murataksay Son Forum Mesajları

    Rahim, biraz karışık oldu

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Rahim, biraz karışık oldu :D

    Kısaca yazım en sonda çizelge yapmaya çalışırım:

    ( 2 türlü FOV değeri var. dikey ve yatay. Benim yazdığım değerler hep yatay değerler ).

    1- Gözümüzün mm vs. değerlerini unutalım bizim için önemli olan ekrana bakınca gerçek bakış açımız gibi gözükmesi. Animasyon yapıyorsak bizim için önemli olan bu, çünkü sonuçda düz bir ekrana bakıyoruz. ve Ekrandan uzaklığımız, ekranı ne kadar gördüğümüz, ekranın büyüklüğü hepsi bunu etkiliyor.

    2- PC oyunlarında ortalama FOV 90 derece olarak ayarlanıyor. Xbox gibi konsol oyunlarında ekrandan uzak olduğumuz için ortalama 60 derece gibi bir değer ayarlanıyor. Bunlarda bize bir fikir verebilir.

    3- 3d Programlarda Lens bozulmaları ( distortion -fisheye ) olmadan rahatca değer verebiliyoruz.

    4- Lens olayını iyi anlamak gerekiyor: Hiç kıpırdamadan elimizde foto makinesiyle baktığımızı düşünelim: 50 mm ile baktığın zaman normal bakış açından çok daha zoom yapılmış bir görüntü görüyorsun. Sağ gözümüzü vizore dayıyınca 100-90 derecelik bakış açın 40 dereceye düşüyor. ( Değerleri çok kabaca düşünüyoruz ). Bu şekilde yürüdüğün zaman 1 dakka sonra miden bulanmaya başlıyor :D
    Çünkü normal bakış açından kapı normal hızda yanından geçerken. 50mm den bakarak ilerlediğin zaman çok daha hızlı hareket ediyor.

    Aynı olayı şimdi farklı şekilde yazacam ama aynı olaya gelecek:
    1 metre geriye gelip baktığımızı düşünelim, demin durduğumuz yerde normal gözle gördüğün alanı 50mm ile çok geriden gördüğümüzü düşünelim.
    FOV aynımı?
    Gördüğün alan aynı ama birinde çok daha geridesin.
    Görüş alanı (FOV) açısından bakınca ikiside aynı gözüküyor.
    Ama deminki kapı örneğine dönersek, kapının 1 metresinden 90 derece ( tek göz ) ile hareket edinceki doğallık, kapıdan 2 metre 50mm 40 derece ile ettiğindeki hareketle aynı değil. Kapının hareketi farklı gözüküyor.

    Bu yüzden FOV değeri çok önemli.

    3dsmax kamera ayarları:
    FOV = tek kamera için 90-100 derece. ( 3D çift kamera için 180 )
    Perde hızı = 1/50 pal ( 1/48 e çok yakın )
    Diyafram: Depth of Field olmadığı sürece bir önemi yok. DOF olursada çok düşük değil. F5.6 üstü olması gerekirdi heralde.
    ISO: maxda bir anlamı yok, istedilen bir değer olabilir

    2015-03-07 23:35:39

    Extra bilgi: "Save+As+Incremental" a

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Extra bilgi: "Save+As+Incremental" a kısayolu ayarlarsan. Her bastığında +1 olarak kayıt yapar.
    ornek01..ornek02..ornek03 gibi..

    Incremental Save genelde bu tarz programlarda "CTRL+ALT+SHIFT+S" tuşlarıdır. Maxda ayarlı değil default olarak :(

    Kolay gelsin.

    2015-03-07 18:08:01

    Erkan 50mm lens en

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Erkan 50mm lens en bozulmasız (distortionsız yani balık gözünden uzak) gören lens olduğu için (85mm sonrasıda balıkgözünün tersine bozulma başlar ) göze en yakın görüntüğü verdiği için o benzetmeyi yaptıklarını biliyorum. Yanlış biliyor olabilirim ama Stereoscopy gibi konularda FOV ile göz karşılaştırılıyor. 50mm`nin FOV derecesi 40 derece gibi oluyor. 40 Derece net alan olsaydı At gibi görmemiz gerekmezmiydi?

    Belki tek göz için denmiştir? Doğru olduğunu düşünürsek, 50mm ile görüntüyü kesip aldığını düşün. Bu sefer gözün sadece NET alanını alıyoruz gibi oluyoruz?. O zamanda 2 gözümüzün önüne ortası delik kartonlar koyup yürüyor giibi oluyoruz. Zum`lanmış bir görüntü gibi oluyor kısaca. Gerçekci değil o yüzden göz benzetmesi yaparken FOV değerlerini düşünmek gerekiyor.

    Bilgisayar ekranında 50mm ile çekilmiş görüntüyü izlediğimizi düşünelim. Eğer 40 derece görebiliyorsak. 50 mm - 40 derece çektiğimiz görüntünün sadece %50 sini net görüyoruz o zaman. ( monitörden biraz uzak olduğumuzu düşünerek ) Bu sefer %40 ın %50 sı net olmazsa, geriye toplam %20 lik NET Alan kalıyor.

    Tek göz 90-100 derece gördüğü yazıyor wikide.. 2si birleşince 170-180 derece oluşturuyor. Onuda belirtmişdim, çift kamera gibi düşününce balıkgözü lensi ile karşılaştırmamak lazım.

    NOT: Retinamız dümdüz olmadığı için balık gözü olayı olmuyor. Japonların böyle bir çalışması var. Eğimli kamera chipi üretmeye çalışıyorlardı.

    2015-03-07 14:27:58

    Yukardaki değerler nedir bilmiyorum

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Yukardaki değerler doğrumudur bilmiyorum ama insan gözü 180 derece olduğu yazıyor wikipedia`da.
    3dsmax`da FOV ( field of view ) değeri ile ayarlanabilinir.
    3D düşünürsen 2 göz arası 24mm (ortalama) 180 tutturmanız gerekiyor 2 kamera birleşince.
    Tek kamera ve 16:9 çıktı alacaksak bunu 90-100 derece düşünebiliriz belki.. Buda 18-15mm oluyor.

    Arkadaşın verdiği değerlerde 35mm dengi odak uzunluğu: 38mm = 50 derece FOV çıkıyor 3dsmaxda.
    2 kamera düşünsen. 2 sinin birleşimi en fazla 80 derece?
    Sinema filmlerinin 24 kare olmasının nedeni insan gözüne en yakın "Motion Blur" olduğu söylenir. Ondan yola çıkarsak 1/24*2 = 1/48 sn perde hızı.

    2015-03-06 22:03:07

    Evet biraz araştırman gerekiyor

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Evet biraz araştırman gerekiyor ama kabaca :
    Kaplama olayını kutu veya ambalaj gibi düşünebilirsin.
    Şişenin etrafındaki Ambalaj`ı düşün. Bir yerden kesiği oluyor. Ordan söküp, çıkartınca uzunlamasına dikdörtgen bir plastik parçası çıkıyor. Aynı şekilde; Karton kutu başdan dümdüz bir parça. ona bastı yaptıkdan sonra katlıyıp kutu haline getiriyorlar. Unwrap olayında da bu şekilde düşünürsen her yüzeyi açıp ayrıca kaplaman gerekiyor.
    Kılıcın üst keskin kısmını önce seçip arkalı önlü açman gerekiyor.Unwrapden üst kısım seçiliyken box preseti verebilirsin. Sap kısmını sarılmış ambalaj gibi düşünürsen Cylinder preset. Koruma kısımlarınıda seçip aynı şekilde cylinder verirsen istediğini elde edersin. Kolay gelsin.

    2015-02-04 15:50:28

    Benim yeğeninde favorisi.

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Benim yeğeninde favorisi.
    Çok kaliteli bende izlemek zorunda kaldım birkaç kere.

    2015-01-27 16:35:35

    Scriptpostta bu işi yapan

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Benim scriptlerde ColorPickConverter2.0 diye bir script var. Bu işe yarıyordu yanlış hatırlamıyorsam. Scriptpost sitesinden yükleyebilirsin.

    2015-01-23 13:30:44

    Max ve maya yi

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Max ve maya yi birleştirip ortak bir program yapma söylentisi doğruysa güzel olurdu. Ama 3dsmax oyun yapımlarında en çok kullanılan program, sırf bu yüzden iptal olacağını zannetmiyorum.

    2015-01-21 00:15:07

    Merhaba ne amaçlı kullanıyorsun?

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Merhaba ne amaçlı kullanıyorsun?
    Genel olarak bitmapları 3dsmaxdan render ederken benzer kalitede çıktı alabilmek için:

    Material editörü açıp:
    1- Jpeg bitmap ayarlarına gelip blur: 1,0 den düşürmen gerekiyor.
    0,1 den başla, moire gibi tuhaf efekler varsa arttırabilirsin.

    2- Filtering method: none yapman gerekiyor. Yine moire veya tuhaf hatalar oluyorsa summed area yapabilirsin ( summed area Ram kullanımı zorluyor büyük bitmaplar için )

    3- 3dsmax scanline kullanıyorsan super sampling açıp 1/16 gibi bir değere arttırmayı deneyebilirsin. Vray kullanıyorsan mutlaka image sampler olarak "Adaptive DMC" açıp yüksek bir değere ayarlaman gerekiyor. (min:1 max:4 gibi...)

    iyi çalışmalar.

    2014-10-09 16:20:32

    Eğer durup dururken hdd

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Eğer durup dururken hdd öyle problem veriyorsa hemen bilgileri yedeklemeye başla. Genelde bozulma işaratidir, umarım değildir.

    2014-09-19 17:55:09

    Elektrik parası artacak :D

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Elektrik parası artacak :D ayrıca PCdeki 750W güç kaynağı yetmiyor sayfadaki değerlere göre. 1000W ve fazla Güç kaynakları anormal pahalı :(

    2014-09-17 20:04:13

    Bende 2li 780 düşünüyorum

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Bende 2li 780 düşünüyorum ama Güç tüketimi korkutuyor. 250W diyor tanesine, 2 tane olsa 500W, 4 tanede 1000W sırf GPUyami gidecek. Bu konuda bilgisi olan varmı?

    2014-09-17 17:55:22

    işe yaradığına sevindim, media

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    işe yaradığına sevindim, media encoder gerçekden güzel sonuç veriyor. Eskiden farklı programlar yüklemek zorunda kalıyordum bu işlem için, artık gerek kalmıyor.

    Quicktime player yükle bedavaya, yüklü olmayınca after effects her açılışta uyarı veriyordu yanlış hatırlamıyorsam en kötü o uyarıdanda kurtulmuş olursun :D

    2014-09-04 22:39:49

    Afterda işin bitince save

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Afterda işin bitince save yap kapa programı.
    Media Encoder`i aç ve open yapıp kaydettiğin AE dosyasını aç. Animasyonu ayarladığın komposisyonu seç ve media encoder`ın nimetlerinden yararlan :D
    in ve out "B" ve "N" olması lazım premeiere ile karıştırmışım.

    Avi ile hiç uğraşma.

    Izlemek için H264 ( mp4 ) - ( H264`un de yüksekleri var HDTV gibi, media encoderdan hazır presetleri var )

    Kaliteli çıktı için ( tif, dpx, avi-cineform (paralı), mov-prores (mac), mov-cineform HQX ( bedava oldu netten yükliyebilirsin ), Avid codecleride bedava ve çok kaliteli ama CC kullanıyorsan yükle, eskilerinde biraz problemli.

    Başarılar..

    2014-09-04 12:27:24

    in ve out timeline`in

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    in ve out timeline`in üstündeki render alanı belirlediğin 2 uucu sarı olan bar. Yabancıların klavyelerinde [ ve ] tuşları ama bizim klavyelerde kısayolları çalışmıyor.

    2014-09-03 22:49:02

    Hasan, istediğin yerden

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Hasan,

    istediğin yerden oynatması için "preview ram player" tab`ında "From current tine" seçeneğini işaretlemen gerekiyor.

    Benim müziği ayarlamada kullandığım yöntem "Shift+Num0" kombinasyonu. frame atlıyarark hızlıca izlemeye yarıyor. Ama in ve out belirlemen gerekiyor istediğin kısımları yapması için.

    En son ise Num0 in yanında (`,` del) tuşuna basarsan sadece müziği oynatır.

    Kolay gelsin..

    2014-09-03 22:27:24

    Bence sitesinden bile yüklesen

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Bence sitesinden bile yüklesen hotfixleri ayrı yükleniyor olması lazım.

    2014-07-29 16:28:51

    3ds maxın update`ini yükle,

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    3ds maxın update`ini yükle, uzun zaman oldu ama o şekilde çözüldüğünü hatırlıyorum.
    Kolay gelsin.

    2014-07-28 21:25:45

    Çok fazla modelleme ile

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Çok fazla modelleme ile uğraşıyorsan 3d mouse kullanınca bu problem çözülüyor. Kolay gelsin.

    2014-07-28 21:14:31

    iyi bari sevimdim.

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    iyi bari sevimdim.
    Hardware raid`de çalışma olasılığı çok daha yüksek oluyor o yüzden sormuşdum. Benimki Software raid, 2 kere elektrik kesiminden projelerim gitmişdi. Arkadaşın dediğin cins programlar bile kurtaramamışdı. Başarılar, yedeklemeyi unutma :D

    2014-06-20 14:28:50

    Software raidmi? Yapabileceğin fazla

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Software raidmi? Yapabileceğin fazla bişey yok, tekrar active yapabilmek için sıfırlanması gerekiyor. 2 kere başıma geldi bütün bilgilerim gitti :( Raid0`ın en büyük riski bu olay :(

    2014-06-19 13:51:57

    Zdepth, Velocity, shadow gibi

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Zdepth, Velocity, shadow gibi passları render ayarlarını düşürüp ve komple sahneyi çok basit bir kaplama vererek alabilirsin. Ama diffuse, reflaction, refraction, specular gibi değerleri alabilmek için tekrardan render alman gerekiyor :( Kullanacağın amaca göre onlarıda hızlı render ayarlarıyla alabilirsin belki ama beauty pass`a birleştireceksen yapacak fazla bişey yok :(

    2014-05-08 20:27:56

    Ayarlarını gönderirsen yardımcı olabiliriz.

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Vray ayarlarını gönderirsen yardımcı olabiliriz. Ayrıca sahneyi biraz anlatman gerekiyor: Nasıl bir sahne? Glossy ref varmı? DOF varmı? SSS varmı? Texture Ayarları? Işık gölge subdivleri?

    2014-04-23 22:15:54

    Specullar ışığın yansıması demektir.

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Specullar ışığın yansıması demektir. ve Maddeler diğer objeleri nasıl yansıtıyorsa ışığıda aynı özellikde yansıtırlar. Scanline eski kalmış bir sistemdir. Vrayde reflaction`ın kutusunun üstünde kilitli bir seçenek var. Onu işaretlemessen ışığın yansıma değerini farklı yapabilyorsun ama normalde ikisinin eşit olması gerekiyor. Kolay gelsin.

    2014-04-05 17:58:40

    VrayMtl Utilities ismi. belki

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    VrayMtl Utilities ismi. belki araman için yardımcı olur.

    2014-03-23 23:22:25

    Bugün Vray için www.scriptspot.com

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Bugün Vray için www.scriptspot.com aynı istediğin bir script bulmuşdum. Çok obje vardı sahnemde çok işe yaradı..
    Mentalray içinde vardır kesin.

    2014-03-23 22:56:15

    Elektrik kesilip uncomp. avi

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Elektrik kesilip uncomp. avi yarıda bozuk çıkınca sıralı resim alma acı tecrübeyle öğrenilmiş oluyor. Bunu yaşamak gerekiyor :D

    2014-03-18 23:55:22

    Böyle durumlarda direk max.ini

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Böyle durumlarda direk max.ini `yi siliyorum :D
    Yeni maxlarda currentdefaults.ini diyede olabilir tam emin değilim.

    2014-03-05 14:35:03

    Siteden hazırladığım bir çalışmaya

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Siteden hazırladığım bir çalışmaya bakabilirsin. Hızlıca yapılış videosu var sonunda.

    http://www.tr3d.com/galeri/proje/1jit/

    Burada mattepainting abim photoshopda yaptı. Bende görüntüye 3dsmax ile ekledim.

    -3d işlerinde uzak görüntüleri 3d yerine 2d yapma işine yağlı boya tablosu yerine mattepainting deniyor :d ( yağlı boya çalışıp digital scan yapan ustalarda var )

    -Mattepainting`i 3D`ye eklemeye "3D Projection" deniyor.

    -Mattepainting`i gerçek görüntüye eklemeye "3D Set extension" deniyor.


    Kolay gelsin..

    2014-01-24 19:43:41

    Çözdüğüne sevindim.

    murataksayMurat Aksaymurataksay

    Çözdüğüne sevindim.

    iyi çalışmalar..

    2014-01-21 23:10:11