maliqproject Son Forum Mesajları

    Turkiyede kurs bazında animasyon

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Turkiyede kurs bazında animasyon öğretecek bir yer bilmiyorum. Sadece animasyon değil 3D ile ilgili herşey. Hepsi faso fiso. Oturup evde çalışsan tutoriallar izlesen forumdaki abilerden yardım istesen orda öğreneceğinden çok daha iyisini öğrenirsin. En iyi öğrendiğin şey kendi öğrendiğindir.
    Bir ara nette çok alakasız bir yerde bir linke tıkladım. Orada karakter animasyon ve karakter modelleme ile ilgili bir kurs vardı. Ben o tireni kaçırdım. Öğretmenin ismini hatırlamıyorum araştırdığımda yurt dışında pixar studiolarında çalışmış işinde çok deneyimli birisiydi. Ayrıca kurs ücreti çok tuzluydu ve bir kurs binasında değil özel olarak toplanıp verilen bir ders gibi. Böyle şeyler bulabilirseniz kaçırmayın. Ben buldum ama kaçırdım.

    2013-02-04 11:21:55

    Vay be baya yardımcı

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Vay be baya yardımcı olmuşsunuz teşekkür ederim ;)

    2013-02-04 11:16:12

    Evet üsdadın dediği gibi.

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Evet üsdadın dediği gibi. Orda olan olay flcker. Physical render almayıp normal render alacaksan. Eğer aydınlatmayı sadece HDRI ile yapacaksan bence Qmc de camera animasyonu seçmelisin. Sadece kamera hareketinde cam animasyon yeterli olur. Ancak objeyide hareketlendireceksen ozaman full animasyonu seçmen gerekir. Full animasyonda 11 pass render alır. Eğer ingilizcen yeterli ise sana ufak bir kaynak vereyim burdan baya bir iş çıkarabilirsin.
    http://cinema4d-gi.blogspot.com/
    http://mvpny.com/R11GITutorial/R11GITutorial_Part1.html

    Bende daha önce böyle bir sıkıntı yaşadım. Bu makaleleri okuyunca Render konusu oturdu kafamda. İngilizcem iyi de değil. Translate ederek birazda yardım alarak bence anlayabilirsin. Kolay gelsin.

    2013-02-04 11:14:22

    Proje için yardım.

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Arkadaşlar merhaba. Kafamda oluşturduğum bir senaryom var. Kısa bir showreel hazırlamak istriyorum. Ancak takıldığım bir yer var. Gerçek görüntü kullanmak istemiyorum, fakat nasıl canlandırıcağımıda bilemedim. Hertürlü yolu denedim. Ben size bir görüntü göndereyim siz bana nasıl bir yol izlemem gerektiğini söyleyin.
    http://www.youtube.com/watch?v=c2b2MBNCNiA
    Buradaki 25 saniyede oluşan kaynama diyim. Yada haşlanmak gibi birşey.
    Nette baya aradım dersler izledim fakat çok alakasız şeyler çıkıyor. Baloncuklar değil yapmak istediğim etki. Kaynamadan oluşan balonlar su toplaması gibi. Göstereceğiniz tekniği houdini hariç istediğiniz programda dneyebilirim. Şimdiden teşekkürler.

    2013-02-03 13:54:53

    Anlamadım.. Konuşmuyor. Sadece effectmi

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Anlamadım.. Konuşmuyor. Sadece effectmi hareketlerine dayalı. Ozaman daha kolay olur işimiz. Tamam sen gönder ozaman previz. İstersen bir webcam görüşmeside yaparız sesli görsel olarak anlatırsan daha pekişiriz. Gerekirse buluşuruz.

    2012-05-26 18:12:31

    Şu an bana bir

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Şu an bana bir arkadaşım... facebookdan diyorki acil motion picture yapan arkadaş lazım...
    Ben açılım olarak nedir bilmiyorum. Fakat adam gerçekten bu işi yapan birisini arıyo.

    2012-05-26 16:28:11

    Öncelikle şunu diyim sedatcım

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Öncelikle şunu diyim sedatcım cg karakter için bir dublaj gerekiyor anladığım kadarı ile. Maddiyatın yetmiyebilir ben elimden geldiğince destek olurum sana. Hatta tiyatro öğrencisi bir arkadaş bulup ona dublajı benim arkadaşların studiosunda yaptırabilirimde. Eh kalan patlama çatlamalarıda bana bırak sen. Sen bana bir storyboard gönder birde projenin sadece ön renderını. Eğer işi ben yapmak istiyorum diyorsan ozaman burada geniş çapta bir yazı yazmam gerekir....

    2012-05-26 16:10:26

    İnanın günde 2 saat

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    İnanın günde 2 saat uyku uyuyorum... Bazen hiç uyumuyorum bir kaç gün. Alıştım tabi bu duruma. Hayatımdaki zamanın her dakikası önemli benim için. Boşa geçen herdakika bilgi kaybı gibi geliyo. Farkındayım problemli bi durum ancak yapıcak bişey yok. :)
    Ben müfredat ezberlemiyorum.. Hatta ezberim hiç iyi değil :) İzliyorum, deniyorum sürekli.
    Aslında modelleme ve karakter animasyonla alakam yok. En çok sevdiğim oyuncaklar Düşünen Partüküller bide Processing denen illet java zımbırtısı.
    Çok pis bir huyumvardır işin mantığını kavramadan asla uygulamaya geçmem. Tamam anladım dediğim an uygularım. Şu an topolojiyi anlamış durumdayım. Sıra model yapmakta. Aslında kafamda bir proje var onu gerçekleştirmek için gerekli bilgileri toplamaya çalışıyorum. Proje için bir model lazım. Karakter bir model yapabilmem için öncelikle topolojiyi anlamam gerektiğini düşündüm. Sonrada anatomi bilmem gerektiğini anladım. Böyle silsile yoluyla gidiyor. İşin birde gerçek zamanlı hareket kaydetmesi var. Onuda hallettim gibi. Allah hepinizden razı olsun :)
    Bu arada şunuda eklemek istedim. Madem burda insanlar bir birlerine yardımcı olmaya çalışıyorlar bende kendi alanımda yardımcı olmak isterim. Benim gerçek mesleğim ses tasarımı. prodüksiyon öncesi gerekli ses tasarımı ile ilgili herşeyi çözebilirim. "Taş attım kolummu yoruldu" demiceğim projelere yardımcı olmaya çalışırım. Ancak çok geniş çaplı projeler için bana önceden haber verilmesi gerekirki ona göre bir plan yapabileyim...

    2012-05-26 13:38:26

    Teşekkür ederim ergin. Valla

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Teşekkür ederim ergin. Valla baya açıklayıcı olmuş. Bezier baba ile tanışıklığım var. Sanırım ikimizde aynı şeyden bahsediyoruz. Flash ve Processing ile uğraşmıştım baya. Bu konu tamamen matamatiksel bir konu olarak biliyorum. Ve Bezier lerin de topolojik düğümleri ve çizgileri yaratabilceğini düşünüyorum. Fakat bu konu matematik olarak biraz karışık bir konu. Bilgisayarda çizim yapmak gibi değilde. Türevler fonksiyonlar ve polinomların oluşturduğu denklemler. Topoloji ile alakasınıda şu an kafamda canlandırabildim. Çok sağolun ben bu bağlantıyı kuramamıştım iyi bir bağıntı oldu. Anatomy ve Bezier = Topology :) 

    Bu eğriler Renault firmasında çalışan Fransız mühendis P. Bezier tarafından otomobil kaporta yüzeylerinin az sayıda parametreyle değiştirilerek kontrol edilebilen eğrilerle tanımlanabilmesi için 1960 da geliştirilmiş.

    2012-05-25 04:04:07

    Ben bu forumda eski

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Ben bu forumda eski değilim. Valla beni birisi çaya davet etse sırf hörmet için giderim. Ayrıca birşey yapmamış olmak o konuda bilgisiz olmak anlamınada gelmiyor bence. Çünki kendimden biliyorum. Bir konu üzerinde çalışmaya başlayacaksam önce araştırır sonra pratiğe geçerim. Şu an ki durumum gibi.
    Elbette daha fazla pratik tecrübesi olan insanlar konuya daha fazla hakim olabilirler. Sonuçta pratik yapmak demek hata yapmak demek hata yapmak demekde doğruyu bulmak demek.
    Ama her ne olursa olsun bilginin hertürlüsüne köleyim :) İstediğin zamanda çay içeriz.

    2012-05-24 15:12:53

    Evet bide konunun o

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Evet bide konunun o yönü var "hangi tool" ? Daha modelleme bilmeden tool seçmek zorundayım. O na yoğunlaşmam gerek. Ben zbrushta model üretip topolojiyi başka yerde yapıcam. Sadece topoloji için modo kurmaya gerek varmı? Yoksa sen direk başla bu işe mododa ordamı kal dersin ? Mododa sculp varmı. Varsa zbrush kadar kullanışlımı ?

    2012-05-24 15:08:29

    Evet türker abide bahsetti

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Evet türker abide bahsetti topogundan.. hemen indirdim baktım ama çok uzağım topoloji toollarına onlarlada ilgili bir kaç video izlemem gerek.
    Aslında benim modelleme yada animasyon ile hiç alakam yok. :) herşeyi başıma bu microsoft kinect sardı. Kendi modelimi yapıp canlandırmak isteme arzusu beni modellemeye itti ordanda topolojiye geldim.
    Allah bilgi paylaşan insandan razı olsun. Kimileride var devlet sırrı gibi saklar. Asıl işim ses üzerine. Çömezken birşey sorardım :) nasa bilgisi vermezlerdi.

    2012-05-24 13:59:49

    Merhaba sedat. Evet şu

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Merhaba sedat. Evet şu an hayli konu kafamda canlandı. En azından yürüyeceğim yolu biliyorum. Türker "Abimi desem" resimde çok küçük anlayamıyorum yaşını :) Topolojiyi idrak etmemi sağladı. Şimdi dvdleride izleyince artık ufaktan zbrushta çalışıp sonra retopoloji deniyebilirim.
    Bu arada biraz insan kas sistemini inceledim. Ve şansa direk kas sistemi üzerinde yapılan bir modelleme gördüm. Evet herşeyi kas eğrilerine göre modelliyordu oradaki üstad. Sanırım doğru çizgiler ile az poligon,prüzsüz yüzey, estetik görünüm, mantıklı yüzey hareketi, uv işlemlerinde rahatlık bir çok şeyi elde ediyoruz. Ozaman ben bu topolojiyi yalayıp yutarım abi :)
    Hepinize teşekkür ederim.

    2012-05-24 13:43:41

    Türker çok teşekkürler verdiğin

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Türker çok teşekkürler verdiğin bilgi için. En azından sizin gibi bir ustanın doğru yol üzerinde olmamı söylemesi boşa zaman harcamadığımın bir göstergesi. Bu`da beni çok sevindirdi.
    Benim ne resim ne modelleme eğitimim var. Ayrıca hiç anatomi`de bilmiyorum ama anladığım kadarıyla şu andan itibaren anatomi konusuna eğilmem gerekicek.
    Anatomi derken insan kas sistemi birazda kemik bilgisi yeterli olur sanırım.
    Bu arada izlediğim net üstü derslerde 3d coat isimli bir programa rastladım. Program otomatik olarak Retopology yapıyor. Otomatik dediğim full otomatik değil :) şaka bi yana ana hatları veriyorsun o direk düzgün bir şekilde topolojiyi çıkarıyor. Tabi bu konuda cahil biri olarak ne kadar doğru bir iş yaptığınada siz karar verin. Otomatik olarak yaptığını bir yana koyayım Topoloji için sanki zbrushtan bir tık ileride bir tool. Neyse sabah sabah çok konuştum. Teşekkür ederim paylaşım için.

    2012-05-24 11:55:53

    Evet radius ile alakalı

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Evet radius ile alakalı gibi. Sanki dar alanlarda ve kıvrımlarda çoğalma gibi. Bazı yerlerde pinch etkisi gibi. 

    Eskide max'i kurcalarken nurbs modelleme hakkında araştırma yapıyordum. Bir ders bulmuştum. O dersin içinde çok net hatırlıyorum toplam 38 çizgiden oluşan bir kafa vardı. Tabi çizgiler nurbs ile çizilmiş. O çizgilerin arasını ördüğümde ortaya prüzsüz bir çocuk kafası çıkmıştı. Sonda onu edit poly yaptım. Şuan o edit poly halini düşünüyorumda topolojik olarakta süperdi. Nurbs modelleme tekniği ile yapılan işlerde retopoloji olmuyormu ? Çok mu sıçrıyorum konudan konuya :) Merak işte mazur görün.

    2012-05-24 11:39:00

    Teşekkürler... Allah herkezin yar

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Teşekkürler... Allah herkezin yar ve yardımcısı olsun...

    2012-05-24 10:30:19

    Topoloji ve ReTopoloji ?

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Merhaba herkese. Dün uyandığımdan beri Topoloji konusunu araştırıyorum. Tam 24 saat olmuş :) Araştırmalarımda pekde bir şey öğrenemedim desem yeridir aslında. İngilizcem çok iyi değil. O yüzden pek bişey anlayamadım gibi.
    Birazda sizlerden bilgi almak istedim.
    Topolojiyi araştırırken gördüğüm ve okuduğum şeyler beynimi hayli bir ısındırdı :) Kimisi dört değişkenli fonksiyonlardan bahsediyor kimisi öklid uzayından kimisi coğrafi ölçümlerden. Fizyolojik topology de baktım ordandan bişey cıkmadı.
    Aslında topoloji hakkında çok fazla tutorial var internette. Ama ben ezbere iş yapmak istemiyorum. Bu konunun özünü anlamak niyetim. Yani topoloji yaparken çizgileri neye göre örüyoruz. Bu örgü kas sisteminimi izliyor yoksa başka bir formülü varmı.
    İnternette gördüğüm çoğunlukla insan üzerinde yapılan topolojik çalışmalar peki farklı bir omurgaya ve kas sistemine sahip bir canlı için nasıl bir topoloji çalışması yapmam gerekir ki konu daha buraya gelmedi :)
    Benim çizgilerden anladığım kas sistemini takip ediyor bu topoloji. Sizlerde bu konudaki fikirlerinizi paylaşırsanız çok mesud olurum... Teşekkürler herkese kolay gelsin...

    2012-05-24 10:12:45

    Bende artık bayramdan sonra

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Bende artık bayramdan sonra Team Render ve Vray ile deneme yaparım. Yani sorunsuz olsa bile şu DR renderı merak ediyorum öğrensekte en azından elimizde bir altarnatif olsa.

    2013-10-14 16:00:19

    Sağol Ali... Bir iki

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Sağol Ali... Bir iki video ve açıklama gördüm. Sanırım C4D kurarken bir server kurup diğerleri client yapmak gerek.
    Vray açıklamasında NetRender dan bahsediyor. ingilizcem çok tarzanca olduğu için anlamadım ne demek istediğinide. Neyse eninde sonunda öğrenicem ben geçen vakte üzülüyorum :D

    2013-10-11 15:16:44

    Sanırım bu konuda hiç

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Sanırım bu konuda hiç kimsenin bir fikri yok.

    2013-10-11 09:52:30

    DR Render ?

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Cinema 4D`de Vray ile DR/Distributed Rendering ayarları hakkında yardımcı olurmusunuz ?
    Basitce sadece ip girişi ile oluyor gibi gözüküyor olmasına rağmen sanırım başka ayarlarda yapmak gerekiyor.
    Tam olarak 4D ile Distributed renderin yapan arkadaşımız var ise forumda yardımcı olursa çok makbüle geçecek :)

    2013-10-10 11:56:16

    Krakatoa, RealFlow Render ve Scale Problemi.

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Merhaba arkadaşlar...
    Partikül render motoru olan krakatoa ile realflow da yaptığım canlandırmayı render edemiyorum. Realflow içinde prt formatı ile çıktı alıp krakatoa ile açıyorum ancak persvektif ekranında çok küçük kalıyor... Sanırım transferde bi problem oluyor. Ayarlarında 3dsMax seçili olmasına rağmen böyle bir sorunvar. Ayrıca Krakatoa render etmiyor etmemesinin nede nini ufak olmasında dolayı düşünüyorum sizlerde yardımcı olursanız çok sevinirim...

    2011-11-19 01:47:43

    3D max`in son versiyonunu

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    3D max`in son versiyonunu beklemeye gerekyok. Çıkarmış olduğu servis update`i ile artık keplerde irayda çalışıyor.

    2013-02-03 10:06:02

    Evet seyfettin Tesla hızlandırıcı

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Evet seyfettin Tesla hızlandırıcı olarak geçiyor. Bende maximus kurmak istiyorum. Bütçeyi ayarlamışken teknolojiye yatırım yapayim istiyorum bir yandanda yanlış birşeyler yapmanın tedirginliği içerisindeyim.
    Mesela Quadro 4000 ve üstü ekran kartları farazi Cİnema 4D`de turbulencefd ile işlem yapıyor yada after effect, iray ile çalışıyorken Tesla bu cuda destekleyen programlarda ``hop ben bunu yapamam`` dermi :) Şurda çalışırken burda artislik yaparmı bana.

    2013-01-31 10:44:57

    Anladım. Ben ekletmek değilde

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Anladım. Ben ekletmek değilde çıkartmak istiyorum aslında. Onu alırken sorarım. Workstation ile gelen ekran kartı çok para. Yurt dışı fiyatları çok daha uygun ancak ben GPU da kararsız kaldım. Ne yalan söyliyim google ye maximus yazıp quadro yazıp cıkan tüm dökümanları okudum. Sadece tesla konusunu anlayamadım. Hızlandırıcı diyor fakat Cuda destekli her programla çalışırmı onu kavramış değilim.

    2013-01-31 10:24:56

    Anlayamadım yunus sipariş üzerine

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Anlayamadım yunus sipariş üzerine üretim derken. Tesla`mı sipariş üzerine üretiliyor.

    2013-01-31 09:57:19

    Quadro için heryerde

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Quadro için heryerde birşey yazılmış çizilmiş tesla için test yok. Anlamadım olayı maximus bukadar yerlere göklere sığdırılmıyor fakat tesla tek başına nedir ne değildir anlatılmıyor. Hep nvidia ya ait reklam kokan yazılar var. Şimdi teslaya o parayı bayılıpta şu destek yok bu destek yok demez herhalde. Sorunun özeti şu Cuda destekli her program Tesla hızlandırıcılarınıda rahat rahat kullanırmı ? Kimse muhatap almıyor beni galiba. İki gündür bakıyorum biri bir şey yazdımı ne dedi diye merakla ama hiç bir şey yok. Yada birine özel bişey yazıyorum iyi niyetle orada da tık yok . Çok alengirli biyer burası.

    2013-01-31 09:33:16

    GPU için öneri.

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Arkadaşlar bir iki hafta içerisinde yeni bir workstation alıcam. Kararımı verdim DellT7600 olarak ancak alacağım workstatiın içinde gelen Quadro 4000 ekran kartını istemicem. Tabi öyle bir seçenek verirlerse. Ben yurt dışından Quadro 6000 ve Tesla C2075 yada Quadro K5000 Tesla K20 getirtmeyi düşünüuyorum.
    Burda şu ortaya çıkmış oluyor birinci nesil maximus`mu yoksa ikinci nesilmi alınmalı. Biraz ileriye dönük yatırım yapıyorum. Ağırlıklı olarak akışkan simulasyonları ve render için kullanılacak makine. Fakat gpu için karar veremedim. Fiyatlara bakıyorum iki sistem arasında çok büyük bir fark yok.
    K5000`de 1536 cuda var ve 2.1 Teraflops. Quadro 6000`de ise 448 cuda ve 1030.4 Gigaflops. Fakat çalışma saatlerini göremedim. Bu kağıt üzerindeki verilere göre K5000 daha performanslı gözüküuyor yanılıyormuyum. Ancak quadrodan daha ucuz. Geleyim Tesla ya C2075 448 cuda barındırıyor 1030 gflops K20 ise tam bir hayvan 2496 cudası var 3.53 Tflops.
    Benim anladığım ikinci nesil birinci nesil maximustan çok daha hızlı çalışacaktır. Aralarında ise uçuk bir fiyat farkı olmadan. Ayrıca Dell quadro 4000 geri alırmı onuda bilmiyorum. Almaz ise oda eklenicek. Valla kafa karışık birileri fikir versin. Ama bana workstation alma toplama yap gibi şeyler söylemeyin.

    2013-01-30 20:16:43

    Ben denedim test ettim.

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Ben denedim test ettim. Konfigrasyonunuz ne ise okadar performans alıyorsunuz. Sonuçta parçaların driverlarını yüklüyor. Ayrıca tavsiyem işlemciniz i7 ise raminizde yüksek ise bence Win 8 kurun. Windows 8 performansı müthiş.Ve şu ana kadar hiç bi hata ve sorunla karşılaşmadım.
    Bendeki mac in ram`i 4 gb dı 16 ya çıkarınca gözle görülür bir fark oldu. Mac ram leri eskisi kadar pahalı da değil. 16 gb rami 200 liraya taktırdım.
    Şunuda söyleyeyim. MacBookPro parası ile çok daha iyi bilgisayar alınabilinir. Tabi karar sizin.

    2013-01-30 19:55:52

    Quadro 7000 derken Plex

    maliqprojectmalik kayaalpmaliqproject

    Quadro 7000 derken Plex mi kastediyorsunuz acaba. ?

    2013-01-28 07:33:11