alex511 Son Forum Mesajları

    Teşekkürler Şahin Bey..

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Teşekkürler Şahin Bey..

    2015-02-25 11:38:11

    Teşekkür ederim. Sanıyorum service

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Teşekkür ederim. Sanıyorum service pack 3; Service Pack 1 ve 2 yide içinde bardındırıyor.

    Bu arada Hotfix ile ilgili hiç update bulamadım.. Nerden indirebilrim.

    2015-02-24 23:22:53

    3ds Max 2015 Service Pack 1-2-3 ?

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Arkadaşlar merhaba. 3ds Max 2015 ilk defa kurucam. Yalnız kurulum yaptıktan sonra "Service Pack" lerin hepsini sırayla kurmam mı gerekiyor. Yoksa sadece son çıkan Service pack 3 ü kurmam yeterli mi?

    Autodesk 3ds Max 2015 Service Pack 1 and Security Fix
    http://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/downloads/caas/downloads/content/autodesk-3ds-max-2015-service-pack-1-and-security-fix.html

    Autodesk 3ds Max 2015 Service Pack 2
    http://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/downloads/caas/downloads/content/autodesk-3ds-max-2015-service-pack-2.html

    Autodesk 3ds Max 2015 Service Pack 3
    http://knowledge.autodesk.com/support/3ds-max/downloads/caas/downloads/content/autodesk-3ds-max-2015-service-pack-3.html


    Benim bulabildiklarim bunlar.. 1-2 ve 3.. Bunların haricinde varmı? Yada 4 vs. bilmiyorum. Farklı olarak varsa kurmam gerekenler de var mı?

    Teşekkürler iyi forumlar arkadaşlar..

    2015-02-24 23:00:44

    Serkan bey ellerinize sağlık..

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Serkan bey ellerinize sağlık.. Çok faydalı oldu.. Allah razı olsun...

    2015-01-02 00:57:52

    Mahmut bey vaktinizi ayırıp

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Mahmut bey vaktinizi ayırıp cevap verdiğiniz için teşekkür ederim. Bakmadığım yer kalmadı malesef hiçbir yerde yok. İşin ilginci böylesine ünlü bir cartoon karakterin nasıl olurda ilgili materyali bulunmaz :(

    Sanırım bakarak çizmek farz oldu :(

    2014-12-26 11:00:19

    Serkan bey yapamadım vallahi..

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Serkan bey yapamadım vallahi.. Nasıl yaptınız vaktiniz varsa kısaca açar mısınız?

    2014-12-23 20:09:05

    Serkan bey çok teşekkür

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Serkan bey çok teşekkür ederim. Deneyeceğim. Yalnız evet dediğiniz gibi resimde de görünüyor. Dönüşlerde ve dar alanlarda sünmeler deformasyonlar mevcut. Bunların önüne geçemiyoruz sanırım. Yani tile değeri ile değil de direk kaplamamdaki taşlar dönüşlerdede aynı olsun gibi..

    Bu arada tekrar çok teşekkür ederim.

    2014-12-23 15:19:07

    Kaplamayı Yaya Kaldırımının Kıvrımlarına Göre Atamak?

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Arkadaşlar merhaba. Resimde gösterdiğim kırmızı ok yönüne doğru düzenli ve kıvrımlı olarak kaldırım kaplamamı nasıl düzenleyebilirim. Bu arada bu yürüme yolunun bir kısmı. Epey bir "S" eğrisi gibi devam ediyor...

    http://i.hizliresim.com/89207k.png

    Not: Spacing Tool demeyin. Kaldırımlar model değil tamamen Plane üzerine Texture atanmıştır. Model olsaydı spacin tool ile path`i gösterip yapabilirdim diye aklıma geldi ancak malesef kaplama ile yapmak istiyorum. Diğer bir yol olarakda aklıma UVW map geldi ancak bu koca yolun UV Layoutunu çıkartırsam sanırım photoshopta beni uykusuz geceler bekliyor gibi.. İnş daha basit be kolay yoldan bir çözüm önerisi sunan olur...

    2014-12-23 14:00:30

    Aynen dostum. Zaten sıkıntı

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Aynen dostum. Zaten sıkıntı orda başlıyor :) Yabancı birçok siteye baktım. Ancak genelde araba, uçak, gemi... ile ilgili arşivler var.

    Bakmadığım yer kalmadı nerdeyse. Artık bulamayınca belki elinde olan yada yardımcı olabilecek birileri çıkar düşüncesi ile konuyu açmak zorunda kaldım..

    2014-12-18 14:47:11

    Pembe Panter Blueprint Bulamıyorum?

