netus Son Forum Mesajları

    Çok teşekkürler.... Allah razı

    netusilker uskan

    Çok teşekkürler.... Allah razı olsun.. :-)

    2013-12-22 22:34:13

    Objeleri döndürme sorunu...

    netusilker uskan

    Merhabalar. Bi konu hakkında danışacaktım.

    3ds Max 2012 kullanıyorum ama eski versiyonlarında da bu sorunla karşılaşıyordum. Aslında bu bir sorun değil ama ben nasıl yapıldığını bilmediğim için sorun halinde malesef...

    Aşağıdaki resimde görüldüğü gibi 3 obje seçiyorum ve döndürme hareketi yapıyorum. Ancak objeler komple beraber dönmüyorlar, kendi eksenleri etrafında dönüyorlar. Resimdeki mavi ok işareti gibi hareket ediyorlar. ben kırmızı gibi hareket etsin istiyorum. yardımcı olursanız sevinirim...

    http://u1312.hizliresim.com/1j/q/vt34u.jpg

    2013-12-22 22:02:08

    Köşeli Gölge Sorunu (spot ışıklarda)

    netusilker uskan

    Merhaba Arkadaşlar;

    Aşağıdaki linkte resim yükledim. Spot ışığının cisimlerdeki gölgeleri köşeli oluyor ve halledemiyorum. Bunu gidermenin yolunu bilen var ise yardımlarını rica ediyorum.

    http://u1312.hizliresim.com/1j/h/vk50k.jpg

    [url=http://bit.ly/c25MCx][img]http://u1312.hizliresim.com/1j/h/vk50k.jpg[/img][/url]

    2013-12-15 14:20:09

    saolun saolun çok teşekkürlerrr...

    netusilker uskan

    çok saolun

    2013-04-14 09:33:07

    vaaayyy

    netusilker uskan

    dostum arkadaşım ben bunu kaç aydır araştırıyorum bulamadım kaynak. hay allah senden razı olsun....

    bu süper bişey. kamera ile çekim yaptığın görüntüye istediğin objeyi entegre ediyosun. Süpper bişey. Çözersem paylaşırım artık çalışmaları. Selamlar...

    2013-04-13 20:54:59

    Efekt Konusunda Yardım Ricası

    netusilker uskan

    merhaba arkadaşlar.


    http://blog.fotografium.com/wp-content/uploads/2011/08/dof2.jpg

    Bu fotoğrafta örneği var. Çok açıklamama gerek yok sanırım. Renderimde bu şekilde arkadaki cisimlerin flu olması için nasıl kamera oluşturup ne yapmam lazım bi yardımcı olur musunuz?

    2013-04-13 20:50:05

    Render Esnasında Reset

    netusilker uskan

    Merhaba Adnan; özellikler aşağıdaki gibidir.

    Windows Version: Microsoft Windows 7 Home Premium Edition Service Pack 1 (build 7601), 64-bit
    Processor: AMD Athlon(tm) II X3 445 Processor
    Graphics Card: ATI Radeon HD 4800 Series
    Total RAM: 8.0 GB (2 Adet 4 GB Kingston HyperX)

    Bu donanımı 1 buçuk yıldır aynı işletim sistemi ile hiç sorunsuz kullanıyordum. Sonra çizim yaptığım esnada bir gece ekran dondu. Ben kablosuz klavye mousun bağlantısı kesildi sandım ve pillerini değiştirdim. Meğer kilitlenmiş ve ekran öylece kalmış.

    Resetledim, devam ettim ancak rendere başladığımda aynen dondu. Ne zaman render almaya başlasam bazen ilk dakikada bazen 15inci dakikada yani ne zaman olacağı belli olmuyo, ya donup kalıyo, ya reset atıyo yada mavi ekran veriyo.

    Çözüm için yaptıklarımı yazıyorum;

    Remleri 24 saat boyunca Memtest86+ ile test ettim, hiç hata yok.

    Ekran kartını en yüksek çözünürlükte 5 saat benchmark uyguladım banamısın demedi, hiç hata yok.

    Hdd komple tarattım hiç sorun yok.

    İşlemci ısısını kontrol ettim 55 ten yukarı çıkmıyor.

    Windowsu yeniden kurdum, anakart ve ekran kartının en son sürücüsünü bulup indirdim onları kullandım sonuç yine değişmedi.

    Oyun oynarken hiç sorun yok, en zor oyunları oynuyo ancak render alırken kilitleniyor.

    2014-06-22 02:34:48

    Render Esnasında Reset

    netusilker uskan

    Arkadaşlar merhaba. Allah rıcası için yol gösterin tavsiye verin. 3Ds max terender almaya başladıktan sonra düzensiz sürelerde, yani bazen 3 dakka sonra bazen 15 dakka sonra ekran olduğu gibi donuyor, bazen rest atıyor, bazen de mavi ekranda hata veriyor. Her aşamada resetlemek zorunda kalıyorum. Güney köprüsünün aşırı decedeısındığını farketttim.Bu hatalardan dolayı ana karttan şüphelendim. Ramları, ekran kartını ve hdd yi restten geçirdim hiç sorun yok. Makine saatlerce call of duty veya CE COMBAT oyunlarını full detay ve en yüksek çözünürlükte oynuyor hiç sıkıntı yok. Ancak ne zaman render almaya başlasam bu saydıklarım oluyor.

    Lütfen yardım...

    2014-06-21 23:08:02

    evt. denedim oldu çok

    netusilker uskan

    evt. denedim oldu çok teşekkürler...  Çok saolun. Bu arada sizin çalışmalar da 10 numara... Ben de yeni öğreniyorum 10 ay falan oldu... Selamlar...

    2013-12-15 21:57:18

    Hay Allah razı olsun...

    netusilker uskan

    Hay Allah razı olsun... Bu sorun yüzünden spot ışıklardan soğudum...

    http://u1312.hizliresim.com/1j/h/vk7j7.jpg


    2013-12-15 15:30:14

    Hay Allah razı olsun...

    netusilker uskan

    Hay Allah razı olsun... Bu sorun yüzünden spot ışıklardan soğudum...

    http://u1312.hizliresim.com/1j/h/vk7j7.jpg


    2013-12-15 15:26:41

    Kesin Çözüm

    netusilker uskan

    slm. ben mentalciyim ve Vray kurulu değil bilgisayarımda. Vray ile kaplanmış objelerle çokça karşılaşıyorum.

    Kesin çözüm şu şekilde;Öncelikle, her hazır objeyi projenden ayrı bir şekilde 3ds max ile aç, aynı anda birden fazla max çalıştırabilirisin. Bu objenin içinde işine yaramayacak ksıımlarını veya parçalarını sil. Daha sonra Assign Renderer kısmından Mental Ray renderi seç veya her ne render kullanıyor isen. Klavyeden "M" tuşla ve material editörde Utilities menüsünden "Reset Material Editor Slots" tıkla ve mental ray kaplamaları gelsin.Daha sonra klavyeden CTRL + A yaparak sahnedeki tüm obje ve parçaları seç. Eğer objenin ağırlıklı olarak ahşap ise tüm objeye ahşap bir yüzey ata, daha sonra ahşap olmayan kısımları gerekli materyaller ata. CTRL+A yaparak körede köşede hiç seçilmemiş malzeme kalmamasını sağlarsın. Eğer tek tek seçmeye çalışırsan arada vray kaplı yüzey kalır ve bu objenin bulunduğu her sahneyi açarken hata verir... Sevgiler...

    2013-12-15 15:23:54

    Köşeli Gölge Sorunu (spot ışıklarda)

    netusilker uskan

    Merhaba Arkadaşlar;

    Aşağıdaki linkte resim yükledim. Spot ışığının cisimlerdeki gölgeleri köşeli oluyor ve halledemiyorum. Bunu gidermenin yolunu bilen var ise yardımlarını rica ediyorum.

    http://u1312.hizliresim.com/1j/h/vk50k.jpg

    [url=http://bit.ly/c25MCx][img]http://u1312.hizliresim.com/1j/h/vk50k.jpg[/img][/url]

    2013-12-15 14:20:27

    Slm

    netusilker uskan

    Mental ray ın kendi hazır kaplamalarını kullanıyorsun sanırım. Oradaki her kaplamanın da tile değeri var. Oluşturduğun duvar, Real World Map `a göre çok minik ise yani milimetrelerden ibaret ise (ki biz bazen bunu farkedemiyoruz) kaplamalar kötü oluyor, ve çok büyük ise de kaplamalar çok minik oluyor senin de dediğin gibi. UVW Map`i attıktan sonra değerleriyle hiç oynama. Sadece materyal editördeki kaplamanın değerleriyle oyna... Nereden oynanacağından emin değil ise yardımcı olayım...

    ben bunca zamandır modelliyorum ama en az takıldığım nokta kaplamalardır. her türlü kaplarım, şekil şemal farketmez... :- ))

    Selamlar...

    2013-04-13 17:58:40

    OK

    netusilker uskan

    Selam, Recep Yangöz teşekkürler.

    Seyhan Efendiler; çok saol teşekkür ederim. Foruma mesajı yazdıktan sonra olayı başka bir teknikle çözdüm. Enviroment bitmap resmi yerine Enviroment Background Switcher kullandım. Bu enviromentte iki dosya seçebiliyorsun.birincisi background ve ikinci dosya seçiminde de cisimlerde yansıma yapacak olan görüntü. Bu şekilde çözdüm. Saol. Birazdan render bilgisayarımdan da örneğini burada paylaşacam.

    2013-04-13 17:53:12

    Reflection Görüntü Bozukluğu

    netusilker uskan

    Merhaba;

    Mental ray sahnesinde render alınca bi sorunla karşılaştım, çözümü belki basit olabilir ama çaresiz kaldım, bilgisi olan var ise paylaşmasını rica ediyorum.

    Basit bir uçak modelledim, aşağıdaki resimde gördüğünüz gibi.

    http://l1304.hizliresim.com/18/f/m0zn6.jpg
    [url=http://bit.ly/c25MCx][img]http://l1304.hizliresim.com/18/f/m0zn6.jpg[/img][/url]

    Uçakta şimdilik sadece 2 çeşit kaplama var. Krom ve metalik beyaz boya. İkiside hafif reflection özelliği var, mental ray ın hazır kaplamaları bunlar. Sahnede Enviroment Background olarak da bir jpeg resmi gösterdim. Render aldığımda, metalik boyadan ve krom yüzeyden yansıması gereken ışık içinden geçiyor ve mesela kanadın arkasındaki görüntü gözüküyor. Bu hayaletimsi görüntüyü ortadan kaldırmak için ne yapmalıyım??

    Tşekkürler...

    2013-04-13 11:03:18

    ÇÖZÜM

    netusilker uskan

    slm. dostum mental ray ile aldığın renderlarda, ışığın direkt vurmadığı, en direkt ışık alan obje yüzeylerinde işaret ettiğin gibi lekeler görürsün. Ben bu olayı çözmek için geceleri sabahladım.

    Aslında o duvarda masada dolap kapağında gördüklerin Uvw maptan kaynaklanmıyor. Işık yetersizliğinden kaynaklanıyor. Işık yetersizliği de ışık şiddetinden değil, ışın demeti yoğun olmamasından.

    Şimdi, render alırken RENDER SETUP (F10) menüsündesin, INDIRECT ILLUMINATION sekmesinde biraz aşağılara indiğin gibi ve resimde işaret ettiğim yerdeki değeri arttırdığında ışın demeti, yani ışık yoğunluğu artar, o lekeler gözükmez ancak render süresi arttırdığın rakamla orantılı olarak iki veya üç katına çıkacaktır. Kırmızı ile işaretlediğim alandaki değerin örnek veriyorum 50 ise ve o lekeler çıkıyor ise, 500 yaptığında veya 4 basamaklı değerler yazdığında yok olacaktır.

    mavi ok ile işaretlediklerim hakkında bilgin var mı? Onlar hakkında bilgi istermisin. Bildiğim kadarıyla anlatırım.

    Saygılar...

    2013-04-13 10:46:23

    Yunus bey 300 500

    netusilker uskan

    Yunus bey
    300 500 1000 gibi değerler yazdım ama tavsiye ettiğiniz kadar denemedim. Çok teşekkür ederim. Deniyeceğim.

    2013-04-04 10:57:54

    Mental ray ışık sorunu

    netusilker uskan

    Merhaba. Sahneye daylight system ve mrPhysical sky ekliyorum. Bunları ekledikten sonra sahnede spot ışık omni veya başka ışık kaynağı eklediğimde renderde bu ek ışıklar gözükmüyor. Sebebini bilen var mı.

    2013-04-04 09:13:27

    Mental çözüm

    netusilker uskan

    yok yok Galago, kaplamadan olmadığına %99 ihtimal veririm.

    Sahnede ışık kaynağı nedir, arsyapi bizimle paylaşırsan sevinirim. Parlaklığı ayarlamak için RENDERING > EXPOSURE CONTROL menüsünden açılan pencerede Render Preview `e tıkla ve pozlamayı ayarla... Bu işlemden önce sahnede Daylight sistemi oluşturmayı unutma...

    2013-04-03 20:41:39