V-Ray : Vray Sundurma altı aydınlatma sorunu

Vray Sundurma altı aydınlatma sorunu
Denizli3DOğuz SertkayaAvatar

Vray Sundurma altı aydınlatma sorunu

İyi günler değerli forum üyeleri, Daha önce yapmış olduğum bir modele yeni render görüntüsü almak istiyorum fakat kurgumda bulunan sundurma aydınlatmayı engelliyor.Kurgum bir tren istasyonundaki trenle ilgili.Trende vray sun kullandığım yeterince bir aydınlatma sağlıyorum fakat trenin önünde durduğu sundurmanın altınında aydınlatılmasını istiyorum.Sundurmanın üst yüzeyi alphalı olmasına karşın ışık sundurma altına geçmiyor istasyon binası görünmüyor.Bu sorunu aşmak için istasyona lambalar koyup onları vraylightmtl ile kapladım ama etrafı aydınlatamadım.Vray light koydum vray suna ek olarak yine de aydınlatma sağlanamadı ne yapacağımı şaşırdım.Youtube`ye baktım soruna uygun bir çözüm bulamadım.Sitemizde araştırdım yine çözüm bulamadım.En iyisi yeni bir konu açmak olduğunu düşündüm.Sorunum hakkında bir render görüntüsü atıyorum trenin sağ tarafındaki karanlık yerde bir istasyon var ama aydınlatamadım.Render görüntüsü üsttedir.

Denizli Km. 260+637
2012-07-24 10:06:17 Edit:2012-07-24 10:07:20
  • Offline
  • Erkek
gamma ayarlarını 2.2 olarak

gamma ayarlarını 2.2 olarak kullanırsan sahnende genel bir ayadınlanma saglarsın fakat su an mevcut olan ısıklar fazla olacaktır biraz kısman gerekecektir. sitede gamma ayarlarıyla ilgili kaynaklar var yeterince. iyi calısmalar.


2012-07-24 13:56:54
  • Offline
Gamma ayarlarını 2.2 olarak
Denizli3DOğuz SertkayaAvatar

Gamma ayarlarını 2.2 olarak kullanıyorum.Vray Sun kullandığımda yanına hangi ışığı koyarsam koyayım yanında etkisi olmuyor.Sundurma altı bu nedenle bir türlü aydınlanmıyor.


Denizli Km. 260+637
2012-07-24 14:01:39
  • Offline
  • Erkek
kamera ayarlarına bak.
sener4186şener yıldızAvatar

kamera ayarlarına bak.


http://www.seneryildiz.com.tr
2012-07-24 14:44:44
  • Offline
  • Erkek
Kamera ayarlarını oynadığım zaman
Denizli3DOğuz SertkayaAvatar

Kamera ayarlarını oynadığım zaman tren seti aşırı olarak parlak çıkıyor.Sadece 3d olarak eklediğim önce camı ve farları belli oluyor bütün textureleri parlaklıktan kayboluyor.


Denizli Km. 260+637
2012-07-24 20:00:45
  • Offline
  • Erkek
Offff oooooooffff Bu gerçek
ETezerErgin TEZERAvatar

Offff oooooooffff Bu gerçek Hayat neden Vray gibi değil ki ? !!!


ErginTezer02@gmail.com Sadece Hak Edenlere ...
2012-07-24 20:53:51
  • Offline
  • Erkek
Aydınlatmak istediğn alana omni
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Aydınlatmak istediğn alana omni ligtlar yerleştir, örneğin trene paralel ve duvara doğru bir dizi şeklinde yadınlatmayı sağlıycak kadar 2 3 yada işini nekadar görüyorsa. Bunların multiplier değerlerini önden arkaya doğru kademeli olarak düşür. Bu ışıkların shadow cast özelliğini kapaalı tut ve advanced effects kısmındak specular yaızının yanındaki kutucuğun işaretini kalsır. Test renderları ile multiplier değerlerinde oynama yaparak aydınlatmanın istediğin kıva getirebilirsin. Başka yöntemlerde var tabi örneğin trenli ve trensiz iki farklı render al ve ikisini photoshopta birleştir.


İyi çalışmalar.


http://deman3d.blogspot.com/
2012-07-24 21:17:46
  • Offline
  • Erkek
Dediğinizi denedim istediğim sonuca
Denizli3DOğuz SertkayaAvatar

Dediğinizi denedim istediğim sonuca ulaştım sayılır.


Yardımlar için herkese teşekkürler.


Denizli Km. 260+637
2012-07-24 21:28:16
  • Offline
  • Erkek
Bu durum ışığın gerekli
ulasdenizulaş deniz

Bu durum ışığın gerekli miktarda yansıyarak dağılmaması ile ilgili sanırım. GI ayarlarında, Photon map ya da Light Cache gibi bir çözüm kullanıyorsan, ışığın yansıma sayısını (bounce ya da depth ) arttırmayı ve foton miktarını arttırmayı dene. Ek olarak Vray sun photon distance radius değerini sahneni içine alacak şekilde ayarlamalısın. Light Cache ya da Photon Map kullanırken, çarpan değerini de biraz arttırabilirsin. bu çözümler genel render algoritmaları içindir, Vray için tam olarak ayarların ve parametrelerin isimlerini tam hatırlamıyorum. Bu çözümler MR içinde oldukça faydalı olabiliyor. Sahnede ışığın kaç defa çarpıp yansıyacağı, foton miktarı ve belli bir alana düşen foton miktarı önemli faktörlerdir. sun içerisinde, fotonların ne kadar bir alana yayılacağını sınırlamak, toplam foton sayısını sadece belli bir alan içerisinde arttırarak foton yoğunluğunu yükseltir. Son olarak , color mapping içinde dark multiplier değerini biraz düşür. Nacizane, sadece denenmesini önerdiğim çözümlerdir, mutlak bilgi içermez.


2012-07-25 00:28:04 Edit:2012-07-25 00:45:19
  • Offline
  • Erkek
çevresel aydınlatma açık mı
cfttfcdursun ÜMİTAvatar

çevresel aydınlatma açık mı acaba ?


25524
2012-07-25 01:56:25
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!