3ds Max : Yerde dağılmış vaziyette toprak, taş, çakıl, kir vs nasıl yaparız

Yerde dağılmış vaziyette toprak, taş, çakıl, kir vs nasıl yaparız
Chechen04Mehmet Recep Özdemir

Arkadaşlar linkteki örnekte verdiğim gibi, yerde taşlar kumlar falan var kirli bir ambians var ortamda.Bu yerdeki kir olaylarını nasıl yapabiliriz? Particul Systemle yapılmış bişeymidir bu? Bende şuan bi sahnede çalışıyorum yerlere toz ufak çakıl taşları gibi şeyler yapmak istiyorum..varmıdır bunun bir yolu?

http://www.evermotion.org:8080/exclusiv/mofAbandonedBuilding/23.jpg


2012-01-26 10:51:58
  • Offline
  • Erkek
dispance map kullanmış olarabilir
sinanonatSinan OnatAvatar

dispance map kullanmış olarabilir hatta bazi pluginler var atadıgın yüzey in üstünde material ile 3 boyutlu cisim çizmeni sağlayan bir plugin var.
şurdaki adresden bakarsan belki birkaç birşey bulabilirsin.tabi v-ray için bu materialler ve plugin istiyor o pluginin ne olduğunuda çogu materialin altına yazmışlar oradan bakabilirsin.
http://www.vray-materials.de/


2-3 senedir yoktum.(yenilerini ekleyeceğim.)
2012-01-26 11:50:49
  • Offline
  • Erkek
Öncelikle yorumun için teşekkür
Chechen04Mehmet Recep Özdemir

Öncelikle yorumun için teşekkür ediyorum.Vray-materials.de sürekli kullandığım bir site ancak seninde bildiğin üzere orada sadece materyaller var.Bu fotoğraftaki yerde duran ufak taş parçalarının birer parça olduğunu düşünüyorum reactorle yapılabilirmi acaba diye düşünüyorum ancak ondada bu şekilde gelişi güzel yayamaz adam :/ Bahsettiğin Plug-ini merak ettim doğrusu.Adını bulubilirsen çok dua ederim sana=)


2012-01-26 13:50:46
  • Offline
  • Erkek
multi scatter ile olabilir
3dimaginationErhan YILDIZAvatar

multi scatter ile olabilir mi acaba kullanmadım ama aklıma geldi öneri yani;)


yildizmax Hayatım 3d olmuş....
2012-01-26 14:19:43
  • Offline
  • Erkek
Resimdeki kirli ve prüzlü
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Resimdeki kirli ve prüzlü görüntüyü yakalamak için model üzerine atadığın materyalden elde edeceğin Bump map ile prüzlü bir yüzey görüntüsü elde edebilirsin. Aynı materyali Photoshopta Kırmızı, Yeşil, Mavi kanallarınıdan birini farklı bir resim olarak kayıt ederek atadığın materyale specular level map olarak atarsın bu da tozlu yüzeylerin ışıktan etkilenme seviyesini düşürür bu sayede bu yüzeyler parlamaz ve daha mat bir görüntü verir. Etrafa saçılan taş parçalarınıda istediğin ebatta bir küre oluşturur bu küreye şekil vererek yeni bir nesne yaparsın daha sonra poly paint aracına bu nesneyi tanıtarak maus araçılığı ile sahneye istediğin gibi dağıtırsın. Eğer çok sık bir dağılım olursa poly paint aracının spacing özelliğinin değerini arttır bu sayede maus haraketi ile dağıtma aralığı artar.

İyi çalışmalar.


http://deman3d.blogspot.com/
2012-01-26 14:33:42
  • Offline
  • Erkek
particle flow
celo34demirhan çelebiAvatar

http://www.evermotion.org/tutorials/show/7938/making-of-time-under-the-tree

link sanırım işini görür.

http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/3d_tutorial_autodesk_3dsmax_max_modeling_lighting_rendering_texturing_dynamics_condensation_particles_condensation_1/

http://cg.tutsplus.com/tutorials/autodesk-3d-studio-max/3d_tutorial_autodesk_3dsmax_max_modeling_lighting_rendering_texturing_dynamics_condensation_particles_condensation_1/


Yerinde söz söylemesini bilen,özür dilemek zorunda kalmaz.
2012-01-26 15:15:31
  • Offline
  • Erkek
Çok teşekkür ediyorum arkadaşlar
Chechen04Mehmet Recep Özdemir

Çok teşekkür ediyorum arkadaşlar


2012-01-31 21:53:16
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!