Bilgisayar Donanım : 3ds max Vray CPU Testleri

mobil işlemciler yavaş çıkıyor
OnTEC2Onur UNLUAvatar

mobil işlemciler yavaş çıkıyor bu gayet doğal.

desktop işlemcileri yük altında 120 130 watt gibi tüketimlere çıkıyor laptopta bu pilin 5 dk da bitmesi demek bunun önüne geçmek için her yerinden kırpıp güç tüketimi düşürülüyor ...

çoklu core da olması gerektiğinden düşük çıkmasının nedeni ise sahnenin thread bölümlemesinin yapıldığı render region division ayarı max 8 core de iyi sonuç verecek şekilde ayarlamıştım. 8 core her bir defasında parçalı hale 640 x 640 alanı render alacaktır ama 24 threada çıkınca 1920x1920 lik bir alanı alabileceğinden ilk alan bittiğinde çekirdeklerin çoğu boşa düşüyor neticede 8350 yada 3770 ile çok yakın sonuç veriyor.

Work station kullanan arkadaşlar bu ayarı 16x16 ayarlarlarsa render hızlarında muazzam bir artış olacaktır. Destop işlemcilerinde ise bu ayar redner süresinin uzamasına neden olur . Doğru dürüst hiç bir yerde bunu bu şekilde anlatmıyorlar bilmeyen arkadaşlar olabilir diye yazma gereği duydum.


İnsanların ön yargılarını kırmak atomu parçalamaktan daha zordur. ontec.blogspot.com
2013-01-19 11:40:11
  • Offline
  • Erkek
@Onur UNLU 16*16
halkaFurkan YILMAZ

@Onur UNLU

16*16 Ayarı önemli bir konu, bu konuda çok test yaptım, sahnedeki duruma göre ayarlamak önemli, bazı sahnelerde 128*128 render süresini %10 kısaltırken bazı sahnelerde %50 uzatıyor.


Benim bahsettiğim yavaşlık mobil desktop olayı değil, yanlış anladınız. İkimizde de 2630qm işlemci var ama benimki biraz daha yavaş render aldı.(arkada google chrome açıktı tekrar test yapacağım)


www.furkanyz.com
2013-01-19 15:18:59
  • Offline
  • Erkek
187 sn
altıneldiventaşkın altınelAvatar

187 sn


http://www.taskinaltinelmimaritasarim.com/
2013-01-19 15:32:15
  • Offline
  • Erkek
Tekrar test yaptım 415
halkaFurkan YILMAZ

Tekrar test yaptım 415 sn çıktı. 2630qm


www.furkanyz.com
2013-01-19 18:28:22
  • Offline
  • Erkek
Furkan Yılmaz bu
OnTEC2Onur UNLUAvatar

Furkan Yılmaz
bu çözünürlükle alakalı orta küçük çözünürlükte büyük kullanılabilir ama çözünürlük ufaldıkça çekirdek saysı fazla ise küçültmek fayda sağlıyor. işin püf noktassı çekirdeklerin hepsini mümkün olduğunca fazla alanda kullanılabilir tutmak.


İnsanların ön yargılarını kırmak atomu parçalamaktan daha zordur. ontec.blogspot.com
2013-01-19 22:23:12
  • Offline
  • Erkek
core i7 2600 3,4
derbedBedrin ÖZLEMAvatar

core i7 2600 3,4 GHZ "267 sn"

core i7 860 2,8 GHZ "362 sn"

distributed : 2 adet i7 2600 + i7 860 "119 sn"


2013-01-20 20:00:29
  • Offline
  • Erkek
reymcc
reymccreyali

İ7-3770K 250s


www.reymcc.com
2013-01-21 22:47:59 Edit:2013-01-23 20:15:43
  • Offline
  • Erkek
önceki aldığım render 12
uchiha

önceki aldığım render 12 çekirkle alınmıştı. şimdi hyper thread le 24 çekirdek açtm yani iş parçacığı. sonuçlar:

HP Z800 workstation
2 adet Xeon 5650 2.66 ghz, Quadro 5000, 48 gb ram. (24 thread)

3ds max design 2012, vray 2.10


``Süre = 121 saniye ``


2013-01-22 12:24:17
  • Offline
rekoru kırarım kimseye de vermem
slayer_hellserkan toptaşAvatar

AMD Phenom II x4 945 3,00GHz
Corsair 16Gb 1600MHz ram
1 Gb sapphire vapor x oc ekran kartı
OCZ vertex 3 120 Gb ssd


veeee rekor süre 10 dk 52,5 sn = 652,5 sn (bucket size : 80)

ve rekor üstüne rekor geliyor daha bitmedi :)))

20 dk 16,2 sn ( bucket size : 10) aboowwwwwwwwwwww

On TEch2 arkadaşımızdan özel isteğimdir tr3d rekorlar kitabına çekirdekli puntalarla işlensin :)))))))


2013-01-22 23:22:12
  • Offline
  • Erkek
:)
OnTEC2Onur UNLUAvatar

:) yazdım bile


İnsanların ön yargılarını kırmak atomu parçalamaktan daha zordur. ontec.blogspot.com
2013-01-23 10:25:35
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!