congelek Son Forum Mesajları

    bu cümle bir pixar

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    bu cümle bir pixar yetkilisinin kurabileceği cümle.

    2012-01-08 22:45:13

    başka bir cümle kurmayı

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    başka bir cümle kurmayı dene

    2012-01-08 22:01:22

    en altaki "support for

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    en altaki "support for max 2009 to 2011" diyor

    2012-01-01 16:00:20

    nasıl bulamadın anlamadım. konu

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    nasıl bulamadın anlamadım. konu başlığını olduğu gibi google`a yazınca çıkan ilk link`te her versiyonu var. http://code.google.com/p/hot4max/downloads/list

    2012-01-01 15:02:35

    ağacın yapraklarını ağaçtan ayırın

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    ağacın yapraklarını ağaçtan ayırın ve cloth uygulayın. herbir yaprak süzülerek dökülür.

    2011-12-23 22:46:00

    ileriye dönük dediğin zaman

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    ileriye dönük dediğin zaman iş değişir intel`in yeni 2011 pin board + işlemcisi derim bu cümleye. ama konfigürasyondan gördüğüm kadarıyla fiyat olarak şu an için en uygun olanını toparlamak istiyorsun. bu sistem fiyat/performans olarak uygun gözüküyor bana göre. ama ileriye dönük olmaz. yani bu bilgisayarı kurarsın kullanırsın birkaç sene sonra bir akrabanın yeni yetişmiş çocuğuna komple verirsin. çünkü listedeki bütün elemanlar son dönemlerini yaşayan parçalar.

    2011-11-24 11:57:05

    zaten olan birşeyi tek

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    zaten olan birşeyi tek tek yapmak yerine toptan yaparak pratikleştirmiş. kullanışlı bir script. kemik üzerinde sağ tıklayarak add gizmo komutunun yaptığı şeyi gerekli kemiklere toptan uyguluyor. bunu scriptsiz yapabiliyoruz yani bilmeyenler için yazma gereği duydum yoksa kötülemek için değil. scriptin olayı zaten olan birşeyi pratikleştirmedir.
    uğur bey ikisi de doğru. yani ik`ya dahil edilmiş helper.

    2011-11-21 17:11:02

    sebep bu değil eğer

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    sebep bu değil eğer bu olsaydı 3dsmax en flexible 3d proğramı. 3dsmax için sayısız plugin olmasının sebebi de bu.
    tek sebep 90`lı yıllarda pc sürünürken allias`ın yüzbinlerce dolarlık sgi makinalarla bu sektöre yayılması ve pc, sgi makinaları tarihe gömdükten sonra da bu önyargının devam etmesidir.
    mesela en zengin ve en edebi dil arapçadır. e niye bütün dünya arapça konuşmuyor demeye benzer bu. iki sebep var; 1 dil değiştirmek kolay değil, 2 tutuculuk faktörü (benim bildiğim daha iyi)... aynı şey burada da sözkonusu. milyon dolarlık stüdyolar`ın çoğu bütün sistemlerini arge`lerini maya ya göre inşa etmiş zamanında. kolay mı değiştirmek.

    eğer büyük yapımlarda hangisinin kullanıldığına göre proğramları değerlendirecek olursak houdini ve softimage mayayı birkaç kere katlar. tüm zamanların tartışmasız en iyi animasyon filmi toy story houdini ile anastasia softimage ile yapıldı çünkü.

    2011-11-16 14:42:31

    Autodesk 3dsmax`in ve mayanın

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    Autodesk 3dsmax`in ve mayanın ne işe yaradığını kendi bilmiyor ki. politikası gereği her alandaki müşterileri kapmak için böyle bir yol izliyor. 3dsmax ve maya autodesk`in çok önünde proğramlar. 3dsmax ve mayayı bünyesine geçirdikten sonra taş üstüne taş koyamadı. sadece geliştirilmiş teknolojinin üzerine kondu. biraz makyaj yapıp versiyon çıkardı. 3dsmax14 ile ne yapabiliyorsan discreet`ten teslim aldığı 3dsmax8 ile de yapabilirsin. mayayı uzun zaman önce bıraktım ama gördüğüm kadarıyla o da öyle.
    yani autodesk bu iki proğramı kaldırabilecek bir firma değil bu yüzden bu iki proğram hakkında söyledikleri de pek dikkate değer değil.

    2011-11-16 12:47:01

    şöyle yap. 3dsmax`in ekran

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    şöyle yap. 3dsmax`in ekran ayarlarını direct3d den software z buffer`a al bir süre kullan sorun biterse kesin ekran kartıdır sorun emin olursun en azından. değiştirmen gerekir. ya da driver`ını güncelle belki düzelebilir.

    2011-11-13 11:42:50

    onu bilmiyorum denemedim ekran

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    onu bilmiyorum denemedim ekran kartını değiştirdim düzeldi. ekran kartı bozuk değildi muhtemelen directx ile ilgili bir uyumsuzluk. eğer öyleyse başka yere kursan da değişmez durum.

    2011-11-13 11:38:51

    ulaş bey zaten yerden

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    ulaş bey zaten yerden yere vurduğum şey bu apex cloth. pardesü, pelerin gibi şeylerin dışında kullanışlı değil. kısır ve uydurma yöntemler kullanıyor. oyunlar için iyi ama sadece o kadar. yani cloth hesapladığını iddia eden bir engine masa üzerine bırakılan örtüyü masaya wrap etmeyi beceremiyorsa belli şeyleri yapabiliyorsa ben ona script gözüyle bakarım.

    2011-11-12 23:59:10

    http://www.youtube.com/watch?v=tGlK_vOMpQM bütün olumsuzlukları bi

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    http://www.youtube.com/watch?v=tGlK_vOMpQM

    bütün olumsuzlukları bi kenara bırakırsak yapabildiği tek şey olan rigid body dynamics'i gerçekten iyi yapıyor hakkını da vereyim bu arada. linkte 2500 silindirle bi sahne yaptım bana mısın demedi 1 dakikada hesapladı.

    2011-11-12 22:54:36

    onu denedim zaten onun

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    onu denedim zaten onun üzerine yazdım. rezil bir cloth mantığı var. uydurma sabun yöntemlerle cloth yapıyor. max`in clothfx`inin yanından bile geçemez.

    2011-11-12 22:18:26

    bu massfx olayı tam

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    bu massfx olayı tam anlamıyla bir çöplük. rezil bir mantığı var ve bütün animasyon firmaları biraraya gelse adam edemez boşuna beklemeyin derim. günün birinde gelen tepkiler yüzünden reactor`u tekrar koymalarını ummaktan başka çare yok. sözün özü 3dsmax artık dinamik simulasyonları yapamıyor.

    cloth yapıyormuş güya. bakayım dedim nasıl süper hızlı yapıyormuş diye dakka bir gol bir; apex cloth`u inceliycem vereyim dedim objeye apex cloth... error verdi. skin modifier uygulanmamışsa apex cloth verilemezmiş... ee ben bayrak yapmak istiyorum ya da tramplen... ya da rüzgarda uçuşan başörtü... ille de etek yapmak zorunda mıyım.. üstelik kumaşın objeden etkilenmiyor. iskeletin kemiklerine uygun büyüklükte küreler koyuyosun ondan etkileniyor. koskoca bir çöplük yani. masa örtüsü yapamayan bir cloth ne işe yarar ki.
    reactor`un yerini hiçbirşey tutamaz boşuna aramayın. cloth, dynamics, softbody, rope, water, wind... hepsi birbiriyle ilişki içindeydi. en önemli şey bu. birbirleriyle ilişkilendirilebilmeleri.


    en basitinden bir sahne hayal edelim: tavana iple bağlı bir top var yerde de üst üste dizili kutular. pencere açık rüzgar esiyor içeri ve pencere rüzgarın etkisiyle açılıp kapanıyor aynı zamanda perde de hem rüzgardan hem pencerenin hareketinden etkileniyor aynı zamanda tavanda asılı olan top da rüzgar yüzünden sallanıyor ve perdeye değdikçe hem perde topun hareketini etkiliyor hem de top perdeyi. top sallanırken yerdeki kutulara çarpıp deviriyor...
    bunu reactor ile yapmak çocuk oyuncağı idi. sadece sahneyi hazırlayıp simule buttonuna basıyorduk mükemmelen oluyordu.
    nvidia physics reactöre yetişebilmesi için daha 100 yıl ekmek yemeli

    2011-11-12 21:08:49

    ekran kartıyla ilgili bu

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    ekran kartıyla ilgili bu hata. ya kartta arıza var ya da kurulumunda. bir şekilde çakıyor. gts250 varken benim de başıma geliyordu.

    2011-11-12 13:09:27

    lite olduğu ve script

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    lite olduğu ve script olduğu için kurulum biraz sıkıntılı ama çok başarılı. geliştirilmeye de baya ihtiyacı var.

    2011-10-26 20:03:32

    o arkadaş tasarımında kullanacağı

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    o arkadaş tasarımında kullanacağı arabayı ağacı bile kendi modellesin kim tutuyor ki onu. hatta mevcut arabalardan değil kendi özel tasarım yapsın ya da nesli tükenmiş ağaç modelleyip koysun.

    teknolojide "nerede o eski ramazanlar" mantığı yoktur.

    2011-10-24 20:12:55

    o stajyer arkadaş çok

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    o stajyer arkadaş çok saçma sapan birşey söylemiş. çünkü olması gereken zaten bu.
    bu güne kadar mekan tasarımcıları o mekanda kullanacakları mobilyaları kendisi mi tasarlayıp imal ediyordu? mobilya tasarımcılarının kataloglarından tasarımına en uygun olanı seçip koyarsın yöntem budur. ya da gezersin banyo musluk tükanlarını veya sürekli ürünlerini kullandığın yerler vardır olanlardan seçersin konsepte göre.
    endüstriyel tasarım ile dekorasyonu birbirine karıştırmamak lazım.
    yani inşaat firmaları kullanacakları malzemeleri kendisi mi tasarlıyor?

    ama bu üreticiler hala babamızın ya da dedemizin neslinin kalıntıları olduğu için ufukları dar. her modeli bulamıyorsun 3d olarak.

    mesela ben mobilya üreticisi olsam sürekli bir 3d modellemeci bulundururum kadroda ve bütün modellerimi internet siteme bedava koyarım ki tasarımcılar indirip kullanabilsin. tasarımcının senin modelini kullanması demek o kullandığı modeli senden alması demek.

    bakış açısı yanlış.

    2011-10-24 19:56:52

    yaşar bey bu elek

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    yaşar bey bu elek örneği doğru ama bizi ilgilendiren eleğe atacağımız kum tanesi sayısı galiba yani resmin çözünürlüğü. eleğin delik sayısı baskı makinalarını ifade ediyor gibi geldi bana. aynı şeyden bahsediyoruz galiba

    2011-10-21 16:46:50

    valla 20 senedir bu

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    valla 20 senedir bu işi yapıyorum inanır mısın hiç merak edip de tıklamamıştım oraya :D ama bu tip işlemler zaten ps ya da post`da halledilir. neyse çok elzem olmasa da yeni birşey öğrenmiş oldum :)

    2011-10-21 16:37:21

    matbaa`lara da fazla güvenme

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    matbaa`lara da fazla güvenme çoğu machinetosh cahili. 300 dpi her resimin kaliteli çıkacağını sanırlar. 640*480 bir resmi 300 dpi`a çevirirler. tabi haliyle resim küçücük kalır sonra onu büyütürler yine aynı hesaba gelir ve 300 dpi kaliteli baskı yaptıklarını zannederler.
    baskıya bir render verecektim 6000 küsüre 4000 küsür bişeydi tam hatırlamıyorum. matbaa dan telefon ettiler bu 72 dpi kaliteli çıkmaz diye. e çevirin 300 dpi`a ya da küçültün dedim olmaz ki öyle dedi adam. sonra ben render`ı ps de açtım 300 dpi`a çevirdim kaydettim yolladım. sonra gittim adama. hah dedi bak gördün mü ne kadar kaliteli çıktı baskı. render aynı render kaç dpi bas dersen o kadar basar cümlesini anlatamadım inanmadı bana ilkinin dpi`ını değiştirip gönderdiğimi.

    böyle yani matbaalar. sen işi bil onlara pek bişey bırakma.

