daysleeper Son Forum Mesajları

    benim tecrübe ile öğrendiğim

    daysleeperomer harun

    benim tecrübe ile öğrendiğim kameranın direkt olarak gördüğü vraylight materialller varsa sahnede , catmull rom kullanırsanız bunların kenarları tırtık tırtık çıkıyor, başkaca da çok çok bir hissedilir farkını göremedim, ekstrem durumlarda farkını ortaya koyan testler var gerek spot3d de gerek nette ama genel olarak catmull rom ile daha keskin edge ler elde ediyorsunuz...

    2012-10-21 23:11:02

    çok güzel görünüyor. ışıklandırmayla

    daysleeperomer harun

    çok güzel görünüyor. ışıklandırmayla ilgili sorun yok bence. yorum istersen eğer naçizane; burda işi bozan (ilk gözüme çarpanlar) o sandalyeler ıııh. oraya daha bahçe tarzı iskemleler koymalısın. bunlarda ısrar edeceksen de kaplamalarını bir elden geçir derim, daha güzel bir ahşap bulabilirsin ve yüzeylere göre unwrap ayarı yapmalısın.. çimeni neyle yaptın bilmiyorum ama birşeyi fazla sanki onu düzeltsen süper olucak. kalınlık mı fazla boyları mı kısa bilemedim. güneş ışığı alan kısım ok ama gölge kısımda halı gibi olmuş. suyun reflect değerini biraz azaltmalısın, refract değerini de duruma göre belki biraz arttırmalısın. bump ta fazla olmuş, tüm havuzun bukadar dalgalandığı nadirdir. havuz etrafındaki taş kaplamayı da tek tek modellerdim ben olsam, kameradan uzaklaştıkça flulaşıyor.
    çimenlerin üzerindeki yaya yolu taşları çok büyük büyük ve rast gele atılmış gibi onlara bir dokunulabilir. bir de binanın köşelerindeki taş kaplamalar okadar küçük olmamalı, kesme taş ise daha büyük olsun tuğla ise tuğla mapi olsun :). saçak o şekilde bitmez oraya ya bir alın ya bir yağmur oluğu koy bence. binanın çevresine de bir su basman sert zemin ekleyebilirsin 60cm genişliğinde. bu haliyle de gayet başarılı bence eline sağlık

    2012-02-21 17:51:04

    güzel paylaşım olmuş bu

    daysleeperomer harun

    güzel paylaşım olmuş bu başlık, hayrettin umarım modelleme konusunda biz de bi gün okadar pro oluruz izlmesi bile keyfili videolarını.. başarılar.

    2012-02-16 18:29:22

    tarkan, max te birkaç

    daysleeperomer harun

    tarkan, max te birkaç şekilde yapılabilir, spherical hdri ler var environment kısmında fon olarak bunlardan kullanabilirsin, panoramik fotoğraflar var bular da kullanılabilir , daha basiti, istediğin fonu (gerekiyorsa ebatlarıyla bir miktar oynayarak) sahnenin kameraya görünen bölümüne yere dik olarak çizeceğin bir plane yada box objesi üzerine (vrlight mtl kullanarak) atayabilirsin,

    photoshopta ise, environment rengini beyaz yapıp (map kullanmadan) aldığın renderları .png uzantılı olarak kaydedip ps a attığında, arkası boş olarak gelir, buraya istediğin fonu yerleştirip çekiştirebilirsin...

    umarım sorunu doğru anlamışımdır. iyi çalışmalar.

    2012-02-09 16:51:57

    selam tekrar, ufuk çizgisi

    daysleeperomer harun

    selam tekrar, ufuk çizgisi olayı, ilk zamanlar önemsemediğimizden yaptığımız işlerin havada uçuyor görüntüsü vermesi.fonda ufuk çizgisi hissedilmediğinde (açıya göre) bu şekilde sonuçlar çıkıyor. sahnede veya daha sonra photoshopta bu sorun çözülmeli öncelikle.

    modelleme kısmında bir noktaya kadar gelmişsin gördüğüm kadarıyla. tabi üzerine ne kadar detay daha eklesen okadar başarılı sonuçlar alırsın. mesela çatı bitiminde alın tahtaları, veranda alt kısmında bir kaplama (derzli taşlar vb) bir baca bir yağmur iniş borusu vb çizimini seni şaşırtacak kadar değiştirir.
    bu aşamada `iyi materyal hazırlama` konusuna çalışabilirsin. mesela cam öyle olmaz değil mi? :) ahşap belki birz daha detaylı olabilir vb. hazır materyaller de kullanabilirsin belki (c4d bilmiyorum genel konuşuyorum)
    başarılar.

    2012-02-06 18:09:14

    kolay gelsin, öncelikle ya

    daysleeperomer harun

    kolay gelsin, öncelikle ya photoshopta yada sahnende şu ufuk çizgisi olayını çözerek başla derim..

    2012-02-06 11:15:27

    poligonlara ayrılmış yüzeyi rastgele

    daysleeperomer harun

    poligonlara ayrılmış yüzeyi rastgele karışık extrude ediyor diyebiliriz özet olarak.
    uzaygemisi yüzeyi yapmak veya serbest ebatlı patlatma taş yüzey yapmak için kullanılabilir.

    2012-01-26 17:24:02

    ne güzel birşeymiş bu

    daysleeperomer harun

    ne güzel birşeymiş bu :) bu başlıktan önce duymamıştım hiç. yükledikten sonra max açılırken orjinal plugi in değildir falan gibi bir hata mesajı çıkmaya başladı ama tamam deyip geçiyorum sorun çıkmıyor.

    2012-01-26 11:53:15

    bizim ofiste de var

    daysleeperomer harun

    bizim ofiste de var aynı sorun.. biz de denedik sürücü güncelleme sp falan ama hala devam ediyor. simge durumuna küçültmeden kullanıyoruz.... sorunu çözen olursa lütfen buraya yazsın. sorun aslında windowsla alakalı da olablir..

    2012-01-24 11:01:45

    Sevindik, gecmis olsun, insanın

    daysleeperomer harun

    Sevindik, gecmis olsun, insanın aklına gelmiyor

    2012-01-21 10:48:41

    batch render penceresinde view

    daysleeperomer harun

    batch render penceresinde view 1---camera1---cam01.jpeg şeklinde ayarlamalarını yapıyor musun? her bir batch render satırı için önceden açısını ayarladığın bir kamera atamalısın. senin yaptığında sanki kameradan değil rastgele bir pencereyi render almış gibi görünüyor.

    2012-01-20 15:29:29

    archicad olmayacak mı o?

    daysleeperomer harun

    archicad olmayacak mı o?

    2012-02-09 18:19:38

    selamlar, konuyu okuyan diğer

    daysleeperomer harun

    selamlar, zamanında uğraşıp bir türlü beceremediğim bir konu idi, konuyu okuyan diğer arkadaşlara yardımcı olması için benim uyguladığım en basit yolu yazıyorum; (64 bit win7 pro+3dsmax2011+v-ray2.00.01 tam lisanslı)

    1-max dsoyasını d:\mimari\çalışmalar\iç mekanlar\salon isimli bir klasörde tutuyoruz diyelim.

    2-bütün mapleri (kaplamaları) proxy leri, ies dosyalarını yani dışardan kullandığımız tüm elemanları bu klasörün içine atıyoruz. Baştan itibaren atarak çalışırsanız daha rahat edersiniz. atmadıysanız, dosyayı arşivleyip sonra içine girip klasörlerden dosyaları alıp da yapabilirsiniz.

    3-sonra denetim masassı-ağ ve paylaşım merkezi-gelişmiş paylaşım ayarlarından şifre korumalı paylaşımı kapatıyoruz. şifresiz oluyor yani paylaşımımız.

    4-akabinde d:\mimari\çalışmalar\iç mekanlar\ dizinindeki ``salon`` klasörümüze sağ tıklayıp özellikler diyoruz. paylaşım sekmesinde üstteki ``paylaşım`` butonuna basıp çıkan sayfada çekme bardan ``everyone`` seçip ekle diyoruz. Everyone alttaki listeye geldikten sonra üstüne tıklayıp okuma/yazma olarak işaretliyoruz ve paylaşa basıp bitti diyoruz.

    5-yine paylaşım sekmesinde bu kez alttaki gelişmiş paylaşım butoruna basıp izinler kısmından ``everyone`` için okuma yazma değiştirme herşeye izin ver yapıyoruz.

    6-sonra max dosyamızı çalıştırıp asset manager i açıyoruz. (shift+T) çıkan pencerede tüm dosyalarımızı seçiyoruz ve sağ tıklayıp menüden ``set path diyoruz.

    7-ŞİMDİ BURAYA DİKKAT! Bilgisayarımızın adı omer-pc diyelim ki.(bilgisayarıma sağ tıklatıp özelliklere girip tam bilgisayar adını alın) Set path dedikten soran çıkan pencerede dosya yoluna \\omer-pc\salon yazıyoruz. yani aradaki çalışmalar/iç mekanlar klasörlerini atlıyoruz. \\bilgisayarınızın adı\paylaştığınız klasörün adı yukadraki şekilde pencereyi kapatıp distributed render i aktif ediyoruz ve diğer bilgisayar adını yazıp resolve diyoruz. Tabi bilgisayarlarımız aynı ağın mensubu olmalılar. Bu şekilde sorun olmuyor bende.

    2012-01-23 17:34:34

    ana saydada color mapping

    daysleeperomer harun

    ana saydada color mapping ve camera yer değiştirmiş birine tıklayınca diğeri açılıyor. onun dışında faydaliı bir çalışma olmuş. eline sağlık

    2012-01-20 11:16:49

    selam uzun zamandır girmiyorum

    daysleeperomer harun

    selam uzun zamandır girmiyorum foruma, en kısa zamanda indirip inceleyeceğim.

    2012-01-19 18:12:40

    ben hep reinhard kullanıyorum.

    daysleeperomer harun

    ben hep reinhard kullanıyorum. hem exp. hem linear özelliklerini kontrol edebiliyorsunuz. patlama olmaması için burn value değerini düşürüyorum, tunuklaşmayı önlemek için de diğer değeri artırıyorum. şu ana kadar memnun kaldım.

    2012-01-19 16:46:10

    reshadın dediği gibi sahneye

    daysleeperomer harun

    reshadın dediği gibi sahneye aktardığınız hazır objelerin üstündeki materyallerde bazen bu seçenek tikli oluyor. tiki kaldırdığınızda sorun çözülür, ama malzemeleri tek tek kontrol etmek lazım.

    2012-01-19 11:20:24

    materyal editörden boş bir

    daysleeperomer harun

    materyal editörden boş bir slot seçip `get material` i tıklıyoruz, çıkan pencerede `open mtl library` yi bulup tıklıyoruz, akabinde açılan pencereden indirdiğimiz .mat uzantılı dosyayı gösterip open diyoruz, malzemenin diffuse bump vb kanallarına gerekli soyaları iliştirip objemize uyguluyoruz.

    2012-01-19 11:06:22

    şener çook geç

    daysleeperomer harun

    şener çook geç de olsa teşekkür ederim, evet siyah yapmak işe yarıyor,

    2012-10-21 23:05:54

    vray light material sahnede görünmüyor.

    daysleeperomer harun

    merhaba tr3d

    max2012 vray 2 kullanıyorum, önceki (2011 versiyonunda) vraylight material ın diffuse kanalına attığım resmi sahnede görebiliyordum, şu an sadece beyaz görünüyor, resmi mtl editörde görüyorum fakat sahnede görünmüyor. dolayısıyla uw ayarlarını yapmak için sürekli rendera basıp kontrol etmem gerekiyor. sebep nedir sizce?

    Gama disabled. 1-1-1
    use world map size lar tikli değil.

    teşekkürler,
    (daha önce cevaplandıysa kusura bakmayın karşılaşmadım, googledan da araştırıyorum şu anda bulursam buraya yazacağım)

    ?

    2012-07-07 00:35:44