orcoon Son Forum Mesajları

    Poligonlarını düşür,her önüne gelen

    orcoonorkun BULUTorcoon

    Poligonlarını düşür,her önüne gelen objeyi sahnene koyma.Zannettiğinden farklı olarak ufacık bir obje üzerinde binlerce poligon olabilir...

    2012-07-13 15:07:21

    Render ayar penceresinden ``renderer``

    orcoonorkun BULUTorcoon

    Render ayar penceresinden ``renderer`` kısmına tıkla aşşağı doğru inince orada,``camera shaders`` kısmından.output kısmını işaretle.Glare ayarlarını yapmak için ise kutunun hemen sağındaki map`i ``material editore sürükleyip Bırak.artık ``glare`` ayarları önüne gelecektir.

    2012-07-11 16:16:35

    Ortam rengini beyaz yapmanın

    orcoonorkun BULUTorcoon

    Ortam rengini beyaz yapmanın yolarından birisi de ``mr sun`` yada ``mr sky`` ayarlarındaki ``inherit from sky`` a tıklayarak alt kısımdaki ``Red/blue tint`` ayarlarıyla oynamandır.Knedin oynayarak istediğin ayara ulaşabilirsin.

    Not: ışık renk ayarın iyi,kurcalamana gerek yok...

    2012-07-11 16:07:47

    Bu renderda oluşan durum

    orcoonorkun BULUTorcoon

    Bu renderda oluşan durum çok normal! Aydınlatma elemanların yetersiz.Gerçek hayatta siyap kaplı bir zemin neredeyse tüm ışığı yutar,pek azını yansıtır.Bu mental-ray ile alakalı değildir.Zaten gerçek hayatta,tavanda bulunan spotların hepsini yakarsan (mental ray de de durum aynıdır) mekanın tamamen aydınlanır.ama bu durum render süreni ölümcül şekilde arttırır.

    problemi şöyle çözebilirsin; sel ilumination ile tüm spotları yanıyormuş gibi aydınlatıp tam ortaya gelecek şekilde 2-3 adet photometric ışık koyup,ışıkların ``autentication`` ayarlarını ayarlayarak genel aydınlanma taklidi yapabilirsin ama unutmadan ortaya koyduğun tüm ışıkların ayarlarında ``specular`` özelliğini kapatmalı ve ``ambient only`` ayarını açman gerekecektir.

    Başka bir çözüm yolu ise ``logaritmic exposure`` kullanmandır.Render`i Daha hızlı ve genel aydınlanma durumu daha kolaydır.

    2012-07-11 16:04:00

    @crazyboy : Gerçek Dünyada

    orcoonorkun BULUTorcoon

    @crazyboy : Gerçek Dünyada hiçbir şey tam beyaz değildir.Mental ray inde bunu taklit etmesi çok doğaLdır.Yok ben illaha bembeyaz yapacağım diyorsan ``mr wxposure control`` yerine ``logaritmic exposure control`` kullan

    @T3knik: Kardeşim herşeyin düsturu,herşeyin adabı var!! sen şimdi bu proje ile uğraşmayı bırak,kendine kaplamasız beyaz 5m ye 5m ve tavanı 3 metre olan tek penceresi dışarıya açık bir oda yap ,(heryeri beyaz renge boya tam beyaz değil ama!) sonra ortasına farklı ve tek renkte bir sandalye koy.Mr sun ve mr sky kullan,mr sky portalıda o pencereye yerleştir.ondan sonra ışıkları kurcalamadan exposure ve ışık ayarlarını kurcala dur!! her şeyin bi sırası var arkadaşım!! ondan sonra kaplama işine bulaş!!

    2012-07-11 15:54:35