Oyun Yapımı : Oyunlardaki Modellemelerle İlgili Soru

Oyunlardaki Modellemelerle İlgili Soru
Time_KillerCenk Gürses

Arkadaşlar öncelikle herkeze merhaba. Ben kendi çapımda karakter obje türü modellemeler yapıyorum, render alınca eğer iyi yaptıysam gerçeğe yakın görüntü alıyorum fakat rendersız o kadarda gerçekçi olmuyor. Oyunlarda yapılan karakterler objeler modellenirken nasıl gerçekçi yapılıyor. Renderla sahne oluşturup mu hazırlanıyor ? Bu konuda çok bilgim olmadığı için kendimi hangi konuda geliştirmem gerektiğine karar veremiyorum. 3ds max ta editaple poly ile polygon sayısını arttırıp daha fazla gerçekleştirebiliyorum. Fakat yine rendersız çok iyi gözükmüyor. Bu konuda bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.


2013-08-06 17:36:07
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Merhaba.Bana 3dsmax eski sürüm
3ddesenmustafaAvatar

Merhaba.Bana 3dsmax eski sürüm lazım sizde bir link var mı 2014 demo.Nezih Kanburun kitabını aldım çalışmam lazım.Teşekkürler iyi bayramlar


2013-08-07 10:06:27
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
Selam,
campanellaMahmut AltuntaşAvatar

Selam,

oyunlardaki objeler kullanılan oyun motorunun gücüne göre render kalitesi değişse de render edilirler. Unity, Cryengine, Udk ve daha bir çok render motoru bu işler için geliştirilmiş. Detaylı bilgi için bu siteden ya da yazdığım başlıkları google dan aratıp bulabilirsin: http://www.oyunyapim.com/


Bir düşte yaşıyoruz. Düşleyenin olmadığı, düşün kendini düşlediği bir düş.
2013-08-07 13:15:28
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
şuan devasa bi endüstri
suatcagdasSuat Cagdas

şuan devasa bi endüstri (grafik yazılımcıları, ekran kartı geliştiricileri, oyun motoru geliştiricleri) render kalitesindeki görüntüyü `real-time (gerçek zamanlı)` olarak elde etmeye çalışıyor.


2013-08-09 19:34:30
  • Offline
  • Erkek
{islemler}
oyun motorlarındaki gibi görüntüleri
CoDiEEngin EROLAvatar

oyun motorlarındaki gibi görüntüleri 3dsmax viewport ekranında elde etmek istiyorsan internet de texture baking olarak aratman gerekir. bu konu ile ilgili birkaç plug-in ve tutorial bulabilirsin. Kolay gelsin.


https://www.facebook.com/grnt3d | www.grnt3d.com | http://codie1982.deviantart.com/ | http://nmo.cgsociety.org/
2013-08-11 00:04:17
  • Offline
  • Erkek
  • https://www.facebook.com/GrntAnimationStudio
{islemler}
puligine gerk yok ama
mikayil

puligine gerk yok ama oyunalrdaki gibi olmasini sitiyorsan işin uzun once normal ve displancement maplari ögrenmeniz laizm zbrush topogun ps vb birkac programdaha bilmeniz gerkli oyun mdoelemesi modeleme teknikleri arasinda isnisnasiz en zorudur bence dx11 tabanli yazılımalr icen tüm textureler tam olrak hazırlayabiliyorum ama halen ben de yavaşım bu konuda dediym gibi bollll video ders ve max bu işin sadece 1 ayagi daha 2 ayagi daha var bu işin onun icin en ksıa zmanda zbrush a başla derim.sorunun yaniti normal map maxde
tools panelinin yaninda wipeout yrlarinin oldugu yerde ekrande texture görünümü artirmak icen 3 secenek var orda.bus eceneyi normal maplarini actiysaniz modelin aktif edin yoksa pek bir fark cikmaz ortaya.


2013-08-12 11:00:57
  • Offline
{islemler}
Yorumlar için çok teşekkürler
Time_KillerCenk Gürses

Yorumlar için çok teşekkürler yazdıklarınıza göre rendersızda çok kaliteli modeller hazırlayabiliyoruz. Texture bakingi biraz araştırdım ama çeşit çeşit şeyler çıktı onu biraz daha araştırıcam. Maplar derken bitmap türü kaplamaları diyorsanız onlar konusunda öğrenmem gereken çok şey var. Texture ile kaplama aynı şeymi bilmiyorum onun araştırmam lazım. Ekstradan 7/24 dersleri izliyorum sürekli gelişme katediyorum. Zbrush ı da kullanmaya başladım biraz karışık geldi ama yavaş yavaş çözmeye başlıyorum. Bide mikayil kardeş son cümlende ne kasteddiğini hiç anlamadım biraz daha açarsan sevinirim. Arkadaşlar bir sorunum daha var bu ışıkları internetteki gibi yerleştirmeye çalışıyorum fakat model karanlığa bürünüyor.


2013-08-18 00:19:42 Edit:2013-08-18 02:39:40
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !