V-Ray : ışık kaynağının camdan içeri girmesi (çözüldü)

ışık kaynağının camdan içeri girmesi (çözüldü)
cemcecem canAvatar

merhaba arkadaşlar, site ve paylasımlarınız ile çok şey öğrendim, teşekkür ederim, maxde yeniyim ve bir sorunum var forumda araştırdım arşivde aynı sorun ile karşılaşan olmuş ama orada yazılanlar sorunumu çözmedi,

dış ortam çalışması yapıyorum ama güneş ışığı camdan içeri girmiyor sebebi ne olabilir ? kullandığım ayarlar

Diffuse; Siyah
Reclect/refract Beyaz, (affect shadow işaretli)

ilk sıcrama irradince map, 2nci sıcrama light cache, dıs cephede sorun yaşamıyorum sorunum ışık kaynağının camdan içeri girememesi, ilgilenen arkaşlara tşkr ederim kolay gelsin


2012-02-28 10:43:17 Edit:2012-02-28 17:19:01
  • Offline
  • Erkek
Merhabalar.
Designer1983ANIL MERİÇAvatar

Kardeşim en kestirme yolunu söyliyim çünkü sebebini bulayım derken zaman kaybedersin. VraySun kullanıyorsundur büyük ihtimal. Önce camlara isim ver veya editleyip camları detachle birleşikse. Sonda VraySundan exclude ayarından camları seçip sağ tarafa al böylece Sun o nesleri görmeyip içeri doğruca ışığı verecektir. İyi çalışmalar...


Asus Z9PE-D8 - 2xCPU XEON 2670 2.60 Ghz - GTX 980 Tİ GPU - 64 GB ECC RAM - SSD+HDD
2012-02-28 11:40:15
  • Offline
  • Erkek
tşkr ederim
cemcecem canAvatar

cok tşkr ederim Anıl Bey söylediğiniz gibi yaptım ve oldu :) Hocam peki camın hem yansıma yapması, hemde saydam olması ve içeriyi göstermesi için ne yapmak gerekir, reflect ve refractı beyaz yapıyorum tamamen dogru mudur sizce yaptıgım ?


2012-02-28 12:07:32
  • Offline
  • Erkek
reflect`i tam beyaz yaparsan
novaStd

reflect`i tam beyaz yaparsan ayna gibi yansıma vermiş olursun. hafif gri tonlarda, ortalarda bir yerde tutarsan hem yansıma yapar hem ışık içeri girer..


2012-02-28 14:07:31
  • Offline
Anıl`a ilaveten; exclude başınızı
palyaçohalil özhan

Anıl`a ilaveten; exclude başınızı ağrıtırsa malzeme olarak opacity değeri sıfır olan bir malzeme verin iyi gelir.


http://www.facebook.com/media/set/?set=a.139020102071.109153.533812071&type=3&l=e1d9bec034
2012-02-28 15:32:43
  • Offline
  • Erkek
çok tşkr ederim ilgilendiğiniz
cemcecem canAvatar

çok tşkr ederim ilgilendiğiniz için, sayenizde ögrendim,


2012-02-28 15:43:33
  • Offline
  • Erkek
Hepberaber
Designer1983ANIL MERİÇAvatar

Rica ederiz bizlerde hergün birşeyler öğreniyoruz :)


Asus Z9PE-D8 - 2xCPU XEON 2670 2.60 Ghz - GTX 980 Tİ GPU - 64 GB ECC RAM - SSD+HDD
2012-02-28 17:40:05
  • Offline
  • Erkek
:) hocam evet ben
cemcecem canAvatar

:) hocam evet ben yeni birşey daha ögrendim :D camera ekleyince camların içini görüyorum ama bu seferde karanlık oluyor aydınlık değil neden acaba :(


2012-02-29 00:40:05
  • Offline
  • Erkek
halil hocam malzemenin opacity
cemcecem canAvatar

halil hocam malzemenin opacity degerini bulamadım :( mental de buldum ama vrayde bulamadım :(


2012-02-29 00:42:15
  • Offline
  • Erkek
VrayMaterial
Designer1983ANIL MERİÇAvatar

Vrayde reflect ve refract vardır. Reflect : Yansıma , Refract: Geçirgenlik ve saydamlıktır. Camda doğal görüntü için yansımayı ortalara geçirgenliğide beyaz tonlarına veya tamamen beyaza çekerseniz güzel durur. Bu ayarlarınızı oturttuktan sonra zaten ayara gerek kalmayıp herzaman o ayarı girersiniz.


Asus Z9PE-D8 - 2xCPU XEON 2670 2.60 Ghz - GTX 980 Tİ GPU - 64 GB ECC RAM - SSD+HDD
2012-02-29 12:23:53
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!