CAMİİ PROJESİ

CAMİİ PROJESİ CAMİİ PROJESİ - Berat kabak

mimarcha (Berat kabak) program: 3dmax,vray,photoshop Süre: 1 HAFTA 12 yorum yapıldı 3/10 (8 kişi beğendi)

bu çalışmamaı mimarlık 3. sınıf öğrencisi olarak yayınlıyorum.proje sunumum hocalarım tarafından çok beğenilmiş olup sergiye alınmıştır.mimarlık okuyan arkadaşlarım için örnek çalışma olabilir.ayrıca yorumlarınızı bekliyorum. teşekkürler.BERAT KABAK.

CAMİİ PROJESİ 1CAMİİ PROJESİ 2CAMİİ PROJESİ 3CAMİİ PROJESİ 4CAMİİ PROJESİ 5

CAMİİ PROJESİ için Yorumlar

paylaşmak güzeldir
mateushasan demmirAvatar

güzel bir çalışma


2012-01-08 18:26:49
  • Offline
  • Erkek
Tebrikler
mxmxrAli KARAAvatar

Fikir ve tasarım çok güzel...tebrikler....


Sustum,suskunluğum susturana armağan olsun...
2012-01-08 18:46:25
  • Offline
  • Erkek
teşekkür ediyorum elimden geleni
mimarchaBerat kabak

teşekkür ediyorum elimden geleni yapmaya uğraştım...


2012-01-08 19:29:38
  • Offline
  • Erkek
camilerin yok edilen ruhu..
firketeyılmaz bağıran

sevgili berat

önce işin mimarlık eğitim olduğunun farkında olduğumu belirteyim. Elbette düşünce özgür olmalı ancak kesinliklede özgürlük sanatada yansımalı. Mimarlık çok ciddi bir sanat dalı. çok ciddi bir kültürü vardır. bu kültür evrenseldir ve kesinlikle dikkate alınması gereken değerleri vardır.

Bana göre namaz niyaz bilmeyen mimarlar veya adayları kesinlikle cami türü projelerden uzak durmalı. Camiler kendine göre mimari kuralları olan mekanlardır. Kendine göre bir tarzıda olmalı; vardırda zaten. Dünyadaki camilere bir bak. hepsinde bu kuralları görürsün. ancak en başta dediğim gibi secde edeceğin bir mekanı tasarlamak için secde ediyor olmak çok önemli. Tabi bu benim kriterim. Cami niyeti bile olsa mescidi haram ın temel mimari olarak kullanılması hiç yakışmamış. Emin ol islami değerlere sahip hiç bir mimar bunu aklına bile getirmez. Haram çok özel bir yerdir. çok özel bir mekandır. O özelliği hiç kimse hiç bir niyetle bozmak istemez. Tabi müslümanlar için geçerli bu. Sanırım salihli de garajın yanında bir cami var. Mimarı o kadar hoş çizgiler yakalamışki her şey mükemmel bence. Basit ama modern. Ancak ana çizgilerde aynen duruyor. Senin için güzel bir örnek olabilir.

Neden namaz kılmayan biri bu işte olmamalı diye düşünüyorum biliyormusun. Eğer bir camiye gidip abdest almamışsan, tuvaleti kullanmamışsan, bunların adabını, olması gereken bakış yerlerini bilmiyorsan gerçekten cami gibi bir şey yapamazsın. Tamam belki mimari bir şey ortaya çıkar ama cami değildir o. Her mekanın olduğu gibi camilerinde bir ruhu vardır. Olmalıdırda. Ancak sizin tasarımızın bu ruhtan oldukça uzakta. Halbuki mimarların en çok dikkat etmesi gereken konulardan biri bu yaklaşımdır.
Lütfen alınma, iyi bir incelemeden sonra sonuca göre olan eserlerini görmekten zevk alacağımı belirtirim.


Söylediklerinize dikkat edin; düşüncelere dönüşür. Düşüncelerinize dikkat edin; duygularınıza dönüşür. Duygularınıza dikkat edin; davranışlarınıza dönüşür. Davranışlarınıza dikkat edin; alışkanlıklarınıza dönüşür. Alışkanlıklarınıza dikkat edin; değer
2012-01-08 20:17:14 Edit:2012-01-08 20:17:56
  • Offline
  • Erkek
camilerin bizans kilisesi mimarisinden
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

başkaları farklı düşüne bilir ama bence gayet güzel bir düşünce kutlarım sizi


MODO, rhino
2012-01-08 20:46:18 Edit:2012-01-08 21:08:48
  • Offline
  • Erkek
Cami nerede ?
grafix99Tolga BİLENAvatar

Yılmaz Bey`in dediklerine aynen katılıyorum. Ek olarak, bu yapının önünden veya uzağından geçen çoğu kimse, etrafa bakınarak "cami nerede" diyebilirler. Camilerin içini girenler bilir. Ferahtır, yüksek tavanlıdır, kubbelidir. Minaresi vardır. Çocuklar gördüğünde işte cami der. Kabe tektir ve bunu mimari açıdan tasarımını cami modeli olarak almak doğru bir yaklaşım değildir. Eğer doğru olsaydı zamanında Mimar Sinan düşünebilirdi.


2012-01-09 11:25:31
  • Offline
  • Erkek
Başarılı bir sunum. Fikiri
sehircy

Başarılı bir sunum. Fikiri de beğendim. Kabe`nin aynısı kopyalanmamış. Kabe`den yola çıkarak arkadaş kendi tasarımını yapmış.
İkinci pafta`da belirtilmiş zaten, Kabe tasarımın çıkış noktası.
İnsanların camiyi kubbeli ve minareli yüksek yer olarak algılamaları`da yüzyıllardır insanların yeni bir tasarım üretmek yerine Mimar Sinan`ın camisini kopyalamalarından kaynaklanıyor. ilk cami`nin çatısı bile yoktur. Osmanlı coğrafyasının dışındaki yerlerde cami tasarımı çok farklıdır. Cami toplanılan yerdir. Kubbeli minareli oması şart değildir.


2012-01-09 11:50:53
  • Offline
eğer araştırırsanız minarenin dinimize
mimarchaBerat kabak

eğer araştırırsanız minarenin dinimize nerden geldiğini göreceksiniz.suriyenin çan kiliselerinden dinimize gelmiştir.Hz muhammed bilal habeş-i ye çık oku dediğinde minarede mi okumuştur ezanı.amaç yüksek bir yerden sesleniştir.kubbesi olması şart değildir.islam hiçbir zaman başını göğe kaldırmaz... Teşekkür ederim


2012-01-09 13:05:35
  • Offline
  • Erkek
yorum

Sevgili arkadaşım ve arkadaşlarım..
Kendince proje yarışma deneyimleri oldukça fazla olan bir meslektaşınız olarak; Özellikle radikal mimari projelerde (özgün cami proje özelinde) söyleyebileceğim tek şey `bu tarz nitelikli ve kritik proje yorumlamalarında (yarışma platformları gibi özgün ortamlar da dahil) ortaya konulan cesaret kadar, çizilen her çizgi veya farklı yaklaşımın altını hakkınca doldurabilme kaygısının her esnada hissedebilme bilincine varmak olduğu düşüncesindeyim. Saygılarla...


2012-01-09 14:51:13
  • Offline
  • Erkek
Demogoji yapmayacağım :)Niyet önemli.
agorafobiaKemalYetkinAvatar

Demogoji yapmayacağım :)Niyet önemli.


2012-01-09 15:10:42
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!

mimarcha Diğer Çalışmaları