bedirhankose Son Forum Mesajları

    Simetrik Modellemelerle İlgili

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Selamlar,

    Ben kimi işlerim gereği simetrik modellemeler yapmak durumunda kalıyorum. Şöyleki:

    Bir kapı kolu tasarlamam gerekiyor. Ama bunun tek parça olması lazım. Tekniğim ise bir plane çizip çoğaltarak gitme ve düzenleme şeklinde. Ama kimi çalışmalar için bu zor oluyor ben de üstü ile altı aynı olması gereken kapı kolunun üstünü güzelce çizip, sonra onu ayırıp kopyalayarak ayrı bir şekilde aynalayıp diğerine "attach"lıyorum. Böylece üstü de altı da aynı oluyor ama çoğu nokta birbirine kaynamıyor ya da başka sorunlar çıkıyor.

    Sorum ise şudur: Bu tarz bir tarafı ile diğer tarafı simetrik olması gereken çizimlerde nasıl yollar izleyebilirim? Örneğin bir tarafta düzenleme yaparım, o düzenleme diğer tarafta da gerçekleşir vb..

    Teşekkürler

    2016-09-13 12:17:21

    Baktim, isaretli degil.

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Baktim, isaretli degil.

    2015-09-11 19:52:29

    Ayni sorun basitce aldigim

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Ayni sorun basitce aldigim bir deneme renderinde de basima geldi, yardiminiz gerekiyor. Islerimi ilerletemiyorum.

    Tesekkurler.

    2015-09-11 11:47:49

    Final Renderi Ile Ilgili Aydinlatma Sorunu

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Selamlar, yaptigim cizimden ve ayarlamalardan sonra kaliteli bir render hazirlayip uzun sure bekledikten sonra gorseldeki gibi bir sonuc aldim ve nasil duzeltecegimi bilmiyorum. Bilen arkadaslara sormak isterim, neden boyle bir beyaz noktalanma oluyor ve nasil giderilebilir

    Tesekkur ederim.

    2015-09-10 22:11:00

    Hayir bir etkilenme olmuyor.

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Hayir bir etkilenme olmuyor.

    2015-09-10 22:08:52

    Cok Tesekkurler, tavsiyelerinizi deniyorum.

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Cok Tesekkurler, tavsiyelerinizi deniyorum. Normalde VFB kullanirdim ama bir de kapatip deneyecegim. Tekrardan tesekkurler.

    2015-08-11 17:15:24

    Batch Render Ile Render ID Kaydetmek

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Selamlar,

    Normalde tek tek render alip ID ile birlikte kaydediyorum ama bugun ofisten ciktiktan sonra da bilgisayar render almaya devam etsin istiyorum. Ama Batch Render ile sadece alinan Render goruntusu kaydediliyor. Ayni zamanda Render ID`si de kaydedilmiyor. Bununla ilgili bir ayarlama var midir? Tavsiyelerinizi bekliyor olacagim.

    Tesekkurler.

    2015-08-04 21:09:58

    Symetri modifieri ile yüzeyin

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Symetri modifieri ile yüzeyin şekli tamamen değişiyor, sacmaliyor program, ya da ben yanlış yapıyorum.

    2015-07-25 15:17:50

    Polygon`da Yuzey Aynalama

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Selamlar,

    Bir polygonda duzenleme yapiyorum. Bir yuzeyi sectim ve o yuzeyi simetrigi olan kisimda belirli bir noktaya yerlestiricem. Bu secili bir element olarak cogalttim ama aynalayamiyorum. Boyle bir konuda yardim ederseniz sevinirim/

    Iyi calismalar.

    2015-07-23 11:57:34

    Anladim, mental ray kullanmiyorum

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Anladim, mental ray kullanmiyorum ama chamfer olayini deneyecegim. Tesekkurler.

    2015-07-23 11:55:39

    Polygon`da Kose Yumusatma

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    http://postimg.org/image/oaeezb10r/

     

    Iyi gunler, benim polygonun kenar yumusatmalari ile ilgili bir sorunum var. Calismam soldaki resim. Kenar yumusatmalarinin sagdaki resimde oldugu gibi gorunmesi lazim. Bildigim bazi teknikleri uygulamaya calistim ama beceremedim. Yardimci olabilir misiniz, tavsiyeleriniz var midir? /Klavyeden dolayi Turkce karakter kullanamiyorum. Ozur dilerim.

    2015-07-16 14:44:03

    Teşekkürler

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Güzel bir yöntemmiş, bu işimi görür. Çok teşekkürler.

    2014-10-29 13:22:30

    Top Görünüşte Line ile Çizim Yaparken Ekran Kaydırma

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    İyi günler,

    3ds Max 2014 kullanıyordum, beni bezdirmesi üzerine 3ds Max 2012`ye geçtim. Yanlız 3ds Max 2012`de de şöyle bir eksiğim oldu:

    Bir Autocad Salon Proje çizimini 3ds Max sahneme atıp duvar kenarlarından turarak line ile duvarları çizip sonra da extrude ile duvarları yükseltme planım var. Ama 3ds Max 2013`de bu işlemi yaparken ekranı kaydırabiliyordum ve line çizimim bozulmuyordu, yani işlemim devam ediyordu. 3ds Max 2012`de line çizimim ekranı kaydırmaya kaltığımda son buluyor, kesiliyor, yani devam edemiyorum. Bunun bir ayarlaması olacaktı ayarlarda ama hatırlayamadım. Yardımcı olabilirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

    2014-10-29 12:57:31

    Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim,

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Tavsiyeleriniz için teşekkür ederim, sorunu çözdüm. Artık ekran kartından mıdır nedendir bilmiyorum ama sürekli belli aralıklarla bu sıkıntıyı verdiği için autoback dosyalarından şüphelendim. Programı otomatik kayıt yapmasını engelledim. Böylece sorun ortadan kalktı. Aynı sıkıntıyı yaşayabilecek arkadaşlar için bu da bir çözüm önerisi olsun madem.

    2014-10-25 18:37:42

    Onu da yaptım, ama

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Onu da yaptım, ama durum yine aynı. Yazılımsal olmalı sıkıntı ama çözemedim, galiba çok karşılaşılan bir durum değil.

    2014-10-25 10:03:55

    Teşekkürler. İçinde bulunduğum durumun

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Teşekkürler. İçinde bulunduğum durumun aciliyeti olunca elim kolum bağlandı işte. Bilgisayarcıya götürülmesi gerekiyor gibi.

    2014-10-24 21:14:59

    2014 kullanıyorum, sadece 3ds

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    2014 kullanıyorum, sadece 3ds max`de bozuluyor ekran. 3ds max 2013 kullanıyordum, onda da böyleydi, 2012`de de böyle. Sorun yazılımsal ya da ekran kartının 3ds max ile uyumu ile alakalı galiba, çözüm bulamadım. Yine de tavsiyeler için teşekkürler :)

    2014-10-24 19:08:22

    Format atabilecek bir durumda

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Format atabilecek bir durumda değilim kullandığım bu makinaya, zira ofis bilgisayarı, çok hakim değilim ama şirket verileri vb. var. Sıkıntı olabilir. Bu arada makina güçlü bir makina. Buna rağmen bunu yapmasına anlam veremiyorum.

    (Ek olarak: Konu başlığı altındaki ilk mesajıma bilgisayarın özelliklerini de ekledim.)

    2014-10-24 14:49:30

    3ds Max Çökme Sorunu

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    İyi günler,

    3ds Max`de modelleme yaparken program çöküyor, o da şu şekilde oluyor:

    Modelleme yaparken, hiç bir uyarı vermeden bir anda ekran grileşiyor. Öyle kalıyor makina, arka planda çalan müzik vb. aynen devam ediyor ama ekran tamamen gidiyor ve geri getiremiyorum. Bunun üzerine makinayı resetlemek zorunda kalıyorum. Bu gri ekran, kimi zaman siyah ekran oluyor, kimi zaman kırmızı-siyah ekran şeklinde oluyor ama çoğunlukla hata verirken ekran grileşiyor. Bildiğiniz gri oluyor yani.

    İç mimarım, yetiştirmem gereken bir iş var ama yapmaya çalıştığım modellemelerin çökmelerden dolayı sürekli yarım kalması beni zor duruma sokuyor, hiç bir çare de bulamadım internette. Aklınıza gelen çözümlerle bana destek olabilirseniz sevinirim. Şimdiden teşekkürler.

    *CPU QuadCore Intel Core i7-860, 2933 MHz
    *Anakart MSI P55M-SD40 (MS-7588) DDR3 SDRAM
    *16 gb Ram
    *AMD Radeon Hd 7800 Series

    2014-10-24 14:42:40

    Z ile seçili objeyi

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Z ile seçili objeyi odakladıktan sonra da durum değişmiyor. Yine aynı ne yazıkki. Bu hatayı birileri bir yerlere yazmış mı diye araştırma da yaptım ama çok bir şey bulamadım.

    2014-07-28 15:44:32

    Yakınlaşma ve Uzaklaşma Sorunu

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Selamlar, 3ds Max`de tasarladığım bir mekanda yakınlaşma veya uzaklaşma yapacağım zaman ya çok fazla zoom yapıp mekanımın arkasına gidiyorum ya da çok uzağa gidiyorum. Sadece bu da değil, bir objeyi baz alıp etrafında dönmeye kalktığımda sahne obje odaklı dönmek yerine çok daha abuk bir şekilde dönüyor, bir de bakmışım ki benim sahne taa ötelerde bir yerlerde kalmış. Yakınlaşma ve yönlendirmeyle ilgili böyle bir sorun var, nasıl düzeltip varsayılan ayarlara döndürebilirim?

    2014-07-26 12:50:31

    İşe Yaradı.

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Demek çözümü buymuş... Özkan`ın bahsettiği çözüm sağolsun işe yaradı. 100 cm olarak görünen kısımları 1 yapınca sorun çözüldü, artık normal görünüyor, vakit ayırdığınız ve yardım etmeye çabaladığınız için çok teşekkür ederim.

    2014-07-01 16:20:22

    Bahsettiklerinizi deneyeyim.

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Yarın işe gidince bahsettiklerinizi deneyip durum hakkında bilgi vericem. Aynı hatayla karşılaşabilecekler için dipnot olmuş olur. Hepinize teşekkür ederim.

    2014-07-01 00:27:30

    Tavsiye için Teşekkürler, Ama...

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    Tavsiyeniz için teşekkür ederim, bahsettiğiniz şeye aşinayım. Ne yazık ki tavsiyeniz, benim ekranımın ne olduğunu anlamadığım bir sürü kocaman çizgilerle dolu olmasını engellemiyor. View sekmesi ilgili bir şeyler vardır sandım başta. Yani bu tarz şeylerin böyle büyük görünmesinin nedeninin o olabileceğini düşünmüştüm ama oraları çok kurcalamama rağmen bir şey bulamadım. Biraz daha görsel atayım konuya, daha açıklayıcı olur.


    Kamerayı ctrl+c komutuyla kurup perspektif görünümüne geçiyorum, durum böyle:

    http://i.hizliresim.com/0VYpz9.jpg

    Uzaklaştığımda da böyle oluyor:

    http://i.hizliresim.com/6RovD7.jpg

    2014-06-30 16:40:26

    Kamera ve Işık Gibi Araç Uzantılarının Ekranı Kaplaması Sorunu

    bedirhankoseBedirhan Kösebedirhankose

    İyi günler, foruma yeni dahil oldum. Buranın uzun vadede çok yardımını alacağıma inanıyorum, ilk sorumu da sorayım, foruma bakındım ama benzeri bir şey bulamadım.

    Sıkıntım şöyle ki: Bir sahneye kamera yerleştirdikten ve ayarlama yaptıktan sonra, perspektif görünümüne döndüğümde kameranın çizgilerinin bütün görüş alanımı kapladığını görüyorum, yani dev gibi bir çizgisel kameranın içindeymişim gibi oluyor. Aynısı ışıklarda da var. Işıklarda ise bütün ışığın hüzmelerini, yayılma şeklini ve açısını bir sürü çizgiyle görüyorum ve bu programı çok yoruyor.

    Ve son olarak oluşturduğum mekan, sanki koskocaman bir kürenin en üst noktasındaymış gibi duruyor. Çizgiler vs. falan bir sürü bir şeyler var. Bütün yazdıklarımın birbiriyle bağlantılı olduğunu düşünüyorum, belki hatamın çözümü çok basit ama ben üstesinden gelemedim, google`a ne yazsam da derdime çare bulsam diye oturup düşündüm bol bol. Benim bu şekilleri çizgiler vb. kaldırmam lazım, eskisi gibi, yani default olarak görünsün istiyorum.

    Şöyle de bir görsel atayım:

    http://i.hizliresim.com/W2NoRQ.jpg

    2014-06-30 16:07:15