okito Son Forum Mesajları

    Şahsen modellemektense height map

    okitoErdem Türkoğluokito

    Şahsen modellemektense height map ile çözmeyi tercih ederdim.

    2023-08-03 13:51:57

    Relink Bitmap scripti bu

    okitoErdem Türkoğluokito

    Relink Bitmap scripti bu iş için en iyi çözüm.
    https://colinsenner.com/relink-bitmaps/

    2021-12-23 15:53:19

    https://www.youtube.com/watch?v=i6JpqmteDQ4

    okitoErdem Türkoğluokito

    https://www.youtube.com/watch?v=eSA3xRh_fxU
    https://www.youtube.com/watch?v=i6JpqmteDQ4

    2021-12-23 15:33:53

    C:\Users\username\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\201x - 64bit dizini

    okitoErdem Türkoğluokito

    C:\Users\username\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\201x - 64bit dizini altındaki enu dosyasını silip 3Ds Max'i yeniden başlatmayı dene

    2021-05-24 13:07:59

    Bu parça nasıl bir

    okitoErdem Türkoğluokito

    Bu parça nasıl bir parça?
    Formunda ne gibi detaylar ya da zorlayıcı noktalar var?
    Sadece modellenecek mi yoksa modellendikten sonra üretilecek mi?
    Eğer kalıp çıkarılarak ya da 3D yazıcı ile üretilecekse solidworks - catia gibi programlarla yapmak daha isabetli olacaktır.

    2021-05-21 13:14:38

    ???

    okitoErdem Türkoğluokito

    ???
    Modellerin hepsi sizinse sorun yok.
    Ancak ticari işlerde kullanılmak üzere fikri mülkiyeti bir başkasına ait olan eserlerin satın alındıktan sonra üçüncü kişilere tekrar satışını yapmanın aslında ne olduğunu bir oturup düşünün derim.

    2021-04-12 09:34:49

    Çok merak ediyorum; Autodesk,

    okitoErdem Türkoğluokito

    Çok merak ediyorum; Autodesk, Adobe gibi dev tröstler Türkiye'deki mevcut ve potansiyel müşterilere euro/dolar üzerinden ürün-hizmet satmanın mevcut kur ve pazarlama stratejisi ile artık mümkün olmadığını anlayacaklar mı? Anlayacaklarsa ne zaman anlayacaklar. Ya da şöyle mi düşünüyorlar. "Benim toplam pazar payımda yüzde 3'ü bile bulmayan bir ülkede illegal kullanım çok da umurumda değil" Öyle mi gerçekten acaba?

    Bugün 5 çalışanlı küçük bir mimari ofisin Autodesk, 3Ds Max ve Photoshop lisanslamaları yıllık net karının en az yüzde 30'unu alıp götürüyor. Daha bunun olmazsa olmaz plug-in'leri, render motorları ve texture / inventory için kullanılacak sitelere ödenecek aylık / yıllık abonelikleri var, var oğlu var.

    Siyasete girmek çok anlamsız ama ekonomik paket açıklayanların ekonomi algısı 90'lardaki konservatif makro ekonomi dinamikleri ile o kadar sınırlı ki günümüzde sınırötesi hizmet satışının, freelance ya da kiralama usulü çalışanların dünyaya ne derece entegre olduğunun ya da olması gerektiğinin zerre farkında değiller. Artık sınırötesi ticarette hizmet ve uzmanlık o derece önemli ki, buradaki rekabete, genç-orta yaş nesli dahil etmek gerekiyor ki iki nesil sonra böyle bir alışkanlık gelişsin. Ama nerede! Kimse öyle bir durumun farkında bile değil. Karar vericiler ürün / üretim tarafındaki ihracat rakamlarından başka bir şeye bakmıyor. Çünkü bilmiyor, farkında bile değiller.

    2021-03-17 09:59:21

    Forumun da cılkı çıktı

    okitoErdem Türkoğluokito

    Forumun da cılkı çıktı arkadaş.
    Bunlar ne acayip istekler!?

    2021-02-05 12:23:14

    https://www.youtube.com/watch?v=kyBGYOZJnrU

    okitoErdem Türkoğluokito

    https://www.youtube.com/watch?v=kyBGYOZJnrU

    2021-02-05 12:15:18

    Customize>Customize UI and Default

    okitoErdem Türkoğluokito

    Customize>Customize UI and Default Switcher alt menüsüne tıklayın.

    Açılan pop up pencerede sol altta MAX.vray'i seçip sağdaki pencerede (UI schemes) DEFAULT UI'ye tıklayıp Set butonuna basın. Yeniden başlattıktan sonra materyal library'de vray materyallerini görebilirsiniz.

    2021-01-25 15:50:34

    Edit Woking Pivot kutusu

    okitoErdem Türkoğluokito

    Edit Woking Pivot kutusu seçili kalmıştır. Onu kapatırsan düzelir

    2020-10-19 18:45:31

    Doğru anladıysam en hızlı

    okitoErdem Türkoğluokito

    Doğru anladıysam en hızlı yolu bu.

    https://www.youtube.com/watch?v=GivMLN9Ckzk

    2020-07-18 13:32:15

    C:UsersusernameAppDataLocalAutodesk3dsMax201x - 64bitENUplugcfg_ln

    okitoErdem Türkoğluokito

    C:\Users\username\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\201x - 64bit\ENU\plugcfg_ln

    dizini altındaki maxFxoCache.dat dosyasını silip dener misin?

    2020-07-14 11:08:35

    Şu Vray de 3Ds

    okitoErdem Türkoğluokito

    Şu Vray de 3Ds Max de küçücük değişiklikler ile aynı arayüz ve ayar mantığını koruyarak, muadilleriyle sadece alışkanlık üzerinden rekabet kurma mantığını sürdürüyorlar ya çok ilginç gerçekten.

    3Ds Max 2009 + V-Ray 1.5 zamanlarını çok iyi anıyorum. 2010'ların başında en iyi sonucu almak için en iyi ikiliydi. Ama artık Blender var, içinde Cycles var Eevee var Cinema 4D + Corona var. Kendilerini çok iyi geliştiren programlar...

    Kullanıcıya arayüz ile ayarlarda bulmaca çözdürmeyen şirketler ve yazılımları yeni kazananlar olacak.

    2020-05-10 11:20:07

    Eğer kaplamalar klasörün içinde

    okitoErdem Türkoğluokito

    Eğer kaplamalar klasörün içinde varsa Relink Bitmap ya da Collect Assets scriptleri ile hızlıca bitmap yollarını yeniden tanımlayabilirsin.

    Relink Bitmaps
    https://www.colinsenner.com/relink-bitmaps/

    Collect Assets
    http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/collect-asset

    Her ikisi de ücretsiz (istersen bağış yapabilirsin) ve çok kullanışlı uygulamalar. Ancak ben Collect Assets'i tercih ediyorum. Çünkü arşiv olarak kaydetme yeni asset klasörü oluşturma gibi işin çok güzel yapan özellikleri var.

    Vray Converter ile ilgili olarak özel mesajdan bir not bıraktım sana.

    2020-05-10 11:14:43

    Kesinlikle Collect Asset scripti.

    okitoErdem Türkoğluokito

    Kesinlikle Collect Asset scripti.
    Relink Bitmap'in sadece eksik map'leri bulan değil aktif varlıkları toplayan ve tertemiz çalışan bir script.

    Prune Scene, Collect Asset ve Rapid Tools her max kullanıcısının yüklemesi gereken scriptler.

    2020-03-11 11:05:04

    https://www.youtube.com/watch?v=YUIE7UX8xSY

    okitoErdem Türkoğluokito

    https://www.youtube.com/watch?v=YUIE7UX8xSY

    2020-02-21 13:48:58

    C:Users%username%AppDataLocalAutodesk3dsMax201x - 64bitENUen-USplugcfg dizini

    okitoErdem Türkoğluokito

    C:\Users%username%\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\201x - 64bit\ENU\en-US\plugcfg
    dizini altındaki maxFxoCache.dat dosyasını silersen sorun çözülecektir.

    Dizini görmek için denetim masası içinden windows gezgini ayarları altından gizli dosya ve klasörleri göster demen gerekiyor.

    2020-02-12 10:09:29

    Autocad'te altlık çizip Max'te

    okitoErdem Türkoğluokito

    Autocad'te altlık çizip Max'te modellemek bir yöntem.
    Bunu arc ile çizmektense silindir ile çizmek daha sağlıklı bir yöntem.
    Hatta silindir ile modelleyip symmetry ile diğer yarısını çıkartmak çok daha kolay.

    2020-02-10 09:51:35

    Mesh metaller için evet

    okitoErdem Türkoğluokito

    Mesh metaller için evet ama bu tarz volümlü objeler için çok gerçekçi durmayabilir

    2020-02-10 09:45:43

    Tuğla boyutunu çizip yarı

    okitoErdem Türkoğluokito

    Tuğla boyutunu çizip yarı ebatından şaşırtararak döşemek bir yöntem.
    Ama şahsen floor generator scripti ile yapmayı tercih ederim. Floor generator ile duvarı oluşturduktan sonra edit poly ekler boş kalacak yerdeki elementleri silerdim.

    2020-02-05 11:50:13

    Bu PBR iş akışı

    okitoErdem Türkoğluokito

    Bu PBR iş akışı herkesin kafasını karıştırıyor :)

    Ezber bilgi vereceğime işin mantığını anlatayım ki hangi render motorunu kullanırsa kullansın, diğer okuyanlarla birlikte siz de işin mantığını anlayarak bu bilgiyi edinin. Rough ecnebicede isim haliyle pürüzlü, sıfat haliyle kaba anlamına gelir.
    Biz burada isim anlamından gidersek, roughness pürüzlülük adından da anlaşılacağı üzere amorf yapıdaki (misal taş, ağaç kabuğu, taraklanmış beton gibi) yüzeyleri ifade eder, Bir objenin üzerindeki pürüz ile yansıtıcılığı ters orantılıdır. Pürüz ne kadar fazlaysa, yansıtıcılık o kadar düşük olur.

    Metalness ise objenin yüzeyinin ne derece metalik olduğunu tanımlayan kavram. Hem iletken, hem yansıtan yüzeyler için bu kavramı kullanırken, yalıtkan yüzeyler için dielectric demeyi tercih ediyorlart. Amariganlar işte hep Amariga'nın oyunları. Metalness kabaca yansıtıcılık demek anlaşılacağı üzere.

    İkisinin arasındaki farkı, alttaki linkte yüzey ve ışık ışını diyagramı çok güzel anlatıyor.
    https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn%3AANd9GcSn9JEzsqysZDObuHQCSdPMEFT1nEt7hOEW94Mg3uLZLNggkMeB


    Peki bir obje hem rough (pürüzlü) hem de yansıtıcı (metalness özellikli) olamaz mı? Evet, olur. Rougness kanalına uygun dokuyu attıktan sonra metalness ile yansıtıcılığı artırırsanız ya da buraya da bir map tanımlarsanız belirli alanları parlak ve yansıtıcı, belirli alanları yansıtmayan ve pürüzlü metal elde edebilirsiniz. Mesela dövme demir buna güzel bir örnektir. Paslanmış bir kromajlı metalin paslı alanlarında yansıtıcılık yok denecek kadar azken, korozyona uğramamış alanlarında yansıtma ayna netliğindedir.

    Eskiden specular (yansıtıcılık) glossy (yüzeyden kaynaklı amorfluğun obje üzerinde yarattığı buğulu parlaklık) vardı. Şimdi dielectric, metalness, rougness bir sürü kavram sokuyorlar denilebilir. Ama render motorları matematiksel vektör tabanlı işlem yapan sanal hesap makineleridir. Ne kadar belirgin veri verirseniz ve bu değerleri ne kadar net tanımlarsanız hesaplama o kadar hızlı olur ve gerçekçi sonuç verir.

    Umarım metalness map'leri (kabaca eski specular) rougness mapleri (kabaca eski glossy) nerede kullanmanız gerektiğini anlatabilmişimdir






    2020-02-03 20:08:25

    6 Sene V-Ray kullandıktan

    okitoErdem Türkoğluokito

    7 Sene V-Ray kullandıktan sonra son 2 senedir iyi ki Corona'ya geçmişim diyorum.
    Her ikisiyle de aynı sonucu alırsınız ama Corona'da iş akışı çok daha pratik ve iyi düşünülmüş.

    Corona Fake (-mış gibi yapan) hiçbir şeye izin vermez. Render ayarlarıyla uğraştırmaz. Ama dikkat edilmesi gereken en önemli nokta temiz topoloji ve yeterli/doğru ışık. Bunlar realistik sonuç alınması beklenen her render motorunun ilk şartı ama Corona'da özellikle bu ikisine dikkat etmezseniz render süreniz çok uzar. Render alırken bilgisayarda başka işlerinizi yapabilirsiniz Vray gibi tüm sistem kaynaklarını kendi emrine amade etmez ama ram açıdır, rami sömürür. En az 32gb yüklü olsun.

    Corona Scatter gibi başka hiçbir ek yazılıma ihtiyaç bırakmayan proxy temelli çalışan bir instance based scatter eklentisi var ve çok kullanışlı.

    Light Mix özelliği render sonrası neredeyse photoshop'a lightroom'a ihtiyaç bırakmıyor. Frame buffer penceresinde her şey elinizin altında yılların V-Ray'i hala bulmaca çözdürüp 10 tuşa bastırıyor render penceresinde post işleri yapmak için.

    Materyal oluşturmak daha pratik. Interactive render özelliği çok hızlı sonuç veriyor.

    Daha sayılır ama ben iyi ki Corona'ya geçmişim diyenlerdenim. V-Ray Next'te beğendiğim tek özellik ise render penceresine sağ tıklayınca çıkan real zoom özelliği umarım Corona'ya da benzer bir özellik gelir.

    2020-01-20 10:04:14

    Kemal Ağabey, Complex

    okitoErdem Türkoğluokito

    Kemal Ağabey,
    Complex Fresnel ve Thin Film plugin'inlerini kaplamalarında da kullanmaya başla bence.
    Özellikle eskitme/eloksallı/patine metallerde çok büyük kolaylıklar sağlıyor.

    2019-12-27 10:07:12

    Objenin gizmosunu değil, xform'unu

    okitoErdem Türkoğluokito

    Objenin gizmosunu değil, xform'unu düzeltmen gerek.
    Autocad'te çizip import ettiğin için xform farklı geliyor.

    2019-12-14 17:34:40

    Sadece yansıma/reflection kaynaklı

    okitoErdem Türkoğluokito

    Sadece yansıma/reflection kaynaklı değil aynı zamanda geçirgenlik/refraction da alıyor cam obje. HDR ana aydınlatma kaynağı olacaksa global aydınlatma ayarlarından reflect ve refract kanallarına 186-186-186 rgb değerinde düz bir renk atarak bu sorunu aşabilirsin.

    2019-11-21 16:31:22

    C:\Users%username%\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\201x - 64bit\ENU\en-US\plugcfg dizini

    okitoErdem Türkoğluokito

    C:\Users%username%\AppData\Local\Autodesk\3dsMax\201x - 64bit\ENU\en-US\plugcfg
    dizini altındaki maxFxoCache.dat dosyasını silersen sorun çözülecektir.

