emax3 Son Forum Mesajları

    eyw kardeşim saolasın. büyük

    emax3Emrah YALÇINemax3

    eyw kardeşim saolasın. büyük dertten kurtardın vala. yabancı sitelerde hatta autodesk forumunda aradım bulamadım cevabı.

    2014-03-23 13:56:30

    nasıl kullanıyorsunuz?

    emax3Emrah YALÇINemax3

    nasıl kullanıyorsunuz?

    2014-03-12 16:35:23

    rakunnerin dediğini yapamazsan normal

    emax3Emrah YALÇINemax3

    rakunnerin dediğini yapamazsan normal renderi aldıktan sonra photoshop tarzı programlarda istediğin yere blur verebilrsin.

    2013-04-13 23:59:13

    3dsmax kullanıyorsun galiba. ona

    emax3Emrah YALÇINemax3

    3dsmax kullanıyorsun galiba. ona göre cevap vercem (bilgim dahilinde). kaplama olarak kullanacağın resmi, material editorde materyallerden birine atadıktan sonra (resmi sürükleyip material yuvarlağın üzerine bırakacaksn.) yansıma - ışık vesaire ayarları değiştirerek istediğin değeri elde edebilirsin. her değişimden sonra düşük çözünürlüklü render alarak asıl değişimi görebilirsin. bazen material editordeki ve gerçekteki render tutmayabiliyor. 3 boyutlu tüylü bir yapı istiyorsan çeşitli script ve pluginler var. google`da ararsan bulabilirsin sanıyorum.

    2013-04-03 22:53:01

    birebir aynı material farklı render sorunu

    emax3Emrah YALÇINemax3

    arkadaşlar benim sorunum şu, bir sahnede atadğım ve ayarladığım materiali projemdeki objeye atayıp render aldığımda hiç alakası olmayan saçma sapan renkler çıkıyor. çoğu zaman renk de olmuyor. sadece gri. yani normalde sahnede render alınca sorun yok. aynı materiali proje sahnesinde render alınca olmuyor. neyi yanlış yapıyorum? bi yardımcı olursanız sevinirim.

    2012-09-15 16:07:48

    çok teşekkürler beyler :)

    emax3Emrah YALÇINemax3

    çok teşekkürler beyler :)

    2012-09-12 16:49:13

    vray material arşvi

    emax3Emrah YALÇINemax3

    arkdaşlar material arşvine ihtiyacım var. fakat goglada bakmaktan midem bulandı artık. bilgisayara bakamıyorum. elinde derli toplu bir arşiv olan ve ulaştırabilcek olan varsa çok memnun olurum gerçekten. özellikle apartman dış kaplama materialleri olan varsa seviniim. 3ds max de herşeyi modelleyebiliyorum ama materialde çok başarısızım :S

    2012-09-11 00:37:48

    tavsiyelerinizi dinlemeye çalışacağım engin

    emax3Emrah YALÇINemax3

    tavsiyelerinizi dinlemeye çalışacağım engin bey. çalıştığım saat konusu biraz zor ama benm için bazen 10dk bazen 8-10 saat kalkmıyorum proje başından. oyüzden net bişey söyleyemem hiç. ama bundan sonra dikkat etmeye çalışcam :)

    2012-09-05 19:26:13

    bu baya "gaza getirici"

    emax3Emrah YALÇINemax3

    bu baya "gaza getirici" bi yazı olmuş :D. render başına 300 civarı. kaptım :)

    2012-09-05 19:23:51

    bilgi veren arkadaşlarada teşekkür

    emax3Emrah YALÇINemax3

    bilgi veren arkadaşlarada teşekkür ederim :)

    2012-09-04 22:25:40

    ya sürekli sorulduğunu biliyorum

    emax3Emrah YALÇINemax3

    ya sürekli sorulduğunu biliyorum arkadaşlar size hak veriyorum oyüzden. ama işi aldım bkere bi fiyat vermem lazım. üstüne yatacak bi firma değil yatarlarsa da ben zaten paramı direk firmadan alacağım için sorun yok :))

    2012-09-04 22:25:16

    bahsettiğin siyah çizgi soldan

    emax3Emrah YALÇINemax3

    bahsettiğin siyah çizgi soldan sağa doğru devam eden gölgeyse o material ayarları ile alakalı. başka material özellikleri tanımlayıp tekrar denermisiniz

    2012-09-04 17:13:53

    Fİyat konusunda bi yardımcı olursanız :)

    emax3Emrah YALÇINemax3

    arkadaşlar bi iş geldi de. projesi hazır olan bi binanın dış tasarmını yapıp bikaç gerçekçi görüntü alcaz. fiyatı nekadr olur tahminen. bina çok komplex bişey değil. aşağı yukarı piyasası nedir onu öğrenmek istiyorum. 3 güne fiyat vercez adama.

    2012-09-04 17:07:51

    vala her mouse hareketinden

    emax3Emrah YALÇINemax3

    vala her mouse hareketinden sonra 5sn beklemeye başlayınca biraz ara vermeye karar verdim. 2 haftadır sürekli bunla uğraşıyorum. bikaç gün dinlenip sonra devam etcem. ama iş bitince sizin gibi değerli üstatlarımı dinleyeceğimden emin olabilirsiniz. ilgilerinize teşekkürler.

    2012-08-08 01:52:57

    ilgileriniz için teşekkürü borç

    emax3Emrah YALÇINemax3

    ilgileriniz için teşekkürü borç bilip, şuanda material ataması için meshsmooth vesaire ayarlarla uğraştığım için işimi bitirince bakayım. bilgisayarım "un"count yüzünden her 3dk da bir kapatıyo da 3ds max`i :p

    2012-08-05 13:13:36

    yok hocam o şekil

    emax3Emrah YALÇINemax3

    yok hocam o şekil parçalamak değil. bi saat modelledim ben. bu saatin kapağı açılacak, çerçeveler sonra dişlilerin herbiri belirli bir eksende dışarı çıkacak yavaştan sonra tekrar birleşecek.

    2012-08-05 10:43:07

    parçaları çevreye yayma animasyonu

    emax3Emrah YALÇINemax3

    arkadaşlar ben komleks bi obje tasarladım ve biraz artistlik olsun (:P) diye parçalarına ayrılıp tekrar birleştirecek bir animasyon yapmak istiyorum. ama çok parça var. tek tek elle yapılcak iş deil yani. işin gerçeği yaparım 1 saatte ama hani şöle işi kolaylaştırcak hemde daha sonra böle bşey yapmak istediğimde içim rahat ederek çok parçalı şeyler yapmamı sağlayacak bi script vesaire bişey varsa güzel olur yani :)

    2012-08-04 22:08:50

    emrah çelik sadece bir

    emax3Emrah YALÇINemax3

    emrah çelik sadece bir bakış açısı. onlarca kişiden öğrenmeye çalış. böylece hepsinin bakış açısına sahip olabilirsinn. bu sana yapmak istediğini daha çabuk ya da daha güzel ya da daha zevkli olarak yapma fırsatı verir. 3dsmax`in altından kalkmak için öncelikle şunu söyleyim görünürde basit olmayan ama aslında basit olan şeyleri yapabilirsin. kalite tabiiki ustalığı gerektirir ayrı. ha iş kendim düşüncem kendim üretcem kendim sunacağım seviyesine gelirse her baba yiğit altından kalkamaz. ben kalkanadım mesela. hala uğraşıyorum :). ama en önemli olay şudur. ilk yaptığın çok basit bişey de olsa bitirince zevk akmıyosan hiç bu işe bulaşma. çünkü öyle şeyler yapmak istiyosun ki, sadece kullanmak istediğin materyali modellemek için günlerce nette model(referans alacağın bişey) arıyosun. zevk alıyosan, peşini bırakma derim ben. tabi bunlar nacizane kendi görüşlerim.

    2012-07-23 02:27:17

    cebas- scatter sorunu

    emax3Emrah YALÇINemax3

    arkadaşlar bir stadyum yapmaya çalışıyorum ve bunun için oturma bölümünü scatter pluginini kullanıyorum. ama ne yaptıysam koltuklarsahanın merkezine bakmadı. acaba scatter kullandıktan sonra yüzey üzerine yerleşcek nesneyi, yüzeyin seçili bölgesinin normaline göre hizalayabileceğim bir yöntem var mı?

    2012-07-21 19:32:50

    çok saol ya :).

    emax3Emrah YALÇINemax3

    çok saol ya :). sayende polygonları ring olarak seçmeyi de öğrendim :))

    2012-07-21 17:20:17

    nasıl oluşturuyor??

    emax3Emrah YALÇINemax3

    http://www.youtube.com/watch?v=SqKQk4Kldoc adresindeki videonun 2:58 saniyedeki oluşturduğu edge`i nasıl oluşturyor acaba? yani hangi kısayolu kullanıyor da çember şeklinde oluşturabiliyor. bi türlü bulamadım bi yardımcı olurmusunuz?

    2012-07-21 14:07:44

    bu sorunu tek bir

    emax3Emrah YALÇINemax3

    bu sorunu tek bir dosyayı açarken mi yaşıyosun yoksa her max açılışında mı veriyor (benmki her açılışta veriyorda, can sıkıcı oldu artık)

    2012-07-19 14:49:14

    yok hocam almıyor. yani

    emax3Emrah YALÇINemax3

    yok hocam almıyor. yani aslında alması gerekiyor diye biliyordum ben de ama yok. yapmaya çalıştığım proje basit. bir sarkaç var. tepeden düşüp gong`a vuracak. vurunca gong parçalanacak ve geriye sadece adımın yazılı olduğu taş muhafaza mı derler, tutan şey yani, kalacak.

    2012-07-17 18:17:42

    işin gerçeği çok ii

    emax3Emrah YALÇINemax3

    işin gerçeği çok ii anlamadım yapma yolunu. ama anladığım kadarıyla çatı modelliyorsun. ve bunu evin planından yani alt plane`den kopyalayarak yapmak istiyorsun. şöle bişey var. plane`i obje olarak kopyalayıp daha sonra objenin parçasıymış gibi ekleme yapılabiliyor. ama nasıl yapıldığını hiç bilmiyorum. o yüzden o konuda yardımcı olamayacağım. ama çatı oluşturmada şöyle bi yoldan geçebilrsin. kenar edge`leri kopyalayıp istediğin şekilde tepede birleştirebilirsin. ama tabi bu senin çatının plane`inin normali yukarı bakıyorsa, dediğimi yaptığında çatının dışarda kalan kısmı plane`in iç yüzü olmuş olacak. dolayısıyla renderda görünmeyecek. eğer çatının içinide çekim için kullanmayacaksan "flip normal" diyerek bunu halledebilrsin. ama kullanacaksan ya ayrı bir plane oluşturacaksın üzerine ya da çatı çekimi için normal render`ini aldıktan sonra tekrardan flip normal diyerek orayı da görüntüleyeblrsin. çok karışık oldu özür dilerim :S

    2012-07-17 17:34:38

    ve bu hatlar birbirinin

    emax3Emrah YALÇINemax3

    ve bu hatlar birbirinin içine geçiyor. daha sonra fizik motorunu çalıştırdığımda da bunların birbirlerine uygulaması gerek kuuvvet çok büyük diyor (iki tane aynı yüklü ve çok güçlü mıkantsı birleştirmeye çalıştığımızı düşünün. biyerden sonra bırakın ) ve bu büyüklükteki güç onları savuruyor.

    2012-07-17 17:23:31

    hocam var olan etki

    emax3Emrah YALÇINemax3

    hocam var olan etki şu. ben fracture scriptini kulanınca istediğim kadar parçaya bölüyo objeyi. videodaki sahne için 32ydi galiba. daha sonra massfx için rigid body uyguluyorum. yani nesnenin etkilşimli var olan gerçek bir nesne olduğunu tanıtıyorum. daha sonra nesnenin etkileşim alanını girmem gerekiyo. onu da massfx menüsünden convex, concav, box, sphere gibi şeylerden seçiyorsun. ki ben parçaların herbirini ayrı bir nesne olarak tanıtacağım için toplu olarak seçip rigid body atıyorum. izlediğim tutoriallarda da böyle yapıyorlar zaten. fakat her şekil rastgele oluştuğu için concave(iç bükey), convex (dış bükey) box(dikdörgen plazma) gibi tanımalamalar kullanamıyorum bu parçalar için. original denilen parçanın vertex ve spline`larını yüzey kabul eden seçeneği seçmem gerekiyor. ama o benm seçeneklerde yok. ama tek tek atayınca çıkıyo. toplu yapınca çıkmıyo. e şimdi 100 parçaya tek tek atayamam. zaten çok uufak parçalarda var. geleyim patlama sebebine. original seçemediğim için ona en yakın seçenek olarak convex seçebiliyorum. ama o zamanda bir yerde içeri doğru bir kırıklık varsa orayı es geçiyor. iki tepeyi birleştiren bir çizgi çizeceğimizi düşün. gerçeğe en yakın seçenek drek toprak üzerinde bir hat çizmektir. ama convex onu yapmıyo. tepeler arasına direk halat geriyo. daha da basit anlatamam yani kusura bakmayn.

    2012-07-17 17:21:34

    fracture voronoi - massfx yardım

    emax3Emrah YALÇINemax3

    arkadaşlar bir çeşit kırılma için fracture uygulamak istiyorum 3-4 çeşit script kulanmama rağmen dynamic rigid body verip oynatınca kendiliğinden patlıyor. örnek bi video hazırladım. dışardan hiç bir etki verilmeden patlıyor bu. bense sadece vurma şiddetine göre patlamasını istiyorum. birsürü tutorial izledim. defalarca aynı işlemi yaptım. fakat onların elde ettiği sonucu bi türlü alamadım. büyük ihtimal massfx ile ilgili bir yanlış yapıyorum. daha doğrusu massfx ile ilgili bir sorunda var. mesh seçerken sadece convexi seçebiliyorum en uygun olarak. çünkü original yok. çıkmıyor. objelere tek tek atadığım zaman çıkıyor ama toplu atadığımda çıkmıyor. kullanacağım sahnede de 100den fazla obje var tek tek uygulayamam yani. bi yardım edin nolur.

    video link :http://www.youtube.com/watch?v=qy_ETD8uuhw

    2012-07-17 13:58:53

    o normal bişey. smooth

    emax3Emrah YALÇINemax3

    o normal bişey. smooth değerini artırarak o sorunu giderebilirsiniz fakat yüksek çözünürlüklü çıktı almayacaksanız bilgisayar gereksiz yere işlem yapmış olur.

    2012-07-16 13:35:08

    sadece box çizerken oluyosa

    emax3Emrah YALÇINemax3

    sadece box çizerken oluyosa belki assign controller`da otomatik materyal atayacak bişeyi aktif edecek tuş kombinasyonu kullanmış olabilirsiniz. çok ii bilmiyorum bende zaten. ksura bakmayın.

    2012-07-15 20:07:39

    şu sitede buldum "http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-2A6CADAE-BD3D-4A2F-AB95-82097439A044.htm,topicNum

    emax3Emrah YALÇINemax3

    şu sitede buldum "http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-2A6CADAE-BD3D-4A2F-AB95-82097439A044.htm,topicNumber=d30e261605". ama burda anladığım kadarıyla diyoki static durumda original mesh aktif olur. ama ben tek tek yaparken dynamicte de aktif. toplu olarak yapınca olmuyor. arkadaşlar ingilizcesi iyi olanlar bi bakabilir mi lütfen.

    2012-07-15 20:03:21