HCS Dişli Simülatörü

HCS Dişli Simülatörü HCS Dişli Simülatörü - hami sertcan

HCSanimations (hami sertcan) program: Blender 3d Süre: 6-9 gün 0 yorum yapıldı 0/10 (1 kişi beğendi)

Blender oyun motoru kullanarak yaptığım dişli simülatörü programı

Program Hakkında Video:
https://www.youtube.com/watch?v=Ix8-K6qqpE4

Programı İndirmek İçin:
http://hamisertcan.com/hcs-disli-simulatoru/

Program Blender(2.72) oyun motoru kullanılarak yapılmıştır.

Programda üç çeşit dişli ekleyebilir ve eklediğiniz dişliler üzerinde bazı değişiklikler yapabilirsiniz.

Dişli sayısı, ve dişli boyutlarını belirlediğinizde programdişlinin çapını hesaplar.

Üst üste iki dişli eklediğinizde program hata verip kapanabilir, bu nedenle dişli ekledikten sonra konumunda biraz değişiklik yapın ve daha sonra
diğer dişliyi ekleyin…

Aktif dişliyi seçtikten sonra bağlantı kur butonuna tıklayıp diğer dişliyi seçin böylece aktif dişlinin devir sayısı diğer dişliye göre hesaplanır.

Eklediğiniz dişliyle başka bir dişli arasında bağlantı yapmayacaksanız devir sayısını diş eklemeden önce yapmanız gerekir…

Sonuç: Blender oyun motorunda mesh objelerinin editlenmesi oyun çalışırken pek mümkün olmadığı için dişliye eklenecek her diş ayrı bir obje olarak tasarlandı bu durum oyun içerisinde
çalışan çok fazla obje anlamına geldiği için oyunda kasmalar meydana geliyor. Belki yazılımlarda yapılabilecek büyük çaplı değişikliklerle kasma azaltılabilir ancak mesh editleme olmadan durum
tamamen düzeltilemez gibi görünüyor :)

Kullanıcıdan veri almak için bulunan girdi panelleri string property tipinde yapılmak zorunda float yani noktalı sayı tipinde property tanımlandığında hatalar oluşuyor. Ancak string property tipinde tanımlandığı için girdi panellerine harfte yazılabilir durumda :) Bu sorunu çözmek için keşfedebildiğim tek çözüm bütün harfleri ve hatta diğer tuşları tek tek tanımlamak ve bu tuşlara basıldığında sistemin çalışmasını engellemek ancak bu da çok uzun iş olduğu için yapmadım. Onun yerine harf basmazsanız bu sorun çözülmüş olur :) Ayrıca aktif objeyi belirlemek için kullandığım objedeki string property ler aktif objeye çoğunlukla float tipine çevrilerek kopyalandıkları için sayı haricindeki her türlü karakter de float property ye çevrilemediği için hata oluşuyor.

Eğer programda bu şekilde kasma ve sebebini tam olarak çözemediğim ve programın bir anda
kapanmasına sebep olan problemler olmasaydı, programı daha da geliştirme fikrindeydim ancak şimdilik
bu şekilde yayımlıyorum…

Herkese iyi çalışmalar :)

HCS Dişli Simülatörü için Yorumlar

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !

HCSanimations Diğer Çalışmaları