MedusaX Son Forum Mesajları

    Çok Teşekkürler

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim özellikle Alper ve dursun arkadaşların yönlendirme ve vermiş olduğu bilgiler çok yerde hayat kurtarıcak tarzda, gerçekten çok yararlı oldu.

    2013-09-16 05:22:56

    Düz CUT İşlemi???

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Merhaba Arkadaşlar,
    Obje üzerinde, bir face`de edgelerde connect ile edge eklediğimizi var sayalım, ve çalışma devam etti gitti ama bir yerde bu edgenin diğer komşu facede de olması gerekliliği çıktı diyelim. Bu kısımda bu CUT işlemi dışında düz ve hatasız nasıl devam ettirebiliriz? Bi fikriniz varmı? Cut yada CUT işlemi yaparken, oluşan edgenin düz devam etmesini nasıl sağlarız?

    2013-09-14 00:54:19

    Windoooows >:(

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Maximi araştırdım, taraştırdım, tırmaladım... Scriplerini kurcaladım ama yönetici olarak çalıştırdığımızda sürükle bırak ve bazı komutları maalesef çalıştıramadım :( windows`un azizliği... Güvenli kip mantığına benzer bi matıkla çalışıyor ve denildiği gibi bazı özellikler kısıtlanıyor, çöze bilen varsa paylaşırsa sevinirim... :(

    2013-08-05 02:16:14

    Evet

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Evet haklısın, bir kaç özelliği yönetici olarak çalıştırdığımda kullanabiliyorum, bu sebeple sürükle bırak yöntemini devre dışı bırakıyor, scriptlerini kurcalıcam sevgili maximin :)

    2013-08-03 17:37:20

    Sürükle Bırak İmport Sorunu

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Arkadaşlar;
    Daha önce çok kereler kulandığımız, dosyayı max viewport penceresine sürükleyip merge yaparak yaptığımız import işlemini yapamıyorum bu sorun neyden kaynaklı olabilir ve nasıl çözebilirim. Formda araştırdım ama bulamadım. Yardımlarınızi bekliyorum :(

    2013-08-03 17:13:31

    2.40.03 versiyon

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Rotfire, dediğin gibi konuyu bende araştırdım, 2.40.03 versiyonu 2014`e entegre olabiliyor, kurulum esnasında 2014`ü gösteriyoeuz ve ayrıca çalışma yaşanıyor bu sorunu da MAXScpript ile çözülüyor.

    2013-06-18 16:11:03

    peki ya Vray???

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Peki 2014 için vray ne zaman çıkar yada çıktımı? Formlarda ve nette araştırdım ama ne zaman çıkacağı konusunda bi bilgiye ulaşamadım. Hep 2013 vray`in 2014 entegrasyonu anlatılıyor.

    2013-05-28 17:34:57

    :(

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Sanırım 2014`ün ilk program güncellemesi çıkana kadar 2013`e dönücem, 2014 macerası buraya kadar şimdilik :(((

    2013-05-28 15:34:09

    :(((

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Bu durum çok kötü, yani autodesk bunu gözden kaçırmış olamaz... :(

    2013-05-27 17:08:13

    Nedenini Bilmiyorum AMA

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    İbrahim nedenini bilmiyorum ama MERGE yapmaya çalıştığın dosya bozuk veya kırık geliyorsa eğer bunun çözümü dökümanı tek başına kullandığım max sürümünde açman ve Vray kullanıyorsan objeyi sağ klik yapıp Vray objesine convert etmen ve kullandığın max sürümünde kayıt edip o şekilde merge etmen sorunu çözebilir..

    2013-05-20 12:33:27

    3d Max 2014 AutoDesk Generic Library Açamıyorum

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Arkadaşlar, daha önce 3d max 2012-2013 sürümlerinde Autodesk Library açılabiliyorken 2014 versiyonunda açamıyorum bu konu ile bilgisi olan varmı?

    2013-05-20 12:22:32

    :)

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Geçici dememdeki amaç, daha önce 2012-2013 versiyonlarında bunun gibi ayarlamar yapmıyordum hiç, 2014`e geçtiğimde bunu yaşayınca sorun olarak algıladım o sebele geçici dedim :)

    2013-05-13 18:09:45

    :(

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Evet daha önceki konu admin tarafından, benim hatam yüzünden silindi ancak arkadaşın göstermiş olduğu yol ve yöntem zaten maxte standart olan ayar. Sanırım arkadaşım benim bu ayarları kurcaladığımı düşünmüş olarak ki bu yolu gösterdi. Ben size yolu tarif edeyim.

    Customize->Preference->Viewport bölümünde Confiruge Driver bölümüne gir Texture 512 yaz, Procedural Map 1024 ve match rendering output işaretli her ikisinde.

    2013-05-09 13:25:00

    Sorunu Geçici Olarak Çözdüm

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Sorunu Geçici olarak çözdüm arkadaşlar. Çözümünü kısaca anlatayım, Environmente atanan fotoğrafı, Metarial editöre attım ve Tile bölümünden Tiling kısımları 1,0 olarak ayarladım ve Mapping Kısmını Screen olarak ayarladım ve sorun geçici olarak çözülmüş oldu, bunu kalıcı olarak çözmenin yollarını arıyorum :)

    2013-05-09 13:09:10

    Renderde Resim Çok Büyük

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Merhaba Arkadaşlar;
    Daha önce Camera Match çalışmasında, viewporta ve enviromente atadığım fotoğrafın çok büyük oluşundan dolayı fotoğrafın bir kısmını render edebildiğimi ve bu sorunun çözümü için sizlerden yardım istemiştim. Ancak şimdi fark ettim ki sahneye değil, Enviromente atadığım resmin çok büyüdüğünü fark ettim. Enviromente atanan fotoğrafın, renderda neden büyüdüğü konusunda bir fikriniz ve çözümünüz varmı acaba.

    2013-05-09 12:26:44

    Array

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Merhaba;
    Bu hatayı daha önce bende yaşamıştım ancak sorunun programdan değil ARRAY komut hatasından kaynaklı olduğunu fark ettim ne yaptıysam da çözemedim. Qbase veya Dbase bilseydim çözerdim :)

    Shift dışında kullandığınız kopyalama araçlarını, objeyi kopyaladıktan sonra kontrol etmeniz iyi olur.

    2013-01-24 22:32:17

    indirecti değiştirmeyecek

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Anladım ancak bi yanlışım varsa düzeltirmisin lütfen, indirect aydınlatma ayarlarının hassas ayarlar olduğunu biliyorum, bu sebeple bu ayarı etkileyebilecek diğer kanal ve ayarlar mevcut. Bu ayarları değiştirmeden light map kullanımının bi hiyerarşisini söylemen mümkün mü? Yani, caustic ayarını değiştir, catmull rom ayarına dokunma gibi... Diğer site ve eğitim sitelerini gezdim araştırdım ancak net açıklayıcı bi bilgiyle karşılaşmadım.

    2013-01-24 22:22:00

    Cevaplarınız için çok teşekkürler.

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Cevaplarınız için çok teşekkürler.

    2012-12-24 02:41:10

    Cevap verebilecek kimse yok

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Cevap verebilecek kimse yok mu?

    2012-12-16 17:18:37

    Light Map Hakkında

    MedusaXGökhan Torunmedusax

    Merhaba arkadaşlar benim sorum şu, sitede ve internette araştırdım ama net sonuca ulaşamadım bu nedenle bu konuyu birde size sormak istedim.

    Light Chace, irradiance map vs. kısımlarda yer alan ve sahnenin light map`ini dosya ya kayıt etmeye yarayan MODE kısmında, deneme renderleri yani hızlı renderlerda kayıt edip ve render ayarlarını yükselterek kaliteli olarak render almak istediğimizde bu harita dosyasını kullana biliyormuyuz. Yoksa bu dosyayı sadece kayıt sırasındaki ayarlarla mı kullanıyor?

    Bu konuda yardımlarınız için teşekkürler.

    2012-12-14 12:35:00