korshon Son Forum Mesajları

    sanırım bir proje aldığınızda

    korshonSerdar Yılmaz

    Hmmm tatlı bir uyarı geldi buraya kitlenmemem ile alakalı, çok kolay gelsin sizlere, sağlıcakla kalınız.

    2013-02-28 19:37:46

    Animated tex & bump

    korshonSerdar Yılmaz

    Animated tex & bump

    2013-01-04 18:36:21

    meslek: makine mühendisi okul

    korshonSerdar Yılmaz

    meslek: makine mühendisi
    okul projesi: konsept mağaza tasarımı
    Vay anasını sayın seyirciler.

    2012-12-25 20:08:06

    GPU renderları bile inceleyebilirsin

    korshonSerdar Yılmaz

    GPU renderları bile inceleyebilirsin ..
    Amaçlanan şey gerçeklik değil ise alışılmışın dışına çıkmakta her zaman yarar var

    2012-12-14 00:12:04

    Bahsettiğin animasyon değil de

    korshonSerdar Yılmaz

    Bahsettiğin animasyon değil de simulasyon daha çok.
    Tabi ki yapabilirsin, gerçek oranlar ve gerçek değerler kullanırsın programından bağımsız olarak oldukça yakın sonuçlar alabilirsin.

    2012-12-13 12:48:32

    Maya kullanıcısı olduğumdan Mental

    korshonSerdar Yılmaz

    Maya kullanıcısı olduğumdan Mental Ray kullanıyorum, gayet memnunum, V-Ray denemişliğim var fakat bilgi farkından dolayı aynı sonuçları alamadım. Konu VR/MR kıyası ise hangisi daha kolay geliyor ise onu kullanmakta yarar var, çok keskin çizgilerle ayrıldığını pek görmedim.
    C4D yurtdışında 3D Graphics veya VFX alanında oldukça yaygın olduğu için önerdim, kullanmışlığım var fakat genelde çalıştığım iş veya projeler için pek uygun değil.

    2012-12-12 23:52:17

    Konu tamamen render ise

    korshonSerdar Yılmaz

    Konu tamamen render ise ve grafik temelli tv/reklam üzerine düşünüyorsan farkklı bakış açısı olsun, Maxon/Cinema 4D incelemeni de tavsiye ederim.
    Library/Hız/Renk Paleti/Kullanım Kolaylığı olarak ben çok beğenirim.

    2012-12-12 23:29:06

    Lowpolyden çok polybudget iyi

    korshonSerdar Yılmaz

    Lowpolyden çok polybudget iyi olmalı.
    Texture > Model
    Texture Atlas
    Şahane Optimizasyon

    2012-10-30 01:56:13

    Linear Workflow sahnenin gerçeğe

    korshonSerdar Yılmaz

    Linear Workflow sahnenin gerçeğe uygun aydınlatılması üzerine biraz geniş ve uzun bir konu, sanırım sizinki daha standart bir durum.
    Ekrandan ekrana fark olması kullanıcı sebebiyle gayet doğal. Fabrika ayarlarında kontrol etmenizde fayda var, renk ayarları yanlış yapılmış olabilir bir tanesinin. Bir de pc ile mac arasında standart çıkışından dolayı gama farkı olacaktır. Mümkünse fabrika ayarında aynı model ekranda kontrol ederseniz farklı gözükme olasılığı oldukça düşük. En azından hanginizin ekran ayarları yanlış onu anlarsınız

    2013-04-06 14:52:06

    Ekranların gamma ayarları muhtemelen

    korshonSerdar Yılmaz

    Ekranların gamma ayarları muhtemelen farklıdır, 3. bir ekranda farklı gözükmesi de olasıdır.
    Linear Workflow uygulanmadıkça işlerin nerede nasıl görüneceğini kestirmek zor.

    2013-04-06 13:03:39

    Normalde rastladığımda anlamlandıramadığım, beni

    korshonSerdar Yılmaz

    Normalde rastladığımda anlamlandıramadığım, beni çekmeyen hikayesel yazı şeklini tekrar görünce okumaktan vazgeçmek geldi içimden bir an.
    Ellerine, yüreğine sağlık.
    Bilgisayarının bir köşesine kaydediyorum izninle bu eseri..

    2013-04-04 20:36:06

    Bir adet 36, bir

    korshonSerdar Yılmaz

    Bir adet 36, bir adet de 43 yaşında başlayan arkadaşım, ağabeyim var, meslekleri, gayet güzel kazançları var iken sıfırdan 3D`ye başladılar, bir tanesi hayatında photoshop dahi açmamışken.
    Yaldır yaldır çoğu kişiden çok daha hızlı ilerlediklerini biliyorum.

    2013-02-28 10:48:06

    Bu tür konularda müşterinin

    korshonSerdar Yılmaz

    Bu tür konularda müşterinin kalite beklentisi fiyatı belirliyor fakat 4bin oldukça düşük bir fiyat.
    İşe kaç gün/saat ayıracağınızı belirleyip, saatlik/günlük istediğiniz fiyata render sayısı/boyutuna göre ekleme yapıp bütçe verebilirsiniz.
    Bunu açıklamak karşı tarafa da yardımcı olacaktır.

    2013-02-20 15:39:50

    İnsanlar sataşacaktır, fazla takılmamanı

    korshonSerdar Yılmaz

    İnsanlar sataşacaktır, fazla takılmamanı tavsiye ederim ..
    En basit haliyle sağ kısım gayet idare eder, sol kısım aşırı boğulmuş. Bu kadar fazla açıklama insanı yorar, okuyacağı varsa okutmaz.
    İnternet üzerinden bazı katalogları inceleyebilirsin, açıklamaların kaç kelimede, sayfanın neresinde ne şekilde kullanıldığı hakkında oldukça fikir verecektir..

    2013-02-14 17:49:13

    Sektöre özgü "self-educated" kişilerin,

    korshonSerdar Yılmaz

    Sektöre özgü "self-educated" kişilerin, özellikle yurtdışında örnek alınabilecek örneklerine bakarsanız çok büyük bir kısmının "sanat" üzerine eğitim aldıklarını görürsünüz, her şey tek başına ekran karşısında öğrenilmez.
    Okuyacağın bölümün sana illa meslek kazandırmasına gerek yok zira sen mesleğini seçmişsin, kazanacağın şey bakış açısı olsa bile çoğu insandan fazladır.

    Yani şart mıdır, asla .. Destekleyici bir bölüm okusan zamanın boşa mı gider, asla ..

    2013-01-11 15:49:14

    Ales`in yasal bir şart

    korshonSerdar Yılmaz

    Ales`in yasal bir şart olmadığından herkes emin sanırım ? Bana çok da acayip gelmedi şartlar açıkçası, özel ders değil sonuçta, bir üniversitede öğretim görevlisi sonuçta.
    Ama diyorsanız yasal olarak hiçbir şart yoktur, herkes olabilir, o zaman şartlara saçma demeyi borç biliyorum

    2013-01-07 15:28:54

    Move tools`a reset at.

    korshonSerdar Yılmaz

    Move tools`a reset at.

    2012-12-15 01:26:10

    Yani siz diyorsunuz ki

    korshonSerdar Yılmaz

    Yani siz diyorsunuz ki bana composite öğretin, sinematografi inceliklerini anlatın, senaryo teknikleri, dijital teknikler neyse yazın, ne nasıl hangi programda yapılabilir onları yazın, set bilgisi ve sette iş dağılımını da anlatın ..
    Gerçekten merakla bekliyorum o sabırlı ve yardımcı insanları ..

    2012-12-15 01:25:20

    Mari gitgide yayılmaya başlasa

    korshonSerdar Yılmaz

    Mari gitgide yayılmaya başlasa da son kullanıcı için verimli değil pek hala .. Öncelikle oldukça karmaşık bir yapısı var, temiz çalışabilmek için benzer işi yapan programlardan ağır bir aşinalık, üzerine de oldukça teknik bilgi gerektiriyor, pek deneme yanılma ile verimli kullanılabilecek bi durumu yok.
    Ayrıca sistemi oldukça kasan bir program, öyle bin-ikibin veya 2-4 gb ram ile etkin kullanmayı pek beklemeyin.
    Şu an oldukça yaymaya çalışıyorlar fakat daha birkaç senesi var tahminimce ..

    İki program da şu an için daha profesyonel kullanım amaçlı olduğundan diğer programlar gibi tutoriallar beklememek lazım, 3-5 tane torrent olarak bulabilirsiniz.

    2012-11-28 21:40:40

    Maya kullanıcısı olarak yardım

    korshonSerdar Yılmaz

    Maya kullanıcısı olarak yardım etmek isterdim fakat iesten çok Max ile ilgili bir sorun belli ki, umarım yardımcı olacak birileri çıkar kısa zamanda

    2012-12-18 23:44:24

    Sahneniz gerçek boyutta mı

    korshonSerdar Yılmaz

    Sahneniz gerçek boyutta mı ? değil ise ieslerden verimli sonuç alamazsınız

    2012-12-18 23:33:58

    Büyük prodüksiyon işleri değil

    korshonSerdar Yılmaz

    Büyük prodüksiyon işleri değil de, daha klasik iç mimari/modelleme/abanmayan simulasyonlar çalışıyorsan, optimizasyon nedir az çok biliyorsan işlerinin %90ında 16gb yetecektir.
    Fakat projelerini senden iyi kimse bilemez ve tabi ki seni zorlamayacaksa 32 alman daha iyi.

    2013-01-11 15:42:54

    Lumion için önecelikle ekran

    korshonSerdar Yılmaz

    Lumion için önecelikle ekran kartında çekirdek sayısını dikkate almalısın, yoksa sistem ne olursa olsun sıkıntı çıkacaktır.

    2012-10-30 01:49:59

    organik modelin ne olduğu

    korshonSerdar Yılmaz

    organik modelin ne olduğu önemli olsa da, yeni başlıyorsan sorun değil, maya sektörde oldukça etkili ve yaygın şekilde kullanılan bir programdır, gayet işini görür.
    ayrıca organik modelleme ile digital sculpting aynı şey değildir ..
    Sen maya ile başla, madem ana programın o, ihtiyacına göre başka programlara zaten geçersin ileride

    2013-02-19 19:30:56

    Olacağını sanmam, genelde game

    korshonSerdar Yılmaz

    Olacağını sanmam, genelde game enginelerde sıkıntı oluyor formatlar, onların da bazı basit çözüm eklentileri var

    2012-12-21 13:31:20

    psd kullanmak için image

    korshonSerdar Yılmaz

    psd kullanmak için image değil de farklı bir nod vardı sanırım.
    Zaten dosya boyutu büyüklüğünden render süresinin içine ediyor, bir de layer çalıştırmıyordu sanırım, çok gerekli değil, ufak bi action yazarak PS çalışmak daha mantıklı

    2012-12-21 11:54:59

    Vay canına! HighPoly Pixel

    korshonSerdar Yılmaz

    Vay canına! HighPoly Pixel Art olmuş..
    Modelini kaydet, zbrush`ı resetle düzelecektir muhtemelen.
    Sanırım Document size ayarını değiştirip zoom in yapmışsın kazayla, başka olasılık aklıma gelmedi şu an.
    Document Size değerini değiştirebilirsin sorun oysa..

    2012-12-21 20:55:15

    İnce detay mı ?

    korshonSerdar Yılmaz

    İnce detay mı ? Unity kısmından bahsediyorsak gerçekten 1-2 ay adam gibi kurcalamış birini bulsanız rahatlıkla halleder
    *1-2 derken ileride çıkabilecek sorunlar için .. Yoksa istediğinizi 1-2 hafta inceleseniz siz de yapabilirsiniz. En ağır yük görsel kısımda.

    2012-12-29 02:39:25

    hangi programı kullanıyorsunuz bilemiyorum

    korshonSerdar Yılmaz

    hangi programı kullanıyorsunuz bilemiyorum fakat Maya`da aim constrain kullanabilirsiniz. biraz araştırırsanız scriptleri de mevcut, yazması da çok zor değil zira.
    Diğer programlar için de benzer menuler vardır eminim
    " *** always face camera" diye aratsanız her program için bulabileceğinize eminim

    2013-01-07 21:41:03