V-Ray : VrayLightMtl Sorunu

VrayLightMtl Sorunu

Arkadaşlar merhaba,

Lightmtl ile istediğim sonuçları alamamam üzerine araştırma yaptım ve vray`in resmi sitesinde şu yazıyla karşılaştım.

The direct illumination options currently only work properly if the VRayLightMtl material is the only material applied on the object. They will not work if the material is part of a complex material like a Multi/sub-object material or a VRayBlendMtl material. This restriction will probably be removed in a future release.

Yani anladığım kadarıyla lightmtl, multi/sub-object gibi materyalli objelere atanınca doğru hesaplanma yapılamıyor. Ki bu benim istediğim sonucu alamamamın nedeni oluyor. Koca chaos group bu ufak sorunu nasıl çözemedi hala anlamış değilim. Neyse

Siz ışıklı pleksi kutu harf gibi şeyleri vrayde nasıl simüle ediyorsunuz? Ben az çok bir şeyler yapabiliyorum ama genelde istediğim sonuçları alamıyorum. Koca bi odayı gerçeğe baya yakın bi şekilde simüle edebiliyorum ama şu olayı çözemedim.
Eğitim videolarında genelde iç mekan dış mekan öğretiliyor. Vraylightmtl basit bi şekilde anlatılıyor.

Mesela şu videodaki ışıklandırma tam istediğim şekilde.

https://youtu.be/HMDrTS1aEPk?t=1m13s


2016-06-18 13:31:42
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
vray light type olarak
norromusa canAvatar

vray light type olarak mesh`i araştırın. BElki işinizi görür. bunun dışında material slotta istediğiniz objenin self-illimunation seçeneğini aktif ederseniz de ışıklı bir şekilde görülür. ama çevresini aydınlatır mı emin değilim


2016-06-18 14:01:07
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.google.com
{islemler}
Maalesef mesh light işimi

Maalesef mesh light işimi pek görmez. Self-ill. de lightmtl ile aynı sorunu yaşatıyor. İlk resim self-ill, altındaki ise bildiğimiz plane light. Self-illimunation'ın ne kadar cozurttuğunu görüyosunuzdur.

 


2016-06-18 14:25:49
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !