ksap Son Forum Mesajları

    Layerları düzgün kullanınca proxy`lere

    ksapMurat

    Layerları düzgün kullanınca başka hiçbişeye ihtiyaç olmuyor. Başarılar..

    2012-01-24 20:07:27

    Tga veya Tif yapınca

    ksapMurat

    Tga veya Tif yapınca hem kaliteli oluyor hemde arkadaşın dediği gibi render kesilmelerinden etkilenmessin.

    Gökyüzü kaybolmaması için aftereffects`de clıp`i seçip "proje kısmında"; sağ tıklayıp, interpret footage`a basıyorsun (CTRL+ALT+G veya K).

    Ignore
    Straight
    Premultiplied

    Bunlardan Ignore`ı seçmen gerekiyor.

    Ben genelde timeline`a bir tane daha atıyorum ama alfa interpretation ignore`lu. Bu sadece gökyüzü oluyor. Üsteki animasyonun geri kalan kısmı oluyor. Ayrıca efek vermek için.
    Kolay gelsin..

    2012-01-21 19:59:28

    Bump`da beyaz çıkıntıyı, gri

    ksapMurat

    Bump`da beyaz çıkıntıyı, gri renk zemin-orta nokda, siyah`da içe doğru göçüklük anlamına geliyor. Her kaplamaya göre ne yapman gerektiği değişiyor, o yüzden arkadaşın dediği yöntem sadece belli bir kaplama için geçerli olur. Bu yüzden en sağlam yöntem tamamen siyah ve beyaz ile boyamakdır. Ama karışık kaplamalar için ve fazla uğraşmamak için genelde Photoshop`da highpass filter verip, curve ile contrassını ayarlıyorsun. Bazi durumlarda Kırmızı, Mavi veya Yeşil kanallar istediğin bumpı verebilir.DisplaceMap`de bump mapını veriyorsun. Aynı mantıkla çalışıyor sadece fiziksel olarak objeye etki ediyor. Kolay gelsin..

    2012-01-21 15:01:44

    Hızı yavaşlatmak için 2

    ksapMurat

    Hızı yavaşlatmak için 2 yolun var. Birincisi animasyonu yavaş çekim gibi kafandan ayarlamak veya yavaşlatmak istediğin dereceye göre fazla kare render etmek.
    ÖRN: Standart kare hızımız: 25 kare
    50 kare render edersen 2 kat yavaşlatabilirsin ama bu 2 kat fazla render etmen gerektiği anlamına geliyor.
    Codec: En iyisi sıkıştırmasız bir formata render etmen. Bunlar Tif, Tga veya Avi uncompresed, Mov Animation vb..
    Ben genelde 16 bit Tif render ediyorum. PostProdüksiyon amaçlı.
    Kolay gelsin..

    2011-12-29 23:30:00

    Ana meterial`inin maps kısmını

    ksapMurat

    Ana meterial`inin maps kısmını aç; bütün map`lerin yanında %100 değeri vardır. Displacemet`ın yanındaki değeri değiştirerek ayarlıyabilirsin.

    2011-12-02 19:29:46

    Artık o kadar fazla

    ksapMurat

    Artık o kadar fazla video ders ve kitap varki kısa zamanda maya veya max`ı öğrenebilirsin. Max öğreniyorum geri dönülmez bir yola girdim mantığı yanlış bence :D

    Sürekli yeni çıkan film ve animasyon dergilerini okuyurum. Modelleme için max, rigging ve render için Maya, Particle efekleri için Houdini kullanılıyor genelde. Zbrush yüksek poligon modelleme ve Referans Modelleme için vazgeçilmez oldu zaten.
    Yanlız hollywood filmlerine bakıp program seçmek yanlış olur bence. Bir insan herşeyi öğrenemez. Adamlar 50-100 kişi çalışıyor, hepsinin uğraştığı ayrı bir bölüm var. Bizede tek bir görev verilse o konuda uzman olup, anasını ağlatırız. Bu şekilde düşünmek lazım.