    Dizini görmek için denetim masası içinden windows gezgini ayarları altından gizli dosya ve klasörleri göster demen gerekiyor.

    2019-11-20 10:53:41

    İki şey sebep olabilir.

    okitoErdem Türkoğluokito

    İddianızın aksine, tanıştırayım, bunlar noise :)

    İki şey sebep olabilir.
    Kullanılan ışık corona light material ya da emissive özellikli ise tek aydınlatma kaynağının bu seçenek olduğu sahnelerde çok zor giderilebilecek noise oluşuyor.
    Eğer emissive ise Işık kaynağını corona disk light olarak değiştirin.

    Diğer seçenek de cam materyali kaynaklı olabilir. Refraction ayarlarından thin (no refraction) ayarı tikli değilse tik atın. Eğer volumetric kısmında absorption değeri girildiyse onu da kaldırın.

    Yani temel olarak sahne az ışıkla aydınlatılacaksa ana ışık kaynağınız light material ya da normal materyale emissive değer vererek oluşturulmuş bir ışık kaynağı olmasın. Pencere camlarında da refraction ve absorption ayarlarından uzak durun.


    Corona'nın resmi sayfasında da bununla ilgili bir makale mevcut
    https://coronarenderer.freshdesk.com/support/solutions/articles/5000501983-how-to-get-rid-of-excessive-noise-

    2019-11-14 11:38:09

    @erkanberk'in anlattıklarının biri ya

    okitoErdem Türkoğluokito

    @erkanberk'in anlattıklarının biri ya da birkaçı sorunun temel kaynağı.
    Çalışılan alanın büyüklüğü arttıkça bu kararsızlıklar da artıyor.
    İmternetten indirilmiş hazır moodellerin topolojisinin bozuk olması, mutlak koordinat sisteminin yanlış çalışılmış olması vs vs gibi bir çok şey buna sebep olabiliyor.

    Farazi olarak 150 metreye 300 metre bir alanda yapılacak modelleme/görselleştirme işlerinde, ölçeğin santimetre değil metre olarak tercih edilmesi bazen işi de kolaylaştırabilir.

    Çözüm önerim ise (işe yarayıp yaramayacağını bilmemekle birlikte) basit bir maxscript İndirme linkini aşağıya bırakıyorum. Uzun süredir kullandığım ve işini çok iyi yapan bir script

    https://3dground.net/manual/prune-scene

    Çalışma mantığı da basit. Sayfada görsellerle de desteklenerek çok güzel anlatılmış.
    Modellerin merkezden uzak helper /yardımcı objelerini gereksiz ise siliyor, sıfır koordinatından uzak kullanılmayan objeleri temizliyor. Varsa zararlı yazılımları ya da hazır modellerle gelmiş sahneyi yoran gereksiz kalabalıkları kaldırıyor. İçi boş layer'ları temizliyor. Sahnede hiç kullanılmamış objelerin asset'lerini kaldırıyor.Garbeging yapıyor.

    Prune Scene ile sahneyi temizledikten sonra aynı sorunu yaşamaya devam ederseniz ki, muhtemelen çözmeyecek.

    Sahnede snap uyumsuzluğu yapan objenin xform'unu düzeltmek.
    Hatta prune scene ile temizliği yapıp xform düzeltip yeni bir max sahnesine merge yapıp çalışmaya devam edin.

    2019-11-07 12:49:09

    Çalışma anında viewport'ta bump

    okitoErdem Türkoğluokito

    Çalışma anında viewport'ta bump etkisini göremezsin. Render sırasında matematik hesaplama ile render motoru kabarıkMIŞ gibi gösterir.

    Render'da da göremiyorsanız ya bump değeri düşüktür ya da texture çok gridir. Çünkü bump haritalarında, beyaz alanlar z ekseninde artı yönde, siyah alanlar eksi yönde kabarmış gibi render edilir render motorları tarafından. Yüzde 50 gri alanlar ise olduğu eksende kalır.

    2019-09-13 10:09:03