    2011-10-21 14:37:35

    render ile dpi birbiriyle

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    render ile dpi birbiriyle alakalı değildir ki zaten 300 dpi render nasıl yapıyorsunuz merak ettim açıkçası. dijital ortamda sadece çözünürük vardır dpi değeri basılmamış bir image için birşey ifade etmez.
    dpi=dots per inch.. yani bir inch uzunluk için 300 pixel kullan demek. yani büyütüp küçültmeden 3000*3000 çözünürlüğünde bir image 300 dpi basılırsa 10*10 inch büyüklüğünde çıkar. ama bunu iki kat büyüterek basarsak 150 dpi`a düşer. alet 300 dpi basar ama her iki pixele bir pixel basar. image in çözünürlüğü değişmez. basarken dpi değeri vererek kaç inch`e orjinal image`den kaç pixel denk geleceğini belirtiriz. tabi ne kadar yüksek olursa o kadar keskin olur. bu değer katalog gibi kaliteli baskılarda 300 dpi olarak standartlaşmıştır çünkü gözümüzün ayırt edebileceği optimum değerdir. daha fazlasını anca büyüteçle bakarsak anlayabiliriz.
    yani 300 dpi kaliteli de 72 dpi kalitesiz gibi birşey olmaz. hangi image`in çözünürlüğü yüksekse baskıda o daha keskin çıkar.
    bu değer 300 dpi için 120 pixel/santimdir. yüksek dpi basarsak resim küçülür keskinlik artar. dpi`ı düşürdükçe resim büyür keskinlik düşer

    mesela bir sahne render edeceğiz ve kataloğa 20cm*10cm basacağız
    kalteli olması için 300dpi(120pixel/cm) basmamız gerekir. bunun için render çözünürlüğümüzü 20*120 yatay ve 10*120 dikey render etmemiz gerekir yani 2400*1200 render etmemiz gerekir. böylece baskı makinasının her pixeline render`ımızın bir pixeli denk gelir.

    başka bir örnek vereyim. bu 2400*1200 render ımızı photoshop`a aldığımızda 72 dpi olarak gelir. 300`e çevirmeden sayfa üzerinde 20cm*10cm ye kadar küçültüp basarsak baskının 300 dpi kalitesinde olduğunu görürüz. yani bilgisayarın otomatik yaptığını biz manuel yapmış oluruz.
    aslında çok basit... kaç santime kaç pixel`i yayacamızın değeridir.

    2011-10-21 14:28:00

    20 senedir boşuna uğraşıyormuşum

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    20 senedir boşuna uğraşıyormuşum

    2012-01-10 11:18:43

    matematik mimari görselleştirme için

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    matematik mimari görselleştirme için proje hazırsa gerekmeyebilir ama hareketli animasyon için şarttır.

    2012-01-05 18:55:13

    müslüman ve türk olmayanlar

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    müslüman ve türk olmayanlar için dilemiyor muyuz

    2011-12-31 09:19:23

    assasin creed revelations`u bekliyor

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    assasin creed revelations`u bekliyor bütün oyun camiası eli kulağında.

    2011-11-24 18:47:20

    ekran kartın 128 bit

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    ekran kartın 128 bit çok düşük.

    2011-11-23 21:09:55

    cumhuriyet mitingleriyle yaygara kopartıldığı

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    cumhuriyet mitingleriyle yaygara kopartıldığı günlerde oynadığım bir online oyundaki amerikalı bir arkadaş "sizin yanınızdayız umarım cumhuriyete geçersiniz" demişti. çok kızmıştım hatta kırıcı sözler bile söylemiştim dünyadan bihabersiniz diye. ama sonradan hak verdim. sen her ortamda erkekliğini övmeye kalkarsan karşındaki bu konuda bir sorunun olduğunu düşünür.
    anladım ki cumhuriyet krizine girmediğimiz gün cumhuriyete geçmiş olacağız.

    2011-10-30 15:54:18

    sen okulu bitir bu

    congelekÜmit ÜLKERcongelek

    sen okulu bitir bu işi de zevk için yap o zaman çok keyif alırsın. iş olarak yaptığında işkence olur bu 3d

    2011-10-26 20:06:54