V-Ray : Bir rengin diğerinden etkilenmesi?

Bir rengin diğerinden etkilenmesi?
Ufuk şenufuk şenAvatar

Bir rengin diğerinden etkilenmesi?

Arkadaşlar vray içerisinde bir rengin diğer renge olan yansımasını engelleme şansımız varmı ? Dış cephe kaplamasında kaplama rengi, ara bölmelerdeki duvar rengine yansıyor, bu tondan dolayı uzaktan bakıldığında kapalı gibi gözüküyor ara kısımlar.

http://www.ufuksen.com http://www.sketchupturkiye.com/
2012-02-23 22:46:35 Edit:2012-02-23 22:46:59
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.sketchupturkiye.com/
{islemler}
Sketchup`da da maxdeki
Querorz

Sketchup`da da maxdeki gibi oluyorsa şöyle yapacaksınız: Overridemtl atayacaksınız objeye. Base material kısmına orjinal materyalinizi atayacaksınız. GI kısmına da bu materyalin ışık yansıtmasının nasıl bir materyalinki gibi olmasını istiyorsanız o materyali atayacaksınız. Beyaz bir materyal koyarsanız GI kısmına, bu sahnede probleminizden kurtulursunuz.
Bir diğer yöntem de şu yanılmıyorsam : Objenize sağ tıklayıp "vray properties" seçeneğine girin. Generate GI kısmındaki değeri küçültün.


2012-02-23 23:01:28 Edit:2012-02-23 23:30:42
  • Offline
{islemler}
Merhaba, Bir
eRtanKaRayapiH. Ertan KarayapıAvatar

Merhaba,

Bir rengin diğer renge olan yansımasını engelleme şansımız yok; ama yansımanın etkileri üzerinde değişiklik yapabiliriz. Bunu da Vray Override Material ile yapıyoruz. Dış cephe kaplaması olarak hazırladığınız materyal üzerine bir vray override materyal alıyorsunuz. Burada; etkilenen objenin materyali üzerine değil; etkileyen objenin materyali üzerine almamız gerekir vray override materyali; bunun için siz burada; dış cephe kaplaması diye tabir ettiğiniz objenin materyali üzerine alacaksınız vray override materyali. Material Editor penceresinden; dış cephe kaplaması için hazırladığınız materyal slotunu seçip; Standart butonuna basıyorsunuz; Vray Override Materyali seçiyorsunuz. ``Keep... `` diye devam eden seçeneği işaretleyerek temel, base materyali saklamış oluyorsunuz. GI kanalına tıklayıp; o objeden yansıyan ışınların rengine müdahele ediyoruz. GI kanalına tıklayıp; diffuse kanalından yansımasını istediğimiz renge çekiyoruz; yani burada ``ara bölmelerdeki duvar`` diye tabir ettiğiniz objenin rengi ne ise o rengi seçiyorsunuz. Örneğin; beyaz renge çekiyoruz; ve dolasıyla artık ara bölme duvarları beyaz gözükecek. Çünkü; dış cephe kaplama materyali, artık çevresine beyaz renkte global bir aydınlatma verecektir. İyi çalışmalar..

Edit: Fatih Bey benden önce söylemiş zaten.. ben de ekleme yapmış oldum..


- eRtanKaRayapı -
2012-02-23 23:13:00 Edit:2012-02-23 23:15:02
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Fatih bey, Ertan bey
Ufuk şenufuk şenAvatar

Fatih bey, Ertan bey Teşekürler.


http://www.ufuksen.com http://www.sketchupturkiye.com/
2012-02-23 23:20:52
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.sketchupturkiye.com/
{islemler}
Rica ederim. Ben
Querorz

Rica ederim hocam.

Ertan Bey ben reflect mtl kısmına ekliyoruz diye hatırlıyordum. Kullanmayalı uzun zaman oldu. Onu düzelteyim de kimseyi yanıltmayayım.


2012-02-23 23:29:47 Edit:2012-02-23 23:30:10
  • Offline
{islemler}
Konuyu açan ve cevap
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Konuyu açan ve cevap veren herkese teşşekür ediyorum yerdeki açık renkli parkenin beyaz duvara yansıyan ışığını halletmenin yollarını arıyordum, sayenizde çözdüm olayı :D .


http://deman3d.blogspot.com/
2012-02-24 09:06:59
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Render ayarlarını ustalıkla yapar
POWERD3D

Render ayarlarını ustalıkla yapar ve zamanla kendine has çözümler bulursanız Override Material kullanmana gerek kalmadan bu sorunları çözebilirsiniz. Ayrıca Override Material gerçekçi bir çözüm olmamakla beraber bazen can sıkıcı da olabiliyor. İç mekan çalışmalarında Override Material bazen çok işe yarıyor fakar dış mekanda bence çok tercih edilmemesi gerekiyor. İllaki ben kullanacağım diyorsanız tercih meselesidir. Kolay gelsin.


2012-03-06 11:42:24
  • Offline
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !