By_karahan Son Forum Mesajları

    vray hata

    By_karahanberkan karahan

    merhaba arkadaşalr 2 bilgisayarımdada vray render ı yükledim ama 3ds max ı açarken kaç adet .dll .dlr falan varsa vray ile ilgili onların hatasını aşlıyorum ama ardından tamam a basınca yine 3ds max açılıyor hata burda

    http://imageshack.us/photo/my-images/88/hatar.png/

    2011-08-16 16:55:21

    silinmemiş http://img59.imageshack.us/img59/1098/hata1h.png

    By_karahanberkan karahan

    silinmemiş http://img59.imageshack.us/img59/1098/hata1h.png

    2011-07-26 20:30:01

    Mudbox hata

    By_karahanberkan karahan

    Merhaba arkadaşlar mudbox 2010 u yükledim ve bir model açarken bu hatayı alıyorum http://img59.imageshack.us/img59/1098/hata1h.png yardım edermisiniz

    2011-07-22 13:46:37

    game maker ve mark overmars hakkında bilgi parçası

    By_karahanberkan karahan

    game maker ve mark overmars hakkında bilgi parçası
    arkadaşlar yazının tamamı bana ayittir araştırıp buldum ve yazdım


    MARK OVERMARS(29 EYLÜL 1958 HOLLANDA)

    İSİM:Mark Overmars GERÇEK İSMİ (MARKUS HENDRİK OVERMARS
    MSN:m.h.overmars@cs.uu.nl
    TELEFON:30-253 3736
    FAX:30-253 4619
    SEKRETERİ:30-2537088

    Game Maker Prof.Mark Overmars tarafından Delphi programlama dili ile gelişmiş bir oyun yapımı programıdır.
    Prof.Mark Overmars Utrecht üniversitesinde görev yapmaktadır. Game Maker GML (Game Maker Language) betik dili ile oldukça
    esnek bir geliştirme ortamı sağlanmasının yanı sıra sürükle-bırak yöntemleri ile programlamaya yabancı olanların da kolayca
    oyunlar geliştirebilmesini sağlar.Game maker daha çok 2D oyunlar üzerine yoğunlaşmakla birlikte benzerlerinin aksine oldukça
    esnektir ve çeşitli tipelrde oyunlar geliştirmeye uygundur.Bunalra platform oyunşarı simulasyonlar FPS,TPS ve multiplayer
    oyunlar da dahildir.hatta game maker standart yazılımlar bile geliştirebilmektedir.

    GAME MAKER TEMEL ÖZELLİKLERİ
    GAME MAKER Direct3D kullanılır ve sınırlı da olsa 3D gırafikler ve 3D modellere destek verir .çevrici yazımlar ile .3ds ve .obj uzantılı
    dosyalar game maker ile kullanılabilmektedir.Partikül sistemi ile yağmur ,kar bulutlar,ateş yıldırımlar,duman patlama ve daha bir çok efekt oluşturulabilir.
    İster aksiyon kütüphanesinndeki hazır efektlerden birini seçebilir,ister GML ile tamamen kendinize özgü bir efekt geliştire bilirsiniz.
    Aksiyon kütüphanesi bir oyunun yapımında gerekebilecek temel işlemleri kod yazmadan kullanılabilmek için geliştirilmiştir.
    Örneğin bir patlama efektini sürükle-bırak yöntemi ile oyuna eklenebilir,renk,boyut ve efektini nerede gözüküceği gibi ayarları tek satırkod

    yazmadanbelirtebilirsiniz.
    Her nekadar sadece hazır aksiyonlar kullanarak karmaşık oyunlarlar geliştirile bilsede Game Maker`ın gücünü ortaya çıkara bilmesi için GML dili

    kullanılmalıdır.GML dili
    bir betk dilidir.Esnek bir yapısı bulunmaktadır.Mesela "and"yerine"&&"yada "begin...end"blogu yerine"{..}"blogu kullanılabilmektedir.Yukarıda belirtilen

    hazır patlama
    efekti GML kodu ile "effect_create_above"foksiyonlu ile oluşturula bilir.Örneğin "effect_create_above(ef_explosion,x,y,1,c_red)"kodu içinde bulunduğu

    nesnenin kordinatlarında orta
    büyüklükte kırmızı bir patlama efekt oluşturur.
    YAPI
    Bir game maker projesi çeşitli bölümlerden oluşur:Odalar Bir oyunu çalıştırabilmek için en azından bir oda oluşturmanız gerekir.Oyun ile ilgili her şey

    odaalarda geçer ve her şey odalar
    sayesinde ekrana yansıtılır.Bir oyunun her bölümü farklı bir odada geçebilir.Aynı zamanda her arabirim ekranları gibi.Bir oyun tek bir oda kullanılarrakta

    yapılabilir,onlarca oda kullanılarak da,ancakideali ikisinin ortasıdır.NESNELER: nesneler oyunun iş yapan parçalardır.kodlar nesneler vasıtası ile

