Problem Son Forum Mesajları

    Öncelikle forumdaki tartışmalarda üslup

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Öncelikle forumdaki tartışmalarda üslup kurallarını hatırlatırım... bir başka üye ile girdiğiniz polemikte tartışma dozunuz forum kurallarının elverdiği kuralları aşmamalı.


    Şimdi gelelim soruya;
    Riglemeyi öğrenmek çok problem değil, bir başka program ya da plugin için ayıracağın zaman yerine, 3dsmax içinde basit modellerden başlayarak (tırtıl, balık, tavuk vb.. gibi) riglemeyi denemeye başlamanı tavsiye ederim, bunun dışında rigleme için sorun yaşandığı takdirde yine en iyi çözüm olarak 3dsmax içindeki Character studio diyebilirim, diğer rig pluginlerinin temelini anlamak da yine 3dsmax içindeki karakter donatıcılarından geçer, yani başka bir program ya da plugin kullanman işini kolaylaştırmak ya da bazı bilgileri atlayıp sonuca gitmek yerine işini hızlandırmaya yarayacak yazılımlardır.
    Eğer daha önce bu iş için bir ders takip ettiysen ki 2 yıl izledim diyorsun o zaman iş akışından başka problemin olmaması lazım, iş akışı nedir?
    - Karakter modellenir
    - kaplanır
    - modelleme sırasında kolaylık açısından T pose olayı
    - Karaktere uygun şekilde kemikler ya da iskelet yerleştirilir ve karakterin uzuvlarına göre kemik ya da kemiklerin etki alanları ayarlanır (bkz. Zarflama)
    - model kemik sistemine bağlanır
    - test pozları verilerek arızalar düzeltilir?

    bu akışta atladığın bir yer var ki karakteri hreket ettirmiyorum diyorsun, ya da bir yerde heyecanının kurbanı olup sabırsız davranıyor olabilirsin.

    Öncelikle sağlam bir tutorial bulup sonuna kadar izle ve uygula, sonra net olarak riglemenin hangi aşamasında sorun çıktığını bulup ona göre çözüm üretelim.

    2013-01-08 02:19:32

    Motion graphic alanına girersen

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Motion graphic alanına girersen aç kalmazsın:) şaka bir yana VFX ile uğraşanlar ve Motion Grafic alanındakiler 3d alanındakiler kadar paylaşımcı değiller , bu nedenle kaynaklara uğraşmak daha uzun zaman alıyor ve daha fazla çalışmak gerekiyor, belirli bir oranda dişe dokunur bir iş yapabilme noktasına gelebilmek için belirli bir kamera ve sanat gözünün olması şartı var , 3d de ise kaynak bol, eleman bol hazır sahne ve ayarlar bol, e hazır model de bol, o nedenle VFX ve Motion Graphic alanlar daha aranır bir durumdalar, eğer 3d işinde mimari ile sınırlıysan çok problem yaşayabilirsin çünkü artık mimarlık şirketleri bu tür elemanları kendi bünyelerinden çıkarıyorlar, ama 3d animasyon alanında bilgin var ise Türkiye de yılda ne kadar animasyon yapıldığı da malum ama 3d animasyon yanında motion graphic ve vfx bilgin var ise havada kapılırsın.
    Eğer 3d Mimari konusunda cidden kendi çizgini ortaya koyabiliyorsan bu alanda ciddi oranda sanatsal görüşün var ise o zaman yine aranan kişi olursun ama o kadar sabırlı arkadaş var mı? benim tanıdığım bildiğim iki elin on parmağını geçmez.

    2014-05-17 02:22:34

    Hah .. "işte bana

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Hah .. "işte bana böyle işlerle gelin." :) diyesim geldi , nedir o 2000 küsür uzay macerası falan , adam gibi ilk uzun metraj işi olabilir bu , ben beğendim. :)

    2014-05-09 02:50:19

    Benim zamanında kafamda idealize

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Benim zamanında kafamda idealize ettiğim 2 cgı sitesi de son 2-3 yıl içinde komple kapandı, günümüzde insan toplulukları artık sosyal medyayı daha akıcı ve yoğun kullanıyorlar , buna rağmen tr3d sitesi halen varlığını sürdürüyorsa bunda büyük emek ve özveri vardır, ya da siteye olan gönül bağı, artık çok büyük yabancı siteler bile tüm yoğunluğu facebook gibi kanallara verdiler, siteler artık portal değil depo vazifesi görüyor yani çalışmalar sitede biriktiriliyor , forum kısımları boş ama muhabbet sosyal medya üzerinde,artık herkes kendi sosyal medya ağına kendi yayınını yapıyor, örneğin diyelim ki X kişi zaten çalışmasını gösterip yorum almak istediği 30 kişi var ise kendi sosyal ağına ekleyip onlardan yorum alabiliyor ya da sergiliyor, son 5-6 yılda Enformasyon çok değişti, o yüzden artık sayfada şu görünüyor, bu neden çıkmıyor meselesine takılmak bile gereksiz diye düşünüyorum.

    2014-05-09 02:46:43

    Hocam aynı filmi 10

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Hocam aynı filmi 10 sene önce izleseydik belki o zaman yorum başka olabilirdi ama hem biz büyüdük, hem efekte doyduk, artık 10 sene öncenin en iyi sahne atraksiyonları bile bizim için klişe , ben 10 sene önce ağzım açık izlediğim filmlere şimdi bakıyorum , sırf filme saygımdan ya da bende bıraktığı izler nedeni ile ses etmiyorum yoksa eski filmlerde de ne komik olaylar var, bence artık örümcek adam gibi filmler özellikle marvel uygulamaları iyice kendini tekrar etmeye başladı, 20 sene önce marvel tarzı bir evren kurgusu bizim için gerçekten ilginçti ama artık bir cazibesi kalmadı, eğer her sene 3-5 tane süper kahraman filmi çekilmese belki hala cazibesi kalabilirdi ama ben artık takip bile etmiyorum, Örümcek Adam serisinin ilk izlediğim versiyonu 1977 tarihli iken 2. versiyon 2002 tarihli cidden beklemeye değer bir süre ve büyük ilgi ile izlemiştik sonrası ise çorap söküğü gibi 2004,2007,2012,2014 yani karakteri özlemeye bile fırsat yok :)

    2014-05-09 02:38:59

    İstediğiniz karakteri burada tasarlayacak

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    İstediğiniz karakteri burada tasarlayacak bu siteden 500 kişi çıkabilir, siz önce ya arkadaşların dediği gibi bir projelendirme yapın , yarışma ya da proje teklif yolu ile başvuruları alın, proje için bütçeniz nedir ? profesyonel iş istiyorsanız siz de profesyonel olmak zorundasınız.
    Örnek vermek gerekirse işin niteliği şudur, istediğimiz karakterin özellikleri şudur, konsept çizimler üzerinden bir değerlendirme yapmak üzere seçilecek çalışma için bir bütçe belirlersiniz , isminizi projeye yazıcaz şeklinde istediğiniz şekilde bir geri dönüş alamazsınız.
    Konsept çizimler üzerinden karakteri seçtikten sonra o karakterin esneklik ve verim analizi yapılır, belki başta size hoş görünen karakter iş üstünde ya da hareket aşamasında istediklerinizi karşılamayabilir, üzerinde değişiklikler gerekebilir, bunun içinde seçtiğiniz karakterin tasarımcısı ile revizyonlar üzerinden yeni bir anlaşma yapmanız lazım, hatta işi sözleşmeye dayandırmanız gerekli, sonra bu karakteri 3d ye dönüştürmek için gereken çalışmalara başlayabilirsiniz, sonuçta bu karakterin sizin kullanacağınız hale dönüşmesi aylar sürebilir bu nedenle bu süreçte karakteri tasarlayan kişiyi size iş yaptığı süreçte finanse etmeniz lazım, isteğinizi bu şekilde yansıtırsanız yapmak istediğiniz işi ciddiye alan daha fazla kişi bulabilirsiniz.

    2014-05-07 00:46:14

    Hocam şu yorumların altına

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Hocam şu yorumların altına beğen butonu yapmak şart oldu , insanın eli ister istemez arıyor:)

    2014-05-05 17:31:38

    Senaryo yazımı incelikli bir

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Senaryo yazımı incelikli bir iştir bu 3d işlerinin gurularından Barett Fox der ki " mükemmel bir senaryo kötü bir animasyonu yüceltebilir, ortaya muhteşem bir iş çıkabilir fakat kötü bir senaryoyu mükemmel bir 3d işçiliği asla kurtaramaz" burada senaryo kısmı tamamen sallanmış ne yapsak yenir meselesi var, %100 yerli olması bana hiç bir şey ifade etmiyor sonuçta kullanılan yazılımdan tutun işin terminolojisine kadar yabancı, mutlak bir kaç rus ya da bulgar da işin içine girmiştir ama o da önemli değil.
    Bu tür bir filmin planlanma ve senaryo aşaması vs.. 3-4 yıl sürebilir bu esnada bu işi yapmak için topladığınız onlarca kişiden oluşan ekibi geçim derdi olmayacak şekilde ve sosyal yönlerini baskılamadan finanse etmelisiniz eğer bunu yapacak prodüktör var ise hodri meydan şu siteden topladığımız 20 kişi ile bile bu işin kat kat iyisi yapılabilir.
    Ha şimdi bu post`u okuyup da henüz vizyonda olmayan izlemediğin bir yapımı nasıl eleştiriyorsun diyebilirsiniz ama gelen orta belli neresine vursan top patlak, bu yapımın hedef kitlesi çocukla ise yapım çocuk işi olmadığı belli, gençler ve büyükler hedef ise 90lı yıllarda yapılmış bir final fantasy serisi var ki aynı kategoride değerlendiririm, adamlar 90 lı yıllarda bundan çok daha iyi işler yapmışlardı onu da bırak konu ve evren derinliği, hikaye derinliği vardı ama tutmadı.
    Şimdi ama bu Türk yapımı destek vs.. Türk yapımı diye hep anadola mı binmemiz lazım, kusura bakmayın ama bu yapım çalışma aşamasında ne kadar yerel kaynak kullandı? ekibin yarısı yabancı, Yapan ANİMAJ adlı şirketin web sitesini bulamadım 2012 yapımı facebook sayfası boş , yani biz işi yapalım tutarsa Animaj ismi üzerinden gideriz durumu olmuş sanırım. Bu kadar iddalı sözlerle yayına giren bir yapımın iddalı şekilde eleştirilere açık olması lazım , sıkışınca Türk yapımı , eldeki imkanlar, pazarlama aşamasında Star Wars , Angelina Coli olmamalı.

    2014-05-05 01:04:20

    bu film tamamıyla iç

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    bu film tamamıyla iç piyasaya yönelik yapılmış ,Türkiyede satarsam şu kadar salonda izlense maliyeti kurtarırım hesabı var, bu filmin dış piyasadan alıcısı olmaz, bu nedenle çıktığı programlarda her şeyi söyleyebilir sinema sanatını biz bulduk da diyebilir , millet bu yalanları yer mi? tabi ki yer , en azından %50 ye yakın garanti yer, bu millet ne yalanları yedi , bunu mu yemeyecek???.!

    2014-05-04 02:49:18

    Öncelikle sitenin çok eskilerinden

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Öncelikle sitenin çok eskilerinden ve yaşça da büyüklerinden olduğumu düşünerek bir öneri yapmak ve fikir vermek istiyorum, Barret Fox`un 3dsmax animation fundamental kitabında güzel bir cümlesi vardı, "çok iyi render fakat kötü konu sizi rezil edebilir, ama kötü model ve render alsanız da elinizde iyi bir konu var ise pek çok yerde ses getirebilirsiniz" bununla birlikte kullanacağınız hazır sahneye mükemmel bir render ortamı hazırlamak için az çok elinizin altında pek çok kaynak vardır, örneğin çok iyi render adilmiş bir sahnenin tutorialleri bir bakmışsınız ki en az 8-10 bin kişi tarafından farklı sahnelerde kullanılmış, sonuç olarak 3dsmax ya da başka bir programa başlayan biri 2-3 yıl sonra iyi bir render teknikeri olabilir, esas sorun bu noktada başlıyor, esas olay fikri nasıl sunduğun değil asıl fikrin ne olduğudur,sizin iyi bir render teknikeri olmanızla aranızda 3-5 tutorial ve hazır sahne etüdü varken , iyi bir cg sanatçısı olmanız için aşmanız gereken dağlar vardır, bundan 7-8 yıl önce yönetimdeki arkadaşlar ile bir yarışma konusu belirlemeye çalışıyorduk, ödüllü bir yarışmaydı, konu teklifi olarak ben " lunaparkta gece tek başına kalan bir çocuğun korkuları " diye bir konu teklif ettim, aslında sonuçlar mükemmel olabilirdi, fakat yönetimdeki bazı arkadaşlar bunun zorlayıcı olabileceğini düşünerek konuyu sadeleştirip sadece "Lunapark" olmasını teklif ettiler ve yarışma lunapark olarak ilan edildi, "Lunapark" konulu bir yarışma ile "lunapark da kapalı kalmış bir çocuğun korkuları" konulu yarışma arasında ortaya çıkabilecek konu farklılıklarını siz tasavvur edebilirsiniz, o nedenle benim önerim soyut hisleri çalışmalarınıza ya da etitlerinize bir şekilde bulaştırabilirsiniz, böylece ortaya çıkan sahnenin bir de etkili bir alt metni olabilir, saygılarımla kolay gelsin.

    2014-03-15 02:31:59

    Arkadaşımızın fiziki bir rahatsızlığı

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Arkadaşımızın fiziki bir rahatsızlığı vardı, vefatı çok ani olmuştu o dönemde, fakat net olarak süregelen rahatsızlığının etkisi ile mi onu çok net söyleyemiyorum.

    2014-01-23 00:17:29

    Fatih Özen`in doğum günü....

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Bu gün Facebook da gördüm içim burkuldu, Sitemizin en aktif olduğu dönemlerde herkesin yardımına koşan, her sohbete fikirleri ile renk veren, zamanla eksikliğini hep hissettiren , hayata şanssız başlayıp , zamansız şekilde aramızdan ayrılan güzel ruhlu arkadaşımız Fatih ÖZEN kardeşimizin doğum günüymüş,2011 de aramızdan ve bu dünyadan ayrılmıştı, umarım mekanı Cennet olur, sitemizde uzun bir aradan sonra yaş günü vesilesi ile tekrar anmak istedim, bu gün 35 yaşına girecekti, vefalı kardeşimizi tekrar analım istedim. Allah Rahmet Eylesin.

    2014-01-22 14:54:17

    Cüneyt Hoca 2004-2005

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Cüneyt Hoca 2004-2005 gibi bir seminer düzenlemişti, 3DSMAX fundamental gibi bir şeydi, bir çok arkadaşla ilk orada tanışmıştık, Beşiktaş ta bir dershanede.

    2013-12-30 01:20:06

    Konu başlıklarını "bir sorum

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Konu başlıklarını "bir sorum var bakar mısınız?" veya "Çok önemli acil ,lütfen" şeklinde açmıyoruz, direkt olarak konu içeriği ne ise başlığı ona göre açmalısın.

    2013-12-30 01:05:41

    Esasında bizim bir de

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Esasında bizim bir de Beşiktaş tarafında seminer şeklindeki toplantının resmini bulmak lazım, orası epey kalabalıktı yine 2004-2005 olması lazım 40 civarı eleman vardı orada diye hatırlıyorum.

    2013-12-28 04:00:00

    Cumhuriyetimizin 90.yaşı kutlu ve

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Cumhuriyetimizin 90.yaşı kutlu ve mutlu olsun.

    2013-10-29 02:30:53

    Görsel iletişim Tasarım ,

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Görsel iletişim Tasarım , Grafik tasarım farklı alanlardır, fakat genelde aynı ya da benzer işleri yapabilirler, aslında Grafik tasarım Görsel İletişim Tasarımın mutfağı gibidir, belirli oranda Grafik tasarım bilgisini almanız gereklidir yoksa tasarımcı değil operatör olursunuz, bununla birlikte her iki bölüm için de geçerli olan gerçek bu bölümleri hangi okulda okuduğunuz ve bölümün size ne derece yeterli hoca ve ders sağladığıdır, bir çok küçük (Anadolu da bulunan) üniversite de eğitimler teorik kalmakta ya da eğitimci konusunda yetersizlikler yaşanmakta fakat İstanbul da çok farklı değil, işin uzmanlarını derse girmeye ikna etmek kolay değil, ama bildiğim iyi eğitim veren yerler de mevcut, son 5-6 yıl içinde çok iyi haberler duydum bu konuda.

    2013-10-14 01:32:22

    İnternet sanal bir mahalle

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    İnternet sanal bir mahalle diye düşünelim ve o mahallenin bazı sokakları bize yasak, nerede özgürlükler???

    2013-07-27 03:46:44

    Freelence olarak çalışıyor ve

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Freelence olarak çalışıyor ve 1500 civarında ücret alıyorsanız öncelikle bir ay için bu rakam düşük, işleri ücretlendirirken bu işle ilgili harcayacağınız zamanı baz alarak ücretlendirme yapın, bir başka konu eğer freelence iseniz tek bir şirkete iş yapmak durumunda değilsiniz, iki ayrı işe 1500 , toplamda 3000 verme serbestliğiniz var fakat zamanınız sadece tek bir firma için bu fiyatı öngörüyorsa fiyatlandırmanızı gözden geçirin.
    Maaşlı olarak çalışıyorsanız , ve iş güvenceniz var ise 1500 civarı maaş nitelikli bir eleman için çok düşük, ben kamuda 16. yılımda halen 2070 lira alan biri olarak bunu söylüyorum, siz kamu dışında bu ücrete çalışıyorsanız kendinizi yetenek açısından işverene tam olarak ifade edememişsiniz sonucu çıkıyor, bence başka alternatifler arayın ya da dışarı freelence işler de yapın., bu arada firma eğer tek bir proje için bu fiyatı veriyorsa aynı tavsiyem firmanız içinde geçerli.

    2013-07-27 03:40:19

    Bir başka durum ise

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Bir başka durum ise isim tescil ile ilgili , siz internet üzerinden marka tescili yaptırarak sizin yaptığınız işler üzerinden iş bazlı vergi verebilirsiniz, dolayısı ile sizin imzanız bulunan ve marka tescili yapılan bir işiniz sizin onayınız olmadan yayınlanamaz , fiyatlar da makul fakat yine vergi konusuna girmeniz gerekli, ancak yine ödeme ve vergilendirme konusunda karşı tarafla uzlaşmanız lazım, ancak tescillenmiş çalışma sizden habersiz kullanıldığı takdirde hak iddia edebilirsiniz, eğer biz anlaşmıştık ama para vermediler konusuna girerseniz , yaptığınız işin vergilendirilmesi işi resmileştirir ve bu resmiyet de fatura ya da hizmet fişi ile olur, bence bu konuda maliyeden anlayan bir muhasebeci veya ticari davalara hakim bir avukata başvurmadan adım atmayın, sonuçta siz emeğinizin karşılığını ararken maadur olabilirsiniz.

    2013-07-27 03:35:48

    Öncelikle freelence çalışma yapıyorsanız

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Öncelikle freelence çalışma yapıyorsanız müşterinize gönderdiğiniz ve tahsil edemediğiniz bir faturanız oması gerekir , faturanız olması içinde kişisel şirket ( bireysel iş yeri) kaydınızın ya da hizmet bedeli belgenizin olması gerekli , tüm bunlar için bir muhasebeciniz olması gerekir o size zaten yol yordam konusunda tavsiye verir , sonuç olarak her ne olursa olsun, %18 bir vergi vermek durumunda kalırsınız, eğer açıktan çalışıyor , fiş, fatura olayına girmiyor ve tahsilat işini karşılıklı güvene bırakarak, parayı tahsil etmeden tüm işi teslim ediyorsanız , yaptığınız her türlü başvuru sizin aleyhinize dönecektir.

    2013-07-27 03:29:24

    İstediğiniz yorum ve eleştiriyi

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    İstediğiniz yorum ve eleştiriyi yapabilirsiniz , fakat burada önemli olan bu fikirleri aktarırken kullandığınız "ÜSLUP" dur.

    2013-07-24 00:50:11

    Yanılmıyorsam oldukça da pahalı.

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Yanılmıyorsam oldukça da pahalı. 50 küsür bin dolardı yıllık.

    2013-07-21 04:31:42

    Zbrush daki karakteri direkt

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Zbrush daki karakteri direkt max içine atmak yüksek polygonlar nedeni ile yorucu bir çalışma olur, onun yerine 3dsmax de low poly olarak üretilmiş karakteri zbrush da detaylandırdıktan sonra ortaya çıkan ayrıntıları aktarmak için dirsplacement map ya da normal map in ilk yaptığınız low poly modele aktarılmasıdır, ama sağlam bir donanıma sahipseniz highpoly karakteri de işleyebilirsiniz.

    2013-07-19 02:41:44

    Biped veya cad tipi

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Biped veya cad tipi araçlar karakter animasyonu içindir, modellemek için değil, modellemek için max , maya, c4d, vs.. hangisini istersen kullanırsın, iş animasyona gelince o zaman bahsettiğin araçları kullanırsın.
    Anladığım kadarı ile işe yani başlıyorsun ve heveslisin, bu nedenle sana tavsiyem öncelikle modelleme olayına tamamen hakim olmak , bunun için karakter modellemek ilk başta zor bir seçenek olabilir, basit objelerden başlayabilirsin, bir top ya da bir küp animasyonu bile başlangıç için ideal olabilir bunun dışında yazılımsal anlamda 3dsmax tercih edilirse bol kaynak ve Türkçe kaynak avantajı, Maya ise esnek çalışma stili ve sonsuz avantaj sunar, ben uzun yıllardır 3dsmax kullanıyorum ama bu işe yeni başlasaydım ve aklımda karakter modellemek ve animasyon olsaydı direkt olarak Maya tercih ederdim.

    2013-07-14 04:30:04

    Ne biçim Üryan

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Ne biçim Üryan

    2013-06-06 13:07:21

    Bakın olaya bir başka

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Bakın olaya bir başka açıdan yaklaşmak adına söylüyorum, Eğer Grafik Tasarım bölümünde okuyorsanız, en az iki yılınız Atölye hocanızın önünüze koyduğu obje ve canlı silüetlerini kopyalamakla geçer, yani en kallavi üniversitelerin bile grafik bölümleri grafik tasarımında öncelikle kopyalama yöntemi ile öğretmeye çalışır buna " etüd etmek" denir, fakat zamanla siz o "etüd etme" klişesinden sıyrılmaya çalışırsanız , sizin tasarımlarınız ya marjinal ya da kötü bulunabilir, Grafik sanatları içinde logo tasarımı başlı başına bir alandır, fakat bizde komple bir paket içinde parça olarak sunulur, ben Ülkemizde ki yüz binlerce kurumsal firma içinden adam gibi en fazla size 10-15 kurumsal logo bulabilirim işe yarayan. Zamanında Grafik Tasarımcı olduğumu söylediğim bir mekanda önüme tükenmez kalem ve peçete konularak " Hocam bizim fırına da bir logo çizsene ekmekli falan" denmişliğim vardır. İşin Hem akademik , hem mutfak kısmında kavrulmuş ve piyasa tecrübesi yaşamış biri olarak yukarıdaki söylediklerimin her zaman arkasındayım , ne zaman ki ülkenin yüksek öğretim kurumları, eğitimcileri seçerken siyasi değil bilimsel kriterleri ele alırlarsa ve eski bayat bilgiye sahip öğreticiler emekli olurlarsa belki bir düzelmeye yöneliş olur.

    2013-05-24 02:39:49

    Yukarıda yazdığım gibi olmuş

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Yukarıda yazdığım gibi olmuş , muhtemelen seçici kurulda bulunanlardan birinin ajansı vardır, orada yaptırılır.

    2013-05-19 01:13:11

    İnternetten tüm dünyadaki 1

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    İnternetten tüm dünyadaki 1 Mayıs kutlama görüntülerine bakabilirsiniz, haber kaynaklarından servis edildiler , sanırım bir tek bizde kaldı taşlı, coplu, gazlı , savaş gibi kutlama, mesele şu, işsiz kalma korkusu , devlet eli ile oluşturulan taşeronlaşma zihniyeti, sendikalı çalışan sayısını ne yazık ki düşük tutmakta, tüm dünya sendikalaşırken, bizde sendikalaşmak işsiz kalmama sebep olabilir ya da patron ne verirse , boğazımdan ekmek geçsin yeter onursuzluğuna dönüşmüş durumda, şu an sendikalı çalışan sayısı 100 de 8 bu oran avrupada %68, bizim %8 1 Mayıs da sokaklara çıkarak kalan %92 adına da sesini yükseltiyor, kalan %92 ise aman ses etmeyin, şükredin derdinde, Burada aslında yürütme ve iş verenler çalışanın örgütlenmesinden inanılmaz derece de korkmakta , dikkat ederseniz buna "tu kaka" diyenler de zaten aynı kesim ya da yaltakçıları, zaten 80 sonrası işsiz kalma korkusu, boğaz tokluğuna çalışma gönüllülüğü ve bir torba makarnaya oy satma gibi onursuzluklar da aynı şeye hizmet etmekte, dikkat edin canı yanan 15 kişi bir araya gelsin söylemi ne olursa olsun hemen yaftayı yiyorlar. Bu arada bu yıl Taksim meydanı inşaat halinde söylemi ile kutlamalar engellendi, fakat bundan sonra da zaten Taksim meydanı diye bir şey olmayacak, Halka ait meydanlar sermayeye çoktan peşkeş çekildi, seneye Taksim Meydanındaki Alışveriş merkezinde yer alan malum "Muhallebicide" toplanabiliriz.

    2013-05-05 01:52:34

    Gerçekten çok ilginç, mesela

    ProblemOzan ERTUGRULproblem

    Gerçekten çok ilginç, mesela bizim yine 3d camiasından bir arkadaş facebook sayfasına "işe gidiyordum anarşistler arabama taş attı yazmış" adama demezler mi sen neden işe gidiyordun? , neden o kalabalıkta değildin? diye, Sonrada yaptığımız işin verdiğimiz emeğin parası bu değil, patronlar sömürüyor, piyasada işler bu şekilde, piyasa kötü edebiyatı başlar bir haftaya kalmaz. 1 Mayısta Hak ve Emek adına orada olan insanlara tu, kaka dedikten bir hafta sonra ne olacak bu işlerin hali, patronlar, iş verenler çok çalıştırıyor diyenler çıkacaktır elbet,zaten artık milletin yarısı kendisi gibi düşünmeyen herkesi devlet destekli olarak öteki kabul etmiş durumda, Her şeye rağmen yaptığı işe saygısı olan Emeğine saygısı olan herkesin bayramı kutlu olsun.

    2013-05-02 04:19:07