htuncay Son Forum Mesajları

    .

    htuncayabuzer rendercigil

    .

    2020-10-30 13:28:38

    10 yıllık video

    htuncayabuzer rendercigil

    10 yıllık video



    https://resources.turbosquid.com/stemcell/stemcell-submission-process/preparing-3d-models-stemcell/

    2020-10-27 00:52:25

    turbosquid için görüşlerimi belirtecem;

    htuncayabuzer rendercigil

    turbosquid için görüşlerimi belirtecem;

    1. turbosquid sertifikaları için (stemcell) 8bit png istiyor. 256x256 yada 4096x4096 olması önemli değil ama texture setin tek ölçeklenmiş olmasını istiyor.

    örnek; blabla diye bir modelin var bunun diffuse, specular normal vs. kaplamalarının hepsinin aynı ölçüde olmasını istiyor.(2048x2048) yani benim specular kaplamam boş tek renk bunu 256x256 yapayım diyemiyorsun.

    - sertifika işine girmeyeceksen formatın önemi yok. kaplamalarını istediğin formatta çıkış alabilirsin. ama yinede benim tercihim png olur.

    2. kaplamaların (relative path) olacak, yani dizin yolu olmayacak. bunu kullandığın programdan ayarlayacaksın.

    klasöre gelirsek; bütün kaplamaların Textures isimli klasörde toplanacak

    formul şu şekilde; Textures + model.obj = model.zip

    son olarak turboda en çok tercih edilen iki 3dformat var. .OBJ ve .MAX

    fbx, alembic vs eklenebilir ama gerekte yok gibi

    tabi bu dediklerim başka programların formatları kötüdür demek değil turboda müşteriler için ilk tercih bunlar

    2020-10-26 23:56:02

    https://support.turbosquid.com/hc/en-us/articles/230097047-Copyright-FAQ I bought a

    htuncayabuzer rendercigil

    https://support.turbosquid.com/hc/en-us/articles/230097047-Copyright-FAQ

    I bought a 3D model (or got it from a friend or downloaded it free from a website), and I made a lot of changes and improvements to it. It looks really different now. Can I sell it or distribute it for free?

    > No. That’s called a “derivative work.” That means you took something that was protected by copyright and derived a new work from it (adapted it to make something new). But the copyrights still apply to the original work, even if your changes make the model unrecognizable.

     

    2018-10-07 18:31:53

    tekrar yazayım; menus

    htuncayabuzer rendercigil

    tekrar yazayım;

    menus > iç kısımda sağ tık > new menu

    ekran görüntüsünde gördüklerin benim kendim için hazırladğım şeyler sende çıkmaması normal, ekran görüntüsünde gördüğün "menus" sekmesinin listelendiği alanda sağ klik yapar isen yeni menu oluşturabileceğin bir pop-up açılır. istediğin ismi girer yeni menü oluşturursun. sonra yeni oluşturduğun bu menüyü quad`ına taşır, yine istediğin komut sekmesini bunun içine atarsın.

    2016-04-12 20:37:10

    menus > iç kısımda

    htuncayabuzer rendercigil

    menus > iç kısımda sağ tık > new menu

    2016-04-12 13:22:12

    dosya max2016 olduğundan

    htuncayabuzer rendercigil


    dosya max2016 olduğundan içeriğine bakamadım ama tahminim ekran görüntüsünde göreceğin "realistic material with maps" seçeneğinde, bunu hem viewportan hemde malzeme editörden geçişini yapabilirsin. max açıldığında default kapalı olur.

    2015-12-29 09:45:28

    alpha`yı ekteki gibi düzenlemen

    htuncayabuzer rendercigil

    alpha`yı ekteki gibi düzenlemen gerekiyor, saydam nesneler dışında alpha genelde siyah/beyaz olur.

    ikinci soru pek anlaşılmıyor,sormak istediğin şu şekilde ise; polygon nesnelerde split ayırmaktan çok kesmek olarak tanımlı, ayırmak için detach kullanman gerekir, toplu detach için script kullanman gerekebilir.

    soulburn script paketinin içinde seçilenleri toplu ayırma ve ekleme için araç var, bunlardan yararlanabilirsin.

    http://www.neilblevins.com/cg_tools/scripts/3dsmax/soulburnscripts.htm



    2015-12-28 02:13:55

    https://www.dropbox.com/s/pv1n6u0osd9zm10/zebra2012%2B2015.rar?dl=0 nasıl işlediğinide

    htuncayabuzer rendercigil

    https://www.dropbox.com/s/pv1n6u0osd9zm10/zebra2012%2B2015.rar?dl=0

    nasıl işlediğinide kısaca özet geçeyim.

    bend1_ gizmonun anime edilmesi

    editpolypoly_ bend2`nin sadece istenen poligonları etkilemesi için poligon seçimi

    kolay gelsin.


    2015-11-23 15:24:30

    kısaca bend + bend

    htuncayabuzer rendercigil

    kısaca bend + bend


    önizleme; https://youtu.be/7AR1EEAZdvI

    max dosyası; https://www.dropbox.com/s/njd6bncyc3cmoqe/zebra_anim.rar?dl=0

    2015-11-23 01:13:50

    durdurmayacakmış, güle güle kullan.

    htuncayabuzer rendercigil

    durdurmayacakmış, güle güle kullan.

    2015-01-11 20:09:50

    yazılımlarda tuş ezberleyenleri üzecek

    htuncayabuzer rendercigil

    yazılımlarda tuş ezberleyenleri üzecek gelişme olur, zaten yaptığınız işin ne olduğunu biliyorsanız yeni yazılıma geçmeniz çok zahmetli olmaz sanırım. pek sorun edilecek bir problem değil :D

    2015-01-06 23:39:58

    whatsapp iyidir, hoştur birşey

    htuncayabuzer rendercigil

    whatsapp iyidir, hoştur birşey diyemem ama bütün topluluklar discord kullanıyor. Eğer altın günü yapacaksanız whatsapp yeterli platform, ama bir topluluk için yeterli özelliklere sahip olmayabilir.

    discord ücretsiz, masaüstü yazılımı, mobil ve hatta browser tabanlıda kullanılabilir.

    discorda tam anlamıyla canlı forum gibi kullanılabilir. bence whatsapp'da kafayı yemeden discord'da bir topluluk oluşturmakta fayda var.

    2019-10-23 12:09:33

    öncelikle;  "topolojide temel mantık

    htuncayabuzer rendercigil

    öncelikle;

     "topolojide temel mantık var olan modeli referans alarak yeni ve daha düzgün kopyasını oluşturmak"

    bu kavram re-topo (tekrardan örmek) için geçerli bir tanım 

    "kenarlar köşeler gibi quadın mümkün olmadığı yerlerde triangle kullanılır" 

    kenar ve köşede quad nasıl mümkün olmayabilirki yanlış bişeylerlerden bahsediyorsunuz sanki

    BKASSASSIN;

    vertex sorusu; topolojide sayılarla ilgili bir ilişki yok. yalnız oyun modellerinde poligon sayısı önemlidir. ama bunuda sabit bir karşılığı yoktur. oyun motorunun kapasitesi, modelin önemi (ana karakter vs.) gibi konular poligon sayısını tetikler, teknolojiye (donanım/yazılım) bağlı olarak polygon sayılarda gün geçtikçe artar.

    quad / triangle sorusu; bu konu biraz ne ile uğraşacağın ile ilgili, quad yada triangle değilde polygon flow (poligon akışı) çok daha önemli

    kısaca genel değilde hedefe yönelik ve problem yaşadığın yerin görseliyle birlikte soru sorarsan yarar sağlarsın diye düşünüyorum.

     

     

     

     

    2015-08-06 21:21:45

    pek yazılanları takmamışsın ama,

    htuncayabuzer rendercigil

    pek yazılanları takmamışsın ama, bende magazinsel birkaç şey yazayım madem ileri seviye bir modellemeci olmak istiyorsun

    ilk önce ben neye bulaşıyorumun cevabı linklerde;

    1. http://en.wikipedia.org/wiki/Polygon
    2. http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_sculpting

    sonrasında dünyada cg ne aşamada görmek için şu linklerde bir dolaş;

    1. http://www.zbrushcentral.com/
    2. http://forums.cgsociety.org/
    3. http://www.3dtotal.com/

    karar verip ben bu işe başlıyorum dersen, incelediğin sitelerde kullanılan programları analiz et, youtube vs.. videolarına bak hangisi sana samimi geliyorsa git başla.

    2014-06-21 21:22:21

    yanlış hesap 549$

    htuncayabuzer rendercigil

    yanlış hesap

    549$ = 2058TL ($=3.75) + %20 gümrük + kargo + garanti dışı ürün = yeni türkiye









    2017-03-14 01:18:35

    ilk önce klasörünü oluşturuyoruz.

    htuncayabuzer rendercigil

    ilk önce klasörünü oluşturuyoruz.

    win+r > cmd

    mkdir "C:\Users\%username%\Desktop\OYUN_MOTORUM"

    gerisi kolay.

    başarılar

    2020-10-18 16:23:12