V-Ray : render problemim

render problemim
uzmantariktarık özcanAvatar

arkadaşlar ben kursumu yeni bitirdim ve raf üzerine çizim yapıyorum... bu ilk projem ve şu sorunla karşılaşıyorum...render alıyorum derken pat diye kapanıyo program.... projeden 1 kaç birşey siliyorum sonra düzeliyo...şu hatayı yazıyo UNHANDLED EXCEPTİON yardımcı olurmusunuz lütfen... birde 3gb diye birşeyler varmış onu yapınca düzeliyo falan diyolar o nasıl birşey acaba... bilgisayarımın özellikleri remi 3gb ekran katrı 2gb yetrli diye düşünüyorum


anlatırız bir ara
2012-01-01 18:35:40
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
slm
uzmantariktarık özcanAvatar

çok acil gerkiyo kardeşim lütfen biri yardım etsin sabah bitrimem gerekiyo


anlatırız bir ara
2012-01-01 18:38:24
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Render Setup/Settings-->System-->Dynamic memory limit
GalagoÖzcan ŞENGÜNAvatar

Render Setup/Settings-->System-->Dynamic memory limit

sanırım bundan bahsediyorsun.Buradaki değer ram miktarının 4/3 kadar olması gerekiyor diye biliyorum.


"İnandıkları gibi yaşamayanlar, yaşadıkları gibi inanmaya başlarlar." Hz.Ömer
2012-01-01 19:07:24
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
slm
uzmantariktarık özcanAvatar

Dynamic memory limit:400 yazıyo


anlatırız bir ara
2012-01-01 19:09:33
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Başka bir max dosyası
Querorz

Başka bir max dosyası açıp, File>Open yaparak bu projeyi açmayı deneyin.


2012-01-01 19:29:53
  • Offline
{islemler}
Render sırasında "unhandled exception";
GalagoÖzcan ŞENGÜNAvatar

Render sırasında "unhandled exception"; mesajını bildiren bir ekran çıkmasının sebepleri:

-Yetersiz RAM, "unhandled exception" uyarısının temel sebeplerinden biridir.
-İşlemci aşırı sıcaklığı (cpu overheating): rastgele çakılma ve hata uyarılarının çıkmasına sebep olan genel sorunlardan biridir.
-Motion blur(hareket fluluğu ) : hareket fluluğu verilmiş objelerde çakılmalara sebep olmaktadır.
-Skylight(gökyüzüaydınlatması) :3ds max in kendi skylight`ıda bu çakılmalara sebep olabilen genel nedenlerdendir.
-İncompatibility with other plugins(yama uyumsuzluğu): sahnenizde kullandığınız pluginde vrayın çakılmasına neden olabilir.
-Excessive memory usage while rendering
(Render sırasında Aşırı hafıza kullanımı)
Birçok programda olduğu gibi vrayda render alırken önemli değerlerde ram`e ihtiyaç duyar .Sahnenizin karmaşıklığına ve render ayarlarına bağlı olarak, vray değişik değerlerde ram kullanabilir. Bazen, sisteminizdeki ram ,render sırasında gerekli olan değerden daha düşük kalabilir, bu durumda genellikle "unhandled exception"; hatası alabilirsiniz.Görev yöneticisinden ne kadar hafıza kullanıldığını kontrol edebilirsiniz.
32 bit makinelarda, Windows işletim sistemi genel ayarlarında, tek işlem için en fazla 1,5 gb a kadar izin verir.Buda daha fazla ram bulundurmanıza rağmen (örneğin 2gb) işletim sistemi raminizin tamamını kullanmanıza izin vermez.
Buna rağmen, Windows XP işletim sisteminde, bu durumu bilinen "boot ini dosyasında /3GB değişimi"tekniği ile değiştirebilirsiniz.Bu, belirlenen herhangi bir programın 3GB`a kadar ram kullanmasını sağlar.Bu değişiklik, aşağıda anlatılan ram kullanımını azaltan metotlardan, hiçbirini kullanmadan render yapmanızı sağlayabilir.
64 bit ortamlarda , windows`un 64 bitlik işletim sistemi tüm fiziksel hafızayı kullanmanıza izin verir.
Eğer render sırasında daha fazla ram kullanımına olanak tanıyan bu metotlardan hiçbirini kullanamıyorsanız, tek seçenek vray ayarları ve sahne değişimi ile ram kullanımını azalmaktır.
- Geometry: Bir çok obje ve/veya triangle(üçgen) sayısı bulunan sahneler daha fazla hafızaya ihtiyaç duyar.bu sayıyı azaltacak birkaç yol vardır;
- System rollout içindeki raycaster ayarları ile oynamak(max ayarlarını düşürmek, min leaf ve face/level coeffient değerlerini arttırmak, default geometri içindeki static işaretini dynamic yapmak gibi )
- Bunlar işe yaramazsa vrayproxy objeleri kullanmak

- Mapping UVW channels(UVW kanalları kaplaması):3ds max te her UVW kaplama kanalı geometry kendisini ile aynı yada daha fazla yer kaplar.sahnenizi etkilemesede,kullanılmayan mapping channels da ram kullanımını artırır.max `in yeni versiyonlarında oluşturulan her obje için kaplama kanalları(texture channels) otomatik olarak atanmaktadır. Vray`ın kaplama koordinatlarının ram e olan etkisi üzerine herhangi bir kontrolü yoktur.Yapmanız gereken ihtiyacınız olan kanalların sahnenizde bulunmasıdır. Gerçek objeniz ile kaplama koordinatlarının diske depolanmasını sağlayan vray Proxy objeleride bir çözümdür.
Displacement mapping: 2d diplacement kaplaması ile displacement edilmiş objelerinizde ramde oldukça yer tutar. Eğer sorun buysa ,3d displacement mapping kullanın, bunun yanında eğer birçok aynı displacement map kullanarak farklı displacement modifier`i kullanmışsanız , önemli yerlerdeki modifierleri tek modifierle değiştirmeniz daha iyi olacaktır. Çünkü aynı mapi kullanmalarına rağmen her modifierın displacement map`i ramde yer kaplayacaktır.
- Bitmaps: Bitmapsler ramde yüksek yer tutar, özellikle kaplama büyükse. Bu durum 3dsmax tarafından kontrol edildiğinden, vrayın hafıza kullanımında herhangi bir kontrolü yoktur. Buna rağmen , Bitmap pager ayarları ile oynayarak bitmaplerin ramde kullanım değerleri ile oynayabilirsiniz.(bkz.3ds max dokümanları)
Bitmap filtering(filitre):Summed Area filtreleri Pyramidal filtrelerden çok daha fazla ram kullanır.
Shadow maps: Buda önemli değerde ram kullanır.yine bu durum 3dsmax tarafından kontrol edilir, vrayın hafıza kullanımında herhangi bir kontrolü yoktur. Hafıza kullanımını azaltmak için , VrayShadows seçebilirsiniz.
İmage buffer: büyük ebatlardaki render çözünürlükleri , depolama için RAM de önemli yer kaplarlar. G-buffer kanallarıda ayrıca bu yükü arttırırlar, bu durumu gidermek için,
- Eğer maxin kendi FB(fram buffer)`ını kullanıyorsanız, Bitmap pager ı kullanabilirsiniz.(pitmap pager kullanmak render süresini uzatacaktır ancak out of memory(hafıza aşımı) hatasından koruyacaktır.)
- Eğer Vray`ın kendi VFB`ını kullanıyorsanız , render to vray raw image file`ı seçin ve sonrada vray raw image file viewer ile sonuç dosyasını farklı formata çevirmek için kullanın
- Renderınızı parçalar halinde render alıp herhangi bir programları bunları birleştirin.
Image samplers(AA):vrayın (İmage sampling algorithms) resim örnekleri algoritması, resmin örneklemeleri için aldığı verileri tutmak için ramde yer kaplamaktadır.Bu yer , Seçilen bucket size ve sampling rate oranlarına bağlı olarak artabilir.bunu düşürmek için;
- Bucket size` ı düşürün
- Farklı bir İmage sampler kullanın Qmc sampler adaptive subdivision sampler dan daha az ram kullanır.
Global illumination caches:Irradiance maps, phton maps ve light maps ayrıca ram kullanımı gerektirir.Hepsi ayrı ayrı metodlarla kendi ram kullanımlarını kontrol ederler.
- irradiance map için: Hafıza kullanımı örneklerin (samples) sayısına göre değişir.Min/Max değerleri düşürerek ve Threshold değeri ile azaltabilirsiniz.(yüksek color threshold, yüksek normal threshold ve düşük distance threshold değerleri ile)
- Photon map: Ram kullanımı depolanan photon sayısına bağlıdır.ışıklar için Diffuse subdivs değerini düşürerek yada max. Desity değerini arttırarak ram kullanımını düşürebilirsiniz.
- Light map için: örnek(sample) değerini artırarak düşürebilirsiniz.
- 3dsmax scene: 3dmax sahne için bir çok bilgiyi depolar. Vrayın bu konuda herhangi bir kontrolü yoktur. Ama ram kullanımını düşürmek için;
- Modifierleri collapse ederek editable mesh`e dönüştürmek
- Animasyon cache leri için point cache modifierini kullanmak.

NOT: ALINTIDIR


"İnandıkları gibi yaşamayanlar, yaşadıkları gibi inanmaya başlarlar." Hz.Ömer
2012-01-01 19:47:01 Edit:2012-01-01 19:50:41
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
ram miktarı yetersiz olduğundan
gasiyanDevrim ErdalAvatar

ram miktarı yetersiz olduğundan bu mesajı alıyorsnuz
Dynamic memory limit:400 yazan yere bilgisayarınızdaki ram ne kadarsa onu yazınız.


www.dvamimarlik.com
2012-01-01 23:16:40
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.dvamimarlik.com
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !