kullanırım ztn ama tatmin edici sonuc olmuyor. iş alanım profil olduğu için aslında mekanın görüntüsünden cok profilin dikkat cekmesi lazım ve bu sekilde genel renderlarda sıkıntı uzaklık sıkıntı oluyor acaba bilmeden farklı bir yontem olabilirmi diye danısmak istedim

    2015-10-15 12:58:32

    Uzak Obje belirgenliği

    qekkeMehmet Aydınqekke

    Herkese merhabalar. Başlıktada belirttiğim gibi renderda kameraya uzak objelerin belirgenliğini nasıl arttırabilirim? örneğin bir iç mekan sahnesi tasarladım ve tavanda sweep ile ahşepiyer profili kullandım ve bu profili texture ile kapladım sorun tamda burda başlıyor.Yakın çekim renderlarda aldığımda texture belirgin olurken sahnenin genel renderinda ahşepiyerin üzerindeki texture belirgenliğini kaybediyor. Bu aslında doğal birşey bi objeye yakınlasırken belirginlik artar uzaklastında bulanıklasır ama profil üretimi yapan bir firmada çalıştıgım için sahnenin genel renderlarındada profillerin net cıkmasını saglamak mümkün mü? Çözünürlük arttırmayı denedim hatta 4k render bile aldım ama malesef sonuc tatmin edici değil. Bu belirgenliği arttırabilmenin farklı yolları varmı? yardımcı olacak kimse varmı?

    2015-10-15 11:43:22