    çalıştırılır.nesneler oyundaki her türlü nesneyi canlandırır;karakterleri,düşmanları,kurşunları,duvarı,vb.Aynı zamanda görünmez nesneler de olabilir.Görünmez

    nesnelerin amacı belirli kodlarla çalışmaktır.Mesela her 20 saniye`de bir düşman. çıkmasını sağlayan bir kodu görünmez nesne ile

    çalıştırabilirsiniz.Nesneler"olaylara" tepki verirler.Olaylar çook çeşitli şeyler olabilir.Örneğin bir nesne oluşturulması,yok olması,üzerine

    tıklanması,odanın dışına çıkması,başka bir nesne ile çarpışması,klavyeden bir tuşu basılması ve benzer olaylar.Olaylar aksiyonları çağırır.Aksiyonnlar bir

    olay gerçekleştiğinde ne olacağını belirler.Aksiyon listesi aksiyon kütüphanesinden hazır aksiyonlar sürükleyip bırakılabilir,yada GML koları

    çalıştıralirsiniz.SPRİTES:hertürlü grafik ve animasyonları oluşturur.Nesnelere oyun tasarımı sırasında atanabilir,ya da dinamik olarak

    çizdirilebilirler.BETİKLER:betikler dokları oluştururlar.Nesneler içiçnden çağrılırlar.YAZITİPLERİ:oyunda kullanılacak yazılar farklı yazıtiplerinde

    olabilir.Ayrıca eklenilen yazıtipleri kullanıcının bilgisayarında olmasada olur.SESLER:oyuna eklediğiniz her türlü sesler.ARTALANLAR:Oyunda kullanılacak

    artlan resimleri için.Bir grafik herhangi bir aksiyon içermiyorsa artalan olarak eklenmelidir.YOLLAR:belirli bir yoluizlemesi istediğimiz nesneler için
    yollar tanımlayabilirsiniz.Mesela sürekli belirli bir alanda dolaşan bir düşman için için bir yol belirleyebilirsiniz.ZAMAN ÇİZELGELERİ:nesnelere belirli
    zamanlanmış görevler yaptırmak için kullanılırlar....

    2011-08-19 17:52:20

    @ALTaMaRa belki reklama

    By_karahanberkan karahan

    @ALTaMaRa

    belki reklama girer diye vermedim çünkü çeviriyi ben yapmadım yani alıntı olucaktı çeviren kişiye haksızlık olmasın diye konunun adresini vericektim reklama girer diye yapmadım hem neyi değiştirrki

    2011-08-18 17:00:32

    evet bencede unity 3d

    By_karahanberkan karahan

    evet bencede unity 3d ve udk amatör olarak çok iyi bende unity 3D kullanıyorum tabi amatör olarak ayrıca

    @Specular
    unity için js bilmek gerekmez (sadece java script e benzediği için öyle derler ama farkı var)dır çünki unity in desteklediği diller c# ve unity script gerekir ve bunu öğrenmek için eğer ingilizceniz anlıyacak kadar iyi ise kendi sitesinde referanslar örnek bulunmak ta http://unity3d.com/support/documentation/ScriptReference/

    eğer ingilizceden türkçeye çevrilmiş bir pdf isterseniz mesaj atabilirsiniz

    oyun programlamaya ilk olarak game maker ile başladım 2d olakra sonra progrmaın kendine ait kodlama dili vardı GML ama bunu öğrenmek istemedim çünki en yakın zamanda gelimiş bir oyun motoruna başlamak istedim ve şimdi unity deyim e tabi game maker de sorna baya bi program denedim ama başlangıç için yani oyun geliştirmenize başlangıç için game maker o öneririm sonrası kendisi gelir ( tabi eyer merak ve aziminiz varsa)
    ve sonra modelemeye geçtim 3ds max google sketchup gibi programlara başlayım kendi karakterlerimi yapmayı başardım ve oyunlarımda kendi evlerimi objelerimi ve karakterlerimi kullandım ama yapay zeka gibi kodlamalar için c# veya unity script bilmeniz gerekmektedir ve unity 3D nin dersini 4 ay boyunca pazar günleri saat 3-5 arası bir sayfada profesyonel ler tarafından canlı verilmektedir isteyene link verebilirm (öm`den)

    2011-08-18 13:54:01