anarchydrone Son Forum Mesajları

    çok teşekkürler tam olarak

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    çok teşekkürler tam olarak istediğim oldu :)

    2014-08-21 10:40:18

    Particle Flow soru

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    Merhaba,

    Pflow konusunda oldukça acemiyim o yüzden takıldığım konuda bir sorum olacak.

    pflow source kullanarak bir objeye pbomb force uyguluyorum. Böylece elimde bir grup particleın etrafa saçılması gibi bir efekt oluyor. Daha sonra bu particlelara spin parametresi veriyorum ki dönmeye başlıyorlar. Sorum ise şu: spin parametresini belli bir zamanda başlatma ihtimalim var mı? Yani frame 1 de spin 0 frame 10 da 180 olması gibi. Keyframe animasyon denedim fakat parametreler değişmesine rağmen sonuç değişmedi. Plow parametreleri event başladığında mutlak değer kabul ediyor anladığım kadarı ile.

    yardımcı olabilecek birisi var ise çok sevinirim.

    2014-08-15 12:17:30

    3ds maxin yeni özelliklerini

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    3ds maxin yeni özelliklerini inceledim. hani güzel özellikler olabilir ama bırakın yeni sürümü basit bir eklenti ile bile gelebilecek özellikler var. programa yıllardır çok büyük bir yenilik eklenmiyor. autodesk softimagei gözden çıkardıktan sonra ne yazık ki maxin de sonunun farklı olacağını sanmıyorum. şu an maxi kullanan en önemli sektörler oyun ve mimari. animasyon ve filmde zaten kesinlikle autodeskin yenilik listesinde yer almıyor. oyun firmalarınada şu aralar maya lt gazlanıyor. unity entegrasyonu modelleme toolları falan ve gereksiz özelliklerin kırpılmasıyla oyun firmaları için çok daha karlı olacak maya lt. geriye bir mimari kalıyor... o da autodeskin en güçlü olduğu alanlar. revitler autocadler vs vs. dünyada bu kadar max kullanan olmasa yıllar önce maxin ipini çekerdi bu firma. 12-13 yıldır max kullanıyorum ama üzücü gerçek bu.

    yeni modo sürümü 801 i denedim, inanın bana max modelleme konusunda modonun yanında o kadar eski ve hantal ki... maxim en büyük gücü kullanıcı kitlesi. ne kadar çok kullanıcı o kadar çok plugin ve script demek. şimdi bütün o pluginler ve eklentilerde diğer programlara da çıkıyor.

    Keşke max te modern programları ve yenilikleri yakalayabilse ama autodesk artık Maxi üvey evlat olarak kabul etmiş sanırım.

    2014-05-14 20:45:09

    Şaka gibi cevaplar var

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    Şaka gibi cevaplar var gerçekten.

    "Para isteme.. Renderın Para alabilecek kadar iyi değil... Öğrenci işi gibi :( Üzgünüm...
    Bir daha da Kaliteni yükseltmeden Ticari işlere girme..."

    bu ne demek ki ...

    bir işin fiyatını etkileyecek onlarca unsur var... Meşrubat otomatına para atıp içecek alınmıyor ki burada. Arz talep meselesi.. bir işi acil yaptırmanız gerekiyor ise bazen iyi olmayan işlere de yüksek para verebilirsiniz. Şöyle düşünün küçük bir kasabada yaşıyorsunuz X işi yapacak çok kişi yok.. Siz çok kötü bile yapsanız aynı işi iyi yapan birisi ile aynı paraya da yapabilirsiniz.

    Ayrıca ilüstrasyon gibi işlerde belirli bir fiyat politikası olamaz ki.

    Konuyu açan arkadaşa da... Eline sağlık uğraşmışsın. Zamanla daha iyi de olacaksındır. Çalışma amatör olabilir ama müşterinin işini gördüyse mutlaka bir değeri vardır.

    Müşteriyi ve işi en iyi sen biliyorsun uygun bir fiyat belirle söyle 6 görüntü vermişsin ...1000 lirayı geçmeyen bir fiyat verebilirsin bence.

    Ama şunu da unutma söylenenlerin büyük çoğunluğu doğru.. Önce fiyat konuş.

    Force be with you :)

    2013-05-06 14:17:40

    http://www.vrayguide.com/2011/08/white-balance-with-vrayphyscam/ internetten white

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    http://www.vrayguide.com/2011/08/white-balance-with-vrayphyscam/

    internetten white balance olarak aratırsan daha fazla sonuç ta bulabilirsin.

    2013-05-07 10:05:27

    Gamma 2.2 diğer adıyla

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    Gamma 2.2 diğer adıyla linear workflow aslında önemli bir konu. Arkadaşlar zaten anlatmış gerekliliğini. Fakat bir not, bazı arakdaşlar soluklaştığını söylüyor. Eğer normal şekilde aydınlattığınız bir sahneyi linear workflowa çevirirseniz elbette solma ve patlama olacaktır. Çünkü siz gama 1 için aydınlatma yapıyorsunuz ve bu oranlar 2.2 için çok fazla kalıyor. Eğer tamamen gama 2.2 sahnesinde materyal, texture ve ışık ataması yaparsanız bir sorun kalmaz. Peki faydası ne bunun? 5 ışık koyarak aydınlatacağınız sahneyi bazen 1 ışıkla aydınlatabilirsiniz.

    *Yalnız Vray frame buffer gama 2.2 olarak algılamıyor bildiğim kadarı ile renderları, o yüzden curve editor ile ufak bir ayar çekmek gerekli.

    http://www.aversis.be/tutorials/vray/essential_gamma_01.htm

    bu linkte herşeyi ayrıntısı ie anlatmışlar, çok faydalı.

    2011-10-11 14:06:00

    Mac ler güzel makinalar.

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    Mac ler güzel makinalar. Grafik uygulamalar için çok stabil aletler. Fakat fiyatları bence oldukça yüksek. Esas konuya gelirsek 3d uygulamaları için Workstation ve iyi düzey PC lere göre çok fazla dezavantajı var. Birincisi işletim sistemi gereği pek çok programı kullanamazsın. Modo ve C4D örneğin macte çalışıyor. Sanırım mayanın da yeni versiyonu çalışıyor... fakat program çalışır plugini çalışmaz, yeni bir render programı deniyeyim dersin mac versiyonunu bulamazsın falan filan. İkinci olarak 3D uygulamalarının çoğu saf bilgisayar gücü ister görüntü değil. Tarla sürmek için güçlü bir traktöre ihtiyacın var bir porsche 911 e değil :)

    2011-09-27 11:57:11

    internette pek çok animasyona

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    internette pek çok animasyona giriş dersi var. http://www.digitaltutors.com/11/training.php?pid=3552 bu mesela onlardan biri. Ben inceledim gayet güzel. Mimari ve ürün animasyonu öyle karakter animasyonu gibi çok çetrefilli ve gözde büyütülecek birşey değil. Hakkıyla yapmak tabi ki zordur ama ... istersen bir eğitim dvd lerinede göz at.

    İkinci konuda bu hangi foruma girsem max vs maya karşılaştırması görmek artık mideme kramp saplıyor :) Autodeskin elinde 3 tane büyük animasyon modelleme yazılımı var. Maxin oyun ve mimari, mayanın film ve video, xsi ında efekt işlerinde çok kullanıldığı bir gerçek... fakat bu yazılımlar çok kapsamlı paketler. Esas gerçek şu... maya maya kullanıcıları için, max max kullanıcıları için, xsi da xsi kullanıcıları için. tutupta blur stüdyoda işe girsen max kullanana bir tane max lisansı çıkarırlar oturda maya öğren demezler.

    Elbette her programın artısı eksisi vardır. Söz gelimi modo 501 bana göre şuan dünya üzerindeki en iyi modelleme yazılımı, fakat modellemede pratik ve hızlı olması max , maya ve xsi gibi büyük paket programlardan daha iyi olduğu anlamına gelmez. Birini seçip kullanacaksın onda iyi olmaya çalışacaksın... olay bundan ibaret.

    2011-08-28 19:20:20

    701 i pek incelemedim

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    701 i pek incelemedim ama umarım 601 de ki sorunlar giderilmiştir.

    Bir de ya şu müthiş programa insan gibi bir materyal editör yapamadılar gitti. Node based bir materyal editör neden koymazlar ki ek olarak.

    2013-04-15 16:54:40

    Valla ne yazılımdan anlarım

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    Valla ne yazılımdan anlarım ne scriptten... ama bizim yazılımcımız c# diyor kesinlikle. Ayrıca geçenlerde ofise ziyarete 2 japon geldi SQUARE ENIX şirketinden. Birisi yazılımcı. O da c# kesinlikle mantıklı diyordu. Onların yalancısıyım :P

    2014-08-26 01:28:09

    blur studiosun elder scroll

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    blur studiosun elder scroll videoları teknik açıdan gerçekten çok başarılı ama şu blizzardın epic hissiyatına ve sanat yönetimini bir türlü yakalayamadılar.

    2014-08-26 01:20:57

    bu işlerin hepsi unity

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    bu işlerin hepsi unity 4 ile yapıldı bir de. Yeni sürüm 5 te autodesk beast lightmap bakein yerini enlighten gi enginei alacak bakalım o zaman ne işler çıkacak esas.

    Gerçi unitynin esas gücü mobil platformlarda. Bu tip realistik işlerde hiç bir zaman iddialı olmadı. Yeni çıkan unreal 4 resmen gerçekçilik konusunda ortalığı mahfetti : D

    http://www.youtube.com/watch?v=YVgItBYdy0s

    http://www.youtube.com/watch?v=EK0eLqYgZwE

    http://www.youtube.com/watch?v=B3ZNf6-SDZA

    ama unrealin da mobil platformda bir iddiası yok şuan. En azından şimdilik.

    2014-08-26 01:16:01

    Yorumlarınız için teşekkürler. Plant

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    Yorumlarınız için teşekkürler. Plant vs zombiesten etkilendiğimiz doğru. Hatta oldukça da referans aldık. Daha önce dediğim gibi bu bizim ilk oyunumuz. Yeni şeyler öğrendik hala da öğreniyoruz. Oyun tarzına kendimizde eklemlerde yaptık. İlerleyen oyunlarda daha iyileri için çalışacağız.

    2014-05-20 18:47:24

    Çok teşekkürler, Android versiyonu

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    Çok teşekkürler,
    Android versiyonu çıkınca buradan haber vereceğim.

    2014-05-20 16:07:14

    yeni mobil oyunumuz piyasaya çıktı.

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    Merhaba arkadaşlar.

    Bir süredir üzerinde çalıştığımız oyunumuz piyasaya çıktı. Şu an için sadece ios platformunda mevcut. Kısa bir süre içinde android versiyonu da hazır olacak.

    Bu hazırladığımız ilk oyun. O yüzden bizim için bir öğrenme süreci oldu. Unity 4 kullanarak yaptık.

    Bu linkten sitemizi ziyaret edebilir ve gameplay videosunu izleyebilirsiniz.
    http://arcticcamelgames.com/


    Bu linkten de isteyen arkadaşlar oyunu telefonlarına indirebilirler.
    https://itunes.apple.com/us/app/ottomania/id867437509?ls=1&mt=8

    Yorumlarınız için şimdiden teşekkürler.

    2014-05-20 15:34:07

    24. siyah beyaz hdrilar

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    24. siyah beyaz hdrilar genelde stüdyo çekimleri için kullanılan hdri lar. Beyaz fon üzerinde yapılan ürün çekimlerinde bunlar kullanılıyor genelde. Ürün üstündeki yansımalar için iyi sonuç veriyor.

    Dış mekan ve iç mekan hdri ları farklı. zaten anlaman çok zor değil... ya bir oda içi çekimidir yada dağ, tepe, gökyüzü. Hdri içinde çok fazla data barındıran bir uzantı... ışığını istediğin kadar açarsın. Hdri dosyasını vray hdri map e atadığın zaman ayarlarında multiplier diye bir parametre göreceksin. Default 1 de duruyordur. Onu artır.

    2011-08-15 13:51:48

    http://www.digitaltutors.com/11/index.php bu sitede cg

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    http://www.digitaltutors.com/11/index.php bu sitede cg ile ilgili hertürlü programa ait eğitim var. Hatta istediğin konulara spesifik dersleri bile ayrı alabilirsin.

    2011-08-11 13:14:09

    Bu bahsettiğin soruların cevabı

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    Bu bahsettiğin soruların cevabı tamamen projede gizlidir. Söz gelimi önüne gelen projede mimarın/tasarımcının özel sandalyesi, masası vb varsa tutupta yerine evermotiondan bir model koyamazsın. Ki bazı mobilya modelleri koskoca bir iç mekandan daha zor olabilir. O yüzden projeyi iyi inceleyip fiyatı ve zamanı ona göre vermek gerekir.

    Fakat genel bir iç mekan tasarımında hazır satın alınmış mobilyalar kullanılacaktır... oraya koyulacak x bir mobilya çok birşey değiştirmez denirse hazır model kullanırsın. Bu tamamen tasarımcı/müşteri ile alakalı bir durum.

    2011-08-10 13:34:05

    Şimdi işin aslı ne

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    Şimdi işin aslı ne yapmak istediğine karar vermek. Karakter tasarımı, mimari, Reklam görseli, animasyon gibi alanlar bu işin temel sektörleri. Bir tanesine ağırlık verip işini iyi yaparsan elbette aranan biri olursun. Kullandığın programın çok bir önemi yok.

    Ama seçtiğin alanla ilgilenmen gerekli. Programdan önce yapmak gereken şeyler var. Karakter tasarımı yapacaksan çizgiroman okuyacaksın , resimle ilgileneceksin, eline kalem almayada başlayacaksın.

    Yada reklamlar için ürün çalışması yapacaksan hafif hafif fotoğraf çekmeye başlayacaksın. Program inan bana en kolay kısmı :)

    İstediğin alana görede programını seçersin. Fakat karakter tasarımını yapacaksan tabiki rhino ile olmaz. Karakteri enjeksiyon kalıptan çıkarmak istemediğin sürece :P

    Basitçe bi araştırma ile zaten gerekli programları bulursun. Max, modo, maya, softimage, Houdini cinema4d, blender... yığınla çok güzel program var. Sen kendi alanını seç ayrıntılar sonra gelir:)

    2011-08-10 11:59:44

    Oyun motorlarında kullanmak üzere

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    Oyun motorlarında kullanmak üzere model üretmek için aslında belli başlı çalışma düzenleri bellidir.

    Low poly model genelde ya hi-poly bir sculpt(zbrush yada mudbox) üzerinden retopology yaparak oluştururlur yada Direkt olarak bir 3d programında da yapılabilir. Karakterler genelde hi poly den yapılıyor sonra retopo yapılıyor. Ama çevre üsürnleri ev. araba ağaç vs. kolaylıkla low poly olarakta modellenebilir.

    aşama aşama...
    3d sculpt (zbrush-mudbox-3dcoat-modo)
    retopology (3dcoat-topogun - Modo)

    Model için kesinlikle modo yu öneriyorum. Yıllardır max kullanıyorum fakat bir gerçek var ki max maya, modonun yanında model konusunda gerçekten gerideler. Ayrıca kendi içinde hem sculpt hemde retopo araçları barındırıyor.


    2013-04-15 16:44:20

    Endüstri ürünleri tasarımcısı

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    Endüstri ürünleri tasarımcısı

    2011-08-19 17:08:15

    öyle şeyleri aratmak dünya

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    öyle şeyleri aratmak dünya vaktini alır. Kullanacağın mobilyaların üst görünüş renderlarını alphalı alıp tek bir psd dosyasına atarsın... yarım gününü alır elinde hep kullanacağın bir lego seti olur : )

    Bazı şeyleri sıfırdan yapmak hazırını arayıp bulmaktan çok daha kolay valla :D

    2011-08-11 10:41:52

    Bir programı öğrenmek için

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    Bir programı öğrenmek için kitaptan okumak zaten çok etkili bir yöntem değil. Internette milyonlarca video var. Paralıları geçtim youtubta binlerce var. Hatta üniversite formatında ders veren cg siteleri var. Ki bunları kullanmak için basın açıklaması yapacak kadar ingilizce bilmeye de gerek yok :) Çok basit bir dille anlatıyorlar.

    2011-08-10 13:54:19

    tüm render soluk ise

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    tüm render soluk ise color mappingin exponentialdedir belkide. Reinhard ile deneyebilirsin. Sadece texturelar soluk ise sistem gaması 2.2 de fakat texturlar 1 de olabilir.

    2011-07-28 17:20:32

    örnekte benden olsun baka

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    örnekte benden olsun baka baka yaparsn artık ahhaha... videonun son 15 saniyesi falan tam öyle bir bölüm var :D

    http://www.youtube.com/watch?v=wrsR1TGMUpo

    vray scatterın demo videosu. Kullanmadım ama güzel bir plugine benziyor.

    2011-07-28 11:09:13

    Bu konularda uzman

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone


    Bu konularda uzman değilim fakat hair and fur ile böyle birşeyi yapmak mümkün gibi gelmiyor bana. Fur modele bikaç şekilde aktarılıyor... işte spline renderı olarak yada bir çeşit scatter sistemi ile. Sonuç olarak geometri ile. Bunu materyal parametreleri ile değiştirmek mümkünmü ki?

    Konu render süresi ise.. hair and fur piyasadaki pluginlere göre çok ağır diye duydum. Örneğin Hair farm yazılımı hair and furdan 7-8 kat hızlı render alıyor diye söyleniyor. Tabi biraz tuzlu :)

    2011-07-28 09:50:44

    default GI ayarlarıyla böyle

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    default GI ayarlarıyla böyle bir sonuç çıkar. Indirect illuminationu aktif yap, primary bounceu irradiance map yap ve ayarını low a çek. secondary bouncu da light cache yap. onuda 200 falan yap. vray global switchesta default lightı kapa. enviromenti beyaz yap. altada bir vray plane koy direk bu imaj çıkar :D ışık az gelirse vrayin plane lightlarından koy .. onlarda keskin gölge düşürmez. (no decay tikli değilse) bu ayarlada render 12 dk sürerse makinan tost makinası demektir : D

    2011-07-27 16:34:10

    Max design sanırım cad

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    Max design sanırım cad programlarıyla daha uyumlu çalışıyor. Aynı zamanda civil view adında ilginç bir eklentisi var. köprü viyadük yol işaretleri falan ekleyebiliyorsn : D

    Bunun dışında gün ışığı simülasyonu var. Birde ikisiyle gelen materyal kütüphaneleri farklı sanırım.

    default max ten eksik olan yönlerini bilmiyorum fakat.

    2011-07-27 16:06:23

    Zaten çok güzel cevaplar

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    Zaten çok güzel cevaplar gelmişte... Bir küçük not. Organik modeller dışında herhangi bir yerde meshsmooth yada turbosmooth kullanmayın. Basit chamferları autosmooth ile çözebilirsiniz.

    Örnek, koltuk minderi => mesh smooth
    mesela bir masanın kenarı için => chamfer + autosmooth

    http://imageshack.us/photo/my-images/263/autosmooth.jpg/

    2011-07-27 11:28:07

    resim yükleme sayfası yetersiz.

    anarchydronebaşar bostancıanarchydrone

    Merhaba,

    siteniz gayet güzel keyifle takip ediyorum fakat galeriye resim yükleme kısmı sanırım aceleye gelmiş. Birkaç eleştirim olacak.

    İlk olarak sınıflandırma gerçekten çok kötü. organik mekanik gibi inanılmaz genel modelleme kavramlarından sonra 3d araba nü gibi 2 tane spesifik konu gerçekten çok amatör olmuş. Halbuki karakter, araç, mimari gibi sınıflandırmalar olsa daha akla yatkın olurdu... Örneğin mimari bir görseli hangi başlığa koyacaksınız.. mekaniğe mi? Daha çok cad modelleri için bir bölümü andırıyor.

    Mutlaka diğer diye bir segmede olmalı.

    İkinci konu 30 kelime açıklama zorunluluğu. Yüzlerce site gezdim daha böyle kompozisyon kuralı görmedim :) Çok mu zor yazmak.. tabi ki değil... ama mecbur tutulmak... biraz komik olmuş :)

    iyi çalışmalar

    2011-07-30 12:35:53