Oyun Yapımı : Hangi Oyun Motoru Neden ?

İstediğiniz render sistemini entegre
JackyMehmet GüvenAvatar

İstediğiniz render sistemini entegre ettiğiniz zaman UE4 Frostbite ile nasıl kapışır görünüz:

https://www.youtube.com/watch?v=O9y_AVYMEUs

Epic Games oyun motorları tüm platformlarda çalışabilsin diye böyle ağır sistemleri entegre etmiyor. 2012 yılında SVOGI adında bir sistem göstermişlerdi fakat performans yönünden ağır olduğu için vazgeçtiler. Mükemmel bir sistem olmasa da Frostbite`ı bile ağlatacak kapasitedeydi yalnız.

Unity`ye de hiç tecrübem olmadığı için pazar malı diyemem(daha doğrusu hiçbir oyun motoruna pazar malı demem çünkü bunlara verilen emeğin haddi hesabı yok.) Ama istenirse bu tür render sistemleri ona da entegre edilip kullanılabilir. Herşey para ve yeterliliğe bakıyor.

Hiçbir oyun motoruyla tecrübeniz yoksa ve sadece çıkarılan oyunlara bakıp da diğer motorlara pazar malı derseniz burada yanlış bilgilendirme yapmış olursunuz. Dragon Age`i UE4 ile de yapabilirsiniz hatta daha kısa sürede yaparsınız. Aynı sonuca her motorla ulaşırsınız ama önemli olan kullanılabilirlik.


www.mehmetgvn.com
2014-09-22 18:42:55 Edit:2014-09-22 18:47:15
  • Offline
  • Erkek
  • http://www.mehmetgvn.com/
{islemler}
Bence
turkertTürker TunalıAvatar

Hangi platformlarda ne tarz uygulamlar çıkartmak istiyorsunuz? Önce karar vermeniz gereken bu bence.

Unity yeni başlayanlar için ideal diye düşünüyorum.


Türker TUNALI
2014-09-23 13:39:13
  • Offline
  • Erkek
  • http://about.me/turkertunali
{islemler}
Unity`nin gözle görülür performans

Unity`nin gözle görülür performans sorunları var. Daha çok oyun tasarımcılarına hitap ettiğinden, yapılan oyunlarda hız yerlerde sürünebiliyor. Unity ile oyun geliştiren ekiplerin Unity`i geliştiren ekiple sıkı ekip çalışmasına ihtiyacı var. Ki sorunların altından kalkmak ve motoru özelleştirebilmek mümkün olsun. Bu desteği almak düşük bütçeli bağımsız geliştiriciler için zor olabilir.

Unity`de kaynak koda erişiminiz yok. C#, JavaScript veya Boo Script ile gameplay programlıyorsunuz. Halbuki ciddi bir oyun yapmak gerektiğinde oyun motorunun kodunu bazen değiştirmek, duruma göre hafifletmek ve özelleştirmek gerekir.

Unreal Engine 4 ise kaynak kodları sağlıyor. Üstelik Blueprint denen çok kolay bir yöntemi de altenatif olarak sunuyor. Elbette kaynak kodu değiştirmek ve özelleştirmek mühendislik konusudur. Ancak en azından bu imkan UE4`de var. Sizin yerinize bu işlerle ilgilenecek insanlar bulabilirsiniz. Türkiye`de zor biraz...

UE4 VS Frostbite, tamamen elma armut karşılaştırması.
Biri sektörün kullanımına açık ve nispeten ucuz iken, diğeri in-house denen bir modelle DICE tarafından geliştiriliyor ve özel ürünler için kapalı devre kullanılıyor.

Oyun motoru teknolojilerini amatör olarak takip eden biri çok kolaylıkla görecektir ki Unreal Engine 4 ile Epic, pek çok teknolojide çıtayı yükseltmiştir.

Zaten, gelişmiş oyun motorlarının tamamı temelde aynı referans ar-ge çalışmalarını ve teknolojileri kullanır. Bu firmaların kendi mühendislerinin geliştirdiği özel teknikler ve araçlar da olabilir elbette. Ancak temelde belli bir takım teknikler söz konusudur. Render, 3d audio, ai, physics mevzularını biraz derinlemesine incelerseniz bunların kendini kanıtlamış belli teknikleri ve uygulamaları vardır. İnsanlar bunları motoruna entegre eder ve verimli bir şekilde kullanmaya çalışır. Studyonuzda çok iyi mühendisleriniz varsa kendiniz de low-level teknikler geliştirebilirsiniz, ar-ge yapabilirsiniz elbette. Bir zamanlar id Software, Valve, CryTek şimdilerde Epic, DICE vs. gibi firmaların yaptığı gibi.

Bazen bazı firmalar yenilikleri daha hızlı kullanır.

Örneğin Epic, UE4`de pek çok yeni gerçek zamanlı ışıklandırma ve render tekniği, gölgelendirme tekniği kullandı. Bu teknikler bir müddet sonra diğer motorlarda da kullanılır.

Daha doğrusu tüm bu teknikler firma tarafından özel alanda geliştirilmemişse SIGGRAPH gibi akademik mecralarda public durumdadır. İyi derecede matematik ve programlama biliyorsanız paper`ı okur kendi uygulamanıza entegre edersiniz.

Kısa keseyim: Unity mi? UE4 mü diye soran birine yapacağı işin çapını sorarım.

Masaüstülerin yanında mobil cihazlar için hızlıca basit oyunlar geliştirmek isteyen biri Unity ile kendini geliştirmelidir. Unity çok basitçe bir çok platforma oyunu aktarabilmenize yardımcı olur.

Yok ben kendimi bu işe adayacağım ve icabında C++ kullanarak motoru özelleştirip ekibimle "Triple-A" oyun yapacağım diyen biri UE4`ü seçebilir ve hatta seçmelidir.


2014-09-25 15:41:10 Edit:2014-09-25 16:52:53
  • Offline
  • Erkek
{islemler}

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !