Genel Konular : Sayısal bilginin 3D Çizimde Önemi Var mı?

Sayısal bilginin 3D Çizimde Önemi Var mı?
stillRINQaVVVVVVVVVAvatar

Öncelikle ben 3D merak sarmış, ne olduğunu öğrenmiş , programlarını biraz kullanmış fakat fazla detaylı bilgi sahibi olamamış araştırmış ama istediği bilgiyi öğrenememiş birisiyim.

Bu 3D Programlarda, 3D çizimler hakkında merak ettiğim şey ;

3D Programları kullanırken matematiksel işlemler yapıyoruz mu yada matematik bilmek çok mu önemli? (matematikten yana pek sıkıntım yok ama matematikte çok iyi biri değilim o yüzden bu soruyu soruyorum sizlere.)

elimiz resimde yani resim çizmeyi iyi mi bilmeliyiz? (ben çok güzel resimler çizemiyorum ama resimlerim fena sayılmaz?)

birde bu 3D sektörde daha doğrusu bu tasarım sektöründe nasıl iş buluruz? bu işe başlamak için neler yapmalıyız. Küçüklüğümden beri hep düşündüğüm şey çizimler ve animasyonlar olmuştur.

o yüzden bu meslek hakkında çok detaylı bilgiler öğrenmek istiyorum

bana burdan da ulaşabilirsiniz belki sorularıma burda daha uzun cevap verebilirsiniz forumda uzunca yazılar yazmak istemeyebilirsiniz :)

iletişim: stillRINQ@hotmail.com


111111
2012-01-05 00:47:06 Edit:2012-01-05 00:49:20
  • Offline
  • Erkek
Matematiksel işlemlere ihtiyaç
QuerorzMustafa Fatih BelliAvatar

Matematiksel işlemlere ihtiyaç duyulduğunu rastlamadım ben. Nasıl bir işlemden bahsettiğinizi de anlamadım.
Benim fikrim, objelerin gerçek boyutlarının bilinmesinin çok değerli olduğu. Yoksa çok orantısız ve gerçekcilikten uzak işler yaparken bulabilirsiniz kendinizi :) .


2012-01-05 06:47:14
  • Offline
  • Erkek
Ben 55 yaşındayım matematiksel
blogbariscanBarış Can ÖztürkAvatar

Ben 55 yaşındayım matematiksel işlem diye bir şey duymadım,müşteri bize matematiksel işlem için gelmez,iç mekan modelliyoruz biz


2012-01-05 07:21:17
  • Offline
  • Erkek
1- Matamatiksel işlemler animasyon
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

1- Matamatiksel işlemler animasyon için script yazarken dahaçok particle effect dedikleri, parçacıkların birbirleriyle etkileşimlerini yada sanal uzayda davranışlarını tanımlamak için gerekli.

2- Modelleme yapmak için iyi çizim yapman gerekmez ama iyi bir gözlemci olman şart çünkü her nekadar yapılan iş bilgisayarın ekranında gerçekleşsede gerçek dünyanın bir taklidini yaptığın için ortam gözlemlemesi ve detay algılama önemli bana göre.

3- İyi bir iş sağlam bir eğitimle beraber gelir.

Yolun açık olsun...............



http://deman3d.blogspot.com/
2012-01-05 09:20:09
  • Offline
  • Erkek
eğer program yazmayacaksan matematik
firketeyılmaz bağıran

eğer program yazmayacaksan matematik en azından 3d çizimde falan gerekmez. varsayki gerekti basit işlemlerdir. ancak script gibi şeyler yazmaya başlayınca programın mantığına göre sadece zamandan kazanmak içn gerekebilir ki oda bir şekilde atlatılır.


Söylediklerinize dikkat edin; düşüncelere dönüşür. Düşüncelerinize dikkat edin; duygularınıza dönüşür. Duygularınıza dikkat edin; davranışlarınıza dönüşür. Davranışlarınıza dikkat edin; alışkanlıklarınıza dönüşür. Alışkanlıklarınıza dikkat edin; değer
2012-01-05 10:03:50
  • Offline
  • Erkek
Matematik Yok gibi
stillRINQaVVVVVVVVVAvatar

anlaşılan matematiği bu işte oranlama konusunda kullanıyoruz
aydınlattığınız için hepinize teşekkür ederim .
bende program kullanırken pek matematikle karşılaşmadım bazı fonksiyonların dışında.

o zaman bu iş için ingilizce şart :D birde iyi bir hayalgücü ve gözlem. :)


111111
2012-01-05 11:12:01
  • Offline
  • Erkek
geometriyi matematikten sayarsanız gerekir
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

geometriyi matematikten sayarsanız gerekir tabiki de
en azından benim çizimlerde gerekiyor :D


MODO, rhino, panasonic gf5, tekrar İstanbul şantiye.
2012-01-05 11:19:56 Edit:2012-01-05 11:20:40
  • Offline
  • Erkek
Matematik bence gerekiyor. Ülkemizde
AR6AHMET ÖZKANTARAvatar

Matematik bence gerekiyor. Ülkemizde çoğunlukla, özelllikle ışıklandırma-render işlemlerinde deneme yanılma metoduyla sonuca ulaşılıyor. Işık ve ışık olaylarının fiziksel süreçleriyle ilgili bir dünya hesap, formül, denklem kısaca matematiksel işlemler ile yapılan açıklamaları var. Aynı şekilde animasyon yaparken kullanılan fiziksel olayların da (çarpma, sürtünme, kuvvetler, patlamalar v.s) matematiksel açıklamaları var. Yaptığımız veya yapmaya çalıştığımız şeyin bir sanat olduğuna ve en doğru en kaliteli sonuçlara da sözünü ettiğim matematiksel açıklamaları kullanarak ulaşabileceğimize inanıyorum.


2012-01-05 11:45:45
  • Offline
  • Erkek
Yusuf Bey yorumunuza katılıyorum.
AR6AHMET ÖZKANTARAvatar

Yusuf Bey yorumunuza katılıyorum. Mesajımda da söylediğim gibi deneme yanılma kullanıyoruz. Bahsettiğim hesaplar yapılmasa bile taklit etmeye çalıştığımız ortamın-olayın gerçekte, iyi bir gözlemin yanı sıra ne gibi niteliklere sahip olduğunu bilmek gerek. En basit örneği 3 boyut virüsünü kapıp, sonra büyük bir heyecanla CAM MALZEME yapmaya çalışmayanımız yoktur aramızda.. :) Cam malzeme yaparken kullandığımız önemli bir değişken olan kırılma indisinin nereden geldiğini, hangi koşullarda ne gibi değişkenlik gösterdiğini araştıranların çok fazla olmadığına inanıyorum. Bu Amerika`yı yeniden keşfetmek gibi birşey belki.. Çoook detaylı ve uzun uzun satırlarla tartışılabilecek konular.


2012-01-05 13:11:20
  • Offline
  • Erkek
Matematik: Matematiği işlem bilgisi
ArkondeRAlper SözenAvatar

Matematik: Matematiği işlem bilgisi olarak değil de analitik düşünce sistemi olarak düşünürseniz çok işinize yarar. Fakat eksikliği de sizi iyi bir 3d artist ya da animatör olmaktan alıkoymaz. Geometri bilgisi ve özellikle de analitik geometri iş akışınızı düzenlemede ve karmaşık formlar oluşturmada size yardımcı olur. Ama arkadaşların da dediği gibi, bilmiyorsanız da çok sorun olmaz.

El çizimi: Ne kadar iyi çiziyorsanız o kadar iyidir. Çiziminiz kötüyse bile, en azından kafanızdaki kompozisyonu kağıda dökecek kadar geliştirmeniz sizin yararınıza olur. Özellikle karakter modelleme üzerine çalışmak istiyorsanız hayalinizdeki karakteri, anatomisini, pozunu kağıda dökebilmek size çok yardımcı olur. Yine de bu iş için gölgeli, dokulu bitmiş çizimler yapmaya gerek yok. Sadece sizin için önemli noktaları gösterecek, sahnenin bitmiş halinin neye benzeyeceğini hatırlatacak kadar skeç çizebilmeniz yeterli olacaktır. Ben kendi adıma çizimde oldukça yeteneksizim. İşlerimi engellemese de yokluğunu zaman zaman hissediyorum.

Gözlem Yeteneği: İşin püf noktalarından biri burada. Ne kadar detaylı gözlem yapabiliyorsanız, yapacağınız iş de o kadar detaylı olur. Fazla açıklamaya ihtiyaç bile duymuyorum, o kadar elzem bir konudur. :)

Fotoğraf Algısı/Bilgisi: Özellikle bitmiş işin kompozisyonu, ışık/gölge oyunları, atmosferi ya da izleyiciye verdiği hissiyat konularında önemlidir. Makina, deklanşör, enstantane, objektif vs. bilmeniz çok önemli değil. Ama fotoğraflara baktığınızda hangisi daha güzel, onu güzel kılan özellikleri nelerdir, bunları anlamanız faydalı olur. 3D ye başladıktan sonra bir makina alıp bol bol çekerek, ve internetteki fotoğrafçılık sitelerini takip ederek kendinizi geliştirebilirsiniz. Ya da benim gibi iyi fotoğrafçı bir arkadaş bulup o çekim yaparken başına ekşiyebilirsiniz. 6 yaşındaki çocuk misali "bu neden böyle" diye sora sora çok şey öğrenebilirsiniz. :)

Gerekli meziyetler saymakla bitmez, ama hepsinden önemli olan tek bir meziyet vardır ki, ona sahip değilseniz bu işe başlamayın bile derim. O meziyet de SABIR VE AZİM. Buna sahipseniz gerisi hiç önemli değildir, zaman içinde size gerektiği kadarını öğrenirsiniz herşeyden...

Son olarak iş bulma: Zurnanın zırt dediği yer burası galiba :) İlk iki sene için çok büyük hayalleriniz olmasın. Önce öğrenin, hayal edin, bitmiş birkaç iş çıkartın ortaya. Daha sonra kendinize bir web sitesi ve portfolyo oluşturun. Gerisi iş ilanlarını takip etmek ve başvurmaktan ibaret.

- Müşterilerinizi memnun edin ki sizi başkalarına tavsiye etsinler.
- Kalitenizden ödün vermeyin ki mesleğinize olan saygınız yitmesin.
Bu ikisi de benim kendi prensiplerimdir.

Aramıza hoşgeldiniz ve başıralar dilerim. :)


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2012-01-05 13:17:06
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Bir yıldan uzun süre geçtiği için konu otomatik olarak kapatılmıştır !