V-Ray : 3ds max V-Ray gri ton sorunu

3ds max V-Ray gri ton sorunu
orhan_303Orhan Huseynli

Merhaba değerli arkadaşlar. 3ds Max 2014, Vray 3.2 kullanıyorum,aşşağıda gönderdiyim renderde gri tonun sebebi nedir sizce, birtülü çözemedim, gamma ayarlarını da düzgün yaptığıma eminim. Yardımlarınızı bekliyorum, teşekkürler
http://postimg.org/image/77sbm3qkr/


___
2015-11-23 09:00:03 Edit:2015-11-23 09:01:41
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
gri ton kavramını biraz
selantSelimAvatar

gri ton kavramını biraz açar mısınız ? Ben baktığımda sadece tek kare render görüyorum, bunun neye göre gri tona kaçtığını anlayamadım. Material editör`deki malzemelerinizden farklı tonu olan bir malzeme mi var, yoksa bazı yansımalarda mı sorun var, veya render ekranında gördüğünüz ile kayıt ettiğinizde ortaya çıkanda mı sorun var bunları anlayamadım. Render ayarlarınızda reflection override`a içmekan HDRI atarak deneyin derim.. Eğer kayıt esnasında gamma ayarlarınızda hata olmadığından eminseniz color mapping özelliklerinizden kaynaklanma olasılığı yüksek.


Büyük işler, küçük başlangıçlarla olur..
2015-11-23 09:09:44 Edit:2015-11-23 09:10:38
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Cevabınız için teşekkürler
orhan_303Orhan Huseynli

Cevabınız için teşekkürler

şöyle izah edeyim, sanki renderin üzerine photoshopta opacity-si düşürülmüş gri layer var gibi gözüküyor, daha solgun duruyor, renklerde canlılık yok, köşe kısımlar daha da gri olmuş. Color mapping-de Exponential (Gamma 2.2) kullandım,aynı zamanda Gamma and LUT bölümünde de Gamma 2.2 ayarlanmış şekilde.Yukarıdaki renderi de aynı ayarlarda aldım, ama öyle bir sorun yok orda.Dediğiniz gibi herhalde materiallerde sorun vardır.bide HDRI kullanarak deneyim. Render sırasında VRay Message bölümünde "vray returned an invalid bump normal" diye ard-arda nerdeyse butun mapler için böyle bir yazı çıkıyor, onunla bağlı ola bilir mi acaba, Tekrar Teşekkürler.

___
2015-11-23 09:37:36 Edit:2015-11-24 07:54:04
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
bence de öncelikle materyal
selantSelimAvatar

bence de öncelikle materyal reflection`lara override geçin, aydınlatma kaynağınız biraz sert ve kameraya göre açısı oldukça dik gibi duruyor (ilk renderda), bunları modifiye edip, belki bir de amb.occlusion açarsanız daha iyi sonuç alabilirsiniz diye düşünüyorum. Aslında aydınlatmadan kaynaklı olası sorunları tespit etmek için Global Materyal override yapıp, kaplamasız render almak, gölgeleri ve sert aydınlatmayı tespit etmek için de iyi oluyor (standart materyal ile, veya default vray mat ile)


Büyük işler, küçük başlangıçlarla olur..
2015-11-23 17:30:38
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
birde render srasında
orhan_303Orhan Huseynli

birde render srasında

birde render srasında yukarıdaki resimdeki gibi bir warning çıkıyor, onunla bağlı ola bilir mi acaba.Onu çözersem belki düzelir.SIGERSHADERS diye bir eklenti kurdum, hazır materiyaller var içinde, onun materiallerinde böyle sorun çıkıyor. Material editor-de gamma falan ayarı gibi birşey var mı acaba? ,(dediklerinizi daha önceden yaptım, ama tam olarak çözemedim)Tekrar teşekkürler Selim bey

___
2015-11-24 08:01:45 Edit:2015-11-24 12:58:23
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
bu arada ambient occlusion
orhan_303Orhan Huseynli

bu arada ambient occlusion-un çok faydası oldu, hiç kullanmıyordum. İnternette ne olduğunu araştırdım,gerekli birşeymiş, bunu da öğrenmiş olduk sayenizde


___
2015-11-24 08:48:39 Edit:2015-11-24 09:39:26
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
hsndmrl
hsndmrlhasan demirelAvatar

hsndmrl

evet bencede resim çok silik duruyor psd de biraz düzelttim sorunu her zaman render de aramamak lazım diye düşünüyorum ben

0532-720-86-90
2015-11-24 10:32:27
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
material editörde gamma ayarı
selantSelimAvatar

material editörde gamma ayarı her bir materyal için tek tek yok (HDRI hariç), sigershaders kurulumunuzda sorun olmayabilir ama ben 3dsmax versiyonunuzla uyumsuz olabilir diye tahmin ediyorum. Bir versiyon araştırmasına girin. Normalde bu warning`ler çıkmaması lazım, normal map`lerdeki eksen hataları (XYZ) materyal yansımalarını, ve poligon Z yükselti yapılarını bozar. Bir de aydınlatmayı çok yoğun kullanmaktan ziyade nispeten kısık kullanmanızı öneririm, sebep ise hasan demirel`in de değindiği gibi post process`de elinizi güçlendirir. Çünkü exposure düşük olan bir render`ı düzenlemek bence over-exposed bir render`ı düzeltmekten daha kolay ve gerçekçi sonuçlar verir.

edit : Bu arada dikkat ettim, normal map`ler ile ilgili hata veren materyal tek bir materyal. materyal numarası 1848307812. O materyali bir inceleyebilirsiniz veya sadece onu replace edin. Onun map`lerinde normal bump kanalı var, içine bir girip bakın bakalım normal mi görünüyor nedir..


Büyük işler, küçük başlangıçlarla olur..
2015-11-24 12:57:47 Edit:2015-11-24 13:00:26
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Her şey için teşekkürler
orhan_303Orhan Huseynli

dediklerinizi dikkate alıcam,aynen dediğiniz gibi, renderlerde aytınlatmayı kısık kullanıyorum,PP bölümünde hallediyorum, sigershaders-i araştırayım belkide dediğiniz gibi sorun oradan kaynaklanıyor, cevaplarınız için hepinize teşekkürler.kolay gelsin


___
2015-11-24 13:09:51
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !