ozgozo Son Forum Mesajları

    Hangi objenin sabit kalmasını

    ozgozoozgozoozgozo

    Hangi objenin sabit kalmasını istiyorsan ona ait, rigid body de "Dynamic: Off" olacak. Düşmesini istediğin objelerde "On" olacak.

    ( `Floor un altına düşüyor` demişsin. Floora rigid body ver, dynamic:off olsun, diğer objelerde dynmaic:on )

    2013-02-11 01:35:33

    Teknikten kastım şöyle birşey:(District

    ozgozoozgozoozgozo

    Teknikten kastım şöyle birşey:(District filminden) http://www.youtube.com/watch?v=YdUWRhxYapY (Çok kabaca, dilim döndüğünce anlatmaya çalışayım; Bilgisayar ortamında kullanılacak/işlenecek bölge/hareketli nesne ki bu filmde yaratığı yapmak için üzerine gerekli "elbise" giydirilmiş insan oluyor,"referans" olarak kullanılır. Elbise üzerinde "anahtar referanslar" diyebileceğim belirteçler vardır o noktaların/belirteçlerin koordinatları işlenmek üzere bilgisayar ortamına alınır, 3d yapı o belirteçlere uygun şekilde yapılır,düzenlenir(uygunluktan kastım mesela 3d olarak yapılan nesnenin, bu filmdeki yaratığın özellikle eklem yerleri, filmdeki insanın eklem yerlerine yapıştırılan belirteçlere göre tasarlanıp, çakıştırılır.) Compositing denilen durum kısmen bu diyeyim ben.
    Ve bunlarla birlikte, bilgisayardaki 3d programında kullanılan kameranın hareketinden kaynaklanan koordinatsal değişiklik(yani kamera hareket ettikçe x,y,z koordinatları değişmesini kastediyorum) ile film çekiminde kullanılan kamerenın koordinatsal değişikliği, sayısal olarak eşitlenir.
    Ki bunada kabaca match moving desem doğru olacak.
    Daha sonra ışık vb. düzeltmeler, "gerçekçiliğe döküm" olayları yapılıyor, bu olay 3d nesne, yaratık içinde geçerli.
    Arkadaşım linkteki videoyu izledikten sonra "gaza gelip", bende yapayım gibi bir çoşkunluk hissedersen başlangıç olarak öğreneceğim programları(bazıları plugin olarakda var) bildiğim kadarıyla yazayım(inş. senide holywood da görürüz:) );
    - after effect (2d match movingde yani z koordinatını, görmezden gelirsen iyi sonuçlar veriyor)
    - bojou (tavsiyemdir.. Ayrıca Cinema4d için bunun alternatifi vardı adını hatırlayamadım. youtube de dersleri var bu arada.)
    - Nuke (hiç bulaşma derim, çok iyi bilen zaten türkiyede sanırım durmaz:) )
    - Birtane daha 10-20 bin dolarlık bir program vardı onunda adını hatırlayamadım:) kusura bakma.(programın yaptığı iki kamera(sanal ve gerçek kameraların) koordinatını hızlıca eşitlemek, ayarlamaktı.Sanırım neredeyse eş zamanı olarak ayarlıyordu.)

    Şuan aklıma gelen bunlar, umarım azçok yardımcı olmuşumdur. Yanlış bilmiyorsam, şuan hollywoodda adamlar şöyle yapıyor artık, 3d ortamda bir yaratık oluşturuluyor, gerçek ortamda bir kişi o canlıyı "temsilen" hareket ediyor, rol yapıyor ve eş zamanlı olarak 3d platformdaki yaratığa hareket(animasyon diyelim) kazandırılıyor ve kameraların koordinatları da direk ayarlanıyor. 1-2 yıla kadar çıkacak olan Hobitler filmi sanırım bu yöntemi kullanıyordu.(Kullandıkları program adını bilmiyorum, öğrenmekte istemiyorum:)) )
    Tabiki Türklerden bu tarz işleri yapan kişiler vardır. Sanırım bunlardan birisi Kuban Altan(arog filminde görev almıştı galiba).Bir türk daha var baya sağlamdır kendisi, ismi aklıma gelmedi holywooddaki çok filmde görev aldı/alıyor(altın tozu filmi örnek)

    İyi çalışmalar.

