Oyun Yapımı : game maker ve mark overmars hakkında bilgi parçası

game maker ve mark overmars hakkında bilgi parçası
By_karahanberkan karahan

game maker ve mark overmars hakkında bilgi parçası
arkadaşlar yazının tamamı bana ayittir araştırıp buldum ve yazdım


MARK OVERMARS(29 EYLÜL 1958 HOLLANDA)

İSİM:Mark Overmars GERÇEK İSMİ (MARKUS HENDRİK OVERMARS
MSN:m.h.overmars@cs.uu.nl
TELEFON:30-253 3736
FAX:30-253 4619
SEKRETERİ:30-2537088

Game Maker Prof.Mark Overmars tarafından Delphi programlama dili ile gelişmiş bir oyun yapımı programıdır.
Prof.Mark Overmars Utrecht üniversitesinde görev yapmaktadır. Game Maker GML (Game Maker Language) betik dili ile oldukça
esnek bir geliştirme ortamı sağlanmasının yanı sıra sürükle-bırak yöntemleri ile programlamaya yabancı olanların da kolayca
oyunlar geliştirebilmesini sağlar.Game maker daha çok 2D oyunlar üzerine yoğunlaşmakla birlikte benzerlerinin aksine oldukça
esnektir ve çeşitli tipelrde oyunlar geliştirmeye uygundur.Bunalra platform oyunşarı simulasyonlar FPS,TPS ve multiplayer
oyunlar da dahildir.hatta game maker standart yazılımlar bile geliştirebilmektedir.

GAME MAKER TEMEL ÖZELLİKLERİ
GAME MAKER Direct3D kullanılır ve sınırlı da olsa 3D gırafikler ve 3D modellere destek verir .çevrici yazımlar ile .3ds ve .obj uzantılı
dosyalar game maker ile kullanılabilmektedir.Partikül sistemi ile yağmur ,kar bulutlar,ateş yıldırımlar,duman patlama ve daha bir çok efekt oluşturulabilir.
İster aksiyon kütüphanesinndeki hazır efektlerden birini seçebilir,ister GML ile tamamen kendinize özgü bir efekt geliştire bilirsiniz.
Aksiyon kütüphanesi bir oyunun yapımında gerekebilecek temel işlemleri kod yazmadan kullanılabilmek için geliştirilmiştir.
Örneğin bir patlama efektini sürükle-bırak yöntemi ile oyuna eklenebilir,renk,boyut ve efektini nerede gözüküceği gibi ayarları tek satırkod

yazmadanbelirtebilirsiniz.
Her nekadar sadece hazır aksiyonlar kullanarak karmaşık oyunlarlar geliştirile bilsede Game Maker`ın gücünü ortaya çıkara bilmesi için GML dili

kullanılmalıdır.GML dili
bir betk dilidir.Esnek bir yapısı bulunmaktadır.Mesela "and"yerine"&&"yada "begin...end"blogu yerine"{..}"blogu kullanılabilmektedir.Yukarıda belirtilen

hazır patlama
efekti GML kodu ile "effect_create_above"foksiyonlu ile oluşturula bilir.Örneğin "effect_create_above(ef_explosion,x,y,1,c_red)"kodu içinde bulunduğu

nesnenin kordinatlarında orta
büyüklükte kırmızı bir patlama efekt oluşturur.
YAPI
Bir game maker projesi çeşitli bölümlerden oluşur:Odalar Bir oyunu çalıştırabilmek için en azından bir oda oluşturmanız gerekir.Oyun ile ilgili her şey

odaalarda geçer ve her şey odalar
sayesinde ekrana yansıtılır.Bir oyunun her bölümü farklı bir odada geçebilir.Aynı zamanda her arabirim ekranları gibi.Bir oyun tek bir oda kullanılarrakta

yapılabilir,onlarca oda kullanılarak da,ancakideali ikisinin ortasıdır.NESNELER: nesneler oyunun iş yapan parçalardır.kodlar nesneler vasıtası ile

çalıştırılır.nesneler oyundaki her türlü nesneyi canlandırır;karakterleri,düşmanları,kurşunları,duvarı,vb.Aynı zamanda görünmez nesneler de olabilir.Görünmez

nesnelerin amacı belirli kodlarla çalışmaktır.Mesela her 20 saniye`de bir düşman. çıkmasını sağlayan bir kodu görünmez nesne ile

çalıştırabilirsiniz.Nesneler"olaylara" tepki verirler.Olaylar çook çeşitli şeyler olabilir.Örneğin bir nesne oluşturulması,yok olması,üzerine

tıklanması,odanın dışına çıkması,başka bir nesne ile çarpışması,klavyeden bir tuşu basılması ve benzer olaylar.Olaylar aksiyonları çağırır.Aksiyonnlar bir

olay gerçekleştiğinde ne olacağını belirler.Aksiyon listesi aksiyon kütüphanesinden hazır aksiyonlar sürükleyip bırakılabilir,yada GML koları

çalıştıralirsiniz.SPRİTES:hertürlü grafik ve animasyonları oluşturur.Nesnelere oyun tasarımı sırasında atanabilir,ya da dinamik olarak

çizdirilebilirler.BETİKLER:betikler dokları oluştururlar.Nesneler içiçnden çağrılırlar.YAZITİPLERİ:oyunda kullanılacak yazılar farklı yazıtiplerinde

olabilir.Ayrıca eklenilen yazıtipleri kullanıcının bilgisayarında olmasada olur.SESLER:oyuna eklediğiniz her türlü sesler.ARTALANLAR:Oyunda kullanılacak

artlan resimleri için.Bir grafik herhangi bir aksiyon içermiyorsa artalan olarak eklenmelidir.YOLLAR:belirli bir yoluizlemesi istediğimiz nesneler için
yollar tanımlayabilirsiniz.Mesela sürekli belirli bir alanda dolaşan bir düşman için için bir yol belirleyebilirsiniz.ZAMAN ÇİZELGELERİ:nesnelere belirli
zamanlanmış görevler yaptırmak için kullanılırlar....


2011-08-19 17:52:20
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!