Z-Brush : karakter modelleme ve animasyon

Ve ayrıca mod yapma
kurtcobainYunus ERBAŞAvatar

Ve ayrıca mod yapma kafası diye bir şey yok.Profesyonel oyunculuğun temel taşı mod yapmak.Blizzard fimasını biliyorsan eğer oraya kaç kişi mod yaparak girdi.Haberin bile yok.Sen bana diyorsun ki temelsiz bir binayı ayakta tutarım ben.Bende sana diyorum ki o binaya tekme atsam bile yıkılır.Bak aramızdaki tecrübe farkını görebiliyor musun?


2012-01-18 15:04:36 Edit:2012-01-18 15:05:24
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
bn öyle bişi demedim
gge26Mehmet

bn öyle bişi demedim ve her oyun yapımcısı mod yapmadanda başlıyabiliyor


gge26
2012-01-20 15:41:38
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Herkese merhaba,
kazmamuratmurat afşar

Herkese merhaba,

Arkadaşlar, bu konuyu, ben bunu yaptım, ben şunu yaptımla bir yere vardırmaya çalışmanızı çok da yerinde görmüyorum, ama bunu da heyecanınıza ve oyun tutkunuza veriyorum.

Bir ağabeyiniz olarak ve oyun yapımı işiyle profesyonel olarak uğraşan birisi olarak size bir kaç tavsiye vermek isterim.

Oyun yapımında olsun, animasyon filminde olsun, ya da bambaşka bir iş de olabilir, hiç farketmez, önceliğiniz elinizdeki imkanları iyi ölçmek ve elinizdeki işgücüyle hedeflediğiniz sürede nasıl bir şey çıkartabileceğinizi iyi tartmak olmalıdır. Örneğin; 7dx teki çalışmanız olan "3d araba yarışı" teması aslında başlangıç için fazlaca iddialı bir şeydi. Bu proje, ekibinizin 3 veya 4. projesi olsaydı, o zamana kadar olan tecrübenizin yardımıyla inanın 2-3 gömlek üstte birşey çıkabilirdi. Tecrübe her işte olduğu gibi bunda da çok önemli ve tecrübeyi doğru bir gelişimle en iyi şekilde arttırmak doğru seçimlerle ilgili.

Varolanın vaktinizi ve kaynaklarınızı kısa sürede bitirebileceğiniz daha basit projelerle çalışmaya başlama seçeneğiniz de mevcut. Bu konunun açılma sebebi olan "karakter modelleme" gerektiren bir şeyler yerine daha basit, daha küçük ölçekli ve gameplayin ön plana çıktığı bağımsız projeler üzerinden de yürüme imkanınız var. (Elbette aradığınız kalitede model ve animasyon üretecek arkadaşlar bulamaz iseniz) Bağımsız oyun yapımcılarının son derece başarılı küçük oyunları mevcuttur, interneti biraz araştırırsanız çok güzel ve eğlenceli örneklere ulaşabilirsiniz. Bu tarz projeler sizi game design konusunda geliştireceği gibi zamanla gameplay, UI design, oyun dengeleri vs. gibi konularda da yavaş yavaş tecrübenizin artmasını sağlayacaktır. Üstelik elinizdeki projeleri gerçekten "bitmiş" bir şekilde finalize etmeniz daha kolay olacak ve vaktinizi uğraştığınız şeyi daha da güzelleştirmeye harcayabileceksiniz. Küçük ya da basit oyunları sakın hakir görmeyin, zira değişen trendler artık insanların 10-15 dakikalık boş zamanlarında eğlenebileceği küçük oyunların da müthiş paralar kazanabileceğini, müthiş satış rakamlarına ulaşabileceğini gösteriyor. (Örneğin angry birds 30 milyon satış rakamına ulaşmış bir oyun) Orijinal bir fikir, güzel bir dizayn ve projenin çapına göre yapacağınız grafiklerle bitmiş bir ürün çıkartmak ilk etapta büyük paralar kazandırmasa bile daha büyük projeler için size bir basamak olabilir.

Aynı şekilde, mod yapımcılığını ya da browser oyunu üretmeyi de küçük görmemek gerekli. Zira hangi projeyle uğraşırsanız uğraşın size tecrübe getirisi olacaktır. En önemlisi, elinizdeki projeyi şartlar ve kaynaklar dahilinde en iyi şekilde finalize edebilmek.

İşe başlarken en önemli şey iyi bir planlama ve planınıza uygun olarak işleri zamanında bitirebilmek olmalıdır. Zaten bunu bir şekilde başarabiliyorsanız iyi kötü profesyonelliğe yaklaşmışsınız demektir.

Amatör ya da yarı amatör ve küçük ölçekli bir ekiple bir God of War, bir Starcraft, bir Modern Warfare yapmak mümkün değil. Ama bu seviyede projeler üretebilmek için basamak basamak ilerleyebileceğiniz şeyler yapabilmek mümkün. Zaten sizler de durumun bu olduğunun iyi kötü farkındasınızdır.

Tümüyle örnek olarak söylüyorum; kötü bir karakter modeli kullanmaktansa iyi bir araba modeli kullanmak, kötü 3d görüntü yerine iyi 2d görüntü kullanmak daha yerindedir, bunu sakın unutmayın. Kaynaklarınızı ve projenin işgücünü iyi tartın, iyi hesaplayın, projenizi buna göre dizayn edin. Ekip, kaynak ve iş kaltesi anlamında yeterli seviyeye geldiğinizi hissettiğinizde ise artık aklınızdaki fikri bu değişkenlere bağımlı kalmadan uygulamaya geçirme özgürlüğüne ulaşmışsınızdır.

herkese iyi çalışmalar,

saygıyla.


2012-02-02 10:00:05 Edit:2012-02-02 10:01:21
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
garyovasan; karıştırıyor olmayasın, ben
kazmamuratmurat afşar

garyovasan; karıştırıyor olmayasın, ben hep organik çalıştım aslında. :)


2012-02-02 15:13:03
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
karıştırıyorsun hocam sen, bi
kazmamuratmurat afşar

karıştırıyorsun hocam sen, bi cem vardı bir zamanlar, onunla karışmış sanırım frekans.


2012-02-08 11:37:40
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !