Proxius Son Forum Mesajları

    HammerPoint zart diye ortaya

    ProxiusBuğra BOURproxius

    HammerPoint zart diye ortaya çıkıp zort diye oyun yapmıştır :) tabiki bu kadar kolay olmasa bile pek de emek harcadıkları söylenemez çünkü WarInc rip copy olarak farklı bir oyun piyasaya sürmüşlerdir. İki oyun arasındaki kaplamalar bile aynıdır.

    (Söylentilere göre HammerPoint Interactive`in legal bir şirket olduğu bile muammaymış)

    28 yaşındayım Romanyada yaşıyorum. Daha önce de bahsettiğim gibi bu sektöre yönelik hiçbir referansım yoktur. Sıkı bir oyuncu/takipçiyim. 50mb indie oyunları bile emeklerinin karşılığını ödeyerek oynarım.

    Ubisoft Bucharest`de Designer/Motion Artist, 3d modeler, developer olarak uzun zamandır çalışan tanıdıklarım var fakat ben bu projenin tamamen Türkiye`den çıkmasını istiyorum.

    Vereceğiniz ücreti demişsiniz, ben gönüllü arıyorum. Lisans ve sunucu giderlerini ve bilimum giderleri karşılayacağım zaten. Tüm gönüllüler oyun oynanabilir hale geldiğinde + donation`lardan gelir elde edecekler. Bu proje için tam olarak ne kadar yatırım yapacağım da bana kalsın artık. Fakat yeteri kadar yapabileceğimden emin olabilirsiniz.

    2013-01-12 01:59:42

    Jacky, DayZ de aynı

    ProxiusBuğra BOURproxius

    Jacky,
    DayZ de aynı anda yüzlerce insan bir sunucu üzerinde oynamıyor. Bunun engine ile değil dedicated`ın gücü ile alakası var diye biliyorum. Ben proje oynanabilir hale geldiğinde dünyanın dört bir yanında başlangıç etabında 50`şer kişilik en az 10 sunucuyu hazır etmeyi planlıyorum. Bu sunucular oyun key olarak satışa sunulduğunda zamanla çoğalacaktır.

    /-/-/-/

    halka,
    Ünlü biri değilim, uzun zamandır ekip kurma çabalarında bir yatırımcıyım diyebiliriz. Bu forumun varlığından bile bir haberdim yönlene yönlene soluğu burada aldım. Size sunabileceğim elle tutulur gözle görülür bir referansım malesef yok. Oyun zaten indie olacağı için referans sormanıza da gerek yok bence. HammerPoint Interactive zart diye kurulup zort diye rip copy olarak bir oyun ortaya sunmuştur örneğin. Birkaç rus bir araya gelerek hadi oyun yapalım diyerek yola çıkmışlardır.

    Bana güvenme konusuna gelince, ne düşündün anlayamadım. 10 kişilik bir takım bulup fikirlerimi hayata çevirtip oh iyi çalıştınız hadi kolay gelsin ben gidiyorum mu diyeceğim? Böyle birşeyi kim neden yapsın ki o proje altın yumurtlayan bir tavuk ise :)

    2013-01-12 01:30:38

    Jacky, önerilerin için teşekkürler.

    ProxiusBuğra BOURproxius

    Jacky, önerilerin için teşekkürler. 64 kişiden kastın nedir anlayamadım. Zaten aslında mevzu bahis UDK veya Unity3D den ibaret değil, mümkün olabilecek herhangi bir engine de geliştirilebilir. Gördük ki adamlar bu projeyi ücretsiz engine`ler ile bile hayata geçirebiliyorlar.

    Ben şimdi 10 tane konsept art çizimi yapsam eklesem insanlar ilglenecek mi? Bence çok anlamsız, en nihayetinde 3-5 sayfa zombi çizimi yani. Çizimi de bir yana bırakalım ben bu işe yatırım yapıyorum, kendine güvenen amatör/pro developerlara imkanım el verdiğince bir kapı açıyorum. Bunu bir fırsat olarak görmek gerekir.

    2013-01-12 00:47:47

    Kimse çıkmaması da ilginç

    ProxiusBuğra BOURproxius

    Kimse çıkmaması da ilginç tabi.. Elin herifleri Ogre3D denilen ve tamamı ücretsiz bir engine kullanarak benzer bir proje üzerinde çalışıyor. Sadece birkaç ay içinde Kickstarter üzerinden 4,218 bağışçı sayesinde hedeflenen bağış gelirinin ($60,000) iki katını yaptılar bile. Ayrıca oyunu early alpha olarak 20 USD`ye satışa çıkardılar developerlar geçimlerini bu bağışlardan ve early alpha satışlarından sağlamaya başladılar, buna karşın oyun 1-2 yıl içerisinde tamamen oynanabilir bir hale gelerek piyasaya sürülecek.

    Bizden bu gibi adamların çıkmaması çok üzücü.

    2013-01-11 23:22:57

    Sevgili İzzet, benim daha

    ProxiusBuğra BOURproxius

    Sevgili İzzet, benim daha önce yaptığım birşey yok bunu zaten yazıda "Ben sadece destekçiyim" diyerek açıkladım. Ha tabiki proje içerisinde ben sadece yatırım yapacağım diyip yan gelip yatmayı da planlamıyorum. Grafik tasarımı yapıyorum bende bir ucundan. Proje`nin concept art bölümü ile de ilgilenebilirim.

    2013-01-08 15:17:07

    MMO projesi için gönüllüler aranıyor.

    ProxiusBuğra BOURproxius

    Kendine güvenen, bu projede gönüllü olarak tüm hünerlerini sergileyebilecek ve hasat zamanı (oyun piyasaya sürüldüğünde) tüm emeklerinin karşılığını alacak geliştiricilere ihtiyacımız var.

    Tercihen, UDK veya Unity3D kullanılabilir. Önerileriniz dikkate alınarak engine konusunda değişim yapılabilir.

    Proje Özeti :
    DayZ ve WarZ gibi büyük bir harita üzerinde MMO modunda klasik zombi konsepti yerine farklı bir kompozüsyon entegre edilerek zombi yerine insanların sinir sistemlerini bozan, kudurtan (28 Weeks Later örnek alınabilir) bir çeşit salgın düşünüyorum.

    Exp Sistemi :
    WarZ ve DayZ de olduğu gibi herkes istediği gibi istediği oyuncuyu vuramayacak. (Bu yeni oyuncuların oyundan sıkılmasına sebebiyet veriyor.) Bunun yerine exp limiti getirilecek. örneğin 5000 exp altındaki oyuncular PvP yapamayacak, 5000 exp üzerindeki oyuncular da bu limitin altındaki oyuncuları öldüremeyecek.

    Kara Borsa Vendor :
    WarZ ve DayZ de haritanın hemen hemen her yerinde item bulmanız mümkün. Ben bunun yerine harita üzerindeki belirli yerleşim yerlerinde demir parmaklıklarla güvenliği sağlanan bir dükkanda (Bkz. Killing Floor) kara borsa bir silah satıcısı düşünüyorum.

    Silahlar :
    Haritanın belirli bölgelerinde (endüstriel araziler, inşaatlar vb.) belirli yakın dövüş silahları (bıçak, sopa, çekiç, balta) bulabilme imkanı olacak. Yakın dövüş silahları exp limiti olmaksızın kullanılabilecek. Kara Borsa Vendoru ise klasik olması gereken silahları, patlayıcıları, cephane ve ekipmanları tedarik edebilecek. Tabiki bu silahlar güçlerine göre exp ile limitlendirilecek.

    Gece ve Gündüz :
    Bu tür oyunların olmazsa olmazı olduğundan ve oyun gerçek zamanlı MMO olacağından gece ve gündüz döngüsü örnek olarak 5`er saatten baz alınabilir.

    /-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/-/

    İlk etapta herhangi bir ulaşım aracı eklenmesinin gerektiğini düşünmüyorum. Bu tür yenilikler oyun piyasaya sürüldükten sonra da eklenebilir. Muhtemelen böyle bir proje Alpha B veya Beta A sürecinde piyasaya sürülebilir.

    Kutu kopya olması gerektiğini düşünmüyorum, bu yüzden herhangi bir dağıtıcı ile anlaşma yapılmasına gerek var mı emin değilim. Beta A`ya ulaştığımızda oyun resmi web sitesi üzerinden key olarak satışa çıkabilir, Beta B evresinde de STEAM ile anlaşma yapılabilir diye düşünüyorum.

    Proje sürecindeki engine lisanslama ve sunucuların ödemeleri bana ait olacak. Oyun satışa sürüldüğü an US, EU ve RU olarak 3 ayrı bölgede birkaç sunucu olarak oynanabilir halde olacak.

    Gerekli Pozüsyonlar :
    UDK veya Unity3d Engine`e hakim developerlar.
    Coderlar
    3D Modelerlar
    2D Designerlar
    Network Developerlar

    Tekrar söylüyorum, bu proje hayata geçirilene kadar gönüllü olarak üzerinde çalışılacak bir projedir. Ben sadece destekçiyim. Zaten oyun satışa sunulduğunda emeklerimizin karşılığını hep beraber hasat edeceğiz.

    Bazı konularda zayıf olabilirim, yanlışlarım varsa mazur görün. Umarım uygun bir ekip kurup bu yola çıkabiliriz. TEŞEKKÜRLER.







    2013-01-08 01:54:12