center Son Forum Mesajları

    itibar kayıplığı falan tartışılacak

    itibar kayıplığı falan tartışılacak gerekli konular değil. fx serisinin mimarisi daha çok yeni ve oturmamış olan bir yapı. ayrıca bir çok proğramın da tam destek veremediği bir yapı. amd yi küçültmenin yada yermenin gereği yok. aksine tebrik edilmeli bir çok yönden. en basitinden bi gayret içerisinde piyasade tek işlemci intel olsaydı fiyatlar slır başını giderdi. bu hali ile bile uçuk fiyatlar.

    2012-05-19 20:20:44

    sanırım notebook da render

    sanırım notebook da render alan tek benim :)

    asus n53sn serisi i7 2630qm 6gb ram

    max 2012
    vray 2.0

    render süresi 6 dk 31 sn

    2012-04-10 23:01:59

    bir yıldan yakın intious

    bir yıldan yakın intious 4 kullanıyorum. ilk aldığım tablt 970 tl ye almıştım yanında birde nikon colpix l21 vermişlerdi. ilk başlarda ne yaptım ben diye çok düşündüm ama iyiki almışım. şuan 5 serisi var. zaman 4 serisi düşecektir. 5 in basınç bakımından pek avantajı yok 4 zaten 2048 basınca sahip çok çok yeterli basıncı. bir süre bekleyin 4 alın yada yurt dışından gelen tanıdığınız varsa ordan alsın. yukarıda da yazıldığı gibi wacom bu işin kralıdır. ayrıca kalemi pilsiz çalışır diğer tablerin kalemi pille çalışmakta. illaki ben ucuz bir şey alacam derseniz. uclogic in lapaaz serisinden twh850 yi alabilirsiniz 230 tl civarında dır. bu ürünüde kullandım bi çok arkadaşımda lapazın bu serisi be beyaz a4 serisi var. wacom kadar değil ama kalitesi gözardı edilecek türden de değil. bu lapazın basıncı 1024 çözünürlüğü 4000, saniye bası nokta sayısı da 200. kullanım alanıda a5 wacomun menidum serisininde aktif alanı a5

    2012-06-15 00:05:18

    neden ihtiyac var çünki

    neden ihtiyac var çünki 8150 de i7 2xxx-3xxx seriside masaüstü işlemcileridir yani kişisel düşünün ve oyun ağırlıklı ürünler. xenon yada opteron alıpda oyun oynayan hiç görmedim. hem işlemciler belirli sınıflara göre üretilir. kişisel pc ler için alt-orta-üst seviye aynı şekilde şirketler içinde bu böyle parana göre performans yani. bunun dışında 8150 nin 8 ghz yi bulması gösterişren başka bir şey değil. kimse onu evinde 8 ghz ye çıkartamaz:D yani normal bir kullanıcı çıkartamaz :) o.c uzmnları belirli nedenler le yapar bu işi.

    2012-06-14 23:34:36

    sitenin adının buraya yazılmaması

    sitenin adının buraya yazılmaması çok saçma :D burası osnuç olarak bir paylaşım sitedi. ayrıca örnek veriyorum. bu forumda digital tutors ismi geçiyorsa yotube ismi geçiyor link vermenin sakıncası yok demektir.

    ayrıca sormak istediğim bir şey var bu bashi geçen size free mi tamamen ?

    2013-08-11 15:26:33

    sisteminiz nedir ?

    sisteminiz nedir ?

    2013-06-19 23:25:15

    artı larak bir

    artı larak bir edit yapıyım. yazacaktım unuttum: mesela bu negatif pozitif olarında şöyle bir kısım var. jointlere bağlayacağın kontrol objelerinin de xyz lerinin yönleri olacağı için. ve sen kontrol objesinin bir dengeleyici ile jointlere bağlamak istersen eğer. rotate açıları uyuşmaz ise. yani . objeyi öne rotate ettiğinde +z yönünde dönüyor diyelim. jointinki de -x yönünde dönyor diyelim ( değerleri atıyorum ) objeyi jointe bağlarken objenin +z sini jointin -x ine bağlamalısın ki kontorl objesini öne rotate ettiğinde jointte öne dönsün. işte bu noktada aşırı bir karışıklık oluşacağı için başlangıçta yönleri düzenli ve doğru olursa ilerisi de daha iyi olacaktır.

    2013-06-13 15:42:19

    meraba

    meraba. sorunuz hala geçerlilik taşıyorsa. cevap vermek istiyorum. sanırım siz DT nin rig tutoriallarından birinde ki şuan ismini tam hatırlayamadım. jointleri döşerken orientler için kullandıkları yönteme takılmışsın ( sanırım ) önce negatif olayına deyineyim kendimce. her kuralı bir kenara bırakıp şu mantıkla bakmalısın önce rig yaparken başından sonuna kadar titiz olmak gerekiyor. sahne de xyz kordinatlarında. +z ön açıyı -z arka açıyı ifade eder e rig yaparken karakter ön açıya baktığına göre ve o karakter bacağını öne attığında pozitif yönde hareket edeceğine göre senin jointleride ona göre ayarlaman mantıklı olacaktır. aslında jointlerin +- yönlerde rotate olmasından ziyada ikinci kısım daha önemli. yani orientler. hiyayrarşiye baktığında mesela. örnek veriyorum. sol_kalça, sol diz, sol_ayak_bilek, sol ayak_orta ve uc . jointeri sıra ile aşağı indiği için burada kalça jointinin x kordini dizi takip etmeli dizinki de bileği derken aşağı inecek öyle. burada ikinci bir nokta y ile z kısımlarının nereye baktığıdır. kalçanın x i dize bakarken z si de -x e baksın ki öne ratate yaptığında pozitif yönde hareket etsin. x in baktığı açı daha önemli demiştim. tutorialde amcanın locator ve aim bağlaması ile ayarlamasının sebebi temiz olması içn yani tam noktayı bulmak için yapmakta. istersen elinle ayarla ama tam ayarlayamadığın noktada şu sorunla karşılaşırsın. rotate ettiğinde istemediğin bir eğiklik oluşturabilir. oradaki işlemlerin asıl amacı mantık öğretmektir. basit düzeydi bir bacak rig i için onca şey anlatmasının sebebi teknik öğretmek oluyor kısaca.
    biraz karışık yazdım galiba :S açıklayıcı olmuşumdur inşallah.

    2013-06-13 15:05:04

    merabalar organik model

    merabalar organik model yapcam diyorsanız çizim + maya + zbrush olayına sarılmanız en mantıklısı olacaktır fikrimce :) aslında proğramlardan önce çizim oalyını halletmek gerek ama :)

    2013-04-24 04:34:23

    eksik yada yanlış bilgi

    eksik yada yanlış bilgi verilmese iyi olur aslında. yukarıda apple nin kendine özgü işlmeci ürettiği yazılmış. applenin pclerinde kullanıdığı işlemcilerini kendi üretmesi gibi bir durum söz konusu değil. hadi appple üretiyo diyelim isminide intel mi koyuyor? böyle bir şeyin olması imkansız. ve verim alınamaz denilmiş. yazmıştım ama tekrar yazım apple nin os si intel cpu larda cpu peformasını yeterince veriyor. ama uygun anakart ve sürücülerle. bunun bir çok örneği var internette. ama notebooklarda zor oluyor kurulum . desktoplarda oldukça iyi uyum gösterio.

    2012-01-22 02:51:00

    ayrıca apple nin kullandığı

    ayrıca apple nin kullandığı işlemcilerde ve ekran kartlarında bi farklılık olduğunu sanmıyorum . sadece apple nin anakarta ve ekran kartına özel yazılımlar ürettiğini biliyorum ne kadar doğru bilemem. anakartlarda bion yerine efı die yazılım kullandığını duymuştum . zaten orjinal os dvdlerinde bootloder bulunmuyo. anakarttaki efı denilen yazılım bu görevi yapıyor diye biliyorum . ayrıca sanırım bu efı da gereken sürücülerde mevcud durumda. bu yüzden pc ye kurman için nette bir çok bootloader var onları kullanman şart. bunun dışında bazı kişilerde anakartların bioslarını kaldırıp efı gömebildiklerini duymuştum ne kadar doğru bilmiyorum ama çok riskli bir iş olduğu kesin. kısaca apple farklı bi cpu ve gpu kullanmıyor diye biliyorum. zaten kullnıyor olsa intele ürettireceğine kendisi üretir diye tahmin ediyorum.

    2012-01-21 02:30:45

    notebooklara kurman zor

    notebooklara kurman zor ama acer ve casper notebooklara diğerlerine göre daha rahat kuruluyor. bunun yanında sandy teknolojisi varsa kısaca intel+nvidia yada amd gpu lu noteboklarda çok baş ağrısı yapıyor. çoğu modelde sadece intel kartı tanıyor. şahsen benim gt550 nin sürücüsü yok ( sürücülerinde zaten %90 ı illagel ) ati kartlardan 4650, 5650, 6650 kartlarını sorunsuz tanıyor yani kextlerini görmüştüm nette. notebooklardaki performansı hiç deneme imkanım olmadı.
    bunların dışında . masaüstü lerde olay daha kolay. intel+gigabyte+nvidia ( amd için radeon 5870, 5770, 4870, 6850, gibi sayılı kartlar tanıtılabiliyor.)
    bu şekilde olan donanıma apple nin snow loe su da lionu da sorunsuz kuruluyor. performansa gelince orjinali kadar olmuyor denio ama aynı donanımda windowsu geçio. (oyunlar hariç ) kendi test çalışmalarımdan örnek verim. benim cpu amd pc ye snow leopart 10.6.8 i kurdum diğer hdd de win vardı. ikisinde de maya 2011 var aynı tes amaçlı çalışmayı winde rende alması 1 dk 44 sn sürüyor mac os de 1 dk 3 sürüyo. fakat sistem amd olduğu için tam randuman almıyor zamanla sorunlar çıkartıyor.

    2012-01-21 02:23:03

    aslında ben işlemcileri

    aslında ben işlemcileri kısaca kurulu sistemlerin ne kadar ne yaptıklarını merak ediyorum. klasik benchmark vs gibi test proğramlarının sonuçları her zaman kafamı kartışrırıyor. atıyorum bir core i5 2500k işlemcisinin mayada gmsterdiği performası nedir ? diğer işlemcilere kaç dk fark atar yada kaç dk gerisinde kalır . bu başlık maya kullanıcılarına özellikle sistem toplayacak yenileyecek kişilere katkı sağlayacaktır eminim. bu yüzden tek karelik ortama 5 ile 10 dk arasında render edilen bir çalışma. tıpkı vray render testi başlığı gibi. eminimki burdan çıkan sonuçlar düşüncelerde çok değişikliklere seben olacaktır. ilginiz için teşşekkür ederim...

    2012-06-14 02:05:30

    maya bölümü neden bu

    maya bölümü neden bu kadar durağan ? başlık sayısı az çok az, ben çok zor bir şey mi istiyorum yada istediğim şey çok mu saçma ? neden kimse bir şey yazmıyor ? saçmaysa saçma zor ise zor olduğunu biliyimde sürekli cevap verilmiş mi diye iki de bir bakmayım.

    2012-06-14 01:00:50

    mimari için olsun demşyorum

    mimari için olsun demşyorum yani kısaca amacım bir mimari kare değil. mayanın kullanım amacını biliyorum. vray de olsun demiyorum ben sadece mental ray le alınacak ola bir test karesi diyorum bu bir animasyonun sadece bir aresi de olabilir sadece bir kaç ışık oyunları da olabilir. amacım sistemler ve sonuçları mental ray in yanına EK OLARAK isteğe bağlı çalışmanın vray ayarlarıda olsa olabilir dedim sonuçda bu render motoru render motorunu bir sınırlamaya sokmak mantıklı değil zaten.
    kısaca test karesi...

    2012-06-13 13:31:21

    mayada hazırlanmış test amaçlı bir çalışma yapsa gönüllü ustalardan biri...

    bütün foruma iyi geceler. şöyle bir forumu gezerken vray gördüğüm max 2009 ile hazırlanmış olan bir test amaçlı çalışma( yani başlık ) çok hoşuma gitti açıkçası. baktım bütün sayfalarına üyeler sistemlerini ve render sürelerini yazmışlar. çok yararlı bir başlık olarak düşünüyorum açıkçası. özellikle sistem toplayacak arkadaşlar için hangi işlemcinin ne kadar ne yaptını kaba taslan en basitinde render konusunda biraz fikir sahibi oluruz. ( tabiki mesela sadece işlemci değil ). bu başlığı açmadan önce böyle bir istekte bulunmamın saçma olup olmayacanı bayağı bir düşündüm ve sonunda saçmada olacak olsa açmaya karar verdim. Belki daha öncesindende açışmış olabilir aradaım biraz ama denk gelmedi.
    lafı daha fazla uzatmadan başlıkta da belirttiğim gibi gönüllü bir usta özellikle maya 2011 sürümün de mental ray için (artı olarak vray de olsa hiç de fana olmaz aslında :) çok mu şey istiyorum acaba :S ) bir çalışma yapıp internete upload edip linki verse maya kullanıcılarıda aynı vray başlığında ki gibi render sürelerini ve özellikle sistemlerini yazsa olur mu aceba :S:S (biraz uzun oldu sanırım kusura bakmayın şimdiden okuyacak, veya cevap yazacak üyelere teşşekkür ediyorum...)

    2012-06-13 03:49:54

    ben geçen yaz bu

    ben geçen yaz bu işe iyice merak salmışmtış. bi arladaşım var kendisi linux konusunda oldukça iyidir. özellik fedora ve redhatta benim bilgisayara sırası ile fedora 14-15 (gnome + kde ) bunun yanında open suseyi, centosu, ubuntuyu da kurduk tabi bunları ikili ikili kuruyoruz. sıra ile sürekli deniyoruz. öncelikle şunu belirteyim mayayı win de ki gibi linuxda öyle kolayca crackleyemezsiniz. artı öyle kolay da yüklenemez. yüklerken bi çok kütüphane eksiği ortaya çıkıyor. iki aya yakın uğraştık sonunda kurduk. ubuntuda, centos da ( centos redhatın ücretsiz sürümüdür ) fedora da çalıştırdı sorunsuz ama gel görki olmuyor wine alışınca olmuyor. en başta tuş farkı insanı sinir ediyor. alt tuşunu linux kendi kısayoolu olarak görüyor mayada sahneyi oyntamıyorsun bunun için windows tuşu işi hallediyor ama buna alışana kadar şahsen kendim sinir olmuştum. hatta burayada başlık açmıştım centosda çalıştırdım ama tuş sorunu var diye. ayrıca performans konusunda da ben öyle yüksek bi fark göremedim. bir de linux öyle göründüğü gibi basit kurulmuyor sitelerde anlatıldığı gibi kurarsın ama gel görki ekran kartının resmi sürücüsünü kendin kurmna gerekiyor ve nvdianın sürücünü de kurmak için bi kaç modülü kapatman gerekiyor. ati içinde sürücüleri derlemen gerekiyor. ben bu işlemtim sistemleri arasında mac os x in avantajının yüksek olduğu gördüm. kendi masaüstüme 10.6.8 i kurdum ( amd işlemcim var stabil açlıştrana kadar imanım gevredi resmen ) maya 2011 i de kurdum hddlerin nirinde win 7 diğerinde mac os vardı. win de test için hazırladığım basit bi çalışmayı render etmiştim winde 1 dk 33 sn ye de alıyordu renderi aynı işlemci mac os da 1 dk 1 sn ye de alıyordu. bu yaz da sistemi amd den intele geçirmeyi düşünüyorum.

    2012-03-21 19:51:06

    anlaşılan yok :D :D

    anlaşılan yok :D :D

    2012-03-13 11:47:20

    öncelikle maya zaten

    öncelikle maya zaten kendi alanında max den önde aynı zamanda max de kendi alanında önde bu konuyu o kadar da tartışmaya gerek yok sonuçda aynı işi bi çok proğram yapıyor öyle yada böyle.
    ikinci olarak bence siz grafikten geçiş yapın animasyona yada çüft dal okuyun grafik tasarım bölümü hiç bir şekilde animasyon-çizgi film bölümünü kapsayamaz bu mümkün değil. ben animasyon öğrencisiyim bi çok arkadaşım grafik okuyor. grafikler de animasyon derslerinin hiç biri yok. arkadaşlarımdan ve onların katıldığım derslerinden biliyorum. başta sel animasyon, 2b bilgisayarlı animasyon, 3d bilgisayarlı animasyon, karakter gelişrme, öykü geliştirme, sinama tarihi, senaryo yazımı, oyun geliştirme... gibi dersleri grafik bölümü okurken alamazsnız. şu noktadayıda belirtmek istiyorum kısa animasyon filmleri yapma hayaliniz varsa bu kısımda en önemli nokta sel animasyondur hareketleri kağıtta çözümleyemeden 3d de yaptıklarınızın çoğu havada kalır. bunu ben söylemiyorum bunu okulda düzenlenen konferanslarki ustalar söylüyor. beni sakın yanlış anlamayın. size animasyona olan ilginizden dolayını geçin diyorum. gsf ye hazırlanırken bende başta bende grafik tasarım istiyordum daha sonradan sinema ve oyun beni animasoyona çekti. hala çok severim grafik bölümünü çift dal okumayı bile düşünüyordum ama okuyan arkadaşların bi çoğu derslere yetişemiyo bu da benim gözümü korkuttu açıkçası :)

    2012-03-11 16:14:33

    maya için rendermanı blamadım

    mrblar iki gündür maya nın 2011 sürümü için renderman eklentisini arıyorum ama bir türlü bulamadım torent sitelerine ve forumlara baktım hiç bişi yok olanlarda kırık link. renderman nın nette cracklisi mi yok yoksa ben mi bulamıyorum :( yardım ve önerileinizi bekliyorum.

    2012-03-11 15:43:44

    "türkiyede maya sektörü yok

    "türkiyede maya sektörü yok " gibi bir cümle kesinlik yanlış bir şey olur. animasyon sektörüne girmedende bu cümleyi kullnamk yanlış. bizde sadece şöyle bir sıkıntı var mayanın max kadar TÜRKÇE kaynağı yok. sen animasyona ilgi alanım diyorsan max le başlasan bile bir noktadan mayaya dönersin byük ihtimal. türkiyede de animasyon alanın da maya oldukça çok kullanılıyor buna emin olun.
    ayrıca grafik tasarım da 1. yada 2. sınıfsanız ilginiz gerçekten varsa sınavlara girip animasyon bölümüne geçin derim.

    2012-02-22 07:20:48

    teşekkürler paylaşımınız için...

    teşekkürler paylaşımınız için...

    2011-11-06 14:00:08

    amd gpu-cpu gigabyt anakartın

    amd gpu-cpu gigabyt anakartın uyum sorunu çıkartacağını hiç sanmıyorum.

    2011-09-21 21:37:06

    centosun live sürümü var

    centosun live sürümü var evet. aslında bu durumlar biraz karışık gibi. en çok desteğe sahip olan ubuntu. ama autodesk ubuntuda resmi destek yok. mesele rpm mi acaba :S rpm ise kendi sağlam bi biçimde paketleri deb yapsa iyi olur gibime geliyor. ama yapmıyor demekki gerek duymuyor yada başka bi sebebi var. bana göre çok karışık gözüküyor :)

    2011-09-21 00:42:54

    hmm sanırım dediğiniz proğram

    hmm sanırım dediğiniz proğram çok işime yararayacak. çünki dosya almaya kalktığımda yeniden başlatmak zorunda kalıyordum zahmetli oluyordu bu düşünceniz için tşk ederim.

    bunların dışında hiç redhat yada fedora denedinizmi ? şuanda centos 6 redhat tabanlı mayayı centos a kurma sebebim aslında bu redhatı autodeskin resmi olarak göstermesi. bi tabıdığım linuxcu opensuse hariç. ubuntu ve fedora ya(gnome kde xfc) maya 2011 i kırmaya çalıştı aslında ubuntuya kurmuştu ama deneme yaptığımız donanım çok kötüydü öylesine bi deneme amaclı yapmştı . mayayı açtı ama pek bakma imkanım olmamıştı. fedorada da adam akıllı çalıştıamadık şuanda en stabil centos da çalışyor. tuş sorunum var sadece. ama perorman olarak sanırsam pek fark etmedi yada bana öyle geldi. şimdi bu yüzden notebook a linux kurmaktan vazgeçtim. masaüstünde kurulu centos ve maya. tuş sorununda sanırım windows tuşuna alışmak zorunda kalacam :)

    2011-09-20 22:00:16

    ubuntu ve opensusenin eksik

    ubuntu ve opensusenin eksik yönleri avantajlarını söyleyebilir misiniz ? birde sakıncası yoksa şuan mayayı hangi platformda kullandığınızı sorabilir miyi . ben centos da alt sorununu yani proğramda alt tuşunun işlevini gören tuş windows tuşu :S

    2011-09-20 05:42:24

    ayrıca mayanın alt tuşu

    ayrıca mayanın alt tuşu ile olan kısayollarıda olmuyor.

    2011-09-17 04:19:11

    bence bu başlık gereksiz.

    bence bu başlık gereksiz. foruma giriyorum göze ilk çarpan konu maya nedir ? google yeteri kadar cevap veriyor bu soruya ki burda da bi cevap var. geri kalan cevaplar gereksiz. biri mayayı sormuş diğeri hemen max demiş. film demiş falan filan. 2012 de güçlendi demiş. sanki bu iki proğramda ayrı ayrı firmanın ikiside autodeskin max de 2012 sürümde özellik katıyorda maya ya katmıyor mu ? film sektörünün çoğu yerinde kendisi firma olarak var zaten maya oturmuş durumda adam neden mayayı kaldırıp max i oturmakla uğraşsın. animasyon deyince max den açıyorsunuz lafı. mimari deyince maxle çalışıyorsunuz. ama mimari dendiğin neden autocad le max i karşılaştırmıyorsunuz ? bakıyorum foruma ve nete max i çoğu kişi mimari görselleştirmede kullanıyor. yanlışda anlaşılmak istemem max oyunlarda kullanılmyor filmler de yer almıyor demiyorum tabikide kendine özel bir yeri var. ama ben burda ne mayaya tek diyorum ne max e. demin bir liste gördüm oldukça uzundu artık ekleyen arkadaş öyle bi yazmışki. sanki o filmlerin hepsinde sadece max kullanılmış . bilmeyen biri için ne kadar da kötü bi bilgi. max i çok övenler ve mayayı çok övenler kısaca kullandığı proğramı çok övenlere soruyorum varmı ödüle aday sunacağınız kısa filminiz ? yapabiliyorsanız ne mutlu size.

    2011-09-17 04:17:18

    baktım ama bulamadım meta

    baktım ama bulamadım meta yada baktım özellikle. bende linux un pencere kısayollarından alt olanların hepsini değiştirdim ama yinede olmadı.

    bunun dışında siz linux un hangi dağıtımını kullanıyorsunuz yada kullandınız ? ubuntu, opensuse, redhat, fedora ???

    2011-09-17 03:25:22

    centos da maya çalıştırdım...

    mrblar centos 6 ya maya 2011 i kurdum ama klavye tuşlarında sorunlarım var. alt+ sol click yapamıyorum . sahneyi çeviremiyorum sadece cupe ile sağ sol aşağı yukarı yapabiliyorum. alt + sağ clickle zoom da yapamıyorum. linux kısayollarından olyor sanırım. bunu nasıl düzeltebilirim ??

    2011-09-16 17:14:09