Diğer 3D Programları : CNC İçin Grayscale Derinlik Verme

CNC İçin Grayscale Derinlik Verme
y1ld1rayKadir EROLAvatar

Merhaba arkadaşlar, sizlerden bir ricam olacak

CNC makinası için çizimler yapıyoruz ve bu çizimler 2D.
Özelliği çok yüksek bir makina aldık ve artık 3D çizimler yapabileceğiz.
Yalnız bunun şartları var makinaya doğru G-Code vermemiz gerekiyor..

Ben normal image dosyalarını STL dosyasına çeviren yazılımların çoğunu denedim ancak istediğim performansı alamadım ..

Ne yaptımsa olmadı ..

3D yüzey alabilen bir programa ihtiyacım oldu onlarıda araştırdım yine bir sonuca ulaşamadım...

Birkaç deneyimim oldu onlarda da verimli sonuçlar alamadım.. yarım oldu yani istediğimi yapamadım.. Sonra bu internette gezinirken Derinliğe sahip grayscale resimleri buldum, bu resimleri stl dosyasına çevirip çizim yaptığım programa attım ve tam istediğim gibi eşsiz dümdüz bir yüzey göze çarpan hatları yakaladım.. O zaman hah ! tamam işte ben CNC de yazdıracağım çizimi önce grayscale`ye çevirmem gerektiğini düşünmeye başladım ..


Şimdi sizlere net`ten bulduğum ve kendi yaptıklarım arasındaki farkları resimlerle izah edeyim.

http://hizliresim.com/DX0yzy

Bu benim halihazır`da bulduğum bir derinliğe sahip grayscale resim
bunu ben çizim programıma STL dosyası olarak attığımda sonuçlar şu şekilde:

http://hizliresim.com/rLoOBB
http://hizliresim.com/38nEBO
http://hizliresim.com/RylnLG

bıçak atamasını yapsam eğer hemen ahşap üzerine bu modeli çıkarabileceğim,

ancak bir resim daha var orjinal hali şu

http://hizliresim.com/rLoOdM

ben kendim photoshop`ta resmi Grayscale çevirip resimi Negatif`e çevirdim ve STL olarak almak için programa taratıp kendi çizim programıma attım
ve sonuçlar şöyle oldu ;

http://hizliresim.com/p4p6mm
http://hizliresim.com/kryO1A
http://hizliresim.com/NVRZ95

gördüğünüz gibi ne bir düzlük ne bir yükselti ve çukurluk farkı, ortalık harran ovasına döndü ....


normal bir resimi grayscale yapıp derinlik katabilirsem eğer istediğim her türlü dosyayı CNC makinamda yazdırabileceğim ....

Sizlere fikir olması için şu resimleride koyuyorum bunlarda derinliğe sahip grayscale


http://hizliresim.com/El4PVA
http://hizliresim.com/jJGy4r
http://hizliresim.com/27VJ2q

http://hizliresim.com/BX5LZg
http://hizliresim.com/ZNP9La
http://hizliresim.com/oQROAm

... Yardımlarınız için şimdiden teşekkür ederim ....


Düşmanın yoksa, hayatta hiç başarılı olamadın demektir.
2014-06-13 22:31:00 Edit:2014-06-13 22:34:42
  • Offline
  • Erkek
CNC
johonwayniMehmet KALAMANAvatar

CNC

AZ çok cnc ve 3d yazıcılarla uğraşmışlığıma dayanarak söylüyorum iyi dinle senin dediğin grayscale Displacement map`den hiç farklı değil ki nerdeyse her3d yazılım bunları kullanıyor ek olarak herhangibir resimi siyah beyaz yaparak bu işin içinden çıkılmaz ekdeki örnek durumu biraz açar siyah en derin noktalar (rgb:0,0,0) 0 seviyesi %50 gri (rgb:127,127,127) en yüksek noktalarda %100 beyaz (rgb:255,255,255) tabiki diğermap türleride var "Red\Green" gibi mantık olarak aynı (rgb:255,0,0)ve(rgb:0,255,0) gibi sıfır noktasıda mantıken (rgb:127,127,0) Umarım açıklayıcı olmuştur birde bence 3d model oluşturabiliyorsanız bence model kullanın illaki ben resimle cnc model üreticem derseniz çeşitli kütüphaneler var mesela http://www.zbrushcentral.com/zbc-thread-gallery.php?tid=167292 kolay gelsin.

©Mehmet KALAMAN | DXF
2014-06-14 10:26:41
  • Offline
  • Erkek
Kadir bey grayscale dediğiniz
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Kadir bey grayscale dediğiniz resimler ZBrush içinde ya da benzeri programlarda yapılmış 3d objelerin siyahtan beyaza gri tonlamalı 2d resim çıktılarıdır. Bu resimlerin STL olarak solidworks içine aktarıldığını ilk sizden duyuyorum sayenizde yeni bir şey daha öğrenmiş oldum.

Photoshop`ta istediğiniz sonucu elde edemezsiniz en azından sadece Photoshop`un kendi özellikleri ile. Photoshop ile bu işi halletmek isterseniz crazybump ya da Xnormal gibi eklentileri kurmanız gerekir ki bunlarda istediğiniz neticeyi tam olarak sağlayamaz. Kullandığınız resimler RGB tonlamalı olduğundan resm üzerindeki gölgeler ufak tefek oyuklar 3d objenin yüzeyini bozar.

Solid works iyi bir program ve endistrüyel amaçlı kullanımı yaygın ancak günümüz teknolojisinin sağladığı olanaklar ile karmaşık şekilli objeleri işleme olanağı arttı. Özellikle 3d yazıcılar hemen hemen her objeyi minimum malzeme sarfiyatı ile 0.01 mm hassasiyette işlememize olanak sağladı. Solidworks ve benzeri programlar daha çok mekanik tasarımlar için üretildiğnden sizin istediğiniz türde bir objeyi modellemek zor, ancak progrmın tüm özelliklerini iyi bilen biri yapabilir. ZBrush ile bu tür objeleri Solidworks ile yapılacağından daha kısa zamanda halledersiniz ayrıca bu programın kendi içinde objeyi STL olarak export etme özelliği var.

Yeni bir program öğrenmek herzaman zahmetlidir hele ZBrush gibi ilk bakışta insanın kafasını karıştıran programlar neyin nerde olduğu belli değil. Bence imkanınız var ise programı iyi bilen bir freelancer bulun ve istediğiniz objeleri yaptırın. Kendinize bir model kütüphanesi oluşturduğunuzda işi yapan frelancera da ihtiyacınız kalmaz zamanla en azından yeni bir modele ihtiyacınınız olmadığı sürece.

Bu konuda yardım almak isterseniz bana seyhan.efendiler@gmail.com e-posta adresinden ulaşabilirsiniz, size en kısa zamanda cevap veririm bilgisayarın karşısında olduğum sürece e-postam herzaman açıktır.


İyi çalışmalar dilerm.


http://deman3d.blogspot.com/
2014-06-14 10:31:07 Edit:2014-06-14 10:33:27
  • Offline
  • Erkek
Sanırım aradığım olay Z-Depth
y1ld1rayKadir EROLAvatar

Sanırım aradığım olay Z-Depth ...

Ancak bu Z-Depth`i
Photoshop`ta yapabilirmiyim ?
Ve ben bunu CNC` de Oymacılık yapmak için kullanacağım..

Mesela bu aynanın kenarını

http://i.hizliresim.com/Vp1G6n.jpg

bunun kenarında yükseltileri ve çukurlukları Z-Depth yaparak belirleyebilirsem iş bitiyor ... Bütün olay bu ..


Düşmanın yoksa, hayatta hiç başarılı olamadın demektir.
2014-06-14 13:01:00
  • Offline
  • Erkek
zdeph
johonwayniMehmet KALAMANAvatar

Aslında alakaları yok (senin konun için söylüyorum)
Photoshopda mümkün ama bunu unutmadan photoshopda tekrar boyayarak üstünden geçmen gerekicek "Siyah en derin noktalar (rgb:0,0,0) 0 seviyesi %50 gri (rgb:127,127,127) en yüksek noktalarda %100 beyaz (rgb:255,255,255)" yani akıllı adam işi değil.

not:
zdepth ve diğer depth map teknikleri focus blur efektleri içindir.

Elinde model varsa gerçekde bassediyorum "Photogrammetry 3D" ile uğraşan bir arkadaşım var sana yardımı dokunabilir

Photogrammetry 3D ne dersen örnekleri:

http://www.youtube.com/watch?v=4-01PqqZnN4
http://www.youtube.com/watch?v=a977IZPlXiU
http://www.youtube.com/watch?v=4IbWQ6f7eR4


©Mehmet KALAMAN | DXF
2014-06-14 13:42:01
  • Offline
  • Erkek
tamam kardeş sağol teşekkür
y1ld1rayKadir EROLAvatar

tamam kardeş sağol teşekkür ederim


Düşmanın yoksa, hayatta hiç başarılı olamadın demektir.
2014-06-14 14:06:18
  • Offline
  • Erkek
cam program
tuncbilekyu tu55Avatar

alphacam programına ek olarak çalışan aspire resimden yüzeyle oluşturabiliyor
artcam gene kendi içinde resimden yüzey oluşturabiliyor

bunlar cnc cam programları g kodlarıda burda üretip işleyebiliyorsun..


illaki resim olcak dersen böyle yapabilirsin


zaman olur insan olur
2014-06-27 09:24:22
  • Offline
  • Erkek
az çok bende cnc
rakunnerrakunner

az çok bende cnc ile çalışmıştım. bu grayscale mapler aslında displacement map olup 3d programlarda ana model üstüne yükseklik katarlar. bu mapler ile rölyef tarzı kabartmalar yaparsın ancak karmaşık bir modeli çıkarman zordur. mesela senin gösterdiğin mapte altan üsten gecen parçalar var üretim esnasında sadece bu mapi kullanarak birebir çıkaramazsın çünkü 2d map olduğu için alttan gecen parçaların kordinat bilgileri yok.


2014-06-27 10:24:42
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!