V-Ray : vray render son kareler

vray render son kareler
izzet_7502

Herkese merhaba . 3dsmax vrayde render aldığım zaman , render bitmeye yakın ( son birkaç bucket kaldığında ) işlemci kullanımı % 5 lere düşüyor ve son kareler renderin bitmesini çok uzatıyor . Bu sorunun bir çözümü var mıdır yoksa normal bir durum mudur . Cevaplar için teşekkürler .


2019-02-17 19:33:37
  • Offline
{islemler}
Biliyorsunuz her bucket 1
cebliyunus akdagcik

Biliyorsunuz her bucket 1 işlemciyi gösteriyor. son kalan bucketler yoğun yansıma veya kırılmaların olduğu bölgede ise oldukça yavaşlıyor. 2-3 bucket kaldıysa 2-3 işlemci çalışıyor demektir diğer işlemciler boşta kalıyor. bu nedenle %5 lere düşüyor. bu normal.

hızlandırmak için bucket boyutlarını küçültebilirsiniz. böylece son kalan bölgeyi daha çok işlemcinin hesaplamasını sağlarsınız.

diğer seçenek progressive kullanmak.


www.cebli.com
2019-02-17 20:09:30
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.cebli.com
{islemler}
çok teşekkürler yunus bey
izzet_7502

çok teşekkürler yunus bey . bucket boyutunu küçültmek mantıklı denim hemen


2019-02-17 20:11:17
  • Offline
{islemler}
Bucket size'ı bunun için
fasuto53Fatih Avatar

Bucket size'ı bunun için küçültmek doğru olmaz. bucket boyutları en optimum değerlerde ayarlanmıştır. Çok iyi bir sebebiniz yoksa bu ayarlarla oynamayın ve bu iyi bir sebep değil. Bucket boyutlarının değiştirenler zaten sadece bu ayarla oynamıyor sahneye ve donanımlarına göre bir takım öngörülerini (deneysel tatminlerini) test ediyorlar.

Zaten bu durumu 3 üstü sürümlerde otomatik olarak son kalan kareleri yeniden çekirdeklere paylaştırarak halletmediler mi? Hangi sürümde geldi tam bilmiyorum ama şuan böyle bir şeyi otomatik olarak vray yapıyor diye biliyorum.


2019-02-17 23:05:27
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Doğrudur sıralamaya göre son
cebliyunus akdagcik

Doğrudur sıralamaya göre son kalan bucketleri işlemcilere bölüştürüyor. ama takılma son kalan bucketlerde değilde, mesela render %80'de iken, 3 işlemci gelip 3 sorunlu bucketi hesaplamaya başlıyor. üst sınıf bir sistemle çalışıyorsanız diğer çekirdekler kalan alanı çok kısa sürede bitirip boşa çıkacaktır. Sonrasında o sorunlu 3 bucketi bekleyecektir.
Vaktiniz varsa sorun yok ama 3-5bin karelik bir animasyon yapıyorsanız 50-60 çekirdeğin 2dk boşta kalması bile ciddi sürelere malolur.
Bu tip durumlarda optimum değeri sizin bulmanız gerekir.


www.cebli.com
2019-02-18 00:16:29
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.cebli.com
{islemler}
Aynen öyle yunus bey
izzet_7502

Aynen öyle yunus bey 32 çekirdeğin 30 boş kalınca can sıkıyor.Fatih bey vray 3,6 kullanıyorum sanırım onda buchet paylaştırma yok . Çözüm için buchet ebatını düşürdüm son karelere geldiği zaman render durdurup sadece kalan bölümü tekrar render yapıyorum .


2019-02-18 04:54:50
  • Offline
{islemler}
Vray 3.6 da bucket
cebliyunus akdagcik

Vray 3.6 da bucket paylaştırma var. Ama sizdeki sorunlu bucketler paylaştırmadan önce işleme alındığı için diğer işlemciler sonradan dahil olamıyor. bucket size küçülterek hızlanma sağlayamadıysanız progressive deneyebilirsiniz.

Ama tabi bu dediklerim geçici çözüm. aslında bucketin takıldığı bölgedeki sorunu bulmanız gerekiyor. sahnenize hazır model eklediyseniz gereksiz subdiv olabiliyor. özellikle evermotion modellerinin optimizasyonu çok kötüdür. cleaner script hızlıca optimizasyon sağlama konusunda başarılı.

Opacity map kullanılan objeler varsa o bölgede vray çok yavaşlayabiliyor. bitmap içerisinde blur değeri düşürülerek hız sağlanabilir ama en iyisi vray kullanıyorsanız opacity mapten olabildiğince uzak durmak.

Yine hazır obje kullanıldıysa gereksiz displacement kullanılmış olabiliyor. bunları iptal etmek gerekiyor.

Yani kısacası sahnenize hazır obje ekliyorsanız (ki sorunun bundan kaynaklandığını tahmin ediyorum) dosyaya direk merge etmek yerine hazır model dosyasını açıp az bir vakit harcayarak optimize edip sonra kullanmak, totalde size çok büyük vakit kazandıracaktır.


www.cebli.com
2019-02-18 12:13:57
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.cebli.com
{islemler}
Haklı olabilirsiniz, iş uzun
fasuto53Fatih Avatar

Haklı olabilirsiniz, iş uzun animasyonlar olunca dengeler değişebilir. Yinede tavsiyem bunu tüm projeye uygulamadan önce ortalama bir sahnede iki bucket boyutuyla da bir test etmeniz toplamda kazancınızı kontrol etmeniz. Çünkü optimum olmayan bir ayarlama size %20 kadar zaman kayıpları da yaşatabilir. Bunlarla ilgili internette testlere bakabilirsiniz.


2019-02-18 13:41:41
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Teşekkürler . Yazdıklarınız dikkate
izzet_7502

Teşekkürler . Yazdıklarınız dikkate alıcam


2019-02-19 16:23:01
  • Offline
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !