Oyun Yapımı : Unreal engine marketplace

Unreal engine marketplace
DARK_LordMetin KALAYCIAvatar

arkadaşlar unreal engine marketplace de model satmak istiyorum. Fakat o kadar sert kuralları var ki oku oku bitmiyor. Yarısını anladım yarısını anlamadım vs. Baştan sona marketplace e model satma ile ilgili proje hazırlama gönderme form doldurma bilgileri yazma ya kadar bir eğitim video tutorials falan var mı? bir çok yeri araştırdım bulamadım. Marketplace guidlines da uzun açıklamalar var fakat unreal engine se pek aşina olmadığım için herşeyini anlamıyorum. Benim derdim unreal engine market e model satabilmek. oyun yapımı veya unreal eğitimi değil. üstün körü model gönderdim kabul edilmedi. guidline ı okuyup eksiklerinizi tamamlayın diyor. Oku oku ama yani ne akılda kalıyor ne bişey. Mümkün değil ilk defa model satışı yapacakl birinin bunları anlayıp tam olarak uygulaması. Basit bir yolu var mı? Veya anlaşılır bir yolu. sırayla 3 - madde ne yapacağımı anlatsanız bile o yazdıklarınızı yapayım da öğreneyim.


BIRGUN HERSEY KARANLIGA GOMULECEK... O AN GELDIGINDE OLUP BITENLERE SADECE BEN TANIK OLACAGIM
2020-11-09 22:14:02
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
1- Belirli bir dizin

1- Belirli bir dizin sistemi ve dosya isimlendirme sistemi var.
2- Modellerini ya bütün bir ue4 projesi olarak ya da yalnızca asset olarak paketleyebilirsin.

Awesome Home Models adı altında bir kaç parça ev modeli satmak istiyorsun diyelim. Dizin sistemin şöyle olmalı ve yaptıkların bu dizinlerdeki yerlerine konmalı:

https://imgur.com/b4fcidO

Ve projede mevcut tüm dosyaların isimlendirmeleri de şöyle olmalıdır:

Tüm texture dosyalarının başında "T_" olmalıdır. (texture)
T_elma_basecolor.png

Tüm statik mesh dosyalarının başında "SM_" olmalıdır. (static mesh)
SM_elma.fbx

Tüm master materyallerin başında "M_" olmalıdır. (material)
M_elmalar

Tüm materyal kopyalarının başında "MI_" olmalıdır. (material instance)
MI_bir_elma

(Not: farklı asset tipleri için daha başka önadlar da var.)

Her şeyi doğru yerlerine koyduğunda son olarak proje dizini üzerinde sağ tıklayıp "Fix Up Redirectors in Folder" dersen dizinde var olan yanlış yönlendirmeleri düzeltecektir.

Şimdi tüm proje dizinini sıkıştırıp Google Drive gibi bir yere atıp, market bilgilerini, örnek ekran alıntılarını falan Submit formunda düzgünce girip "submit" diyeceksin.


2020-11-10 01:24:15 Edit:2020-11-10 04:01:14
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Çok teşekkürler yönlendirme için.
DARK_LordMetin KALAYCIAvatar

Çok teşekkürler yönlendirme için. Yani ayrıyetten 3ds max dosyası maya dosyası blender dosyalarım sahnelerim gibi şeyleri veya ekstra mesela rhinoceros versiyonu obj versiyonu atmaya gerek yok. Unreal engine projesi oluşturup LOD lu fbx formatını içeri aktarıp material llerini tanıtıp save edip isimleri ve konumları düzgün yapıp düzenlemeleri yapıp projeyi komple atıyoruz doğru mu.

Son olarak çok kısaca şunu sorayım unreal Engine e model ( statik) hazırlamak ile uğraşayım mı değer mi o kadar emeğe yoksa turbo cgtrader ile mi devam edeyim. Unreal engine alıcıları iyi düzeyde mi?. Teşekkürler tekrardan


BIRGUN HERSEY KARANLIGA GOMULECEK... O AN GELDIGINDE OLUP BITENLERE SADECE BEN TANIK OLACAGIM
2020-11-10 10:08:46 Edit:2020-11-10 12:49:04
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Evet birinci paragrafta dediklerinin

Evet birinci paragrafta dediklerinin hepsi doğru. Modellerin ve texture dosyaların dışında projene dışarıdan max, maya, blender gibi çalışma dosyalarını eklemene gerek yok. Projede görüntülenmeyen, duyulmayan hiç bir dosyayı eklememelisin.

Statik mesh, aslında üstünde animasyon olmayan tüm meshleri ifade ediyor. Yani senin modellerde animasyon yoksa otomatik olarak SM olarak projeye ithal edilirler, fazladan bir şey yapmana gerek yok.

UE4'ün marketi saydıklarına göre ufaktır ama aynı zamanda canlı bir markettir.

Burada dikkat etmen gereken en önemli şey modellerin gerçek zamanlı oyunlarda nasıl görüneceği, oyunlarda kullanımında bir sorun çıkıp çıkmayacağı. Modellerin oyunlara göre optimize edilmesi önemli. Aslında markete ne istersen koyabilirsin. Yalnızca açıklama kısmına doğru bilgileri girmen gerekiyor. Yani insanlara oyunlarınızda kullanabileceğiniz çok acayip low-poly modeller deyip, her biri iki milyon poligonlu modelleri pakete koyarsan haliyle elinde patlar. Ürünle, tanıtım metni ve görseller birbirini doğrulayacak, alıcı da ona göre aslında ne aldığını bilecek.


2020-11-10 15:23:35
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Hunturk açıklayıcı bilgilerin için
DARK_LordMetin KALAYCIAvatar

Hunturk açıklayıcı bilgilerin için teşekkürler. Allah razı olsun. Bu konuyu merak eden başka arkadaşlara da ışık tutmuş oldun. İyi çalışmalar.


BIRGUN HERSEY KARANLIGA GOMULECEK... O AN GELDIGINDE OLUP BITENLERE SADECE BEN TANIK OLACAGIM
2020-11-10 15:26:34
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Markete koyarsan burada link

Markete koyarsan burada link ver bakalım neler yapmışsın.

Kolay gelsin.


2020-11-16 00:48:36
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !