Genel Konular : Yüksek sayıda poligon programlara göre performansı nasıl etkiliyor.

Yüksek sayıda poligon programlara göre performansı nasıl etkiliyor.
alper-ozyurtAlper Özyurt

Arkadaşlar merhaba, iki yıldır 3ds max kullanıyorum ve sadece modelleme kısmında mimari modelleme çalıştım. Deneyimim ve literaltür bilgim çok kısıtlı o nedenle sorumun cevabını doğru terimle arayıp bulmak bazen sorun olabiliyor.

İlk sorum şu: 3ds Max, C4D veya daha farklı kulvardan Rhinoceros. Bu programalrda poligon sayıları 5 milyon olan bir sahne aynı performansta neden çalışmıyor. Aralarında yüksek poligonla en iyi çalışanı hangisidir ve niye. Ben önceleri bunu sadece pc donanımıyla alakalı sanırdım. Ancak öyle olmadığını diğer programalrı kurcalayınca anladım.

Örneğin C4D ve 3ds Max mimaride kullanılıyor ancak C4D bana daha sevimli gelse de poligon sayılarına göre daha çok kasma oluyor. Objeleri gizleyip proxy gibi yöntemler oluyor ama ikisinin de aynı şartlarda aynı performansı vermemesi nedendir?

(Görselleştirme üzerine kendimi geliştirmeye çalışıyorum.)


2016-10-28 11:40:23
  • Offline
  • Erkek
rhino da poligon yok
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

rhino da poligon yok hadi diyelim mesh model çakıştıracağım aynı bilgisayarda max modo rhino kurulu aralarında en iyi çakıştırmayı (kaç milyon poligon bilmiyom ama) 90m çapında çelik binanın çelik projesi ile cam + paslanmaz çelik kaplama (3 ayrı model) mesh olarak en sorunsuz rhino ile birleştirdim.
modeleri açması maxin 3 modonun 1 gününü alıyor ama bilgisayarın da canı çıkıyor. rhino ile 2 saat içinde işi bitirip kayıt edip çıkıyorum.


MODO, rhino
2016-10-28 12:50:01 Edit:2016-10-28 12:55:58
  • Offline
  • Erkek
Çok ilginç bir şekilde
DARK_LordMetin KALAYCIAvatar

Çok ilginç bir şekilde NURBS modelleri rhino da daha çok kasmaya neden oluyor. mesh olarak alındığında daha az kasıyor. Halbuki rhino NURBS tabanlı yüzeyler için oluşturulmuş bir program mesh te daha çok kasması gerekirken mesh model çoğunluktayken Wievport ta gezinmek daha az kasıyor.
Öncelikle donanımının güçlü olması şart. Eğer yeterli donanımın varsa belli bir standart ın üstünde görsel driver kullanan her 3d program kasmadan çalışır. Fakat 3ds max sahnede gezinme adına son versiyonlarda kendini oldukça geliştirdi. Çökme olmuyor artık. 3ds max , rhino, gibi programlar sağlam çalışıyor. Cinem 4d kullanmıyorum ama zaten siz sorup cevabı vermişsiniz. Olay sadece donanım ve program ile de ilgili değil. Bir de programlarda kullanılan open gl versiyonu ve programların script kodlarının ne kadar KALİTELİ olduğu ile ilgili.


BIRGUN HERSEY KARANLIGA GOMULECEK... O AN GELDIGINDE OLUP BITENLERE SADECE BEN TANIK OLACAGIM
2016-10-28 15:00:19
  • Offline
  • Erkek
Erkan bey haklısınız Rhino
alper-ozyurtAlper Özyurt

Erkan bey haklısınız Rhino için tabir çok doğru olmadı. Benim kastettiğim diğerlerinden rhino içine aldığım modelden örnek verdim.

Birkeresinde SketchUp modelini rhino içine almıştım kabaca söylersem bir milyon poligon civarındaydı. Rhino çok kasmıştı.


2016-10-28 15:53:47
  • Offline
  • Erkek
Daha bu gün bilgisayar
designeverdesignever

Daha bu gün bilgisayar programlamacı Alman bi arkadaşımla aynı muhabbetin farklı versiyonunu konuştuk. Mevzu özellikle eski gerçek grafik tasarımcılar bilir ki mac grafik tasarım konusunda tek yetkiliydi ki halen bir çok ajans Mac i tercih ediyor. İlginç olan hardware e baktığımızda Mac in yarı yarıya hatta daha az PC sistemleri bile ona yetişemiyordu. Mac 4 GB ramle uçururken PC sistemde 8 GB ram ve sözde Hertzi daha yüksek işlemcilerle yerlerde sürünüyorduk. (bknz. AMD & INTEL CORE sayıları) Kısaca hem software hem hardware mimarisi bilinenleri başından değiştirebilecek nitelikte. Max de Open GL de gayet iyi ekran kartını kullan diyorum ölüp ölüp diriliyo. yok kart mart kullanma bişey default takıl diyorum tozu dumana katıyo. Aynı şey adobe ürünleri için de geçerli. 780 ti yi tutar canı istemez tanımaz after effects ama onun 4 de bir fiyatına bi ekran kartını tanır uçurur. tersi de olabilir. İşin özü şu ki arkadaşla da olan muhabbetin sonucu aynı render ayarları gibi tek bir sistem tek bir cevap yok. o onda olurken bu bunda olmaz. Sen cevabı bulana kadar da kodamanlar bi şeyi raftan indirip yerine başka bi şey koyar kafalar yine karışır. En nihayetinde ne yapıp edip POP olan neyse o an o trendde onu kullanmak zorundasın. Misal eskiden freehand vardı. Bilmeyene grafik operatör denmezdi. Adobe tuttu satın aldı ve yok etti. illustratör var onu kullan dedi. hadi lan ordan dese de bi çok kişi yapacak bişey yok. oturduk öğrendik. onu geçtim Macromedia Flash devri ve Adobe Flash devri var. İnternette uçan kaçanlı yazılı mause u takip eden şımbıltılı devri yine buradaki yaşlı gencolar hatırlar. flash geldi flash gitti bu dünyadan. hatta flash a sövüldü sayıldı. falan filan inter milan bitmeyecek bi hikaye.


2016-10-28 23:36:24
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!