    2012-02-25 17:39:30

    slmlar. c4d de hangi

    ozgozoozgozoozgozo

    slmlar.
    c4d de hangi versiyonu kullanıyorsun bilmiyorum fakat r 11.5 versiyon ve önceki versiyonu için "mocca" ve "cactusdan" plugini vardı rigleme ile ilgili olarak.
    r12 ve özellikle r13 de mocca ve diğer bazı pluginler yerine çok kullanışlı c4d ile birlikte gelen özellikler hazır olarak geldi.Yani son versiyonlarda temel rigleme de plugine pek gerek kalmıyor.
    youtube de karakter riglemeyi en başından anlatan bolca video mevcut msaricay.
    "örnek bir videodaki insan haraketlerini c4d de direk animasyon şeklinde kullanma imkanı varmı" diye sormuşsun, yanlış anlamadıysam eğer, evet var fakat bu olay sadece c4d ile ilgili değil. Ve bildiğim kadarıyla bu şekilde animasyon hazırlama vb. durumlarını türkiyede yapan duymadım. Hollywood da kullanılıyor.(ör: yüzüklerin efendisi, district) bahsettiğin bu işlem için bırak c4d pluginlerini direk sadece bu iş için ayrı program kullanıyorlar. Tavsiyem o olaya sonra uğraş derim:)

    2012-02-24 12:48:33

    cvp geç oldu özür.

    ozgozoozgozoozgozo

    cvp geç oldu özür.
    Öncelikle şunu belirteyim ajan0744 arkadaşım, ben c4d kullanıyorum fakat blueprint vb. yöntemlere ilgim olsada, şimdiye kadar hiç bu yöntemle çalışma yapmadım.

    - Farklı açılardan çizilen yüz resimlerini aynı boyutlarda planelere mi atmalıyım demişsin;
    Hayır bu gerekli değil, burada önemli olan sadece farklı açılardaki bu resimin sınır noktalarının (sağ, sol, oncen ve arkadan gibi) birbirine çakışması önemli. Yani örneğin, plane de kullandığın resimdeki yüzün tepe noktası veya sağ ve sol uç sınır noktaları aynı hizada olması gerekiyor.Planlerin boyutları farklı yada aynı olması önemli değil. Yeterki o planelere eklediğin resimlerin orantıları bozulmadan, uç noktaları aynı hizada olsun yeter.(Aynı boyutlarda plane kullanmak ve aynı boyutlarda resim kullanmak tabiki seni zahmetlerden kurtaracaktır)

    - Birde yanlış görmüyorsam çalışma ortamında iki plane var(yan görünüm ve önden görünüm resimleri) bu iki plane birbirine tam ortada kesişmeli, sanırım senin sahnende planenin birisi diğer planenin tepe noktasında(ucunda) bulunuyor(resim1). Bu planeler birbirlerinin ortalarında olursa daha rahat ve sorunsuz çalışılıyor diye biliyorum.Genelde bu şekilde yapıpyorlar.

    - Birde bazı derslerde gördüysen, özellikle yüz modellemede, 3 boyutlu objelerden modellemeye başlanıyor, yani düşük poligonlu küre yada çok segmentli küplerden.. Düz, direk plane ile modelleme genelde araba vb. gibi katı modellemelerde kullanılıyor.

    -Ne kadar bilgin var bilmiyorum ama son olarak söylemek istediğim, bu çalışmayı nerede kullanacağını bilmiyorum ama fazla sayıda poligon görüntü kalitesini değiştirdiğini bilirsin sanıırm. Modelleme sonunda azda olsa Hypernurbs Subdivide kullanmanı öneririm.

    Bilgim kadarıyla söyleyeyim benim gördüğüm sendeki sorun sadece planye yada planelere eklediğin resimlerdeki boyutsal orantısızlık ve iki planeyi birbirine orantısız çakıştırman.
    Umarım az çok yardımcı olmuşumdur. İyi çalışmalar arkadaşım.

    2012-02-24 12:37:13

    Örnek bir ekran görüntüsü

    ozgozoozgozoozgozo

    Örnek bir ekran görüntüsü gönderebilirmisin

    2012-02-09 22:55:31

    Yazılım dili olarak, C#

    ozgozoozgozoozgozo

    Yazılım dili olarak, C# ile başlayabilirsin. Nasıl oyun yapacaksın bilmiyorum ama "ben kafaya koydum 3D oyun yapacağım" diyorsan, C sharp öğrendikten sonra, araştırman gereken kelime DirectX veya OpenGL.. Ben çok azim yaptım diyorsan bunlardan sonra araman gereken kelime "fizik motoru".
    Görselleştirme olarak ise anahtar kelime "low poly" başlangıç olacaktır sanırım.

    Ben hem görselleştireceğim hem biraz programlama öğrenip direk oyun yapımıyla uğraşayım diyorsan, amcalar bu gibi düşünen kişiler için birçok program yapmışlar. Araştıacağın zaman göreceksin arkadaşım. Kolay gelsin şimdiden :)

    2012-05-22 02:58:34