V-Ray : Sorun Işıkta mı? Malzemelerde mi? Render ayarlarında mı ?

Sorun Işıkta mı? Malzemelerde mi? Render ayarlarında mı ?
isengonulİpek Şengönül

Merhaba, ben burda yeniyim birazda acemiyim.

Render kalitesini ne yaparsam yapayım gerçekçi olmuyor.

Önerilerinizi bekliyorum

https://i.hizliresim.com/3zDJp2.jpg


2018-06-13 13:15:12
  • Offline
  • Bayan
{islemler}
Işıklar materyaller ve render
halkaFurkan YILMAZ

Işıklar materyaller ve render ayarları bir bütün. Ama özellikle sizin ışık tercihleri, kullanımları, açıları ayarları üzerine durmanız lazım.


www.furkanyz.com
2018-06-13 17:01:20 Edit:2018-06-13 17:01:59
  • Offline
  • Erkek
  • http://furkanyz.com
{islemler}
Selamlar, Öncelikle tebrik eder
eRtanKaRayapiH. Ertan KarayapıAvatar

Selamlar,
Öncelikle tebrik eder kutlarım, yeni biri için başarılı bir çalışma.

Furkan beye katılmakla birlikte bir iki şey daha eklemek isterim.

Fotogerçekçi renderların en belirgin özelliği hiçbir detayın kaçırılmamış olmasıdır. Aslında gerçekçiliği detaylar belirliyor. Detaylardan kastım modelleme detayları; hazır objelerin özensiz yerleşimi, birebir aynı objelerin aynı rafta düzensiz tekrarı, yine bu rafta scale ile sanki farklı bir obje yaratma girişimleri sonucunda esas objede oluşan ilginç distorsiyon (oranları / ebatları farklılaşmış objeler) --> tahmin edersiniz ki kavanozlardan bahsediyorum. Aynı içerikteki kavanoz kolay hazırlık için aynı sırada olur gibi.
Anlaşıldığı üzere burası bir kafe, restoran ve benzeri bir mekan. Gerçekçi insan modeli veya photoshop gibi programlarda canlı ögeleri eklemek yeni biri için çok zordur; yani o gerçekçiliği bozmadan ekleme yapmak. Hadi bu insan objelerini geçelim; mekanda genel olarak çok fazla eksik obje var. Çok fazla modelleme detay eksikliği var. L tipi desk çok boş duruyor, yanındaki cam dolap da öyle. Farklı malzemeler arası geçişler; süpürgelik yok mesela. Ahşap yer malzemesi ile yer karosu geçişi de öyle. Sonra mutlaka görünür elektrik prizi, ışık açma-kapama düğmesi gibi gerçek hayatta evlerimizde, mekanlarda olan tüm detayların olması gerekiyor. "Gerçekçi olmuyor" dediğiniz için bunları yazdım. Gerçekçilik tam olarak burada başlıyor. Texturleme, materyal hazırlığı, texture koordinatı uvw map, ışık, kamera, render setup gibi ayarlar daha sonra gelir. Öncelikle o mekanı yaşayın; insan kullanımında olan bir mekanda, o mekanın işlevi çerçevesinde insan ihtiyaçlarına cevap verebilecek her şey olmalı. Her detay düşünülmeli.
Bunun dışında modelleme aceleye gelmez; programa çok iyi hakim olup kusursuz bir iş çıkarırsınız orası ayrı konu... Tavandaki 4 adet yan yana siyah aydınlatma objesi havada duruyor; havada duruyor derken tavana bağlantıları yok, az biraz aşağıda kalmış. Aynı siyah aydınlatma objesinden bir adet daha var; bakış yönümüze doğru en sol tarafta; bu objede fazla yukarı çıkmış hatta; tavana sabitleneceği siyah parçası tamamen yok olmuş ki asma tavana o aydınlatma objesi pek olmamış gibi, yanda spotlar var, aynı asma tavan detayında aşağı doğru inen büyük obje.
Biraz uzattım, farkındayım. Ama tüm bu detaylar gerçekçiliği belirlemede en önemli faktörler.
İyi çalışmalar dilerim.


- eRtanKaRayapı -
2018-06-19 15:13:54
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !