hasan564 Son Forum Mesajları

    bende de aynı problem

    hasan564hasan alkanhasan564

    bende de aynı problem var. 3ds max 2020 yükleyince oldu. çözüm bulan arkadaş var mı ?

    2019-07-31 18:31:17

    create - modify -

    hasan564hasan alkanhasan564

    create - modify - hiyerarşi - motion diye giden sekmenin yanında display sekmesi var. Oradan Shaded kısmından material coloru seçince düzelecektir.

    2017-03-02 00:28:25

    ben sketchup 2017 var

    hasan564hasan alkanhasan564

    ben sketchup 2017 var . Onda bile çok yavaş.

    2017-01-11 15:38:52

    bakabildiniz mi ?

    hasan564hasan alkanhasan564

    bakabildiniz mi ?

    2017-01-11 15:23:23

    özelden yolladım.

    hasan564hasan alkanhasan564

    özelden yolladım.

    2017-01-11 14:58:39

    dün 3ds. kaydetmeyi denedim.gece

    hasan564hasan alkanhasan564

    dün 3ds. kaydetmeyi denedim.gece bıraktım yüzde 23 te kalmış.Sabaha akdar kaydetmemiş :(

    2017-01-11 14:52:24

    Sketchup to 3ds max Hakkında

    hasan564hasan alkanhasan564

    Merhaba arkadaşalr.Elimde bir sketchupta modellenen proje var.Bunu max`e .dae formatında kaplamalı atabildim.Lakin renderda yüzeyler yangın çıkmış gibi siyah görünüyor..skp atarken ise ``x32 reader terminated unexpected`` hatası veriyor.Düşük versiyon kaydetsemde fayda etmedi.Bilen, duyan , gören , daha önceden tecrübesi olan arkadaşlardan yardım beklemekteyim.Şimdiden sağolun.

    2017-01-11 13:55:44

    Altuğ Bey pm attım

    hasan564hasan alkanhasan564

    Altuğ Bey pm attım

    2016-10-10 12:03:08

    Aynen öyle Serdar Bey.

    hasan564hasan alkanhasan564

    Aynen öyle Serdar Bey.

    2016-10-09 17:24:43

    Özelden işin tanımını atıyorum.

    hasan564hasan alkanhasan564

    Özelden işin tanımını atıyorum.

    2016-10-09 16:10:53

    Karakter Hareketi Verecek Kişi

    hasan564hasan alkanhasan564

    Arkadaşlar merhaba.Basit bir tanıtım filminin karakter animasyonu kısmını yapabilecek bir arkadaşa ihtiyacım var.Yaklaşık 2 dakika olacak.Fiyat ve iş detaylarını pm atan kişilerle mütalaa da bulunabiliriz.

    2016-10-08 18:08:45

    Sizin cozumunuz refract kanali

    hasan564hasan alkanhasan564

    Sizin cozumunuz refract kanali altinda affect shadow isaretlemektir

    2016-04-05 11:56:47

    Vray sun Görünmeme Problemi

    hasan564hasan alkanhasan564

    Merhaba arkadaşlar.Az önce yaşadığım ilginç tecürbeyi sizlerle paylaşmak isterim.Yaklaşık 3 gündür bir iç mekan sahnesinde vray sunın pencereden giren sarı ışığının ve gölgesenin görünmeme problemi vardı.Denemediğim yol kalmadı.Bugün bu saatte aklıma zemin kaplamasını değiştirmek geldi.Fakat o da işe yaramadı.Daha sonra kaplama stilini standart yaptım.Evet sorun çözüldü.Bende anlamadım.Vray kendi shaderini tanıyamadı.Fakat standart kaplamayı atayınca ışık ve gölgeyi görebildim.Bu nasıl bir kafadır anlamadım.Bu kadar senedir max kullanıyorum böyle sorun görmedim :D Bir gün olurda böyle bir problemle karşılaşırsanız vray shaderini standarda çevirin.İnşaallah düzelir.Garantisi yok :D

    2016-04-05 00:53:57

    bu arada `ilgili yerler

    hasan564hasan alkanhasan564

    bu arada `ilgili yerler ` gözümden kaçmadı :D

    2016-03-07 11:05:01

    tamamdır rakunner çok teşekkürler

    hasan564hasan alkanhasan564

    tamamdır rakunner çok teşekkürler bir bakayım idrak edeyim :D Uygulayıp burada sonuçalrı paylaşacam.

    2016-03-07 11:03:43

    rakunner dediğin teknik şu

    hasan564hasan alkanhasan564

    rakunner dediğin teknik şu mu acaba ? https://www.youtube.com/watch?v=JKrfaD3_rng

    2016-03-07 10:45:04

    sağolun yavaş yavaş çözüme

    hasan564hasan alkanhasan564

    sağolun yavaş yavaş çözüme gidiyoruz heralde . Bir araştırayım

    2016-03-07 10:35:30

    sorunu bu yöntemle de

    hasan564hasan alkanhasan564

    sorunu bu yöntemle de çözemedim Serdar Bey .

    2016-03-07 01:43:46

    söylediğinizi deneyeceğim.nesneyi küçültmekle alakasını

    hasan564hasan alkanhasan564

    söylediğinizi deneyeceğim.nesneyi küçültmekle alakasını çözemedim fakat inşaallah olur.Sağolun

    2016-03-07 00:37:15

    dikişsiz texture yapmak ile

    hasan564hasan alkanhasan564

    dikişsiz texture yapmak ile alakalı bir problemim yok.Lakin unwrap yapacağım alanı render alıp photoshopa attığım vakit hangi çözünürlükte asfalt koyarsam koyayım onu çok küçültmem gerekiyor.Çünkü alan çok büyük ve asfaltın orantısı doğru olması gerek.Örneğin 10.000 x 10.000 çözünürlüğünde bir unwrap renderini photoshapa atıp 5000 çözünürlüklü bir asfaltı küçültsemde , 1000 px çözünürlüklü bir asfalt fotoğrafını da küçültsem asfaltın kalitesi çamur gibi oluyor . Benim asli problemim budur.

    2016-03-06 22:57:27

    Unwrap uvv Sorunu

    hasan564hasan alkanhasan564

    merhaba arkadaşlar.çok büyük bir alan kaplayan asfalt yolun dokusunu photosopta çizgileri ile birlikte düzenleyip unwrap uvv ile kaplamak istiyorum.Fakat alanın büyük olması sebebiyle photoshopta hangi asfalt dokusunu yerleştirsem pixelleşmeye başlıyor.büyük çözünürlüklü asfalt kaplamayı küçültünce pixelleşiyor , küçük çözünürlüklü kaplamalar zaten kalitesiz çıkıyor.bunun orta yolunu nasıl bulabilirim ve en pratik yoldan nasıl yapabilirim.hayırlı çalışmalar.

    2016-03-06 14:06:52

    lightmap uvv ve gölgeler

    hasan564hasan alkanhasan564

    lightmap uvv ve gölgeler için uvv gibi konuları ve statik-dinamik aydınlatma gibi konuları öğrenebileceğim bir kaynak var mı ?

    2015-06-09 17:18:01

    Mehmet Bey ; 3ds

    hasan564hasan alkanhasan564

    Mehmet Bey ; 3ds maxte gerekli objeleri birbirine attachladım ve teker teker material id verdim.Unreale attım ve sorunsuz bir şekilde aldı.Bu aşamalar her sahnede yapılması gerek mi? Çünkü modeli çizerken bile bu aşamaları düşünüp çizmek gerekecek.Yani anladağım kadarı ile vray render motoru ile kaplanmış hazır halde olan bir sahneyi kaplamalı bir şekilde unreale atmamız için gerekli olanlar,tüm materyalleri standart materyale çevirmek,materyal id vermeden kapladıysak materyal id verip ayrıca bir daha kaplamak ,bir objeyi grup halinde almak istiyorsak edit poly diyip attachlamak,varsa unwrap düzenlemek yumuşatmalara dikkat etmek ve Türkçe karakterler kullanmamak.Benim aklıma şu anlık gelenler bunlar.

    2015-06-09 00:08:30

    verdiğiniz bilgiler için çok

    hasan564hasan alkanhasan564

    verdiğiniz bilgiler için çok teşekkürler.Sizin önerileriniz doğrultusunda bir deneme sahnesi yapacağım.Sanırım unreal engineye herhangi bir proje için (mimari görselleştirme,oyun vs.) belli başlı dikkat edilmesi gereken kurallar var.Modelin low poly olmasından tutun unwrap maplerin düzgün hazırlanmış olması , smoothing groupsların düzgün olması gibi.Yani unreal başlı başına bir program ve oturup çalışılması gereken bir süreç.

    2015-06-08 23:38:42

    Dediğinizi denedim fakat bu

    hasan564hasan alkanhasan564

    Dediğinizi denedim fakat bu seferde tüm parçaları kendi içiersinde ayrıştırdı.Yani hepsini asset olarak tanıdı . Bunu düzeltmenin yolu sanırım objeleri birbirine attachlamak.
    http://prntscr.com/7eou09

    2015-06-08 23:15:42

    teşekkürler deneyeceğim önerinizi.Bu forumda

    hasan564hasan alkanhasan564

    teşekkürler deneyeceğim önerinizi.Bu forumda bir konuda öyle yazılmış.Bende ona istinaden sordum .

    2015-06-08 23:00:49

    az önce bir fbx

    hasan564hasan alkanhasan564

    az önce bir fbx export denemesi yaptım ve unreale tüm modellerim grup halinde gitti.Yani içerideki objeleri tek tek seçemiyorum.Sahneyi bir kerede ama grup olmayacak şekilde atmanın bir yolu var mıdır ?

    2015-06-08 19:15:53

    bu faydalı bilgileri daha

    hasan564hasan alkanhasan564

    bu faydalı bilgileri daha öncede görmüştüm.Şu anda çıktısını aldım ve tek tek okuyacağım.Teşekkür ederim İzzet Bey.Bir konuda unreal için ışık hesaplaması günler aylar sürebilir denmiş.Bu doğru mu?

    2015-06-08 17:23:05

    3ds`den Ue4`e Kaplamalı Model Atmak

    hasan564hasan alkanhasan564

    Selamün aleyküm arkadaşlar.Başlıkta da belirttiğim üzere 3ds maxten unreale model atmakta sıkıntı yaşamaktayım.Model ue4`ün içerisine geliyor fakat kaplamasız bir şekilde geliyor.Bazı sahnelerde fbx import edeyim derken birçok hata ile ve uyarı ile karşılaşıyorum.Toparlayacak olursam 3ds maxten ue4`e kaplamalı model nasıl atılır ve fbx kaydederken nasıl sorunsuz işlem yapılırın cevabını bu konuda bilgi sahibi kişilerden cevaplamasını rica ediyorum.Şimdiden teşekkürler.

    2015-06-08 13:26:31

    Değerli bilgiler için teşekkürler

    hasan564hasan alkanhasan564

    Değerli bilgiler için teşekkürler Numan abi .Çok yardımcı oldun.

    2015-03-19 12:47:04