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Arkadaşlar merhaba. Pembe Panterin Blueprint resimleri lazım. Ön-Arka-Üst-Alt gibi.. İnternetten aradım ancak bulamadım. Sizlere sormak danışmak istedim.. Teşekkürler..

    2014-12-17 14:51:50

    Üstad kontrol ettim. Ufak

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Üstad kontrol ettim. Ufak hatalar mevcut sanki. Size tekrar ö.m attım.. Kontrol ederseniz sevinirim. Bu arada Max 14 olarak kaydederseniz sanırım 15 kullanıyorsunuz. Tekrar tekrar sizi yormak istemem..

    2014-11-18 21:04:48

    Belitrmiş olduğunuz ayarları denediğim

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Belitrmiş olduğunuz ayarları denediğim sahnemi Ö.M attım.

    2014-11-18 19:19:07

    mP Shape "Box" seçili

    alex511ahmet koçhisaralex511

    mP Shape "Box" seçili duruyordu.. Hemen deneyip bilgilendireceğim.
    Bu arada objelere atadığımız Modifier panelindeki PFlow Collision Shape`in
    Altındaki Shape: "" kısmınadan ne seçili olacak... Active ediyorum. ve orjinal orada geometry seçili.. Sanırım o öyle kalıcak değil mi?

    Edit: Yok üstad yine aynı.. özellikle yukarıdan aşağıya ilk düşüşleri resmen iç içe giriyorlar.. Sonradan düzelselerde. Sonraki düzelen kısımlarında bazılarında yine iç içe geçmeler olabiliyor..

    2014-11-18 18:30:55

    mparticle Flow ile yere düşen objelerin birbirine değmemesi?

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Arkadaşlar merhaba,

    Sorunum normal particle flow ile de denedim mparticle ile de denedim. mparticle biraz daha etkili oluyor ancak ne yaparsam yapayım, sahnemdeki zemine düşen vida modellerim etkileşimlerinde birbiri içinden geçebiliyor. özellikle cisimlerin ilk yere temas ettikleri anda ki iç içe geçme gerçekten çok can sıkıcı. Sonrada bazıları nesnelerin etkileşimine göre olması gereken yerlerde oluyorlar. Ancak render aldığımda gerçek ama gerçek olmayan render görüntüsü ile karşılaşıyorum. Çünkü bazı vida yada herhangi bir modelin diğer modelin içinde kaldığını hatta bazılarının yerinde içine girdiğini görüyorum.

    Epeydir araştırıyorum particle flowdan farklı olarak mparticle kullanmak daha gerçekci sonuçlar veriyormuş.Ve bahsettiğim sıkıntıların önüne de mparticle ile geçebilir mişim."ParticleFlow Collision Shape" atayarak Active işleminide yaptım ki zaten bunu yapmayınca etkileşim olmuyor. Sonuç hep aynı..

    Bu sorunumu nasıl düzeltebilirim.Üstadlardan yardım bekliyorum.Şimdiden teşekkürler..

    2014-11-18 17:36:29

    Baştan bilerek atlanan diğer

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Baştan bilerek atlanan diğer sorunu belirtmek istedim.Çünkü eklediğim videoyu kimse izlememiş yada gözden kaçan bir hata olmuş. Nesnelerin hepside siyah görünüyor. Yani realistic görünümden shaded a geçtiğimde anlık rengi görüyorum sonra tekrar siyah görünüyor.. Bunuda ekstra belirtmek istedim. Konu uzadıkça atlansın istemedim. Neden siyah görünüyorlar. Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim..


    Gelelim diğer merkez odaklı nesnelere ve taşınmama sorununa..
    Sanırım sorunu siz değerli arkadaşlardan "Serkan Yavuz"un müthiş fikiri ile çözdüm gibi..Diğer türlü komple sildiğimde plugin eklentileri vs.. gidiyordu...Ama bu sefer oldu gibi..

    3dsmax.ini dosyasını notepad ile düzenleyip;

    Benim Bozuk Dosyanın Ayarları
    [DefaultControllerTypes]
    DefaultFloatControl=720903036 1606122118
    DefaultPositionControl=294616578 -1170550
    DefaultRotationControl=8210 0
    DefaultMatrix3Control=8197 0
    DefaultScaleControl=8208 0

    Bu ayarlardan sadece gözüme çarpan ciddi anlamda DefaultPositionControl kısmı oldu..Ve burayıda diğer değerler gibi 8000 li rakam girerek eşitledim. Yani "DefaultPositionControl=8200 0" girdim. Kaydedip çıktım. Ve max`i açtığımda pluginlerimle beraber sorununda çözüldüğünü gördüm.

    Yeni Düzenlenmiş hali
    [DefaultControllerTypes]
    DefaultFloatControl=720903036 1606122118
    DefaultPositionControl=8200 0
    DefaultRotationControl=8210 0
    DefaultMatrix3Control=8197 0
    DefaultScaleControl=8208 0


    .ini dosyası sağlam bir arkadştan diğer gözüme çarpan "DefaultFloatControl=720903036 1606122118" değerininde muhtemelen 8000li değerini isteyebilir miyim? Sanki ondada sorun var gibi. Nesneler sorunsuz ancak o değerde de bi tuhaflık sezmedim değil :D Anormal duruyor..

    Hepinize sonsuz teşekkürler..



    EDİT: Evet gaza gelip yazmıştım. Ancak rotation kısmını denememiştim. Malesef rotation çalışmıyor. Muhtemelen orada float kontrol ile ilgili.. Çünkü, Motion Kısmındaki Assign Controllere geldiğimde pozisyon ve scale,in yanındaki + ikonları gitmiş. Yalnız rotation da duruyor. Genişlettiğimde sanki ses dosyaları atanmış gibi duruyor.. :)

    EDİT 2: Evet sanırım bu sefer oldu. Bir deneme daha yaptım. Yavuz arkadaşın verdiği değerleri olduğu gibi girdim. Bu sefer rotation daki sorunda gitti. Hatta siyah çıkan objelerde artık renkli gözüküyor.. Çok ilginç :D

    Girdiğim değerler;
    [DefaultControllerTypes]
    DefaultPositionControl=8200 0
    DefaultRotationControl=4465427 0
    DefaultScaleControl=8208 0


    * Yalnız bu floatcontroller hakkaten gözüme batmıyor değil..
    DefaultFloatControl=720903036 1606122118
    Bu değeri silsem mi? Yoksa sizde bu değer karşısında ne yazıyor...

    2014-11-07 16:01:22

    Değerli yorumlarınız için teşekkürler.

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Değerli yorumlarınız için teşekkürler. Ancak emir kardeşimiz çok güzel bir noktaya değinmiş. Yani ben şimdi tekrar diyelim ki assign controllerdan animasyon yapmak istedim ve yine aynı hata ile karşılaştım. İşte bu ezbere kaçan bir yönteme giriyor. Niye! Çünkü sorunun kaynağını bilmeden max`i resetliyorum. Evet sorunu çözüyor. Ancak ben her defasında sırf o saçma sorun yüzünden sürekli pluginleri tanıtmak zorunda kalıcam. İşte en gereksiz ve boşa geçen zamanın ispatı..

    Umarım max`i sıfırlamadan bu sorunu yaşayan ve çözen bir arkadaşımız denk gelirde bizlere yardımcı olur. Yoksa sizlerin yardımı ile sorunumuz bir şekilde çözülmüş oldu. Fakat sorun sorunu doğurduktan sonra sorun çözmek pekde çözüm odaklı görünmüyor.. Eyv..

    2014-11-07 14:44:17

    Yok max`i silmedim dostlar..

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Yok max`i silmedim dostlar..

    Paranist arkadaşın dediği ENU klasörünü sildim. Sorun düzeldi. Ancak yeni bir sorun çıktı.. Real Flow, SigerShader Studio, HDR light studio vb. birçok pluginlerim gitti. Daha doğrusu varlar ancak buton olarak yerlerinde değiler. Max`i ilk kurduğum zamana geri döndü..

    Acaba ENU klasöründeki hangi dosyayı geri sıfırlanmış olan Yeni ENU klasörüne kopyalarsam düzelirler.. Yedeğini aldım silmeden önce..

    Sorunda düzeldi çok şükür.. Ancak niye böyle yaptığını hala anlamış değilim.. Umarım yeni sorunun çözümüne yardımcı olabilirsiniz.. Teşekkürler..

    2014-11-07 11:37:34

    Üstad vallahi olmadı.. Denemediğim

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Üstad vallahi olmadı.. Denemediğim yol kalmadı sanki :) Neden böyle olduğunuda anlamadım. Durduk yere yav..

    2014-11-07 09:31:41

    Yaptım ancak malesef olmuyor.

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Yaptım ancak malesef olmuyor. Max dosyasını yollamamın bir anlamı olmayacak. Çünkü Max`i sıfırdan başlattığımda sahnemde hiçbir obje olmadığı halde yeni bir nesne çizdiğimde de aynısını yapıyor.. Yani yarım kalmış yada hatalı bir proje üzerinde çalışmıyorum. Maxi sıfırdan da açsam. Resetlesemde sanki hala o ses dosyalı proje açıkmış gibi davranıyor..

    Yinede yorumlarınız için teşekkürler..

    2014-11-06 22:42:21

    Obje Oluştururken Merkezi ( Origini ) Baz Alarak Oluşuyor ve Taşınmıyor.

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Dostlar merhaba...
    Az önce sıkıntısız çalışan 3ds max 2014 programım an itibarı ile ilginç bir hataya sebebiyet verdi. Sahnemde 2 tane box objem vardı. ve bu objeleri Motion-> Assign Controller den ilk objenin Z posizyonuna müziği atadım. Daha sonra tam istediğim sonucu vermediği için müziği silmeye çalıştım. Silinmedi. Track Wiev Dope Sheet de de gözüküyordu. Sonra sahnemi sıfırlayıp tekrar kompozisyon oluşturmak için resetledim. Ve yeni sahnemde çizdiğim tüm objeler Merkez odaklı oluşuyor. Ve Move ile Rotate komutu çalışmıyor. Scale çalışıyor.. Video ekledim. Sıkıntıyı tam anlamı ile görmeniz için.. Umarım sorunu maxi tekrar silip kurmadan çözebiliriz.. Teşekkürler..



    https://www.sendspace.com/file/ghtq9r


    2014-11-06 21:03:34

    Eleştirileriniz ve fikirleriniz için

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Eleştirileriniz ve fikirleriniz için teşekkür ederim..

    2014-11-04 12:31:58

    Araç ve Çok Katlı Bina Modelleme Fiyatlandırma?

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Arkadaşlar merhaba;
    Bir iş aldım ve karşı tarafda benden teklif bekliyor.

    Hem piyasanın fiyatını düşürmemek hemde karşı tarafa doğru teklif verebilmek için sizlere danışmak istiyorum.

    1- 12 katlı bir bina ve bu binadan tepeden bakıldığında üçgen oluştarak şekilde yan yana 3 adet olacak. Ortadaki binanın önünde diğer iki binanın ise sağ ve sol yanlarında olacak şekilde havuz ve klasik çevre aydınlatmaları, kamelya, kilit taşı(yürüme yolu), çimenler, içinde otoparkı, isinat duvarı, güvenliği vs..

    2-Bu binanın yaklaşık olarak 2.5 - 3 dakkalık bir animasyonu.

    3-Binanın hem gündüz hemde gece renderları. (Katalog için sanırım)

    ---------------------------------------------------------------------

    Bir diğer iş ise;

    1- Tır modellenecek. Tırın dolcesinde içine stand tarzı bir tanıtım amaçlı bişeyler kurulacakmış. Yani tır + tırın kasasındaki iç mekan modellemesi..

    Not: Tır`ı baştan modellemek ve hazır model kullanılacak şekilde 2 ayrı fiyatlandırma yaparsanız sevinirim.


    Bu iki iş için tahmini ne kadar süre verilmeli ve bütçe olarak ne söylemeliyim. Kendi aklımdan geçen miktar ilk iş için ortalama 1.5 - 2 Aylık bir süre ve 20.000 - 25.000 TL civarı fiyat ancak ikinci Tır modeli için hiçbir fikrim yok..

    * Fiyatlandırmaları neye göre ve nasıl yapıyorsunuz?

    Teşekkürler, iyi çalışmalar...

    2014-10-09 12:17:35

    Üstad teşekkür ederim. Yalnız

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Üstad teşekkür ederim. Yalnız benim istediğim şekilde bir tutorial bulamadım. Bu sadece Mass FX ile yapıyor. Hatta bunda basit bir örnek ile yaptığınız bir çalışmada bile çoğu zaman cisimleriniz iç içe geçebiliyor. Bunun nedenini hala çözmüş değilim. Convex`ten Concave bile yaptım ama nafile. Benim istediğim Particle Flow ile çünkü sürekli bana vidaları farklı farklı üretebiliyor. Mass Fx de benim kendi belirlediğim adet kadar animasyon oluyor. Random bir şekilde ve her vidanın farklı açılarla inişinin yere düştüğü andaki etkisini istiyorum. Umarım sorunumu dile getirebilmişimdir.

    2014-07-24 17:10:39

    Yorumunuz için çok teşekkür

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Eğer fazla vaktinizi almazsa kısa bir örnekle göstermeniz mümkün mü? Kolay gelsin.

    2014-07-24 11:06:46

    Particle Flow - Yere Düşen Cisimler Zeminin Altına Giriyor.

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Merhaba arkadaşlar;

    Herkese hayırlı ramazanlar. Zemine düşen vida animasyonu için başladığım projede. Malesef bu sonuçla karşılaştım. Particle Flowdan çıkan cisimler sanki zeminin yarısını algılamıyor gibi. Cisimler yere indiklerinde zeminin altına girenlerde var hatta bazıları zemini tanımadan içinden bile geçebiliyor.. Sizden ricam bu sorunuma yardımcı olabilir misiniz? Max 2014 - PFlow Kullandım. Sahnemde Plane ve Skylight(HDRI) var.

     

    http://i.hizliresim.com/6Y8Pl9.png

     

     

     

    http://i.hizliresim.com/6Y8Pl9.png Sahnemde normal Deflector de kullandım. UDeflectorde kullandım. Sonuç aynı. Gravity sizi aldatmasın onunda bir etkisi olmadı. Sahnede zemine düşen vidaların sektikten sonra zemine dönmesi için kullanmıştım gravityi ama onuda beceremedim.

    http://i.hizliresim.com/Jd6ApW.png

     

     

     

    Teşekkürler...

    2014-07-24 09:28:12

    Sorun sadece kamerada değil.

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Sorun sadece kamerada değil. Normal persfektif bir görüntüde de aynısı oluyor. Kaldıki ben ateş yada duman içinden geçmek istiyorum diyelim. Bu yüzden kamerayı FumeFX in box`ı içine soktuğumda kaybolmaması lazım. Gerçekten çok saçma bir hata.. Yorumlarınız için teşekkür ederim bu arada.

    2014-06-27 16:46:40

    FumeFX - Yakınlaşınca Renderda Efekti Görmüyor

    alex511ahmet koçhisaralex511

     

     

    Arkadaşlar merhaba;

     

    İlk defa başıma geldi ve sorunu ne yaptıysam çözemedim. Kompozisyonumun görünümü Sahne1 deki gibi. 

    http://i.hizliresim.com/krVjYD.png


    Animasyonun hesaplaması bittikten sonra rendera bastığımda, Sahne2 deki gibi ateş ve duman efektini renderda göremiyorum. 

    http://i.hizliresim.com/1PzY2j.png

     

    Ancak çok az geri gelip rendera bastığımda Sahne3 deki gibi efektelerim görünüyor. Bunun sebebi ne olabilir. 

    http://i.hizliresim.com/JLPp7Q.png

     

    Ayrıntılı olarak bakmak isterseniz. Video olarak da ekran görüntüsü kayıt ettim.

    Video Linki https://www.sendspace.com/file/jpaz0w

    Sahnede Kamerada var onunla da denememe rağmen aynı sonucu alıyorum. Kamerayı geri çektiğimde, Perspektif ekranında olduğu gibi efektler görünüyor.Ancak azcık ileri aldığımda görünmüyor. Mesela ateşin içinden geçerek bir animasyon yapmak istediğimde bu sorun yüzünden animasyon gerçekleşmeyecek. FumeFX 3.5.4 Kullanıyorum. Şimdiden yardımlarınız için teşekkürler.

    2014-06-27 11:35:59

    Malesef henüz sorunumu çözmüş

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Malesef henüz sorunumu çözmüş bulunmamaktayım.. Yokmu yardım edecek dostlar.?

    2013-12-03 16:22:59

    Sayın "ArkondeR" belirtmiş olduğunuz

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Sayın "ArkondeR" belirtmiş olduğunuz yere girip baktığımda zaten o kutucuğun işaretli olmadığını gördüm.. Yinede teşekkür ederim. Umarım yardımcı olan birileri çıkar... Çıkamadım işin içinden..

    2013-04-13 16:15:29

    Cevap veren tüm arkadaşlara

    alex511ahmet koçhisaralex511

    Cevap veren tüm arkadaşlara teşekkür ederim. Ancak hala çözmüş değilim.. Tüm belirtmiş olduğunuz yöntemleri uyguladım ancak malesef olmadı..
    Bu arada şunuda altını çizerek itinayla söylemek istiyorum. Kaplamalarımın Final Gather veya Photon Map veya Filter vs.. ile ilgili olmadığını belirtmek isterim.. Öyle bişey olsa render sonucunda bu denli bir sekansla karşılaşmam. Ne demek istediğimi az çok anladığınızı düşünüyorum. Yinede yorumlarını esirgemeyen arkadaşlara sonsuz teşekkürler..

    2013-04-12 22:24:41