    Benim kendi tecrübelerimden: Karakter rigging yapacaksaniz Maya kullanın. 3dsmax ile de yapılmaz diye bişey yok ama Maya kesinlikle o konuda daha üstün. Onun dışında 3dsmax ile fazla bir farkı yok. Nparticeles`da güzel ama 3dsmax`ın güzel pluginleri var.

    2011-11-20 19:10:45

    Color corection ciddi birikim

    ksapMurat

    Color corection ciddi birikim isteyen bir konu. Color correctionla ilgili Fotografcilik derslerine bakabilirsin. photoshopun fotografcilik renk konulari ilgili birsuru döküman var internette.

    32 bit, 16 bit ve 8 bit
    Color gamut
    Contrass
    Color space ( sRGB, AdobeRGB vb.. )
    Color balance

    Bunlar colorcorrectionin temel konulari. Bu kelimeler ile arama yapabilirsin. Başarilar...

    2012-01-24 14:53:55

    Bilgi için sağol, isminden

    ksapMurat

    Bilgi için sağol, isminden dolayı insan çekiniyor görünce :)
    Yanlız steam serverlarında çalışmaz diyor cd-key. Multiplayer`de steamden oynanıyor galiba??
    "This key can not be activated on Steam platform."

    2011-12-07 03:35:56

    Güzel site ama fazla

    ksapMurat

    Güzel site ama fazla güvenli gibi durmuyor. Kullandınızmı?

    2011-12-06 23:00:23

    Oyunu alacak param olsaydı

    ksapMurat

    Oyunu alacak param olsaydı ben oynardım :)

    2011-12-06 18:50:24

    Zdepthdeki siyah ve beyazi

    ksapMurat

    Zdepthdeki siyah ve beyazi uzaklik olarak dusun. Bu senin alpha degerlerin, luma degil. Zdepthi ayarlarken en uzakdaki obje siyah, en yakindaki beyaz olarak veya tersi olabilir. Bunu ne kadar dogru yaparsan zdepthin kalitesi o kadar fazla olur. Sisin fazla veya az olmasini aftereffects gibi bir programda ayarlaman lazim. Sisi ayri bir layer yapip zdepthi alfasi olarak veriyorsun, zdepth direk sis olarak kullanilmiyor. Dofda ayni sekilde ama efek olarak- layer degil. Tabi ben uzakdakini siyah degil beyaza yakin yapip kullanirim diyebilirsin :) Ama anlattigim sekilde kullaniliyor. Kolay gelsin..

    2012-01-20 02:59:40

    Hiçbir ayar yapmadığın zaman;

    ksapMurat

    Hiçbir ayar yapmadığın zaman; RenderOutput nereye ayarlı ise orjinal dosyanın yaninda render bitince otomatik çıkar. ( FrameBuffer açınca elementleri kapatıyor yanlız onu tekrar açman gerekiyor eğer fb kullandıysan )

    Ayarlarınıda çok kolay:
    Kameranın Target distance`ını açarak istediğin uzaklıklara bakabilirsin veya başka türlü ölçüp, Zdepth min ile max`ı ona göre veriyorsun. Kısaca istediğin uzaklık aralığına göre Beyaz ve siyah`ı dağıtıyor. Başarılar..

    2012-01-20 00:52:05

    Render Elements`e ekliyip VrayBuffer

    ksapMurat

    Render Elements`e ekliyip VrayBuffer açınca; Render penceresinde Zdepth diye seçip ayrı kaydedebiliyorsun. Render ediyorsan zaten VrayBuffer açmadan ana dosyanın yanına kaydediyor ayrı bir dosya olarak. Başarılar..

    2012-01-19 23:22:40

    Sitesinden en güncel sürümünü

    ksapMurat

    Sitesinden en güncel sürümünü yükledinmi? Yeni sürücüler direk kendi ayarlıyor. Eskiden 3dconnexion klasöründen 3dsmax dosyasını alıp içine atmak gerekiyordu.. Başarılar..

    2012-01-26 13:04:52

    Bios güncellemesi yapmadım. Hayatımda

    ksapMurat

    Bios güncellemesi yapmadım. Hayatımda hiç yapmadım, o yüzden korkuyorum ama bios güncellemesi ile düzeldiğini yazan bir kaynakda bulamadım. Bulsam denerdim..

    2011-12-30 19:14:39

    Konuyu baya araştırdım ve

    ksapMurat

    Konuyu baya araştırdım ve sorunun kablodan değil anakartdan olduğunu anladım. Gibabyte X58a-3DRU anakartı kullanıyorum. Kutusunun hertarafında Sata 3 yazmasına rağmen Sata 3 hızını desteklemiyor. Kullandigi marvell controller düzgün çalışmıyormuş. Sata 3 ssd alacaklar onlarlar, gigabyte X58 chipsetli anakartları varsa boşuna almasınlar, sata 2 hızında çalışıyor. Hatta biraz daha kötü olabilir...

    2011-12-29 23:20:29

    Teşekkürler, internetten araştırdım sata

    ksapMurat

    Teşekkürler, internetten araştırdım sata 3 kablosu ayrıymış. Benim anakartan çıkmıyormuş o kablo. Sata 3 girişine bağladığıma eminim. Şuanda sadece eksik olarak sata 3 kablom yok, başka bir yanlışım varsada kabloyu aldıkdan sonra anlıyabilecem. İnternette araştırdım ama bulamadım? bu konuda bilgisi olan varmıdır_?

    2011-12-26 20:47:31

    Sata 3 Kablo

    ksapMurat

    550mb/s`lik satalardan aldım ama yanında kablo çıkmadı. Hız ölçümü yapıyorum ve 300mb/s`ı geçemiyor. Sata2 hızında çalışıyor. Sata3 kabloları ayrımı, bu konuda bilgisi olan varmı? Bide varsa nerden satın alabilirim?

    2011-12-26 18:47:57

    Eskiden istediğin bölüm vardı

    ksapMurat

    Eskiden istediğin bölüm vardı (compositing) ama ayda bir mesaj gönderen oluyordu.

    2012-01-22 20:15:24

    Raid 5 için fazladan

    ksapMurat

    Raid 5 için fazladan bir harddisk gerekiyor. O fazladan olan sadece güvenlik açısından. Böylece bir harddisk bozulursa o hdd devreye giriyor.

    Benimde başkalarına sormak istediğim bişey var.
    Sata 3 = 600MB/s. 2 tane ssd (550) raid 0 olursa 600`demi sınırlı oluyor?? Öyle olması gerekiyor??

    2011-12-17 02:50:15

    SSD`lerin Normal HDD`lerden farkı

    ksapMurat

    SSD`lerin Normal HDD`lerden farkı giderek ömüleri bitiyor. Raid yapınca bu ömür çok daha kısalıyormuş diye okudum. Bir araştır bence, ben çok fazla anlamıyorum donanım kısmından.

    Raid yapsan ne işine yarar: After effects veya nuke`da yaptığın animasyona efek verirken 20 tane layer yaparsın ve yine hızlı çalışır. Veya HD sıkıştırmasız görüntülerle çok rahat çalışırsın.. 20 tane program açarsın diğer cpu,ram vs. gibi parçaların sınırladığı yere kadar hızlı çalışırsın. Hız iyidir herzaman..

    2011-12-17 02:37:27

    Ben olsaydım yazdığınız şekilde

    ksapMurat

    Ben olsaydım yazdığınız şekilde çalışırdım.
    Ayrıca kullandığım mataryelleri mutlaka proje klasörüne kopyalardım. Böylece ilerde tekrar projeyi açmam gerekirse veya başkası kullanacaksa kaplamalar kaybolmamış oluyor. Ve hızlı çalışırdı.

    Ör: 15 MB `lik 10 tane kaplamayi E`den kullanıyor olsanız; 150MB/s gerek duyacak max`ın size saniyede kaplamaları gösterebilmesi için. 130MB/s`un üstünde olduğu için Material editoru açınca 2 sn bekliyip açacakdır.(130*2>150) Bu mantıkla düşünürseniz kendi ihtiyacınıza göre bence doğru kararı verebilirsiniz.

    *Bu 130-120 gibi değerler ortalama örnek değerler. Diğer windows`un kullandığı ve diğer programların kullandığı Mb/s`leri hesaba katmıyorum.

    2011-12-17 02:24:33

    Force GT sata3`lerin yanılmıyorsam

    ksapMurat

    Force GT sata3`lerin yanılmıyorsam 550 MB/s okuma hızı var. Bu normal bir sata 3`den 4 tanesinin raid 0 ile birleştirilmiş hızından fazla. (130x4 = 520 MB/s)

    Max`da texture`lar dışında ssd`ler fazla işine yaramaz.(aklıma başka bişey gelmiyor) Yaptığın Render`ların tanesi 130MB`yi geçmiyorsa tabi :) ( sata 2 = 120 MB/s - sata 3 = 130 MB/s ). 240 GB SSD`yi 130GB`lık çoğunu belkide kullanmıyacağın materyel ile harcamak bana göre yanlış.
    Kullandığın textureların boyutu ortalama 1 MB olsa, normal bir sata ile bile 100 tane rahat kullanırsın.
    Bide Ssd`lerin raid yapılması halinde ömürlerinin çok daha hızlı kısaldığını okumuşdum. İnternetten araştır istersen.
    Sinema filmi (8K) boyutunda renderlarla uğraşmıyorsan 3dsmax; hdd hizina fazla ihtiyaç duymuyor. SD ve HD rahat kaldırıyor normal bir sata harddisk.
    Ben olsam 1 SDD`yi proje diye isimlendirip, sadece proje ile çalışırken ilgili dosyalar ile kullanıp. Proje bittiğinde format atardım ( 3 Tane sata 2 raid0 o şekilde kullanıyorum ).
    Bir ssd`nin hızı tüm ihtiyaçlarınızı fazlasıyla görür. Başarılar..

    2011-12-17 02:01:21

    Normal basit değerlerle oynarken

    ksapMurat

    Normal basit değerlerle oynarken oldu dün. Skyrim oynarken çok resetleniyordu bugün grafikleri en düşüğe ayarladım ve resetlenme olmadı. Isınmaları kontrol ediyorum, ısınma olmuyor. O yüzden Erkan`ın dediği mantıklı geldi ama emin değilim sadece 2 haftadır oluyor :(

    Power Supply 500 W kullanıyorum.
    Bilgisayar özellikleri:
    i7 930, 6GB RAM (2x3), GTX 465 , 2 adet sata2 hdd, 3 tane fan.

    2011-12-07 19:09:29

    Olabilir çünkü powersuply düşük

    ksapMurat

    Teşekkürler, olabilir çünkü powersuply düşük almışdım :(
    Ama Bilgisayarı aldığımdan beri böyle bir sorun olmuyordu. son 2 haftadır oluyor?? Tek fark yeni UPS aldım.

    2011-12-07 16:04:23

    Zorlıyınca resetleme

    ksapMurat

    Merhabalar,
    Bilgisayarı biraz zorlıyınca bilgisayar reset atıyor? Ramlerde ve cpu`da zorlanma görmedim. Harddiskden şüpeleniyorum. Nedeni ne olabilir? Max`da değerleri değiştirirken, skyrim oynarken sürekli resetleniyor.

    2011-12-07 13:31:47

    Sağ üste GOZ a

    ksapMurat

    Sağ üste "GOZ" tuşuna basmayı dene. Kolay gelsin..

    2012-01-23 02:59:55

    Merhaba İzzet, senin submarine

    ksapMurat

    Merhaba İzzet, senin submarine oyununun nerdeyse aynısı yabanci bir sitede ders olarak anlatılıyor, unity3d ile yapılmış. Ne kadar zaman alır o şekilde bir oyun yapmak? Bide 2d olarak yapsaydım daha iyi olurdu diye yazmışdınız bana. Aylık ne kadar para kazandırıyor? Bende ona göre uğraşıcam. teşekkürler şimdiden.. Topic açandan özür dilerim konuyu bozduğum için :) ilk 3d`ye oyun yapma hayelleri ile başlamışdım :) Size Başarılar..

    2011-12-19 02:47:35