Acemi Köşesi : 3ds Max ten Autocad veya Solidworksa

3ds Max ten Autocad veya Solidworksa
revolutionaryLatif Nalbantoğlu

Arkadaşlar merhaba.

Araç tadilat firmasında çalışıyorum. 1956 model bir Chevrolet Bel Air model aracın 3 görünüşü lazım fakat bulduğum çizimler genellikle max te çizildiğinden dolayı 3 görünüş çıkartamıyorum. STL veya Diğer formatlardan dönüştürdüğümde de istediğim görüntüyü elde edemiyorum. Acaba bunun daha kolay bir çözümü var mı? Yada ben mi 3ds maxten export ederken yanlış yapıyorum?


3ds max te çizilen bir dosyanın üç görünüşünü almak için solidworks yada dwg formatına çeviremiyorum. Zaman:2019-11-15 11:20:07
2019-11-15 11:54:19
  • Offline
  • Erkek
3dsmaxten solidworkse dosya atabilirsin
izzet_7502izzet ipekli

3dsmaxten solidworkse dosya atabilirsin ama mesch model olarak açılır solidte , oda kırpık kırpık görünür . Cad programı ile çizilmiş bi araba bulman lazım bence .


amd 1950x 64 gb ram 1080 ti samsung pro 960 ssd
2019-11-15 16:14:33
  • Offline
  • Erkek
eğer 3d halindeki dosyanı
mimhakanHakan GüngördüAvatar

eğer 3d halindeki dosyanı 2 boyutlu X-Y veya Z düzlem haline sokmak istiyorsanız command panel/modifer list/ data channel i kullanarak elde edebilirsiniz. İnternette dersler bulunabilir.


https://www.behance.net/mimhakan - mimhakan.blogspot.com İ7 3930K Corsair 32GBRAM+256GBSSD+1TB OBSIDIAN800D
2019-11-15 19:13:34
  • Online
  • Erkek
İki önerim var, ikisini
fasuto53Fatih Sultan TopalAvatar

İki önerim var, ikisini de vaktiyle denedim benim işimi gördü:

Max kullanarak:Max ortamında poligon sayısını turbosmooth gibi araçlarla artırarak (yüzey hassasiyetini sağlamak adına) daha pürüzsüz bir yüzeyi solidde görüntüleyebilirsin. Modeli altlık olarak kullanır üzerinden tersine mühendislik teknikleriyle yeniden yüzey örersin.

Rhino Kullanarak: Rhino ile TSpline veya Clayoo pluhinleri ile Poligon modelini bire bir tanıtabilirsin. Bir nevi base modeline (low Poly) Rhinoda Turbosmooth uyguladığını düşün. Son derece pratik ve verimli bir yöntemdir.

Bu arada Rhino 7 de gelecek olan özelikle Tspline ve Clayoo pluginlerine de ihtiyaç kalmayacak gibi görünüyor. Bu sayede mesh tabanlı modellerin base modelini sakladığınız müddetçe iki model yapısı (Mesh-Nurbs) arasında kolayca geçiş yapabileceğiz.


Nefret etme ki kimse istifade edemesin!
2019-11-16 09:46:52 Edit:2019-11-16 09:48:53
  • Offline
  • Erkek