V-Ray : uwmap ayarları (bump ile sıva) sorunu

uwmap ayarları (bump ile sıva) sorunu
cemcecem canAvatar

merhaba arkadaşlar/hocalarım forumdada aradım ama istediğim sonuca ulaşamadım, dersleri izleyerek ilk defa bir ev modelledim, farklı bir dersten uwmap kullanımını öğrendim, hazırladığım evin duvar meterialinde bump mapa siyah beyaz hazırladığım siva dosyasini attim, uwmaptan box modunu seçtim ve render aldığımda siva bazı duvarlarda gözükür iken bazılarında görünmüyor, perspektiften kaynaklı olduğunu düşünüp acıyı degistirerek render aldım ama yine olmadı, aynı duvarın bir bölümünde var iken birden bire kesiliyor, sanki slice ile kesmişimde ondan sonrasında sıva yokmus gibi oluyor neden oluyor acaba ? önerebileceğiniz uwmap dersmi var mı, yada siz hocalarım siva için nasil bir yol izliyorsunuz :( box modunun dısında diger modlarıda denedim ama bir türlü sonuca ulaşamadım, :(


2012-03-27 19:27:34
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
yardım edebilicek kimse yokmu
cemcecem canAvatar

yardım edebilicek kimse yokmu acaba :( konu hala aktif, delirmek üzereyim ya :(


2012-03-28 15:24:35
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
GI seçimde lightcache kullanıyorsan

GI seçimde lightcache kullanıyorsan görünmeyebilir


www.engindemir.net
2012-03-29 13:01:06
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
ilk sıcrama için irradince
cemcecem canAvatar

ilk sıcrama için irradince ikinci sıcrama için light cache kullandım, forumda arkadaşlarında çalışmalarını izliyorum öğrenmek için, bu sıçrama ikilisini kullanıp sıva dokusunu verenler var ama ? siz hangi yöntemi kullanıyorsunuz


2012-03-29 19:43:42
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Ewet ama bildiğim kadarıyla

Ewet ama bildiğim kadarıyla herzaman bump kaplamlarda light cache doğru sonuç vermiyor! Brute force olarak denmeni tavsiye ederim


www.engindemir.net
2012-03-29 22:53:17
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
benimde başıma gelmişti alt
bikanBeyhan BayhanAvatar

benimde başıma gelmişti alt

benimde başıma gelmişti alt kısım tamamen siyah kalıyordu. atadığın bitmap in tile ve mirror kısımları var. orada iki tane onaylı kutucuk olması lazım orayı birde kontrol et istersen... bende işe yaramıştı.

www.beyhanbayhan.com.tr
2012-03-30 11:20:57
  • Offline
  • Bayan
{islemler}
çok tşkr ederim ilgilendiğiniz
cemcecem canAvatar

çok tşkr ederim ilgilendiğiniz için, Beyhan hocam dediğiniz kısmı kontrol ettim işaretlilermiş zaten, Brute force yönteminide denedim Engin hocam malesef oda olmadı, su sebepten kaynaklanıyor olabilirmi ? ben her katta farklı renk kullanıyorum poligonlarda, ama her poligon için yine o bump dosyasını gösteriyorum, viewportsa atadıgımda görünüyor bump map ama tuhaf şekilde renderda çıkmıyor anlamadım, farklı renkler için katlarda nasıl bir yöntem izleniyor bump için acaba ? :(


2012-03-30 13:12:33
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
anladığım kadarıyla elinizde poly
bikanBeyhan BayhanAvatar

anladığım kadarıyla elinizde poly edit obje var ve belirli yüzeylerine farklı renk atıyorsunuz ve bump kanalına siyah beyaz bir resim atıyorsunuz ki kabartma oluşsun. Eğer doğru anladıysam bump metarialler (bump kanalına atıldıysa) renderda gözükmez sadece kabartma etkisi yaparlar. vray de yapıyorsanız standart otuz gelir o sayıyı arttırarak etkisini görebilirsiniz.


www.beyhanbayhan.com.tr
2012-03-31 09:39:19
  • Offline
  • Bayan
{islemler}
sorunum renderda kabartma etkisini
cemcecem canAvatar

sorunum renderda kabartma etkisini görememek değil, evet map bölümünden %30 degerinide arttırdım, ama sorunum aynı aks üzerinde bazı poligonlarda/bölümlerde görünür iken bazı bölümlerde görünememesi, tüm meteriallere aynı bump dosyasını da attım,


2012-03-31 18:57:37
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
bir resim ekleme şansınız
bikanBeyhan BayhanAvatar

bir resim ekleme şansınız var mı?


www.beyhanbayhan.com.tr
2012-04-06 14:16:35
  • Offline
  • Bayan
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !